din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3068 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul 5329/2023 - Procedura privind stingerea, prin compensare, a creantelor fiscale ale contribuabililor, certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive

INTEGRAL: Ordinul 5329/2023 - Procedura privind stingerea, prin compensare, a creantelor fiscale ale contribuabililor, certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive


Ordinul 5329/2023 din 29.11.2023 - Procedura privind stingerea, prin compensare, a creantelor fiscale ale contribuabililor, certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, cu obligatiile fiscale/bugetare datorate bugetului de stat, precum si schimbul de informatii intre organele fiscale locale si organele fiscale centrale

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1116 din 12 decembrie 2023


In vigoare de la 12 decembrie 2023


1. Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de stingere, prin compensare, a creantelor fiscale certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, cu obligatiile fiscale/bugetare restante, curente sau viitoare catre bugetul de stat, denumite in continuare obligatii fiscale/bugetare catre bugetul de stat, precum si schimbul de informatii intre organele fiscale locale si organele fiscale centrale.


2. In vederea stingerii, prin compensare, a creantelor fiscale ale contribuabililor, certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat, ordinea de stingere a sumelor respective este cea prevazuta la art. 165 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala.


3. In vederea compensarii creantelor fiscale ale contribuabililor, certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat, contribuabilul depune la organul fiscal local competent o cerere, la care anexeaza hotararea judecatoreasca definitiva, in copie.


4. In conformitate cu prevederile art. 77 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, termenul de solutionare a cererilor depuse potrivit pct. 3 este de 45 de zile de la data inregistrarii cererii la organul fiscal local competent, acesta putand fi prelungit potrivit legii.


CAPITOLUL II Procedura de stabilire de catre organul fiscal local a sumelor ce pot face obiectul compensarii cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat


5. Dupa primirea cererii prevazute la pct. 3, organul fiscal local competent verifica incadrarea in termenul legal de prescriptie a dreptului de a cere restituirea sumelor stabilite prin hotararea judecatoreasca definitiva, potrivit prevederilor art. 219 din Codul de procedura fiscala. In situatia in care organul fiscal local constata ca dreptul contribuabilului de a cere restituirea acestor sume este prescris, acesta emite si comunica contribuabilului decizia de respingere a cererii.


6. Organul fiscal local competent procedeaza la verificarea datelor din evidenta analitica pe platitori sub aspectul existentei unor eventuale obligatii fiscale certe, lichide si exigibile datorate bugetului local, in vederea efectuarii compensarii acestora cu sumele stabilite prin hotararea judecatoreasca definitiva, potrivit art. 167 din Codul de procedura fiscala.


7. In situatia in care, dupa efectuarea compensarii prevazute la pct. 6, se constata ca mai raman creante fiscale fata de bugetul local stabilite prin hotararea judecatoreasca definitiva, pentru care contribuabilul are dreptul la compensare potrivit art. 1661 din Codul de procedura fiscala, in baza cererii depuse, organul fiscal local competent intocmeste in 3 exemplare formularul "Dispozitie de stabilire a creantelor fiscale ale contribuabililor fata de bugetele locale ce pot face obiectul compensarii cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat", conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, denumit in continuare dispozitie de stabilire.


8. Dispozitia de stabilire se comunica in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii cererii, astfel:


a) un exemplar contribuabilului solicitant;


b) un exemplar organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale/bugetare catre bugetul de stat datorate de contribuabilul solicitant, denumit in continuare organ fiscal central competent, la care anexeaza o copie a cererii si a hotararii judecatoresti definitive.


9. Dispozitia de stabilire cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele:


a) datele de identificare ale contribuabilului;


b) denumirea creantei fiscale fata de bugetul local, stabilita prin hotararea judecatoreasca definitiva;


c) contul de venituri aferent creantei fiscale fata de bugetul local, stabilita prin hotararea judecatoreasca definitiva;


d) numarul si data hotararii judecatoresti definitive prin care a fost stabilita creanta fiscala;


e) data exigibilitatii creantei fiscale fata de bugetul local;


f) cuantumul creantei fiscale fata de bugetul local care poate face obiectul compensarii cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat.


10. Ulterior comunicarii catre organul fiscal central competent a documentelor prevazute la pct. 8 lit. b), organul fiscal local competent urmareste in evidentele sale existenta unor eventuale obligatii fiscale datorate bugetului local, in vederea efectuarii compensarii cu sumele ramase nestinse din creantele fiscale certe, lichide si exigibile fata de bugetul local, stabilite prin hotararea judecatoreasca definitiva. La efectuarea operatiunilor de compensare, organul fiscal local competent are in vedere creantele fiscale certe, lichide si exigibile fata de bugetul local, stabilite prin hotararea judecatoreasca definitiva, ramase nestinse, inclusiv dupa efectuarea compensarilor de catre organul fiscal central competent.


11. Dupa efectuarea eventualelor compensari conform pct. 10, pentru stabilirea sumei ramase de compensat din creantele fiscale fata de bugetul local, stabilite prin hotararea judecatoreasca definitiva, organul fiscal local competent emite si comunica organului fiscal central competent formularul "Dispozitie de modificare a dispozitiei de stabilire a creantelor fiscale ale contribuabililor fata de bugetele locale ce pot face obiectul compensarii cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat", conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin, denumit in continuare dispozitie de modificare, prevederile pct. 8 aplicandu-se in mod corespunzator. La stabilirea sumei ramase de compensat din hotararea judecatoreasca definitiva, organul fiscal local are in vedere suma ramasa nestinsa dupa efectuarea compensarilor atat de catre organul fiscal local competent, cat si de catre organul fiscal central competent.


CAPITOLUL III Procedura de efectuare, de catre organul fiscal central, a stingerii, prin compensare, a creantelor fiscale fata de bugetul local, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat


12. Dupa primirea dispozitiei de stabilire/dispozitiei de modificare, organul fiscal central competent procedeaza la verificarea datelor din evidenta analitica pe platitori sub aspectul existentei unor obligatii certe, lichide si exigibile in vederea efectuarii compensarii acestora cu sumele individualizate prin dispozitia de stabilire/dispozitia de modificare, potrivit art. 167 din Codul de procedura fiscala. Prevederile alin. (4) si (5) ale art. 163 din Codul de procedura fiscala se aplica in mod corespunzator.


13. Dupa verificarea prevazuta la pct. 12, organul fiscal central competent constata si opereaza, in termen de cel mult 15 zile de la data primirii dispozitiei de stabilire/dispozitiei de modificare, compensarile cu obligatii fiscale/bugetare restante existente in evidenta pe platitor si intocmeste, in 3 exemplare, formularul "Decizie privind compensarea creantelor fiscale certe, lichide si exigibile fata de bugetul local, stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva, cu obligatiile fiscale/bugetare catre bugetul de stat", conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin.


14. Decizia prevazuta la pct. 13 se comunica astfel:


a) un exemplar contribuabilului solicitant;


b) un exemplar organului fiscal local competent.


15. Eventualele diferente de sume ramase nestinse dupa efectuarea compensarii potrivit pct. 13 sting prin compensare obligatiile fiscale/bugetare curente si viitoare, in functie de data exigibilitatii acestora, in limita sumei inscrise in dispozitia de stabilire/dispozitia de modificare.


16. In vederea inregistrarii in evidenta fiscala a sumelor cuprinse in dispozitia de stabilire/dispozitia de modificare, organul fiscal central competent intocmeste atat Referatul privind adaugarea/scaderea in/din evidenta analitica pe platitori a creantelor fiscale certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, prevazut in anexa nr. 5 la ordin, cat si Borderoul de adaugare/scadere in/din evidenta analitica pe platitori a creantelor fiscale certe, lichide si exigibile fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, prevazut in anexa nr. 6 la ordin, prin care:


a) inregistreaza suma reprezentand creante fiscale fata de bugetul local, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, individualizata in dispozitia de stabilire;


b) diminueaza suma reprezentand creante fiscale fata de bugetele locale, stabilite prin hotarari judecatoresti definitive, ramase de compensat, individualizata in dispozitia de modificare.


17. Referatul si borderoul de adaugare/scadere prevazute la pct. 16 se intocmesc intr-un exemplar si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.


18. In situatia in care organul fiscal local sau organul fiscal central constata erori in emiterea actelor administrative potrivit prezentei proceduri, acestea aplica, in mod corespunzator, prevederile art. 49-51 si 53 din Codul de procedura fiscala.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice