din anul 2007, atuul tau de DREPT!
415 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

  Publicat: 16 Mar 2009       99417 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 350/ 19 aprilie 2006

Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
La un an dupa Tratatul de la Nisa si adoptarea Declaratiei de la Nisa , care face apel la continuarea reformei institutionale si dupa Conferinta Interguvernamentala 2000, Consiliul European, reunit la Laeken , a adoptat la 15 decembrie 2001 Declaratia privind Viitorul Uniunii Europene sau Declaratia de la Laeken , prin care se angajeaza constuiasca o Uniune mai democratica, mai transparenta si mai eficienta.
In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Reglementeaza in cap. I, t. I, C. proc. pen., partea speciala; sunt procurorul si organele de cercetare penala.
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.

c) plata sau garantia drepturilor de import sau export, dupa caz, nu a fost efectuata sau constituita in cadrul termenului legal;
d) sunt supuse unor prohibitii sau restrictii cu privire la marfurile respective.
(2) Cazurile, termenele si conditiile pentru aplicarea alin.(1) sunt prevazute in regulamentul vamal.

Capitolul IV - Declaratia in scris. Procedura simplificata



Art. 97
(1) Autoritatea vamala poate autoriza utilizarea unei proceduri simplificate pentru prezentarea si declararea marfurilor, in cazurile si in conditiile stabilite prin regulamentul vamal.
(2) Procedura simplificata permite ca:
a) declaratia sa nu cuprinda toate datele de referinta prevazute la Art. 85 alin.(1) sau ca unele dintre documentele mentionate la Art. 85 alin. (2) sa nu fie anexate la declaratie;
b) depunerea in locul declaratiei prevazute la Art. 85 a unui document comercial sau administrativ insotit de o cerere de plasare a marfurilor sub regimul vamal in cauza;
c) declararea marfurilor pentru plasarea sub regimul vamal in cauza sa se efectueze prin inscrierea acestora in 43 evidente; in acest caz, autoritatea vamala poate permite declarantului sa nu prezinte marfurile la biroul vamal.
(3) Declaratia simplificata, documentul comercial sau administrativ ori inscrierea in evidente trebuie sa contina cel putin datele necesare identificarii marfurilor. Inscrierea in evidente trebuie sa cuprinda si data la care aceasta se realizeaza.
(4) Cu exceptia cazurilor stabilite in regulamentul vamal, declarantul trebuie sa depuna o declaratie suplimentara care poate fi de natura globala, periodica sau recapitulativa.
(5) Declaratiile suplimentare, impreuna cu cele simplificate mentionate la alin. (2) lit.a)-c), sunt considerate a constitui un act unic, indivizibil, care produce efecte de la data acceptarii declaratiilor simplificate; inscrierea in evidente are aceeasi valoare juridica cu acceptarea declaratiei mentionate la Art. 85.
(6) Procedurile simplificate speciale pentru regimul de tranzit vamal sunt prevazute in regulamentul vamal.

Capitolul V - Alte declaratii



Art. 98
Cand declaratia vamala este intocmita in modalitatile prevazute la Art. 84 lit.b) si c), prevederile Art. 85-97 se aplica in mod corespunzator.

Art. 99
In cazul in care declaratia este intocmita conform Art. 84 lit.b) autoritatea vamala poate permite ca documentele care trebuie sa o insoteasca sa nu fie depuse impreuna cu declaratia . In aceasta situatie documentele se pastreaza la dispozitia autoritatii vamale.

Capitolul VI - Controlul ulterior al declaratiilor



Art. 100
(1) Autoritatea vamala are dreptul ca, din oficiu sau la solicitarea declarantului, intr-o perioada de 5 ani de la acordarea liberului de vama, sa modifice declaratia vamala.
(2) In cadrul termenului prevazut la alin.(1), autoritatea vamala verifica orice documente, registre si evidente referitoare la marfurile vamuite sau la operatiunile comerciale ulterioare in legatura cu aceste marfuri . Controlul se poate face la sediul declarantului, al oricarei alte persoane interesate, direct sau indirect, din punct de vedere profesional in operatiunile mentionate sau al oricarei alte persoane care se afla in posesia acestor acte sau detine informatii in legatura cu acestea. De asemenea, poate fi facut si controlul fizic al marfurilor, daca acestea mai exista.
(3) Cand, dupa reverificarea declaratiei sau dupa controlul ulterior, rezulta ca dispozitiile ce reglementeaza regimul vamal respectiv au fost aplicate pe baza unor informatii inexacte sau incomplete, autoritatea vamala ia masuri pentru regularizarea situatiei, tinand seama de noile elemente de care dispune.
(4) Autoritatea vamala stabileste modelul documentului necesar pentru regularizarea situatiei, precum si instructiunile de completare a acestuia.
(5) In cazul in care se constata ca a luat nastere o datorie vamala sau au fost sume platite in plus, autoritatea vamala ia masuri pentru incasarea diferentelor in minus sau rambursarea sumelor platite in plus, cu respectarea dispozitiilor legale.
(6) In cadrul controlului ulterior al declaratiilor, autoritatea vamala stabileste, potrivit alin.(3), si diferentele in plus sau in minus privind alte taxe si impozite datorate statului in cadrul operatiunilor vamale, luand masuri pentru incasarea diferentelor in minus constatate. Diferentele in plus privind aceste taxe si impozite se restituie potrivit normelor legale care le reglementeaza.
(7) Cand incalcarea reglementarilor vamale constituie, dupa caz, contraventie sau infractiune, autoritatea vamala este obligata sa aplice sanctiunile contraventionale sau sa sesizeze organele de urmarire penala.
(8) Declaratia vamala acceptata si inregistrata, precum si documentul prevazut la alin. (4) constituie titlu de creanta .

Titlul V - Regimuri vamale



Capitolul I - Punerea in libera circulatie





Afişează Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Vamal

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari
Sursa: MCP avocati

Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca?
Sursa: MCP avocati

Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia?
Sursa: MCP avocati

Nedepunerea intampinarii in termenul legal. Sanctiuni procedurale
Sursa: MCP avocati

Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor
Sursa: MCP avocati

Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare?
Sursa: MCP avocati