Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006
(2) Declarantul trebuie sa fie o persoana stabilita in Romania. Conditia privind stabilirea in Romania nu se aplica persoanelor care:
a) intocmesc o declaratie de tranzit sau admitere temporara;
b) declara marfuri ocazional, cu conditia ca autoritatea vamala sa considere acest lucru justificat.
Art. 88
(1) Declarantul are dreptul, la cerere, sa rectifice una sau mai multe date cuprinse in declaratia depusa si acceptata de autoritatea vamala. Rectificarea nu poate face referire la alte marfuri decat cele care au facut obiectul declaratiei initiale.
(2) Rectificarea nu poate fi permisa cand cererea a fost prezentata dupa ce autoritatea vamala fie:
a) a informat declarantul ca intentioneaza sa efectueze controlul fizic al marfurilor;
b) a constatat inexactitatea datelor in cauza;
c) a acordat liberul de vama.
Art. 89
(1) La cererea declarantului, autoritatea vamala invalideaza o declaratie deja acceptata cand declarantul furnizeaza dovezi ca marfa a fost declarata eronat pentru regimul vamal corespunzator acestei declaratii sau cand, ca urmare a unor imprejurari speciale, plasarea marfurilor sub regimul vamal, pentru care acestea au fost declarate, nu mai este justificata.
(2) Cand cererea de invalidare a declaratiei este prezentata dupa ce autoritatea vamala a informat declarantul asupra intentiei de a efectua controlul fizic al marfurilor, aceasta poate fi luata in considerare numai dupa ce controlul fizic a fost finalizat.
(3) Cazurile in care o declaratie poate fi invalidata dupa acordarea liberului de vama se stabilesc prin regulamentul vamal.
(4) Invalidarea declaratiei nu inlatura raspunderea contraventionala sau penala a declarantului.
Art. 90
(1) Dupa acceptarea declaratiei vamale, autoritatea vamala poate proceda la controlul documentar al acesteia si al documentelor insotitoare si poate cere declarantului sa prezinte si alte documente necesare verificarii exactitatii elementelor inscrise in declaratie .
(2) Daca nu se prevede in mod expres altfel, data declaratiei vamale acceptate este data inregistrarii ei si determina stabilirea si aplicarea tuturor dispozitiilor privind regimul vamal.
(3) Autoritatea vamala poate proceda la controlul fizic al marfurilor, total sau partial, precum si, daca este cazul, la prelevarea de probe pentru analize sau pentru verificari amanuntite.
Art. 91
(1) Transportul marfurilor la locul controlului fizic sau, dupa caz, unde urmeaza sa fie prelevate probe, precum si toate manipularile necesare acestor operatiuni sunt efectuate de catre sau sub responsabilitatea declarantului. Costurile aferente acestor operatiuni cad in sarcina declarantului.
(2) Declarantul are dreptul sa asiste la controlul fizic al marfurilor, precum si, dupa caz, la prelevarea probelor. Cand autoritatea vamala considera necesar, declarantul sau reprezentantul acestuia este obligat sa prezinte marfurile pentru control, sa le manipuleze si dezambaleze, sa le reambaleze, precum si sa asigure conditii pentru prelevarea probelor.
(3) Prelevarea de probe se efectueaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, fara ca autoritatea vamala sa fie pasibila de plata sau orice compensatii pentru cantitatile prelevate. Autoritatea vamala suporta costurile analizei cand aceasta se efectueaza in laboratoare proprii.
Art. 92
(1) Daca controlul fizic se executa partial, rezultatul acestuia este luat in considerare pentru intreaga partida de marfa inscrisa in declaratia vamala. Declarantul vamal are dreptul sa ceara efectuarea unui control suplimentar al marfurilor, cand considera ca rezultatul controlului partial nu este concludent.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin.(1), cand un formular de declaratie cuprinde doua sau mai multe articole, datele de referinta pentru fiecare articol sunt considerate ca fiind o declaratie separata.
Art. 93
(1) Rezultatele verificarii declaratiei constituie baza aplicarii dispozitiilor care reglementeaza regimul vamal sub care sunt plasate marfurile.
(2) Cand declaratia nu este verificata si nu se efectueaza controlul fizic, dispozitiile mentionate la alin.(1) se aplica pe baza datelor de referinta cuprinse in declaratie .
Art. 94
(1) Autoritatea vamala poate lua masuri de marcare sau sigilare a marfurilor, precum si a compartimentelor din mijloacele de transport in care se afla marfurile, cand este necesara identificarea marfurilor pentru a se asigura respectarea conditiilor care reglementeaza regimul vamal.
(2) Marcajele sau sigiliile nu pot fi inlaturate decat de autoritatea vamala sau cu permisiunea acesteia, cu exceptia cazului fortuit sau de forta majora, cand operatiunea este necesara pentru a salva integritatea marfurilor sau a mijloacelor de transport. In aceasta situatie, autoritatea vamala este instiintata imediat, justificandu-se, prin orice mijloc de proba, masura luata.
Art. 95
(1) Cand sunt indeplinite conditiile de plasare a marfurilor sub regimul respectiv si marfurile nu sunt supuse unor masuri de prohibitie sau restrictie, fara a aduce atingere alin. (2) si
(3) si fara a se naste o datorie vamala, autoritatea vamala acorda liberul de vama pentru marfuri imediat ce datele de referinta din declaratie au fost verificate sau acceptate fara verificare . Aceeasi dispozitie se aplica si cand verificarile nu pot fi finalizate intr-un interval de timp rezonabil si prezenta marfurilor in vederea acestor verificari nu mai este necesara.
(2) In cazul in care acceptarea unei declaratii vamale conduce la nasterea unei datorii vamale pentru marfurile cuprinse in acea declaratie, liberul de vama se acorda numai daca cuantumul datoriei vamale a fost platit sau garantat. Aceasta dispozitie nu se aplica pentru regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import in conditiile prevazute la alin.(3).
(3) Daca, potrivit dispozitiilor care reglementeaza regimul vamal pentru care sunt declarate marfurile, autoritatea vamala solicita constituirea unei garantii, liberul de vama pentru marfurile plasate sub regimul vamal respectiv nu poate fi acordat decat dupa constituirea acestei garantii .
(4) Liberul de vama se acorda in acelasi timp pentru toate marfurile care fac obiectul aceleiasi declaratii. In sensul prezentului alineat, cand un formular de declaratie cuprinde doua sau mai multe articole, datele de referinta aferente fiecarui articol sunt considerate ca fiind o declaratie separata.
Art. 96
(1) Autoritatea vamala poate lua orice masuri necesare, inclusiv confiscarea si valorificarea marfurilor in cazul in care acestea, dupa acordarea liberului de vama, nu au fost preluate in cadrul termenului legal sau cand nu s-a acordat liberul de vama pentru ca, fie:
a) nu a fost posibila, din vina declarantului, inceperea sau continuarea verificarii marfurilor in perioada stabilita de autoritatea vamala;
b) documentele care trebuiau depuse inainte ca marfurile sa poata fi plasate sub regim vamal nu au fost prezentate;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
