Capitolul IV - Declaratia in scris. Procedura simplificata
Art. 97 (1) Autoritatea vamala poate autoriza utilizarea unei proceduri simplificate pentru prezentarea si declararea marfurilor, in cazurile si in conditiile stabilite prin regulamentul vamal. (2) Procedura simplificata permite ca: a) declaratia sa nu cuprinda toate datele de referinta prevazute la Art. 85 alin.(1) sau ca unele dintre documentele mentionate la Art. 85 alin. (2) sa nu fie anexate la declaratie; b) depunerea in locul declaratiei prevazute la Art. 85 a unui document comercial sau administrativ insotit de o cerere de plasare a marfurilor sub regimul vamal in cauza; c) declararea marfurilor pentru plasarea sub regimul vamal in cauza sa se efectueze prin inscrierea acestora in 43 evidente; in acest caz, autoritatea vamala poate permite declarantului sa nu prezinte marfurile la biroul vamal. (3) Declaratia simplificata, documentul comercial sau administrativ ori inscrierea in evidente trebuie sa contina cel putin datele necesare identificarii marfurilor. Inscrierea in evidente trebuie sa cuprinda si data la care aceasta se realizeaza. (4) Cu exceptia cazurilor stabilite in regulamentul vamal, declarantul trebuie sa depuna o declaratie suplimentara care poate fi de natura globala, periodica sau recapitulativa. (5) Declaratiile suplimentare, impreuna cu cele simplificate mentionate la alin. (2) lit.a)-c), sunt considerate a constitui un act unic, indivizibil, care produce efecte de la data acceptarii declaratiilor simplificate; inscrierea in evidente are aceeasi valoare juridica cu acceptarea declaratiei mentionate la Art. 85. (6) Procedurile simplificate speciale pentru regimul de tranzit vamal sunt prevazute in regulamentul vamal.
Capitolul V - Alte declaratii
Art. 98 Cand declaratia vamala este intocmita in modalitatile prevazute la Art. 84 lit.b) si c), prevederile Art. 85-97 se aplica in mod corespunzator. Art. 99 In cazul in care declaratia este intocmita conform Art. 84 lit.b) autoritatea vamala poate permite ca documentele care trebuie sa o insoteasca sa nu fie depuse impreuna cu declaratia . In aceasta situatie documentele se pastreaza la dispozitia autoritatii vamale.
Capitolul VI - Controlul ulterior al declaratiilor
Art. 100 (1) Autoritatea vamala are dreptul ca, din oficiu sau la solicitarea declarantului, intr-o perioada de 5 ani de la acordarea liberului de vama, sa modifice declaratia vamala. (2) In cadrul termenului prevazut la alin.(1), autoritatea vamala verifica orice documente, registre si evidente referitoare la marfurile vamuite sau la operatiunile comerciale ulterioare in legatura cu aceste marfuri . Controlul se poate face la sediul declarantului, al oricarei alte persoane interesate, direct sau indirect, din punct de vedere profesional in operatiunile mentionate sau al oricarei alte persoane care se afla in posesia acestor acte sau detine informatii in legatura cu acestea. De asemenea, poate fi facut si controlul fizic al marfurilor, daca acestea mai exista. (3) Cand, dupa reverificarea declaratiei sau dupa controlul ulterior, rezulta ca dispozitiile ce reglementeaza regimul vamal respectiv au fost aplicate pe baza unor informatii inexacte sau incomplete, autoritatea vamala ia masuri pentru regularizarea situatiei, tinand seama de noile elemente de care dispune. (4) Autoritatea vamala stabileste modelul documentului necesar pentru regularizarea situatiei, precum si instructiunile de completare a acestuia. (5) In cazul in care se constata ca a luat nastere o datorie vamala sau au fost sume platite in plus, autoritatea vamala ia masuri pentru incasarea diferentelor in minus sau rambursarea sumelor platite in plus, cu respectarea dispozitiilor legale. (6) In cadrul controlului ulterior al declaratiilor, autoritatea vamala stabileste, potrivit alin.(3), si diferentele in plus sau in minus privind alte taxe si impozite datorate statului in cadrul operatiunilor vamale, luand masuri pentru incasarea diferentelor in minus constatate. Diferentele in plus privind aceste taxe si impozite se restituie potrivit normelor legale care le reglementeaza. (7) Cand incalcarea reglementarilor vamale constituie, dupa caz, contraventie sau infractiune, autoritatea vamala este obligata sa aplice sanctiunile contraventionale sau sa sesizeze organele de urmarire penala. (8) Declaratia vamala acceptata si inregistrata, precum si documentul prevazut la alin. (4) constituie titlu de creanta .
Titlul V - Regimuri vamale
Capitolul I - Punerea in libera circulatie
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia? Sursa: MCP avocati
Nedepunerea intampinarii in termenul legal. Sanctiuni procedurale Sursa: MCP avocati
Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor Sursa: MCP avocati
Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare? Sursa: MCP avocati