Legea nr. 145/2019 privind statutul politistilor de penitenciare
(1) Cursul de initiere a politistilor de penitenciare debutanti se organizeaza in centrele de formare profesionala din subordinea Administratiei Nationale a Penitenciarelor, sub coordonarea Scolii Nationale de Pregatire a Agentilor de Penitenciare Targu Ocna.
(2) In situatia in care intr-una sau mai multe unitati se incadreaza mai mult de 15 politisti de penitenciare debutanti din acelasi domeniu de activitate sau in raport cu numarul locurilor de cazare disponibile in centrul de formare profesionala unde se organizeaza cursul, cursul de initiere se poate organiza si in alte unitati decat cele prevazute la alin. (1).
(3) Perioada de desfasurare a cursului si locul de organizare, precum si planul de invatamant care cuprinde graficul desfasurarii cursului, baza de calcul al timpului de invatamant, repartitia timpului pe categorii de pregatire si module de invatamant, precum si date privind desfasurarea examenului de absolvire se stabilesc prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(4) Cursul de initiere se finalizeaza cu sustinerea de catre politistii de penitenciare debutanti a unui examen de absolvire, in perioada stabilita in planul de invatamant al cursului.
(5) Examenul de absolvire se desfasoara in unitati nominalizate prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Articolul 32
(1) Cursurile de initiere a politistilor de penitenciare debutanti constau in cursuri de pregatire teoretica si practica a caror durata este stabilita prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(2) Planul de invatamant al cursului de initiere este intocmit pentru fiecare serie de politisti de penitenciare debutanti de catre Scoala Nationala de Pregatire a Agentilor de Penitenciare Targu Ocna si este aprobat de directorul general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Articolul 33
(1) Examenul de absolvire a cursului de initiere se sustine din urmatoarele domenii:
a) pregatire de specialitate, potrivit specificului domeniului de activitate al politistului de penitenciare debutant;
b) pregatire juridica;
c) management penitenciar, numai pentru ofiterii debutanti.
(2) La absolvirea cursului de initiere, Scoala Nationala de Pregatire a Agentilor de Penitenciare Targu Ocna elibereaza un certificat de absolvire.
(3) Definitivarea in functie a politistului de penitenciare debutant este conditionata de promovarea examenului de absolvire a cursului de initiere .
(4) Politistul de penitenciare debutant care nu a promovat examenul de absolvire a cursului de initiere se poate prezenta inca o data pentru sustinerea acestuia. In cazul in care politistul de penitenciare debutant nu se prezinta, in mod nejustificat, la examen sau nu promoveaza examenul in sesiunea de reexaminare, el este declarat necorespunzator din punct de vedere profesional, iar raportul de serviciu al acestuia inceteaza.
A§ 4.
Examenul de absolvire a cursului de initiere
Articolul 34
(1) Examenul de absolvire a cursurilor de initiere consta in:
a) sustinerea unei probe scrise sau on-line, dupa caz;
b) sustinerea unei probe orale sau practice, dupa caz.
(2) Pentru ofiterii debutanti, in cadrul probelor prevazute la alin. (1) sunt incluse si subiecte din domeniul managementului penitenciar.
(3) Proba on-line prevazuta la alin. (1) lit. a) consta in rezolvarea de catre cursanti a unui test pe platforme on-line.
(4) Disciplinele din care se intocmesc subiecte pentru sustinerea probelor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin planul de invatamant prevazut la art. 32 alin. (2).
(5) Tipurile de probe care sunt sustinute de catre cursanti in cadrul fiecarui examen de absolvire, precum si graficul de desfasurare a examenului se stabilesc prin decizie emisa de catre directorul general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(6) Pentru organizarea si desfasurarea examenului de absolvire, prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, emisa cu cel putin 15 zile inainte de inceperea examenului de absolvire, se numesc urmatoarele comisii:
a) comisia centrala de absolvire;
b) comisia de examinare pentru verificarea competentelor profesionale, denumita comisia de examinare, pentru fiecare centru de examen si, dupa caz, pentru fiecare domeniu de activitate al cursantilor;
c) comisia pentru solutionarea contestatiilor, pentru fiecare centru de examen si, dupa caz, pentru fiecare domeniu de activitate al cursantilor.
(7) Comisia centrala de absolvire este compusa dintr-un numar de 5 membri, iar celelalte comisii sunt compuse dintr-un numar de 3 membri, unul dintre membrii acestor comisii fiind desemnat presedinte al comisiei. In cazul comisiilor prevazute la alin. (6) lit. b) si c), membrii acesteia trebuie sa fie specialisti din domeniul de activitate al cursantilor. Membrii comisiilor trebuie sa aiba calitatea de politist de penitenciare.
(8) Procedura de organizare si desfasurare a sesiunii de reexaminare este aceeasi cu cea prevazuta pentru examenul de absolvire.
(9) Fraudarea sau tentativa de fraudare a examenului de absolvire atrage excluderea celui in cauza din examen, fara posibilitatea de reexaminare. Se considera frauda sau tentativa de frauda incercarea de a folosi sau folosirea surselor de informare sau comunicare, copierea si comunicarea intre cursanti.
Articolul 35
(1) In comisiile de examen nu se numesc persoane care au sotul sau sotia, rude ori afini pana la gradul IV inclusiv in randul cursantilor.
(2) Fiecare persoana desemnata in comisii semneaza o declaratie pe propria raspundere, in care precizeaza ca nu se afla in vreuna dintre situatiile de incompatibilitate prevazute la alin. (1) si ca va respecta confidentialitatea tuturor activitatilor desfasurate in cadrul comisiilor.
(3) O persoana poate detine calitatea de membru intr-o singura comisie.
Articolul 36
(1) Comisia centrala de absolvire coordoneaza desfasurarea examenului de absolvire, asigurand aplicarea dispozitiilor legale privind organizarea si desfasurarea acestuia. Presedintele comisiei centrale de absolvire propune directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, in cazuri justificate, operarea unor schimbari in componenta comisiilor.
(2) Comisiile de examinare asigura:
a) elaborarea subiectelor si baremelor de corectare si notare pentru proba scrisa;
b) elaborarea subiectelor pentru proba orala sau practica, dupa caz;
c) corectarea si notarea lucrarilor scrise, conform baremelor;
d) notarea raspunsurilor date de cursanti la proba orala, precum si a prestatiilor acestora la proba practica, dupa caz, in baza unui punctaj de evaluare elaborat de comisie.
(3) Comisiile de solutionare a contestatiilor asigura solutionarea contestatiilor formulate de cursanti cu privire la rezultatele obtinute la probele examenului de absolvire a cursului de initiere .
Articolul 37
(1) Subiectele pentru proba scrisa sau proba on- line, indiferent de structura subiectelor si modalitatea de desfasurare a probei, sunt intocmite in concordanta cu tematica pentru examenul de absolvire, fiind astfel formulate incat sa permita verificarea cunostintelor si competentelor cursantilor.
(2) Timpul destinat sustinerii de catre cursanti a probei scrise sau a probei on-line este de cel mult 3 ore si jumatate si este stabilit de catre presedintele comisiei centrale de absolvire in functie de complexitatea subiectelor, precum si de modalitatea de organizare si desfasurare a probei.
(3) Din momentul primirii subiectelor, cursantii mai pot parasi sala doar in cazuri exceptionale, insotiti de unul dintre supraveghetori, pana la inapoierea in sala.
(4) Cursantii care nu se afla in sala in momentul primirii subiectelor din motive imputabile lor pierd dreptul de a sustine proba aflata in desfasurare.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
