din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4301 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

INTEGRAL: OUG 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative


Ordonanta de urgenta nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Avand in vedere:


- necesitatea cresterii eficientei colectarii veniturilor la bugetul general consolidat si pentru asigurarea unei coordonari integrate a activitatii administratiei fiscale in actiunea de combatere a fraudei si evaziunii fiscale;


- imperativul respectarii tintei de deficit bugetar;


- obligatia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetara intr-un mod care sa asigure predictibilitatea acesteia pe termen mediu, in scopul mentinerii stabilitatii macroeconomice, instituita prin Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010;


- necesitatea accelerarii procesului de implementare a programului de guvernare in sensul cresterii eficientei administratiei publice prin refacerea capacitatii administrative a institutiilor statului,


tinand seama ca ducerea la indeplinire a politicilor macroeconomice si masurilor de mentinere a stabilitatii financiare vor crea premisele pentru incadrarea in tintele de deficit stabilite,


tinand cont de necesitatea accelerarii masurilor care sa vizeze atat majorarea veniturilor bugetare, cat si reducerea unora dintre cheltuielile bugetare, pentru evitarea riscului unor posibile presiuni asupra veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat,


in vederea evitarii efectelor negative directe asupra colectarii veniturilor bugetare aflate in competenta de administrare a ANAF ca urmare a intarzierii punerii in aplicare a reformarii agentiei, respectiv alocarii deficitare a resurselor umane si materiale, concomitent cu intarirea rolului fiscal al structurii de antifrauda fiscala,


tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta a masurilor propuse:


- ar mentine nivelul prezent al capacitatii administrative a ANAF, fara posibilitatea de a crea impactul pozitiv necesar majorarii veniturilor bugetare;


- ar mentine riscul de depasire a pragului de deficit bugetar,


intrucat durata de implementare a masurilor propuse este de 2-4 luni, fiind necesara si adoptarea actelor normative de nivel secundar,


avand in vedere Planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat, care cuprinde ca obiective: simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale; sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale; masuri de prevenire si combatere a evaziunii fiscale; asigurarea unui tratament fiscal diferentiat in functie de comportamentul fiscal al contribuabililor; ANAF o institutie eficienta si transparenta,


tinand seama ca elementele sus-mentionate constituie premisele unei situatii extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat si ca neadoptarea acestor masuri ar avea consecinte negative asupra bugetului consolidat, fiind absolut necesare pentru implementarea unor solutii viabile de administrare care sa conduca la o capacitate administrativa sporita necesara pentru o mai buna colectare a veniturilor statului, reducerea evaziunii si fraudei fiscale si vamale, precum si asigurarea de servicii mai bune pentru cetateni,


in considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art. I. -


Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 609/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La articolul 18, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(4) Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului."


2. La articolul 18, alineatul (41) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(41) Presedintele Agentiei este ajutat in activitatea sa de 3 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului. Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Agentiei. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei."


3. La articolul 18, alineatul (42) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(42) Cabinetele demnitarilor se organizeaza si functioneaza potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare. Personalul din cadrul cabinetelor demnitarilor are statut de personal contractual."


4. La articolul 18, alineatul (43) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(43) Numarul maxim de posturi din cabinetul presedintelui si vicepresedintilor Agentiei este cel prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare."


5. La articolul 18, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:


"(6) Prin ordin al presedintelui Agentiei unele atributii ale acestuia pot fi delegate vicepresedintilor, secretarului general, secretarului general adjunct sau functionarilor publici de conducere, in conditiile legii. Prin actul de delegare se vor preciza limitele si conditiile delegarii."


Art. II. -


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 29 iunie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:


1. La articolul 3, alineatul (2) se abroga.


2. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 4. -


(1) Functiile utilizate de Directia generala antifrauda fiscala in realizarea atributiilor stabilite de lege sunt functii publice generale si functii contractuale."


3. La articolul 4, alineatele (2) - (9) se abroga.


4. La articolul 5, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"Art. 5. -


(1) Personalul Agentiei care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala poarta, in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit. In anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, personalul mentionat poate imbraca tinuta civila.


. . . . . . . . . .


(4) Normele generale si speciale de dotare a personalului care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala, insemnele distinctive, modelul ecusonului, uniformei, al legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu se stabilesc prin hotarare a Guvernului."


5. La articolul 6, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 6. -


(1) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul din cadrul Agentiei care ocupa functii publice in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala este investit cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii."


6. La articolul 7, alineatele (3) - (6) se abroga.


7. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 8. -


(1) La orice actiune de control participa minimum 2 inspectori."


Art. III. -


(1) Functiile publice specifice de inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef antifrauda si inspector antifrauda se desfiinteaza.


(2) Incetarea numirii persoanelor care ocupa functiile publice specifice de inspector general antifrauda si inspector general adjunct antifrauda se face prin decizie a prim-ministrului.


(3) Persoanele carora le-a incetat numirea conform alin. (2) revin in functiile publice detinute.


(4) Pentru functionarii publici numiti in functii publice specifice prevazute la alin. (1), altele decat cele mentionate la alin. (2), se aplica in mod corespunzator prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare.


(5) Incadrarea personalului antifrauda pe functii publice generale se realizeaza in termenele si cu respectarea regimului juridic aplicabil acestei categorii de personal.


(6) Personalul prevazut la alin. (4) isi mentine veniturile salariale de care beneficiaza la data incadrarii pe functii publice generale, cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea- cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.


Art. IV. -


Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:


1. Articolul 136 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 136. -


Controlul operativ si inopinat se efectueaza de catre functionarii publici din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala, in conditiile legii."


2. La articolul 137, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(2) La inceperea controlului operativ si inopinat, functionarul public din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala este obligat sa se legitimeze in conditiile legii."


3. La articolul 336 alineatul (1), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"g) neindeplinirea masurilor dispuse in termenele si conditiile stabilite de organul de inspectie fiscala potrivit art. 118 alin. (8), precum si a masurilor dispuse de functionarii publici din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala;".


Art. V. -


(1) Organizarea, modul de functionare, numarul de posturi al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv cele aferente structurii antifrauda, precum si alte aspecte determinate de aplicarea masurilor de reorganizare prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se reglementeaza prin hotarare a Guvernului in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.


(2) Incadrarea personalului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare.


(3) Cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga prevederile Hotararii Guvernului nr. 677/2013 privind aprobarea Regulamentului de desfasurare a concursului sau examenului pentru ocuparea functiei publice specifice de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 9 septembrie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice