din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1618 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

  Publicat: 16 Mar 2009       97905 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 350/ 19 aprilie 2006

Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).
Actul cu caracter public, prin care o persoana manifesta, in formele si modalitatile prevazute in reglementarile vamale,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Actul cu caracter public, prin care o persoana manifesta, in formele si modalitatile prevazute in reglementarile vamale,
1. Interzicere prevazute de lege cu privire la savarsirea unor fapte, incheierea unor acte ori desfasurarea unei activitati.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Eliberare de plata a unei datorii, a unei sarcini impuse unei persoane care nu o poate executa din motive straine de vointa sa
Potrivit Codului vamal sunt considerate drepturi de import:
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Expresie prin care se desemneaza, in mod generic, mijloacele juridice, recunoscute tuturor creditorilor, in scopul realizarii drepturilor lor de creanta si care se fundeaza pe dreptul de gaj general al creditorilor chirografari.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.

(2) Declarantul trebuie sa fie o persoana stabilita in Romania. Conditia privind stabilirea in Romania nu se aplica persoanelor care:
a) intocmesc o declaratie de tranzit sau admitere temporara;
b) declara marfuri ocazional, cu conditia ca autoritatea vamala sa considere acest lucru justificat.

Art. 88
(1) Declarantul are dreptul, la cerere, sa rectifice una sau mai multe date cuprinse in declaratia depusa si acceptata de autoritatea vamala. Rectificarea nu poate face referire la alte marfuri decat cele care au facut obiectul declaratiei initiale.
(2) Rectificarea nu poate fi permisa cand cererea a fost prezentata dupa ce autoritatea vamala fie:
a) a informat declarantul ca intentioneaza sa efectueze controlul fizic al marfurilor;
b) a constatat inexactitatea datelor in cauza;
c) a acordat liberul de vama.

Art. 89
(1) La cererea declarantului, autoritatea vamala invalideaza o declaratie deja acceptata cand declarantul furnizeaza dovezi ca marfa a fost declarata eronat pentru regimul vamal corespunzator acestei declaratii sau cand, ca urmare a unor imprejurari speciale, plasarea marfurilor sub regimul vamal, pentru care acestea au fost declarate, nu mai este justificata.
(2) Cand cererea de invalidare a declaratiei este prezentata dupa ce autoritatea vamala a informat declarantul asupra intentiei de a efectua controlul fizic al marfurilor, aceasta poate fi luata in considerare numai dupa ce controlul fizic a fost finalizat.
(3) Cazurile in care o declaratie poate fi invalidata dupa acordarea liberului de vama se stabilesc prin regulamentul vamal.
(4) Invalidarea declaratiei nu inlatura raspunderea contraventionala sau penala a declarantului.

Art. 90
(1) Dupa acceptarea declaratiei vamale, autoritatea vamala poate proceda la controlul documentar al acesteia si al documentelor insotitoare si poate cere declarantului sa prezinte si alte documente necesare verificarii exactitatii elementelor inscrise in declaratie .
(2) Daca nu se prevede in mod expres altfel, data declaratiei vamale acceptate este data inregistrarii ei si determina stabilirea si aplicarea tuturor dispozitiilor privind regimul vamal.
(3) Autoritatea vamala poate proceda la controlul fizic al marfurilor, total sau partial, precum si, daca este cazul, la prelevarea de probe pentru analize sau pentru verificari amanuntite.

Art. 91
(1) Transportul marfurilor la locul controlului fizic sau, dupa caz, unde urmeaza sa fie prelevate probe, precum si toate manipularile necesare acestor operatiuni sunt efectuate de catre sau sub responsabilitatea declarantului. Costurile aferente acestor operatiuni cad in sarcina declarantului.
(2) Declarantul are dreptul sa asiste la controlul fizic al marfurilor, precum si, dupa caz, la prelevarea probelor. Cand autoritatea vamala considera necesar, declarantul sau reprezentantul acestuia este obligat sa prezinte marfurile pentru control, sa le manipuleze si dezambaleze, sa le reambaleze, precum si sa asigure conditii pentru prelevarea probelor.
(3) Prelevarea de probe se efectueaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, fara ca autoritatea vamala sa fie pasibila de plata sau orice compensatii pentru cantitatile prelevate. Autoritatea vamala suporta costurile analizei cand aceasta se efectueaza in laboratoare proprii.

Art. 92
(1) Daca controlul fizic se executa partial, rezultatul acestuia este luat in considerare pentru intreaga partida de marfa inscrisa in declaratia vamala. Declarantul vamal are dreptul sa ceara efectuarea unui control suplimentar al marfurilor, cand considera ca rezultatul controlului partial nu este concludent.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin.(1), cand un formular de declaratie cuprinde doua sau mai multe articole, datele de referinta pentru fiecare articol sunt considerate ca fiind o declaratie separata.

Art. 93
(1) Rezultatele verificarii declaratiei constituie baza aplicarii dispozitiilor care reglementeaza regimul vamal sub care sunt plasate marfurile.
(2) Cand declaratia nu este verificata si nu se efectueaza controlul fizic, dispozitiile mentionate la alin.(1) se aplica pe baza datelor de referinta cuprinse in declaratie .

Art. 94
(1) Autoritatea vamala poate lua masuri de marcare sau sigilare a marfurilor, precum si a compartimentelor din mijloacele de transport in care se afla marfurile, cand este necesara identificarea marfurilor pentru a se asigura respectarea conditiilor care reglementeaza regimul vamal.
(2) Marcajele sau sigiliile nu pot fi inlaturate decat de autoritatea vamala sau cu permisiunea acesteia, cu exceptia cazului fortuit sau de forta majora, cand operatiunea este necesara pentru a salva integritatea marfurilor sau a mijloacelor de transport. In aceasta situatie, autoritatea vamala este instiintata imediat, justificandu-se, prin orice mijloc de proba, masura luata.

Art. 95
(1) Cand sunt indeplinite conditiile de plasare a marfurilor sub regimul respectiv si marfurile nu sunt supuse unor masuri de prohibitie sau restrictie, fara a aduce atingere alin. (2) si
(3) si fara a se naste o datorie vamala, autoritatea vamala acorda liberul de vama pentru marfuri imediat ce datele de referinta din declaratie au fost verificate sau acceptate fara verificare . Aceeasi dispozitie se aplica si cand verificarile nu pot fi finalizate intr-un interval de timp rezonabil si prezenta marfurilor in vederea acestor verificari nu mai este necesara.
(2) In cazul in care acceptarea unei declaratii vamale conduce la nasterea unei datorii vamale pentru marfurile cuprinse in acea declaratie, liberul de vama se acorda numai daca cuantumul datoriei vamale a fost platit sau garantat. Aceasta dispozitie nu se aplica pentru regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import in conditiile prevazute la alin.(3).
(3) Daca, potrivit dispozitiilor care reglementeaza regimul vamal pentru care sunt declarate marfurile, autoritatea vamala solicita constituirea unei garantii, liberul de vama pentru marfurile plasate sub regimul vamal respectiv nu poate fi acordat decat dupa constituirea acestei garantii .
(4) Liberul de vama se acorda in acelasi timp pentru toate marfurile care fac obiectul aceleiasi declaratii. In sensul prezentului alineat, cand un formular de declaratie cuprinde doua sau mai multe articole, datele de referinta aferente fiecarui articol sunt considerate ca fiind o declaratie separata.

Art. 96
(1) Autoritatea vamala poate lua orice masuri necesare, inclusiv confiscarea si valorificarea marfurilor in cazul in care acestea, dupa acordarea liberului de vama, nu au fost preluate in cadrul termenului legal sau cand nu s-a acordat liberul de vama pentru ca, fie:
a) nu a fost posibila, din vina declarantului, inceperea sau continuarea verificarii marfurilor in perioada stabilita de autoritatea vamala;
b) documentele care trebuiau depuse inainte ca marfurile sa poata fi plasate sub regim vamal nu au fost prezentate;




Afişează Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Vamal

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro