din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3837 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Normele privind aplicarea la nivel national a prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 cu privire la zgomotul pe aeroporturile din UE

INTEGRAL: Normele privind aplicarea la nivel national a prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 cu privire la zgomotul pe aeroporturile din UE


Normele privind aplicarea la nivel national a prevederilor art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a normelor si a procedurilor cu privire la introducerea restrictiilor de operare referitoare la zgomot pe aeroporturile din Uniune in cadrul unei abordari echilibrate si de abrogare a Directivei 2002/30/CE, din 16.07.2019 au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 635 din 31.07.2019.

Articolul 1
Prezentele norme stabilesc procedurile de urmat in cazul in care pe un aeroport din Romania se introduce o restrictie de operare constand in retragerea din operare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate.


Articolul 2
In sensul prezentelor norme, termenii de mai jos au urmatorul inteles:
1. "actiune avand legatura cu zgomotul" - inseamna orice masura care are un impact asupra situatiei zgomotului din vecinatatea aeroporturilor, pentru care se aplica principiile abordarii echilibrate, inclusiv alte actiuni diferite de cele operationale, care pot afecta numarul persoanelor expuse la zgomotul produs de aeronave;
2. "aeroport" - inseamna un aeroport care are mai mult de 50.000 de miscari de aeronave civile pe an calendaristic (o miscare insemnand o decolare sau o aterizare), pe baza mediei numarului de miscari din ultimii trei ani calendaristici inainte de evaluarea zgomotului;
3. "aeronava cu o marja mica de conformitate" - inseamna o aeronava civila care este certificata conform limitelor stabilite in volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Conventia privind aviatia civila internationala, semnata la Chicago la 7 decembrie 1944 (denumita in continuare Conventia de la Chicago), cu o marja cumulata de mai putin de 8 EPNdB (zgomot perceput efectiv, in decibeli) pe parcursul unei perioade de tranzitie care expira la 14 iunie 2020 si cu o marja cumulata de mai putin de 10 EPNdB dupa incheierea respectivei perioade de tranzitie, marja cumulata fiind exprimata in EPNdB si obtinuta prin insumarea marjelor individuale (de exemplu, diferentele dintre nivelul de zgomot certificat si nivelul de zgomot maxim admis) la fiecare dintre cele trei puncte de referinta pentru masurarea zgomotului definite in volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Conventia de la Chicago;
4. "restrictie de operare" - inseamna o actiune avand legatura cu zgomotul prin care se limiteaza sau se reduce capacitatea operationala a unui aeroport, inclusiv restrictiile de operare care vizeaza retragerea din operare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate pe anumite aeroporturi, precum si restrictiile de operare partiale, care se aplica, de exemplu, pe o perioada de timp determinata din timpul zilei sau numai pentru anumite piste ale aeroportului;
5. "certificat de zgomot" - document emis de o autoritate competenta care atesta conformarea cu standardele de certificare acustice aplicabile.


Articolul 3
In cazul in care, in conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a normelor si a procedurilor cu privire la introducerea restrictiilor de operare referitoare la zgomot pe aeroporturile din Uniune in cadrul unei abordari echilibrate si de abrogare a Directivei 2002/30/CE [Regulamentul (UE) nr. 598/2014], pentru un aeroport din Romania se emite de catre autoritatea pentru protectia mediului responsabila cu stabilirea restrictiilor de operare referitoare la zgomot un preaviz de sase luni referitor la introducerea unei restrictii de operare privind retragerea din operare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate, administratorul de aeroport intreprinde urmatoarele actiuni:
a) in termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii preavizului sus-mentionat, informeaza operatorii aerieni care opereaza pe aeroportul respectiv cu aeronave cu o marja mica de conformitate ca timp de 6 luni de la data emiterii preavizului pot opera un numar de zboruri cu aeronave cu o marja mica de conformitate cel mult egal cu cel efectuat in aceeasi perioada a anului precedent;
b) in termen de 10 zile calendaristice de la data emiterii preavizului sus-mentionat, transmite catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) urmatoarele informatii despre masurile nou-stabilite cu privire la restrictiile de operare pe aeroportul respectiv pentru aeronave cu o marja mica de conformitate:
1. lista si datele de contact ale operatorilor care efectueaza zboruri cu aeronave cu o marja mica de conformitate pe aeroportul respectiv;
2. numarul de miscari anuale ale fiecarui operator aerian efectuate cu aeronave cu o marja mica de conformitate, defalcate pe: tip de operatiune (aterizare sau decolare), perioada a zilei (conform legislatiei privind cartarea zgomotului in vigoare), procedura de aterizare sau decolare utilizata (traiectorie de aterizare sau decolare utilizata);
3. ca urmare a restrictiilor de operare stabilite, numarul maxim de miscari anuale permise a se efectua cu aeronave cu o marja mica de conformitate, defalcate pe: tip de operatiune (aterizare sau decolare), perioada a zilei (conform legislatiei privind cartarea zgomotului), procedura de aterizare sau decolare utilizata (traiectorie de aterizare sau decolare utilizata);
4. alte informatii pe care AACR le considera necesare in procesul de elaborare a graficului cu rata de retragere din operare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate pe aeroportul respectiv.
Toate informatiile transmise la AACR sunt rezultate din procesul de evaluare, consultare si stabilire a restrictiilor noi de operare, prevazut la art. 6 paragrafele (1) si (2) din Regulamentul (UE) nr. 598/2014, in care au fost luate in considerare datele in vigoare privind: numarul anual de miscari de aeronave (inclusiv cele efectuate cu aeronave cu o marja mica de conformitate) si perioada din zi in care acestea se efectueaza, procedurile de aterizare si decolare (traiectoriile de aterizare si decolare) etc.;
c) in termen de 2 zile calendaristice de la data emiterii preavizului, emite o baza de NOTAM (Notice to Airmen/Aviz catre navigatori) cu privire la introducerea restrictiei de operare si declanseaza procedura de publicare in AIP (Aeronautical Information Publication/Publicatie de informare aeronautica) Romania a acestei restrictii.


Articolul 4
Dupa primirea informatiilor de la administratorul de aeroport, AACR intreprinde urmatoarele actiuni:
a) in termen de 5 zile, solicita informatii cu privire la structura flotei, din punctul de vedere al certificatelor de zgomot ale aeronavelor pe care le detin, de la operatorii aerieni care efectueaza pe aeroportul respectiv operatiuni de zbor cu aeronave cu marja mica de conformitate;
b) pe baza informatiilor de la lit. a) si a informatiilor de la art. 3 lit. b), in termen de 30 de zile de la primirea informatiilor solicitate, stabileste graficul anual cu rata de retragere din operare pe aeroportul respectiv a aeronavelor cu o marja mica de conformitate. Rata anuala nu trebuie sa depaseasca 25% din numarul zborurilor cu astfel de aeronave efectuate de fiecare operator aerian pe aeroportul respectiv;
c) cu 60 de zile inainte de data de intrare in vigoare a restrictiilor privind retragerea din operare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate, comunica fiecarui operator aerian afectat de restrictie, precum si administratorilor de aeroport graficul anual cu rata de retragere a aeronavelor cu o marja mica de conformitate de pe aeroportul respectiv.


Articolul 5
Administratorul aeroportului unde s-a introdus restrictia de operare are obligatia de a monitoriza respectarea graficului de retragere a aeronavelor cu o marja mica de conformitate de catre fiecare operator aerian afectat, precum si de a notifica AACR, Ministerul Transporturilor si Garda de Mediu cu privire la orice nerespectare a acestuia.


Articolul 6
In cazul in care un operator aerian care face obiectul restrictiei si care efectueaza curse regulate nu respecta graficul de retragere mentionat la art. 4 lit. b), Ministerul Transporturilor, prin Directia transport aerian, poate suspenda/limita autorizatia de operare emisa catre acesta, in conformitate cu acordul aerian bilateral incheiat de Romania cu statul de provenienta al operatorului.


Articolul 7
In cazul operatorilor aerieni care efectueaza curse neregulate, AACR va conditiona acordarea autorizatiei de operare de respectarea de catre operatori a graficului anual de retragere din operare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate detinute de acestia.


In Monitorul Oficial nr. 635 din 31.07.2019 au fost publicate si doua proceduri de exceptare de la aceste Norme, respectiv:


Procedurile de exceptare a aeronavelor cu o marja mica de conformitate, inmatriculate in tarile in curs de dezvoltare, de la aplicarea restrictiilor de operare referitoare la zgomot instituite pe aeroporturile din Romania, din 16.07.2019


Articolul 1
In conformitate cu art. 9 din Regulamentul (UE) nr. 598/2014, aeronavele cu o marja mica de conformitate inmatriculate in tarile in curs de dezvoltare pot fi exceptate de la aplicarea restrictiilor de operare referitoare la zgomot instituite pe un aeroport din Romania.


Articolul 2
Operatorul aerian dintr-o tara in curs de dezvoltare care intentioneaza sa efectueze un zbor cu o aeronava cu o marja mica de conformitate pe unul dintre aeroporturile din Romania unde s-a impus o restrictie de operare pentru astfel de aeronave va transmite Directiei transport aerian (DTA) din cadrul Ministerului Transporturilor o cerere de exceptare care sa contina urmatoarele informatii:
a) numele, codul ICAO, adresa sediului principal al afacerilor, numarul de telefon/fax, adresa de e-mail ale operatorului aerian;
b) tipul si inmatricularea aeronavei/aeronavelor pentru care se solicita exceptarea;
c) rutele de operare/programul de zbor pe aeroportul din Romania.


Articolul 3
Cererea prevazuta la art. 2 va avea anexate urmatoarele documente:
a) declaratie pe propria raspundere a operatorului aerian ca a efectuat zboruri cu aeronava respectiva pe un aeroport din Uniunea Europeana, dupa data de 13.06.2011, insotita de documente justificative;
b) certificatul de operator aerian;
c) certificatul de inmatriculare al aeronavei pentru care se solicita exceptarea;
d) certificatul de zgomot al aeronavei, emis in conformitate cu standardele specificate in volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Conventia de la Chicago;
e) declaratie din partea autoritatii de inmatriculare din care sa rezulte ca aeronava este inmatriculata in acelasi stat incepand cu anul 2011.


Articolul 4
Cererea prevazuta la art. 2 se transmite de catre operatorul aerian cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data stabilita pentru inceperea operarii.


Articolul 5
DTA analizeaza cererea depusa de catre operatorul aerian si emite decizia privind acordarea/neacordarea exceptiei solicitate, in termen de 7 zile calendaristice de la primirea acesteia. Decizia se poate emite pentru un zbor, o serie de zboruri sau o perioada de timp.


Articolul 6
In situatia in care DTA considera ca documentatia depusa nu este completa sau este insuficienta pentru luarea unei decizii, aceasta poate solicita operatorului aerian completarea documentatiei, furnizarea de informatii suplimentare sau clarificari.


Articolul 7
In situatia prevazuta la art. 6, decizia DTA mentionata la art. 5 se va emite in termen de 7 zile calendaristice de la data depunerii de catre operatorul aerian a documentelor, informatiilor si clarificarilor solicitate.


Articolul 8
DTA informeaza imediat autoritatile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, administratorul aeroportului pe care urmeaza sa se efectueze zborul/zborurile, precum si Comisia Europeana referitor la orice decizie privind acordarea unei exceptii conform prezentei proceduri.


Articolul 9
Prin tara in curs de dezvoltare, in sensul prezentei proceduri, se intelege orice stat clasificat in acest mod de catre Fondul Monetar International, exceptand statele membre ale Uniunii Europene.


Procedurile de autorizare a unor operatiuni individuale efectuate pe aeroporturile din Romania, cu aeronave cu o marja mica de conformitate, din 16.07.2019


Articolul 1
In conformitate cu art. 10 din Regulamentul (UE) nr. 598/2014, pe aeroporturile din Romania pot fi autorizate, cu caracter exceptional, operatiuni individuale efectuate cu aeronave cu o marja mica de conformitate care in conditii normale nu ar putea sa mai fie operate avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 598/2014.


Articolul 2
Autorizatia se emite de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) numai in cazul:
a) zborurilor care prin natura lor exceptionala ar face nerezonabila neacordarea unei autorizatii, astfel:
(i) zborurile pentru transportul, in misiuni oficiale, al unui monarh in functie si al membrilor apropiati ai familiei acestuia, al sefilor de stat, al sefilor de guvern si al ministrilor, daca statutul zborului este indicat corespunzator in planul de zbor;
(ii) zborurile de cautare si salvare, autorizate de autoritatile competente;
(iii) zborurile umanitare, de evacuare medicala, de transport cargo in zone calamitate si pentru stingerea incendiilor;
(iv) zborurile aeronavelor aflate in situatii de urgenta din cauze tehnice sau ca urmare a unor conditii meteorologice nefavorabile, unor urgente medicale sau a altor situatii de forta majora;
b) zborurilor nonprofit efectuate in scopul realizarii unor lucrari de modificare, reparatie sau intretinere a aeronavelor.


Articolul 3
(1) Cererea pentru acordarea autorizatiei prevazute la art. 2 se transmite AACR de catre operatorul aeronavei cu cel putin 7 zile calendaristice inainte de data efectuarii zborului si va contine urmatoarele informatii:
a) numele, codul ICAO, adresa sediului principal al afacerilor, numarul de telefon/fax, adresa de e-mail ale operatorului aeronavei;
b) tipul si inmatricularea aeronavei pentru care se solicita autorizarea;
c) ruta si programul zborului;
d) scopul zborului/operatiunii.
(2) In cazul zborurilor pentru acordarea de ajutor umanitar, cererea prevazuta la alin. (1) poate fi transmisa cu 24 de ore inainte de data efectuarii zborului.


Articolul 4
Cererea mentionata la art. 3 va fi insotita de urmatoarele documente:
a) certificatul operatorului aerian, dupa caz;
b) certificatul de zgomot al aeronavei, emis in conformitate cu standardele specificate in volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Conventia de la Chicago;
c) declaratie din partea operatorului aeronavei din care sa rezulte natura exceptionala a operatiunii/zborului.


Articolul 5
AACR analizeaza cererea depusa de catre operatorul aeronavei si, cu exceptia situatiei prevazute la art. 3 alin. (2), emite decizia privind autorizarea/neautorizarea operatiunii/zborului, in termen de 3 zile calendaristice de la primirea acesteia.


Articolul 6
Autorizatia prevazuta la art. 5 se emite pentru un singur zbor.


Articolul 7
In situatia in care AACR considera ca documentatia depusa nu este completa sau este insuficienta pentru luarea unei decizii, aceasta poate solicita operatorului aeronavei completarea documentatiei, furnizarea de informatii suplimentare sau clarificari.


Articolul 8
In situatia prevazuta la art. 7, decizia AACR mentionata la art. 5 se va emite in termen de 3 zile calendaristice de la data depunerii de catre operatorul aeronavei a documentelor, informatiilor si clarificarilor solicitate.


Articolul 9
Decizia privind acordarea/neacordarea autorizatiei se comunica operatorului aeronavei si administratorului aeroportului din Romania pe care urmeaza sa se efectueze zborul/operatiunea.


Articolul 10
Autorizatia emisa in baza prezentei proceduri se pastreaza la bordul aeronavei pentru a fi prezentata la cererea autoritatilor competente si a administratorului aeroportului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice