Avand in vedere faptul ca infiintarea si perationalizarea Agentiei Nationale de Integritate (denumita in continuare ANI) reprezinta cea de-a doua conditionalitate a Mecanismului de cooperare si verificare, instituit prin Decizia Comisiei Europene 2006/928/CE din 13 decembrie 2006 de stabilire a unui mecanism de cooperare si verificare a progresului realizat de Romania in vederea atingerii anumitor obiective de referinta specifice in domeniul reformei sistemului judiciar si al luptei impotriva coruptiei, Romania fiind, de altfel, prima tara europeana ce a creat o institutie independenta operational care sa exercite un control administrativ, specializata in verificarea averilor, a conflictelor de interese si a incompatibilitatilor,tinand seama de faptulc a adoptarea noului cadru legislativ referitor la ANI, precum si activitatea acestei agentii au constituit permanente preocupari ale societatii romanesti, dar si ale partenerilor nostri europeni, reflectate in aprecierile cuprinse in rapoartele de tara ale Comisiei Europene din ultimii ani, inclusiv in ultimul raport al Comisiei catre Parlamentul European si Consiliu privind progresele inregistrate de romania in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare din 18 iulie 2012, unde se mentioneaza importanta sustinerii institutionale a ANI, inclusiv prin aspecte legate de salarizare,luand in considerare faptul ca ANI functioneaza efectiv cu un numar foarte mic de inspectori de integritate raportat la totalul functiilor din cadrul agentiei, in conditiile in care acestia trebuie sa isi indeplineasca o serie de obligatii legale pe o multitudine de paliere: evaluarea declaratiilor de avere si de interese; evaluarea difeentelor semnificative, a incompatibilitatilor si a conflictelor de interese, intocmirea raporartelor de evaluare; sanctionarea incalcarii regimului declararii averilor si a intereselor; promovarea actiunilor prin care sa fie constatata incalcarea dispozitiilor respective etc.,in conditiile in care au fost finalizate peste 3.000 de dosare avand ca obiect controlul averilor nejustificate, incompatibilitatii si conflicte de interese, a fost aplicat un numar de 4.896 de amenzi contraventionale la regimul declararii averii si intereselor, au fost constatate stari de incompatibilitate in este 260 de cazuri, iar conflicte de interese, in peste 80 de cazuri,avandu-se in vedere faptul ca din anul 2011 pana in prezent a parasit sistemul un numar de 16 inspector de integritate, in principal datorita nivelului scazut al salarizarii raportat la responsabilitatile si volumul de activitate specifice functiei, la acest moment ANI functionand cu un numar de doar 26 de inspector de integritate cu functii de executie al caror salariu mediu net este de 2.567 lei,in conditiile in care numarul redus de inspectori si lipsa de motivare salariala pot constitui elemente de natura a afecta eficienta acestei institutii care are de procesat un numar de 2.700.000 de declaratii de avere,avand in vedere faptul ca, in cazul neadoptarii imediate a prezentei ordonante de urgenta, existe elemente potentiale de afectare a eficientei ANI, cu ridicarea, in egala masura, de noi teme de discutie in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta. Art. ILegea nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 535 din 3 august 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. La articolul 29, alineatul (3) se abroga.2. Dupa articolul 29 se introduce un nou articol, articolul 29^1, cu urmatorul cuprins:"Art. 29^1(1) Salariul de baza al functiei de director general din cadrul Agentiei se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de director din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(2) Salariul de baza al functiei de director din cadrul Agentiei se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de director adjunct din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(3) Salariul de baza al functiei de sef de serviciu din cadrul Agentiei se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de sef serviciu din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(4) Salariul de baza al functiei de inspector de integritate cu grad superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al fucntiei de inspector de concurenta cu grad superior din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(5) Salariul de baza al functiei de inspector de integritate cu grad principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de inspector de concurenta cu grad principal din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(6) Salariul de baza al functiei de inspector de integritate cu grad asistent se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de inspector de concurenta cu grad asistent din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(7) Salariul de baza al functiei de inspector de integritate debutant se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de inspector de concurena debutant din cadrul Consiliului Concurentei, corespunzator vechimii in munca.(8) De salariile de baza prevazute la alin. (1)-(3) poate beneficia numai personalul de conducere din cadrul Agentiei, incadrat pe functiile publice specifice."Art. IIPrezenta ordonanta de urgenta se aplica pana la data aplicarii valorii de referinta si a coeficientilor de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare.
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024 Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...
OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti