din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3977 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulamentul pentru organizarea si desfasurarea examenului sau a concursului pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, actualizat 29.01.2019

INTEGRAL: Regulamentul pentru organizarea si desfasurarea examenului sau a concursului pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, actualizat 29.01.2019


Ultimele modificari au fost aduse acestui Regulament prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 109/2019, dispozitii integrate textului de lege redat mai jos.

CAPITOLUL I


Dispozitii generale


Art. 1. - (1) Institutul Notarial Roman, denumit in continuare INR, organizeaza de regula anual, intr-o zi lucratoare, la solicitarea Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, denumit in continuare Consiliul Uniunii, examenul sau, dupa caz, concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, in conditiile Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentului regulament.


(2) Examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar se desfasoara la Bucuresti, pe posturile destinate dobandirii calitatii de notar stagiar, aprobate de Consiliul Uniunii, dupa consultarea colegiilor directoare ale Camerelor Notarilor Publici.


(3) Examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar se sustine in limba romana si consta intr-o proba scrisa, cu caracter teoretic. Durata probei este stabilita de Comisia de examinare in functie de complexitatea subiectelor si nu poate depasi 4 ore.


Art. 2. - (1) Tematica si bibliografia de examen sau concurs se stabilesc de catre Consiliul stiintific din cadrul INR, cu consultarea unui membru al corpului didactic din invatamantul superior de specialitate, din urmatoarele domenii: drept civil, procedura civila, procedura notariala si legislatie notariala, se aproba prin hotarare a Consiliului Uniunii si se comunica de indata Ministerului Justitiei, in vederea avizarii acestora. La elaborarea tematicii si bibliografiei se are in vedere ca acestea sa nu contina trimiteri la aspecte controversate la nivel teoretic si practic.


(2) Tematica si bibliografia avizate de catre ministrul justitiei se publica pe paginile proprii de internet ale INR, Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, denumita in continuare Uniunea, si Camerelor Notarilor Publici, denumite in continuare Camere, cu cel putin 90 de zile inainte de data desfasurarii examenului sau concursului.


(3) Tematica si bibliografia de examen sau concurs se actualizeaza anual de catre Consiliul Uniunii, daca se impune. In situatia in care intr-un an se apreciaza ca nu se impune modificarea tematicii si a bibliografiei, Consiliul Uniunii adopta o hotarare in acest sens, pe care o comunica Ministerului Justitiei, in vederea avizarii.


(4) Avizul Ministerului Justitiei impreuna cu hotararea Consiliului Uniunii se publica pe paginile de internet ale Uniunii, INR si Camerelor.



CAPITOLUL II


Conditiile legale si procedura de inscriere la examenul sau la concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar


Art. 3. - Poate deveni notar stagiar persoana care indeplineste urmatoarele conditii:


a) are cetatenia romana, a unui stat membru al Uniunii Europene, a unui stat apartinand Spatiului Economic European sau a Confederatiei Elvetiene si are domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania;


b) are capacitatea de exercitiu deplina;


c) este licentiata in drept;


d) nu are antecedente penale rezultate ca urmare a savarsirii unei infractiuni de serviciu sau in legatura cu serviciul ori a savarsirii cu intentie a unei alte infractiuni;


e) se bucura de o buna reputatie;


f) cunoaste limba romana;


g) este apta din punct de vedere medical si psihologic pentru dobandirea calitatii de notar stagiar;


h) achita taxele pentru sustinerea examenului sau concursului;


i) se angajeaza sa incheie cu INR contractul de pregatire, daca va fi declarata admisa la examen sau concurs;


j) este declarata admisa la examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar.


Art. 4. - (1) Presedintele Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, denumit in continuare presedintele Uniunii, stabileste, prin dispozitie, data desfasurarii examenului sau concursului pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, pe care o comunica directorului INR.


(2) Data sustinerii examenului sau concursului pentru dobandirea calitatii de notar stagiar si lista care cuprinde posturile pentru care se organizeaza examenul sau concursul se comunica fiecarei Camere de catre directorul INR. Informatiile se publica pe pagina de internet a Uniunii, a INR si a fiecarei Camere, cu cel putin 45 de zile inainte de data sustinerii examenului sau concursului, in vederea instiintarii candidatilor.


(3) Cu cel putin 15 zile inainte de data examenului sau a concursului, directorul INR stabileste, prin dispozitie, ora si locul desfasurarii acestuia, care sunt comunicate Camerelor. Aceste informatii se afiseaza, de indata, la sediul Camerelor si se publica pe paginile de internet ale acestora si pe pagina INR.


Art. 5. - (1) Persoanele care se inscriu la examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar depun, personal sau prin mandatar cu procura autentica si speciala, dosarul de inscriere la Camera in a carei circumscriptie se afla postul pentru care candideaza, cu cel putin 25 de zile inainte de data examenului sau concursului, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a solicita inscrierea in sesiunea respectiva.


(2) Dosarul de inscriere cuprinde:


a) cerere-tip de inscriere conform anexei nr. 1


b) copii certificate pentru conformitate cu originalul de pe actul de identitate, eliberat de autoritatile romane competente, din care sa rezulte domiciliul si cetatenia si, dupa caz, de pe actele de stare civila. Pentru cetatenii unui stat membru al Uniunii Europene, ai unui stat apartinand Spatiului Economic European sau ai Confederatiei Elvetiene care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, copia certificata pentru conformitate a actelor eliberate de autoritatile romane competente;


c) declaratie pe propria raspundere a candidatului, conform anexei nr. 2, din care sa rezulte ca:


1. nu a pierdut si nu i-a fost restransa capacitatea de exercitiu a drepturilor civile, in conditiile legii;


2. a luat cunostinta de prevederile Legii nr. 36/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.333/C/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Statutului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, aprobat prin Hotararea Congresului Notarilor Publici din Romania nr. 10/2014, cu completarile ulterioare, ale prezentului regulament, precum si de tematica si de bibliografia de examen sau concurs;


3. in cazul in care va fi declarat admis la examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, va incheia contractul de pregatire cu INR, care i-a fost pus la dispozitie de catre Camera si de al carui continut a luat cunostinta si se angajeaza sa il respecte;


4. nu a depus cerere de inscriere la examen sau concurs si la o alta Camera;


d) copie certificata pentru conformitate cu originalul de pe diploma de licenta in drept obtinuta in Romania sau adeverinta provizorie, din care sa reiasa ca a promovat examenul de licenta, iar in cazul obtinerii in alta tara, copie certificata pentru conformitate cu originalul de pe actul de studii echivalat sau recunoscut de catre autoritatile romane;


e) certificatul de cazier judiciar sau echivalentul acestuia, eliberat de autoritatea competenta din statul sau, dupa caz, statele al carui/caror cetatean este;


f) scrisoare de recomandare, de regula, de la angajator, organizatia profesionala din care face parte, universitati, institutii sau altele asemenea;


g) certificat de cazier fiscal sau echivalentul acestuia, eliberat de autoritatea competenta din statul sau, dupa caz, statele al carui/caror cetatean este;


h) copie certificata pentru conformitate cu originalul dupa atestatul de cunoastere a limbii romane eliberat de catedrele de specialitate ale institutiilor de invatamant superior. In cazul persoanelor cu cetatenie romana cunoasterea limbii romane se prezuma;


i) certificatul medical si avizul psihologic care atesta faptul ca este apt pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, prevazute in anexa nr. 3 si 4, emise de catre unitatile sanitare si cabinetele psihologice acreditate potrivit legii si cu care Uniunea sau Camerele au incheiat protocoale de colaborare. Detaliile cu privire la unitatile sanitare si cabinetele psihologice acreditate se pun la dispozitia candidatilor de catre Camere sau Uniune, dupa caz, prin publicare pe paginile de internet ale acestora; candidatii pot obtine certificatul medical si avizul psihologic de la oricare dintre unitatile medicale si cabinetele psihologice acreditate cu care au fost incheiate protocoale de colaborare, indiferent de Camera la care se depune dosarul de inscriere la examen sau concurs;


j) dovada achitarii taxei de inscriere la examen sau concurs in contul INR.


(3) Un candidat poate depune cererea de inscriere la examen sau concurs la o singura Camera.


(4) Copiile de pe documentele prevazute la alin. (2) lit. b), d) si h) se realizeaza de catre Camera, se certifica pentru conformitate cu originalul si se semneaza de persoana desemnata. Originalul documentelor prezentate se restituie dupa realizarea copiilor.


(5) Documentele prevazute la alin. (2) lit. b), d) si h) pot fi depuse si in copie legalizata, situatie in care activitatile de certificare pentru conformitate cu originalul si de semnare de catre persoana desemnata nu se mai realizeaza.


Art. 6. - (1) Cu cel putin 20 de zile inainte de data desfasurarii examenului sau concursului, Camerele inainteaza INR dosarele candidatilor, insotite de o adresa in care se face mentiune cu privire la: numarul dosarelor, numele si prenumele candidatilor inscrisi, data si numarul de inregistrare a cererilor de inscriere. INR transmite dosarele candidatilor, de indata, Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor de inscriere la examen sau concurs, pe baza de proces-verbal de predare- primire.


(2) Cu cel putin 10 zile inainte de data examenului sau concursului, Comisia pentru verificarea indeplinirii conditiilor de inscriere la examen sau concurs verifica dosarele de inscriere ale candidatilor si se pronunta cu acordul majoritatii membrilor sai asupra admisibilitatii cererilor de inscriere la examen sau concurs, prin hotarare de admitere sau, dupa caz, de respingere. Hotararile de respingere ale cererilor de inscriere la examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar se motiveaza in fapt si in drept pentru fiecare candidat in parte. In baza hotararilor de admitere si, dupa caz, de respingere comisia intocmeste situatia centralizata a candidatilor admisi sau respinsi la inscriere, conform anexei nr. 5.


(3) Situatia centralizata a candidatilor admisi sau respinsi la inscriere se publica de indata pe pagina de internet a INR si se transmite Camerelor la care s-au inscris candidatii, insotita, dupa caz, de copii ale hotararilor de respingere a cererilor de inscriere la examen sau concurs. Camerele afiseaza situatia centralizata a propriilor candidati la sediul acestora si o publica pe pagina proprie de internet, in termen de 24 de ore de la primire, intocmind un proces-verbal care cuprinde data si ora afisarii, care se comunica INR.


(4) Candidatului respins la inscriere i se elibereaza de catre Camera, la cerere, o copie a hotararii de respingere a cererii de inscriere la examen sau concurs.


(5) In termen de 2 zile lucratoare de la afisarea de catre Camere a situatiei centralizate prevazute la alin. (2), candidatul poate depune contestatie impotriva hotararii de respingere a cererii de inscriere la examen sau concurs, la Camera la care a depus cererea de inscriere. Termenul incepe sa curga in prima zi lucratoare ulterioara zilei in care a fost afisata situatia centralizata si se implineste in cea de-a doua zi lucratoare, la ora 16,00. In termen de 24 de ore de la expirarea termenului, Camerele inainteaza INR contestatiile, insotite de o adresa in care se face mentiune cu privire la: numarul contestatiilor, numele si prenumele candidatilor care au formulat contestatii, data, ora si numarul de inregistrare a contestatiilor. INR pune, de indata, contestatiile la dispozitia Comisiei pentru solutionarea contestatiilor formulate de candidatii respinsi la inscrierea la concurs, pe baza de proces-verbal.


(6) In termen de 2 zile lucratoare de la primirea contestatiilor, Comisia pentru solutionarea contestatiilor formulate de candidatii respinsi la inscrierea la examen sau concurs se pronunta asupra acestora, prin hotarare de admitere sau, dupa caz, de respingere, adoptata cu acordul majoritatii membrilor sai. Hotararile de respingere ale contestatiilor se motiveaza in fapt si in drept pentru fiecare candidat in parte. Hotararea Comisiei este definitiva. In baza hotararilor de admitere si, dupa caz, de respingere a contestatiilor comisia intocmeste situatia solutionarii contestatiilor formulate de catre candidatii respinsi la inscriere, conform anexei nr. 6, care se afiseaza la sediul Camerelor pentru proprii candidati si se publica pe pagina de internet a acestora si a INR. Un exemplar original al hotararii de respingere a contestatiilor se comunica de catre INR, la cerere, candidatului a carui contestatie a fost respinsa.


(7) Dupa solutionarea contestatiilor, comisia intocmeste situatia centralizata finala a candidatilor ale caror cereri de inscriere la examen sau concurs au fost admise, conform anexei nr. 7, care se afiseaza la sediul Camerelor si se publica pe paginile de internet ale acestora si a INR.


(8) In situatia in care nu au fost formulate contestatii in termenul prevazut la alin. (5), hotararile de respingere ale Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor de inscriere la examen sau concurs prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) raman definitive.


(9) In situatia prevazuta la alin. (8), precum si in cazul in care nu exista cereri de inscriere la examen sau concurs respinse, situatia centralizata prevazuta la alin. (2) este finala, aspect care se aduce la cunostinta candidatilor odata cu publicarea acesteia pe paginile de internet ale Camerelor si a INR.



CAPITOLUL III


Organizarea, functionarea si competenta comisiilor constituite pentru examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar


Art. 7. - (1) Pentru organizarea si desfasurarea examenului sau concursului pentru dobandirea calitatii de notar stagiar functioneaza urmatoarele comisii:


a) Comisia pentru verificarea indeplinirii conditiilor de inscriere la examen sau concurs, care verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor de inscriere, fiind alcatuita din 5 sau 7 membri, in functie de numarul candidatilor, dintre care cel putin unul este notar public, iar ceilalti sunt persoane desemnate din cadrul Uniunii si/sau al INR. Comisia adopta hotarari cu acordul majoritatii membrilor sai;


b) Comisia pentru solutionarea contestatiilor formulate de candidatii respinsi la inscrierea la examen sau concurs, alcatuita din 5 sau 7 membri, in functie de numarul candidatilor, dintre care cel putin unul este notar public, iar ceilalti sunt persoane desemnate din cadrul Uniunii si/sau al INR, altii decat cei de la comisia prevazuta la lit. a). Comisia examineaza contestatiile formulate conform art. 6 alin. (5) si adopta hotarari cu acordul majoritatii membrilor sai;


c) Comisia pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului, alcatuita din 6 sau 8 membri, dintre care cel putin unul este notar public, iar ceilalti sunt persoane desemnate din cadrul Uniunii si/sau al INR. La propunerea INR, in functie de numarul candidatilor, numarul membrilor comisiei poate fi marit. Comisia are urmatoarele atributii:


1. preia de la INR, pe baza de proces-verbal, stampilele pentru examen sau concurs;


2. afiseaza la locul unde se sustine examenul sau concursul listele cu repartizarea pe sali a candidatilor, cu cel putin 24 de ore inainte de data desfasurarii examenului sau concursului;


3. cu cel putin 24 de ore inaintea desfasurarii examenului sau concursului, pregateste seturile de hartie, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 8, care se distribuie candidatilor si consemneaza intr-un proces-verbal numarul acestora. La sfarsitul examenului sau concursului, consemneaza in procesul-verbal prevazut la pct. 7 numarul seturilor de hartie ramase neutilizate, pe care se inscrie mentiunea "neutilizat" si procedeaza la distrugerea acestora;


4. asigura introducerea in sala/salile de examen sau concurs a candidatilor, cu cel putin 15 minute inainte de inceperea examenului sau concursului, si verifica identitatea acestora la intrarea in sala/salile de examen sau concurs, completand in mod corespunzator un tabel de prezenta a candidatilor;


5. distribuie seturile de hartie pentru examen sau concurs si ciornele purtand stampila INR;


6. sigileaza colturile lucrarilor, cuprinzand datele de identificare a candidatilor, si aplica stampila INR pe toate filele lucrarilor;


7. completeaza procesul-verbal care cuprinde:


- data, ora inceperii si ora incheierii examenului;


- numarul seturilor de hartie ramase neutilizate;


- lucrarile "Anulate", cu indicarea imprejurarilor care au dus la acestea;


- imprejurarile prevazute la art. 11 alin. (4) si art. 12 alin. (6) si (8);


8. anunta candidatilor momentul inceperii intervalului de timp alocat examenului sau concursului, facand precizarea ca timpul incepe sa curga dupa distribuirea setului de subiecte extras tuturor candidatilor;


9. cu 30 de minute, respectiv 15 minute inainte de expirarea timpului de examen sau concurs, anunta candidatilor timpul efectiv ramas, prin inscrierea acestuia pe tabla sau pe alt suport, care permite vizualizarea de catre toti candidatii;


10. supravegheaza candidatii in timpul examenului sau concursului si asigura respectarea tuturor conditiilor de organizare si desfasurare a acestuia. La predarea lucrarilor, comisia verifica daca stampila este aplicata, daca datele de identificare a candidatului nu sunt vizibile si solicita acestuia sa semneze borderoul de predare a lucrarii conform anexei nr. 9. Dupa ce sunt amestecate, lucrarile se numeroteaza in spatiul anume delimitat, pe prima fila a lucrarii, incepand cu cifra 1, fara a fi desfacute colturile, si se predau Comisiei de examinare, prevazuta la lit. d), pe baza de proces-verbal semnat de toti membrii Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului si de presedintele Comisiei de examinare;


11. afiseaza la sala/salile de examen sau concurs, la finalul examenului sau concursului, baremul de notare si setul de subiecte extras si asigura publicarea acestora pe pagina de internet a INR;


12. sprijina Comisia de examinare in procedurile de extragere a subiectelor, prevazute de prezentul regulament;


13. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege si de prezentul regulament;


d) Comisia de examinare este constituita in vederea elaborarii subiectelor si notarii lucrarilor si este alcatuita din: un membru al Consiliului Uniunii, care este si presedintele comisiei, un reprezentant al Ministerului Justitiei, un membru al corpului didactic din invatamantul superior de specialitate si doi notari publici. Presedintele Comisiei de examinare este si presedintele examenului sau concursului. Acesta nu participa la notarea lucrarilor si are ca atributii supravegherea organizarii si desfasurarii activitatii tuturor comisiilor prevazute de prezentul regulament, cu exceptia celor date in sarcina presedintelui comisiei prevazute la lit. e), si convocarea, la termenele prevazute de prezentul regulament, a comisiilor prevazute la lit. a)-c) si a Comisiei de examinare. Atributiile Comisiei de examinare sunt cele prevazute la art. 9-11 si la art. 13-16;


e) Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor este alcatuita din 5 membri, altii decat cei care fac parte din comisia mentionata la lit. d), respectiv:


- un membru al Consiliului Uniunii, care este si presedintele comisiei;


- un reprezentant al Ministerului Justitiei;


- un membru al corpului didactic din invatamantul superior de specialitate;


- doi notari publici.


Comisia are atributiile prevazute la art. 14, 19 si 20. Presedintele comisiei nu participa la notarea lucrarilor, supravegheaza desfasurarea activitatii comisiei, intocmeste centralizatorul nominal la solutionarea contestatiilor, prevazut in anexa nr. 16, lista cuprinzand rezultatele contestatiilor, prevazuta in anexa nr. 17, si intocmeste lista cuprinzand rezultatele finale ale examenului sau concursului, dupa solutionarea contestatiilor, prevazuta in anexa nr. 18.


Art. 8. - (1) Componenta nominala a comisiilor prevazute in prezentul regulament se stabileste prin hotarare a Consiliului Uniunii, cu exceptia reprezentantilor Ministerului Justitiei, care se numesc prin ordin al ministrului justitiei.


(2) In vederea constituirii Comisiei de examinare si a Comisiei de contestatii impotriva notarii lucrarilor, Consiliul Uniunii desemneaza notari publici care au cel putin 10 ani vechime in profesie si prestigiu profesional dintre notarii publici propusi de Camere si/sau de Consiliul Uniunii si care nu sunt membri ai acestuia, prin tragere la sorti. Pentru celelalte comisii sunt desemnati notari publici care au prestigiu profesional.


(3) Comisiile prevazute la art. 7 au in componenta si cate 3 membri supleanti. In cazul comisiilor prevazute la art. 7 lit. d) si e), unul dintre supleanti este reprezentantul Ministerului Justitiei. Membrii supleanti ai comisiilor prevazute la art. 7 lit. a) -d) sunt convocati de catre presedintele examenului sau concursului, in situatia in care membrii titulari se afla in imposibilitate de a se prezenta. Membrii supleanti ai comisiei prevazute la art. 7 lit. e) sunt convocati de presedintele acestei comisii, in situatia in care membrii titulari se afla in imposibilitate de a se prezenta.


(4) In functie de numarul candidatilor, Consiliul Uniunii, la propunerea INR, poate hotari suplimentarea numarului comisiilor de examinare si al comisiilor de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor, cu respectarea componentei prevazute de lege, cu exceptia presedintilor, care sunt unici.


(5) Membrii comisiilor prevazute de prezentul regulament nu pot avea calitatea de sot/sotie, rude sau afini pana la gradul al IV-lea inclusiv cu candidatii sau cu ceilalti membri ai comisiilor si nici de persoane care au fost sanctionate disciplinar in ultimii 3 ani. Pentru a arata ca nu se afla in vreuna dintre aceste situatii, membrii comisiilor dau o declaratie pe propria raspundere in acest sens. O persoana nu poate face parte din mai multe comisii ale aceluiasi examen sau concurs.


(6) Daca incompatibilitatea prevazuta la alin. (5) intervine ulterior desemnarii membrilor comisiilor, persoana in cauza are obligatia de a se retrage si de a comunica aceasta situatie presedintelui examenului sau concursului ori directorului INR, in vederea inlocuirii sale.



CAPITOLUL IV


Stabilirea subiectelor si desfasurarea examenului sau concursului


Art. 9. - (1) Comisia de examinare elaboreaza subiectele, sub forma de teste-grila cu una sau doua variante de raspuns corect, astfel incat sa acopere intreaga tematica.


(2) Cu cel mult 5 zile inainte de inceperea examenului sau concursului, Comisia de examinare stabileste doua seturi de subiecte sub forma de teste-grila, a cate 100 de intrebari, din tematica si bibliografia stabilite potrivit art. 2. Fiecare dintre cele doua seturi de subiecte cuprinde 50 de intrebari din dreptul civil si procedura civila si 50 de intrebari din procedura notariala si legislatia notariala.


(3) Cele doua seturi de subiecte se semneaza de toti membrii Comisiei de examinare si se introduc in plicuri, care se sigileaza si se stampileaza cu stampila INR si a Ministerului Justitiei si se depoziteaza la sediul INR, luandu-se masurile de siguranta ce se impun, prin sigilarea locului de depozitare. Raspunderea pentru securitatea subiectelor revine fiecarui membru al Comisiei de examinare si personalului INR care sprijina comisia in activitatea sa. Setul de subiecte extras in conditiile art. 10 se multiplica de indata, sub supravegherea Comisiei de examinare, intr-un numar de exemplare egal cu numarul candidatilor admisi la inscrierea la examen sau concurs."


Art. 10. - (1) La ora stabilita pentru inceperea examenului sau concursului, presedintele Comisiei de examinare, in prezenta membrilor acestei comisii si ai Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului, prezinta candidatilor cele 2 plicuri cu seturile de subiecte si invita un candidat sa extraga unul dintre plicuri, care se desigileaza in fata candidatilor si se comunica acestora numarul setului extras. Dupa desigilarea setului de subiecte extras, se distribuie fiecarui candidat o copie a acestuia, exemplarul original ramanand la dispozitia Comisiei de examinare, pentru intocmirea baremului de corectare a lucrarilor.


(2) In cazul in care din cauza numarului candidatilor examenul sau concursul se sustine in mai multe sali, extragerea plicului cu subiecte se face intr-o singura sala, in prezenta a cel putin 2 candidati din celelalte sali, despre aceste aspecte facandu-se mentiune in procesul-verbal prevazut la alin. (3).


(3) Dupa extragerea subiectelor se incheie un proces-verbal, cu mentionarea numarului setului de subiecte extras, care se semneaza de toti membrii Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului si ai Comisiei de examinare, precum si de candidatul care a extras plicul cu subiecte.


Art. 11. - (1) Accesul candidatilor in sala de examen sau de concurs este permis pe baza unui act de identitate sau a pasaportului, cel mai tarziu pana la momentul extragerii setului de subiecte. Din momentul extragerii setului, niciun candidat nu mai poate intra in sala si niciun candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea si semneaza pentru predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul extragerii plicului pierd dreptul de a mai sustine examenul sau concursul, cu exceptia celor mentionati la art. 10 alin. (2).


(2) In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, trebuie sa fie insotit pana la intoarcerea in sala de catre un membru al Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului.


(3) Dupa intrarea in sala, candidatilor le este interzisa purtarea de dialoguri cu ceilalti candidati sau orice alte activitati care duc la perturbarea desfasurarii examenului sau concursului, detinerea sau folosirea vreunei surse de informare, a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanta.


(4) Nerespectarea dispozitiilor alin. (3) atrage eliminarea candidatului din examen sau concurs de catre Comisia pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului, care inscrie pe lucrare mentiunea "Anulat" si consemneaza faptele si masurile luate in procesul-verbal prevazut la art. 7 alin. (1) lit. c) pct. 7.


Art. 12. - (1) In vederea rezolvarii grilelor, candidatii folosesc numai cerneala sau pix cu pasta de culoare albastra.


(2) Pe prima fila a lucrarii, al carei model este prevazut in anexa nr. 8, dupa inscrierea in coltul din dreapta a numelui, prenumelui si a Camerei in care se afla postul de notar stagiar pentru care candideaza, coltul se lipeste in fata candidatului de catre unul dintre membrii Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului, astfel incat datele inscrise sa nu poata fi identificate, si se aplica semnatura unuia dintre membrii comisiei, precum si stampila INR. Seturile de hartie cuprind instructiunile de completare a grilei.


(3) Lipirea coltului din dreapta al primei file a lucrarii se poate face pe toata durata examenului sau concursului, dar nu mai tarziu de predarea lucrarii.


(4) La expirarea timpului alocat examenului sau concursului, candidatul are obligatia de a preda lucrarea Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului, semnand borderoul de predare a lucrarilor prevazut in anexa nr. 9.


(5) La predarea lucrarilor, Comisia pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului verifica daca datele de identificare ale candidatului sunt vizibile, daca stampila este aplicata si solicita candidatului sa semneze borderoul de predare a lucrarii.


(6) In cazul in care datele de identificare ale candidatului sunt vizibile, iar timpul alocat examenului sau concursului nu a expirat, se incredinteaza, la cererea candidatului, un nou formular, pentru ca acesta sa isi poata rescrie lucrarea pana la expirarea timpului alocat examenului sau concursului. Despre aceasta se face mentiune in cuprinsul procesului-verbal prevazut la art. 7 alin. (1) lit. c) pct. 7, iar lucrarea initiala se anuleaza cu mentiunea "Anulat", fiind pastrata in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise. Daca timpul alocat probei a expirat, nu se mai permite candidatului rescrierea lucrarii, situatie in care comisia procedeaza la anularea acesteia, facand mentiunile corespunzatoare in procesul-verbal.


(7) Lucrarile se anuleaza prin inscrierea pe prima fila a mentiunii "Anulat" si prin aplicarea semnaturii unuia dintre membrii Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului.


(8) Candidatii pot solicita rescrierea lucrarii, fara a depasi timpul alocat probei, urmand ca formularul initial sa fie anulat de catre Comisia pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului. Aceste aspecte se aduc la cunostinta candidatului si se mentioneaza de catre Comisia pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului in procesul-verbal prevazut la art. 7 alin. (1) lit. c) pct. 7.


Art. 13. - (1) Candidatul paraseste sala de examen sau concurs dupa predarea lucrarii. Revenirea acestuia in sala este interzisa pana la incheierea tuturor formalitatilor de examen sau concurs.


(2) La expirarea timpului alocat examenului sau concursului candidatii predau Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului lucrarile, sub semnatura, in faza in care se afla, impreuna cu ciorna purtand stampila INR si setul de subiecte primit, fiind necesar ca ultimii 3 candidati sa ramana in sala de examen pana la predarea lucrarii de catre ultimul dintre acestia.


(3) Dupa predarea lucrarilor de catre toti candidatii, acestea sunt amestecate, cu exceptia celor anulate, dupa care se numeroteaza in spatiul special delimitat pe prima fila a lucrarii, fara a fi desfacute colturile, si se predau Comisiei de examinare, pe baza de proces-verbal semnat de toti membrii Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului si ai Comisiei de examinare.



CAPITOLUL V


Notarea lucrarilor


Art. 14. - (1) Dupa extragerea si comunicarea subiectelor, Comisia de examinare se intruneste si stabileste raspunsurile corecte la intrebari, intocmind baremul de notare: pentru fiecare raspuns corect la cele 100 de intrebari se vor acorda 0,10 puncte, astfel incat suma punctelor acordate prin barem sa fie 10.


(2) La expirarea timpului alocat examenului, baremul de notare, impreuna cu setul de subiecte extras, se afiseaza la sala de examen si se publica pe pagina de internet a INR, pentru a fi consultate de catre candidati.


(3) In termen de 24 de ore candidatii pot formula si depune, personal sau prin e-mail, la INR contestatie impotriva baremului de notare, care se inregistreaza cu mentionarea datei si a orei primirii. Termenul incepe sa curga de la ora zero a zilei urmatoare celei in care a fost afisat baremul de notare. In acelasi termen, in situatia in care Comisia de examinare sesizeaza ca exista o eroare cu privire la modalitatea de intocmire a baremului de notare, cu acordul majoritatii membrilor sai, procedeaza la indreptarea acesteia, adoptand o hotarare in acest sens, acordand punctajul corespunzator tuturor candidatilor. Daca in acelasi termen nu se formuleaza nicio contestatie sau, dupa caz, nu se face nicio indreptare de eroare de catre Comisia de examinare, baremul de notare ramane definitiv.


(4) Dupa expirarea termenului de depunere a contestatiilor impotriva baremului de notare, INR inainteaza, de indata, contestatiile primite Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor. Comisia solutioneaza contestatiile in termen de 3 zile lucratoare de la primirea acestora, intocmind un proces-verbal de motivare a solutiilor contestatiilor la barem, care se publica pe pagina de internet a INR. In termen de 5 zile de la expirarea termenului pentru solutionarea contestatiilor, Comisia motiveaza solutiile adoptate si emite hotarari individuale, care sunt definitive. Comisia adopta hotarari cu acordul majoritatii membrilor sai.


(5) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor impotriva baremului de notare, Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor apreciaza ca una sau mai multe intrebari din testul-grila are trei variante de raspuns corecte sau niciuna ori raspunsul excedeaza tematicii, anuleaza intrebarile, acordand punctajul corespunzator intrebarilor anulate tuturor candidatilor.


(51) Comisia de solutionare a contestatiilor nu poate modifica enuntul subiectelor extrase.


(52) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor impotriva baremului de notare, Comisia de solutionare a contestatiilor apreciaza ca raspunsul corect la una dintre intrebari este altul decat cel indicat in baremul de notare, corecteaza baremul, iar punctajul corespunzator intrebarii respective se acorda numai candidatilor care au raspuns corect, conform baremului de notare ramas definitiv.


(53) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la baremul de notare, Comisia de solutionare a contestatiilor apreciaza ca raspunsul indicat ca fiind corect in baremul initial nu este singurul raspuns corect, punctajul corespunzator intrebarii respective se acorda pentru oricare dintre variantele de raspuns stabilite ca fiind corecte prin baremul de notare ramas definitiv.


(6) Baremul de notare, ramas definitiv in conditiile alin. (3)-(53), dupa caz, se publica, de indata, pe pagina de internet a INR.


Art. 15. - (1) Dupa predarea-primirea lucrarilor in conditiile art. 13 alin. (3) si ramanerea definitiva a baremului de notare, presedintele examenului sau concursului repartizeaza lucrarile pe corectori, astfel incat fiecare lucrare sa fie corectata de 2 membri ai Comisiei de examinare, conform baremului de notare. Unul dintre cei 2 corectori este notar public.


(2) Fiecare corector trece in borderoul de notare prevazut in anexa nr. 10, sub semnatura, nota lucrarii. Nota lucrarii fiecarui corector reprezinta suma punctajelor acordate de acesta.


(3) Nota lucrarii este media aritmetica a notelor acordate de cei 2 corectori, care se inscrie in centralizatorul comun prevazut in anexa nr. 11, semnat de acestia.


(4) Presedintele comisiei se asigura ca nu exista diferente de notare intre cei 2 corectori. In situatia in care apar diferente de notare, la solicitarea presedintelui comisiei, cei 2 corectori procedeaza impreuna la recorectarea lucrarii si completeaza borderoul aferent. Nota rezultata in urma recorectarii este finala.


(5) In situatia in care nota lucrarii este cuprinsa intre 0 si 1, aceasta va fi 1.


(6) Corectarea lucrarilor poate fi facuta si prin procesare electronica.



CAPITOLUL VI


Stabilirea si comunicarea rezultatelor examenului sau concursului


Art. 16. - (1) Inainte de deschiderea colturilor lucrarii cuprinzand datele de identificare ale candidatului, nota se inscrie pe lucrare, in spatiul anume delimitat, sub semnatura, de catre presedintele Comisiei de examinare.


(2) Dupa inscrierea notelor pe toate lucrarile si intocmirea centralizatorului comun prevazut in anexa nr. 11, presedintele Comisiei de examinare, in prezenta tuturor membrilor comisiei, dezlipeste colturile lucrarilor in ordinea numerotarii. La fiecare lucrare se citeste numarul acesteia, numele si prenumele candidatului si nota obtinuta, intocmindu-se centralizatorul nominal prevazut in anexa nr. 12, care este semnat de toti membrii Comisiei de examinare.


(3) La sesizarea oricarui membru al Comisiei de examinare care constata ca o lucrare contine in mod evident elemente ce pot determina identificarea candidatului, inainte de desigilarea coltului lucrarii, cu acordul majoritatii membrilor comisiei de examinare, presedintele comisiei inscrie pe lucrare mentiunea "Anulat". In borderoul de notare, in centralizatoare si in procesul-verbal intocmit in acest sens se fac mentiunile corespunzatoare. Lucrarile anulate nu se noteaza si se deschid dupa stabilirea situatiei care a generat anularea.


(4) Pe baza centralizatorului nominal se intocmeste lista cuprinzand rezultatele examenului sau concursului, conform anexei nr. 13, care se semneaza de catre toti membrii Comisiei de examinare. In cazul candidatilor care nu s-au prezentat la examen sau concurs se inscrie la toate rubricile mentiunea "Absent", intocmindu-se in acest sens un proces-verbal.


(5) Lista prevazuta la alin. (4) se publica de indata pe pagina de internet a INR si se transmite Camerelor la care au fost depuse cererile de inscriere la examen sau concurs, care o afiseaza in termen de 24 de ore de la primire la sediul lor, la loc vizibil si accesibil publicului, intocmind un proces-verbal, cu precizarea datei si a orei la care a fost afisata, si o publica pe pagina proprie de internet.


(6) Lucrarile de examen sau concurs, impreuna cu borderourile, seturile de subiecte, centralizatoarele, procesele- verbale, stampilele pentru examen sau concurs si lista cu rezultatele examenului sau concursului, vor fi depuse de catre presedintele Comisiei de examinare, impreuna cu reprezentantul INR, la sediul institutiei, in locuri de depozitare sigilate, pana la intrunirea Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului. Locul de depozitare este desigilat in prezenta membrilor acestei din urma comisii, in situatia in care se depun contestatii la notare.


(7) Dupa incheierea procedurilor de notare, presedintele Comisiei de examinare intocmeste un raport cu privire la modul in care comisiile, cu exceptia Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor, si-au indeplinit atributiile prevazute de lege si de prezentul regulament, pe care il inainteaza Consiliului Uniunii, pentru a fi avut in vedere la procedura de validare/invalidare a examenului sau concursului.


Art. 17. - Nota minima de promovare este 7,00.



CAPITOLUL VII


Formularea si solutionarea contestatiilor


Art. 18. - (1) In termen de 3 zile lucratoare de la data afisarii listei cu rezultatele examenului sau concursului, candidatii nemultumiti de nota obtinuta pot formula si depune contestatie, personal sau prin e-mail, la INR, sub sanctiunea decaderii din acest drept.


(2) Termenul prevazut la alin. (1) incepe sa curga din prima zi lucratoare imediat urmatoare zilei in care a fost afisata lista cu rezultatele examenului sau concursului si se implineste in cea de-a treia zi lucratoare, la ora 16,00.


(3) La primirea contestatiei, INR mentioneaza pe aceasta numarul, data si ora inregistrarii.


Art. 19. - (1) In situatia in care se depun contestatii la notarea lucrarilor, presedintele examenului sau concursului solicita intrunirea Comisiei pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului, in termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor. Comisia selecteaza lucrarile cu privire la care s-au formulat contestatii si le resigileaza prin aplicarea de etichete si a stampilei INR, astfel incat sa nu se poata distinge identitatea candidatului, numarul lucrarii si media acordata de Comisia de examinare.


(2) Comisia pentru organizarea si supravegherea desfasurarii examenului sau concursului amesteca si renumeroteaza lucrarile si le preda pe baza de proces-verbal presedintelui Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor.


(3) Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor se intruneste in termen de 5 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1).


(4) Presedintele Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor repartizeaza lucrarile pe corectori, astfel incat fiecare lucrare sa fie corectata de 2 membri ai comisiei si apreciata separat, conform baremului definitiv de notare.


(5) Fiecare corector trece in borderoul individual de notare prevazut in anexa nr. 14, sub semnatura, nota lucrarii. Nota lucrarii fiecarui corector reprezinta suma punctajelor acordate de acesta.


(6) Nota lucrarii este media aritmetica a notelor acordate de cei 2 corectori, care se inscrie in centralizatorul comun prevazut in anexa nr. 15, semnat de acestia.


(7) In situatia in care nu exista diferente de notare intre cei 2 corectori, nota lucrarii este media aritmetica a notelor acordate de cei 2 corectori, care se inscrie in centralizatorul comun la solutionarea contestatiilor, prevazut in anexa nr. 15.


(8) In situatia in care se constata ca exista diferente de notare intre cei 2 corectori, la solicitarea presedintelui Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor, cei 2 corectori prevazuti la alin. (4) procedeaza impreuna la recorectarea lucrarii si completeaza centralizatorul comun la solutionarea contestatiilor, prevazut in anexa nr. 15. Nota rezultata in urma recorectarii este definitiva si reprezinta suma punctajelor acordate in urma recorectarii.


(9) Nota lucrarii acordata de Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.


(10) Dupa inscrierea notelor pe toate lucrarile si intocmirea centralizatorului comun la solutionarea contestatiilor, prevazut in anexa nr. 15, presedintele Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor, in prezenta tuturor membrilor comisiei, dezlipeste colturile lucrarilor in ordinea numerotarii. La fiecare lucrare se citeste numarul acesteia, numele si prenumele candidatului si nota obtinuta, intocmindu-se centralizatorul nominal la solutionarea contestatiilor, prevazut in anexa nr. 16, care este semnat de toti membrii Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor.


(11) Presedintele Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor intocmeste lista cuprinzand rezultatele contestatiilor, prevazuta in anexa nr. 17, care este semnata de toti membrii comisiei.


(12) In baza listei cu rezultatele examenului sau concursului, prevazuta in anexa nr. 13, intocmita de Comisia de examinare, si a listei cuprinzand rezultatele contestatiilor, prevazuta in anexa nr. 17, presedintele Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor intocmeste lista cu rezultatele finale ale examenului sau concursului, prevazuta in anexa nr. 18, in care se mentioneaza pentru fiecare candidat nota obtinuta, mentiunea "admis/respins", in ordinea notei obtinute, raportat la posturile scoase la concurs.


(13) In situatia in care, pentru ultimul post vacant existent in circumscriptia unei Camere, sunt mai multi candidati care au obtinut aceeasi nota la examenul sau concursul pentru dobandirea calitatii de notar stagiar, are prioritate candidatul care a obtinut punctajul mai mare la intrebarile din drept civil si procedura civila. In situatia in care, dupa aplicarea criteriului de departajare, egalitatea se mentine, presedintele Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor solicita Consiliului Uniunii suplimentarea numarului de posturi pentru acea Camera cu un numar egal cu cel al candidatilor care au obtinut aceeasi nota.


Art. 20. - Dupa incheierea procedurilor de solutionare a contestatiilor si intocmirea listei cu rezultatele finale ale examenului sau concursului, presedintele Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor intocmeste un raport cu privire la modul in care Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor si-a indeplinit atributiile prevazute de lege si de prezentul regulament, pe care il inainteaza Consiliului Uniunii, pentru a fi avut in vedere la procedura de validare/invalidare a examenului sau a concursului.



CAPITOLUL VIII


Validarea examenului sau concursului


Art. 21. - (1) In vederea validarii/invalidarii examenului sau concursului, presedintele examenului sau concursului inainteaza Consiliului Uniunii propunerea de validare/invalidare a examenului sau concursului, insotita de:


- lista cu rezultatele finale ale examenului sau concursului, prevazuta in anexa nr. 18;


- raportul presedintelui Comisiei de examinare, intocmit potrivit art. 16 alin. (7);


- raportul presedintelui Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor, intocmit potrivit art. 20;


- solicitarea presedintelui Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor de suplimentare a numarului de posturi in conditiile art. 19 alin. (13).


(2) Consiliul Uniunii invalideaza examenul sau concursul numai in cazul nerespectarii procedurilor prevazute de Legea nr. 36/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de Regulamentul de aplicare a Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.333/C/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de prezentul regulament.


Art. 22. - Dupa primirea documentelor prevazute la art. 21 alin. (1), Consiliul Uniunii procedeaza la validarea/invalidarea examenului sau concursului, prin hotarare, care se comunica INR si Camerelor, in vederea publicarii pe paginile proprii de internet.


Art. 23. - (1) Pe baza hotararii de validare a examenului sau concursului, INR incheie contractul de efectuare a stagiului cu candidatii admisi.


(2) Candidatul admis are obligatia ca, in termen de cel mult 20 de zile de la publicarea hotararii Consiliului Uniunii de validare a examenului sau concursului, sa incheie cu INR contractul de pregatire profesionala.


(3) La data incheierii contractului de pregatire profesionala cu INR, candidatul dobandeste calitatea de notar stagiar.


Art. 24. - (1) In cazul invalidarii examenului sau concursului, INR organizeaza, pe cheltuiala sa, un nou examen sau concurs, la care participa, fara a mai achita vreo taxa de participare, numai candidatii care au fost admisi sa participe la examenul sau concursul invalidat. Consiliul Uniunii poate aprecia asupra oportunitatii recuperarii unor cheltuieli generate de examenul sau concursul invalidat.


(2) In vederea organizarii noului examen sau concurs, Consiliul Uniunii si, dupa caz, Ministerul Justitiei procedeaza, potrivit dispozitiilor prezentului regulament, la desemnarea membrilor comisiilor de examen sau concurs. Din comisiile astfel constituite nu pot face parte persoanele care au detinut calitatea de membri ai comisiilor constituite pentru examenul sau concursul invalidat.


(3) Data organizarii si desfasurarii celui de-al doilea examen sau concurs se stabileste de catre presedintele Consiliul Uniunii, prin dispozitie.


(4) Cu exceptia procedurilor de publicare a tematicii si a bibliografiei, de plata a taxei, de depunere si avizare a dosarelor, celelalte dispozitii ale prezentului regulament se aplica in mod corespunzator noului examen sau concurs.



CAPITOLUL IX


Dispozitii tranzitorii si finale


Art. 25. - (1) Indeplinirea procedurilor de afisare si publicare a tuturor documentelor prevazute de prezentul regulament si, dupa caz, dispuse de presedintii comisiilor se face de catre secretariatul INR, al Uniunii si, dupa caz, al Camerelor, care incheie procese-verbale corespunzatoare.


(2) Perioada de afisare/publicare a tuturor documentelor la sediile/pe paginile de internet ale Uniunii, INR si Camerelor este pana la data validarii examenului sau concursului de catre Consiliul Uniunii. Dupa data validarii, documentele afisate si publicate in conditiile prevazute la alin. (1) se retrag de pe paginile de internet si se publica hotararea de validare a Consiliului Uniunii, pe o perioada de 15 zile.


Art. 26. - (1) Membrii comisiilor prevazute de prezentul regulament beneficiaza de o indemnizatie stabilita de Consiliul director al INR si de contravaloarea transportului si a cazarii, sume ce se suporta de catre INR din taxele de examen sau concurs incasate.


(2) Angajatii INR care sprijina activitatea comisiilor prevazute de prezentul regulament beneficiaza de o remuneratie, stabilita de presedintele INR.


Art. 27. - (1) Cuantumul taxei de inscriere la examen sau concurs si conditiile de plata se stabilesc de catre Consiliul director. La stabilirea taxelor de inscriere, Consiliul director al INR se raporteaza la cheltuielile ocazionate de organizarea examenului sau concursului, pe baza proiectului de buget al examenului sau concursului intocmit de compartimentul de specialitate din cadrul INR.


(2) Taxele de inscriere la examen sau concurs se constituie venit la bugetul INR. Taxele se restituie integral numai pentru candidatii care si-au retras cererea de participare anterior inceperii procedurilor de verificare a dosarelor. Pentru candidatii care fie nu au fost admisi sa participe la examen sau concurs, fie nu au participat la acesta, taxa se restituie, la cerere, in cuantum de 60%.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice