Astfel, in cauza Ca��248/11, in care SCA DUTESCU si ASOCIATII, alaturi de domnii avocati Doina Gherman, Sergiu Bogdan si Bujita Aurel, l-au repezentat pe domnul Gansca Gicu Agenor, avand ca obiect pronuntarea unei hotarari preliminare privind interpretarea unor dispozitii din Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2004/39/CE (MiFID) referitoare la sfera de incidenta a notiunii de ``piata reglementata``, respectiv cu privire la aplicarea regimului juridic al pietei reglementate pentru o piata care nu indeplineste cerintele Titlului III din MiFID, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis ca articolul 4 alineatul (1) punctul 14 din MiFID ``trebuie interpretat in sensul ca o piata de instrumente financiare care nu indeplineste cerintele prevazute in titlul III din aceasta directiva nu intra in notiunea ``piata reglementata``, astfel cum este definita de dispozitia mentionata, chiar daca operatorul sau a fuzionat cu operatorul unei astfel de piete reglementate.``Intrebarea preliminara a fost adresata de Curtea de Apel Cluj, prin decizia din 13 mai 2011, in procedura penala impotriva domnilor Gicu Agenor Gansca, Nilas Rares Doralin, Sergiua��Dan Dascal, Anaa��Maria Oprean, Ionut Horea Babos, avand drept obiect acuzatiile de manipulare a pietei de capital formulate de DIICOT Cluj cu privire la o serie de tranzactii incheiate pe Piata Rasdaq cu actiuni ACI SA Bistrita (simbol ACIS) incheiate in perioada noiembrie 2007-februarie 2008.In considerentele hotararii (pct. 43), CJUE a subliniat faptul ca ``pentru a fi calificata drept ``piata reglementata`` in sensul articolului 4 alineatul (1) punctul 14 din Directiva 2004/39, o piata de instrumente financiare trebuie sa fie autorizata ca piata reglementata si, pe de alta parte, ca functionarea acesteia in conformitate cu cerintele prevazute in titlul III din aceasta directiva constituie o conditie esentiala pentru obtinerea si pentru pastrarea acestei autorizatii. Prin urmare, faptul ca, astfel cum subliniaza guvernul roman, actiunile sunt tranzactionate pe piata Rasdaq prin intermediul suportului electronic pus la dispozitie de Bursa de Valori Bucuresti S.A. nu poate fi suficient pentru a califica din punct de vedere juridic aceasta piata ca ``piata reglementata``, in lipsa indeplinirii conditiilor enumerate la punctul 43 din prezenta hotarare . (s.n.)``.Cererea Ministerului Public prin care se solicita constatarea inadmisibilitatii intrebarilor 2 si 3 din cererea de sesizare, avand in vedere considerentul ca acestea au fost formulate de d-nul Gansca Gicu Agenor si nu au fost insusite printr-o decizie de catre Curtea de Apel Cluj, a fost respinsa, intrucat, a apreciat Curtea, instanta nationala a inclus aceste intrebari in cererea de trimitere, fiind respctat astfel art. 267 din Tratatul de functionare al Uniunii Europene.Dincolo de efectele juridice create de aceasta decizie de interpretare a notiunii de piata reglementata, adoptata in premiera de CJUE, dorim sa subliniem faptul ca, indiferent in cadrul carei piete ar fi avut loc operatiunile incheiate de d-nul Gicu Agenor Gansca cu titluri ACIS, piata reglementata sau nereglementata, ordinele si tranzactiile acestuia, exclusiv de cumparare, nu au reprezentat fapta de manipulare a pietei de capital si nu au produs niciun prejudiciu participantilor la piata .Pe de alta parte, astfel cum am facut-o in ultimii ani in nenumarate randuri, inclusiv prin organizarea de conferinte si dezbateri publice, SCA DUTESCU si ASOCIATII sustine clarificarea de urgenta a statutului juridic al Pietei Rasdaq, in vederea incadrarii acestei piete in regimul juridic conturat de Directiva MiFID.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 463
CJUE: Se preconizeaza reluarea sedintelor de audiere a pledoariilor incepand cu 25 mai 2020 30 Apr 2020 | 1620
Intrare in functie a unui nou avocat general la CJUE 23 Mar 2020 | 1150
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1465
Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 12 iunie 2019 12 Jun 2019 | 1299
CJUE aplica noi norme privind admiterea in principiu a recursurilor in cauzele care au beneficiat deja de o dubla examinare 02 May 2019 | 1109
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Polita RCA este obligatorie atunci cand vehiculul in cauza este inmatriculat si nu a fost retras in mod legal din circulatie Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Instantele nationale procedeaza la adresarea unei intrebari CJUE numai dupa analizarea necesitatii si pertinentei acesteia Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1704/2019
Cerere de sesizare a CJUE referitoare la netemeinicie, din perspectiva art. 267 paragraful 1 din TFUE Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Incheiere din 13 septembrie 2016
Conditiile de admisibilitate ale unei cereri de sesizare a CJUE cu o intrebare preliminara Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Incheiere din 6 aprilie 2012
Nulitatea unor contracte de vanzare-cumparare succesive incheiate cu privire la acelasi bun Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 239 din 29 ianuarie 2013