din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2751 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 678/2001, privind prevenirea si combaterea traficului de persoane

INTEGRAL: Legea nr. 678/2001, privind prevenirea si combaterea traficului de persoane


Legea nr. 678/2001, privind prevenirea si combaterea traficului de persoane

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- O.U.G. nr. 143/2002
- Legea nr. 39/2003
- O.U.G. nr. 79/2005
- Legea nr. 287/2005.


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.



CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Art. 1. - Prezenta lege reglementeaza prevenirea si combaterea traficului de persoane, precum si protectia si asistenta acordata victimelor unui astfel de trafic, care constituie o violare a drepturilor persoanei si o atingere a demnitatii si integritatii acesteia.


Art. 2. - In prezenta lege, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:


1. prin trafic de persoane se intelege faptele prevazute la art. 12 si 13;


2. prin exploatarea unei persoane se intelege:


a) executarea unei munci sau indeplinirea de servicii in mod fortat ori cu incalcarea normelor legale privind conditiile de munca, salarizare, sanatate si securitate;


b) tinerea in stare de sclavie sau alte procedee asemanatoare de lipsire de libertate ori de aservire;


c) obligarea la practicarea prostitutiei, la reprezentari pornografice in vederea producerii si difuzarii de materiale pornografice sau alte forme de exploatare sexuala;


d) prelevarea de organe;


e) efectuarea unor alte asemenea activitati prin care se incalca drepturi si libertati fundamentale ale omului.





CAPITOLUL II
Prevenirea traficului de persoane



Art. 3. - Pentru o lupta eficienta impotriva traficului de persoane autoritatile si institutiile publice prevazute in prezentul capitol, organizatiile neguvernamentale si alti reprezentanti ai societatii civile vor desfasura, separat sau, dupa caz, in cooperare, o activitate sustinuta de prevenire a traficului de persoane, in special de femei si copii.


Art. 4. - Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerul Administratiei Publice, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Sanatatii si Familiei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, Ministerul de Interne, Ministerul Justitiei, precum si alte organisme guvernamentale cu atributii in combaterea traficului de persoane iau masurile necesare pentru elaborarea si aplicarea in domeniile lor de activitate a Planului national de actiune in combaterea traficului de persoane.


Art. 5. - (1) Ministerul Afacerilor Externe intocmeste o lista cu statele care prezinta potential ridicat sub aspectul traficului de persoane, care va fi comunicata, la cerere, institutiilor interesate.


(2) Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul de Interne vor adopta masurile necesare, in baza Legii nr. 123/2001 privind regimul strainilor in Romania, pentru a impiedica accesul pe teritoriul Romaniei al cetatenilor straini in legatura cu care exista indicii temeinice ca ar fi implicati in traficul de persoane, in sensul prezentei legi.


Art. 6. - (1) Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, prin structurile sale specializate de la nivel central si teritorial, elaboreaza si aplica masuri speciale de integrare pe piata muncii a persoanelor cu risc ridicat de a fi traficate, in special pentru femeile din zonele defavorizate si pentru persoanele marginalizate social.


(2) Pentru persoanele cu risc ridicat de a fi traficate Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca dezvolta programe de informare privind piata muncii si drepturile angajatilor, programe de formare profesionala, precum si de informare a agentilor economici, pentru angajarea acestora cu prioritate.


(3) Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale impreuna cu Ministerul Finantelor Publice studiaza oportunitatea elaborarii unor masuri de stimulare a agentilor economici care angajeaza atat persoane cu risc ridicat de a fi traficate, cat si victime ale traficului, care au absolvit cursuri de formare profesionala, facand propuneri in acest sens.


Art. 7. - Ministerul Administratiei Publice realizeaza si difuzeaza materiale documentare privind riscurile la care pot fi expuse persoanele, potentiale victime ale traficului de persoane.


Art. 8. - Ministerul Educatiei si Cercetarii realizeaza, cu sprijinul celorlalte ministere implicate si in colaborare cu organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniu, programe educative pentru parinti si copii, in special pentru grupurile cu risc crescut de a fi victime, in vederea prevenirii traficului de persoane.


Art. 9. - (1) Ministerul de Interne, prin structurile sale specializate, cu sprijinul altor ministere, realizeaza si mentine in actualitate baza de date privind fenomenul traficului de fiinte umane, monitorizeaza si evalueaza periodic acest fenomen, luand in considerare atat persoanele care traficheaza, cat si victimele traficului, precum si persoanele juridice implicate in activitatea de trafic de persoane.


(2) Publicarea informatiilor statistice si a rapoartelor de evaluare se face semestrial de catre Inspectoratul General de Politie, cu avizul ministrului de interne.


Art. 10. - Ministerul Justitiei si Ministerul Public, pe baza datelor proprii, efectueaza studii periodice in scopul identificarii cauzelor care determina si a conditiilor ce favorizeaza traficul de persoane.


Art. 11. - Pentru prevenirea traficului de persoane organizatiile neguvernamentale coopereaza cu ministerele interesate si organizeaza campanii de informare privind fenomenul traficului de persoane si riscurile la care sunt supuse victimele acestuia.



CAPITOLUL III
Infractiuni





SECTIUNEA 1
Infractiuni privind traficul de persoane



Art. 12. - (1) Constituie infractiunea de trafic de persoane recrutarea, transportarea, transferarea, cazarea sau primirea unei persoane, prin amenintare, violenta sau prin alte forme de constrangere, prin rapire, frauda ori inselaciune, abuz de autoritate sau profitand de imposibilitatea acelei persoane de a se apara sau de a-si exprima vointa, ori prin oferirea, darea, acceptarea sau primirea de bani ori de alte foloase pentru obtinerea consimtamantului persoanei care are autoritate asupra altei persoane, in scopul exploatarii acestei persoane, si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani si interzicerea unor drepturi.


(2) Traficul de persoane savarsit in una dintre urmatoarele imprejurari:


a) de doua sau mai multe persoane impreuna;


b) s-a cauzat victimei o vatamare grava a integritatii corporale sau a sanatatii;


c) de un functionar public in exercitiul atributiilor de serviciu, se pedepseste cu inchisoare de la 5 ani la 15 ani si interzicerea unor drepturi.


(3) Daca fapta a avut ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.


Art. 13. - (1) Recrutarea, transportarea, transferarea, gazduirea sau primirea unui minor, in scopul exploatarii acestuia, constituie infractiunea de trafic de minori si se pedepseste cu inchisoare de la 5 ani la 15 ani si interzicerea unor drepturi.


(2) Traficul de persoane savarsit in una dintre urmatoarele imprejurari:


a) de doua sau mai multe persoane impreuna;


b) s-a cauzat victimei o vatamare grava a integritatii corporale sau a sanatatii;


c) de un functionar public in exercitiul atributiilor de serviciu constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 5 ani la 15 ani si interzicerea unor drepturi.


(3) Daca faptele prevazute la alin. (1) si (2) sunt savarsite in conditiile prevazute la art. 12 alin. (2), pedeapsa este inchisoare de la 7 ani la 18 ani si interzicerea unor drepturi, in cazul prevazut la alin. (1), si inchisoare de la 10 ani la 20 de ani si interzicerea unor drepturi, in cazul prevazut la alin. (2).


(4) Daca faptele prevazute in prezentul articol au avut ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este inchisoare de la 15 ani la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.


Art. 14. - Abrogat.


Art. 15. - (1) Tentativa infractiunilor prevazute la art. 12-14 se pedepseste.


(2) Organizarea savarsirii infractiunilor prevazute in prezentul capitol constituie infractiune si se pedepseste ca si infractiunea organizata.


Art. 16. - Consimtamantul persoanei, victima a traficului, nu inlatura raspunderea penala a faptuitorului.



SECTIUNEA a 2-a
Infractiuni in legatura cu traficul de persoane



Art. 17. - (1) Fapta de a determina sau de a permite, cu stiinta, fie direct, fie prin intermediar, intrarea sau ramanerea pe teritoriul tarii a unei persoane care nu este cetatean roman, supusa traficului de persoane in sensul prezentei legi:


a) folosind fata de aceasta mijloace frauduloase, violenta sau amenintari ori alta forma de constrangere; sau


b) abuzand de starea speciala in care se gaseste acea persoana, datorita situatiei sale ilegale ori precare de intrare sau sedere in tara, ori datorita sarcinii, unei boli sau infirmitati ori unei deficiente, fizice sau mintale, constituie infractiune si se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta pentru infractiunea de trafic de persoane.


(2) Daca fapta prevazuta la alin. (1) se savarseste in mod repetat, maximul special al pedepsei se majoreaza cu 2 ani.


Art. 18. - (1) Fapta de a expune, a vinde sau de a raspandi, a inchiria, a distribui, a confectiona ori de a produce in alt mod, a transmite, a oferi sau a pune la dispozitie ori de a detine in vederea raspandirii de obiecte, filme, fotografii, diapozitive, embleme sau alte suporturi vizuale, care reprezinta pozitii ori acte sexuale cu caracter pornografic, ce prezinta sau implica minori care nu au implinit varsta de 18 ani, constituie infractiunea de pornografie infantila si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani.


(2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si importul ori predarea de obiecte dintre cele prevazute la alin. (1) unui agent de transport sau de distribuire, in vederea comercializarii ori distribuirii lor.


(3) Abrogat.



SECTIUNEA a 3-a
Dispozitii speciale



Art. 19. - (1) Banii, valorile sau orice alte bunuri dobandite in urma savarsirii infractiunilor prevazute in prezenta lege ori cele care au servit la savarsirea acestor infractiuni, precum si celelalte bunuri prevazute de art. 118 din Codul penal sunt supuse confiscarii speciale, in conditiile stabilite de acel articol.


(2) Sunt considerate bunuri care au servit la savarsirea infractiunii si mijloacele de transport care au folosit la realizarea transportului persoanelor traficate, precum si imobilele in care aceste persoane au fost cazate, daca apartin faptuitorilor.


Art. 20. - (1) Persoana supusa traficului de persoane, care a savarsit, ca urmare a exploatarii sale, infractiunea de prostitutie sau cea de cersetorie, nu se pedepseste pentru aceste infractiuni.


(2) Persoana care a comis una dintre infractiunile prevazute de prezenta lege, iar in timpul urmaririi penale denunta si faciliteaza identificarea si tragerea la raspundere penala a altor persoane care au savarsit infractiuni prevazute de prezenta lege beneficiaza de reducerea la jumatate a limitelor pedepsei prevazute de lege.



CAPITOLUL IV
Dispozitii speciale privind procedura judiciara



Art. 21. - Urmarirea penala pentru infractiunile prevazute de prezenta lege se efectueaza in mod obligatoriu de catre procuror si se judeca in prima instanta de catre tribunal.


Art. 22. - In vederea strangerii datelor necesare inceperii urmaririi penale pot fi folositi investigatori sub acoperire, in conditiile legii.


Art. 23. - (1) Cand exista date sau indicii temeinice ca o persoana care pregateste comiterea unei infractiuni dintre cele prevazute in prezenta lege sau care a comis o asemenea infractiune foloseste sisteme de telecomunicatii ori informatice, organul de urmarire penala poate, cu autorizarea procurorului, sa aiba acces, pentru o perioada determinata, la aceste sisteme si sa le supravegheze.


(2) Dispozitiile art. 911-915 din Codul de procedura penala se aplica in mod corespunzator.


Art. 24. - (1) Sedintele de judecata in cauzele privind infractiunea de trafic de persoane prevazuta la art. 13 si de pornografie infantila prevazuta la art. 18 nu sunt publice.


(2) La desfasurarea judecatii in conditiile alin. (1) pot asista partile, reprezentantii acestora, aparatorii, precum si alte persoane a caror prezenta este considerata necesara de catre instanta.


(3) In cauzele privind infractiunile prevazute in prezenta lege ascultarea minorului care nu a implinit varsta de 14 ani se face in prezenta unuia dintre parinti sau a tutorelui ori a persoanei careia ii este incredintat minorul spre crestere si educare.


Art. 25. - La judecarea infractiunilor prevazute la art. 12 si 17, la cererea partii vatamate, instanta poate declara sedinta secreta.





CAPITOLUL V
Protectia si asistenta victimelor traficului de persoane



Art. 26. - (1) Persoanelor vatamate prin infractiunile prevazute in prezenta lege, precum si altor victime ale acestor infractiuni li se acorda o protectie si o asistenta speciala, fizica, juridica si sociala.


(2) Viata privata si identitatea victimelor traficului de persoane sunt ocrotite prin prevederile prezentei legi.


(3) Victimele infractiunilor prevazute in prezenta lege au dreptul la recuperarea lor fizica, psihologica si sociala.


(4) Minorilor, victime ale infractiunilor prevazute in prezenta lege, li se acorda protectie si asistenta speciala, in raport cu varsta lor.


(5) Femeilor, victime ale infractiunilor prevazute in prezenta lege, precum si celor care sunt supuse unui risc ridicat de a deveni victime ale acestor infractiuni li se acorda o protectie si o asistenta sociala specifica.


Art. 27. - Ministerul de Interne asigura, la cerere, pe teritoriul Romaniei, protectia fizica a victimelor traficului de persoane pe perioada procesului.


Art. 28. - Cetatenilor romani aflati pe teritoriul altor tari, victime ale traficului de persoane, li se acorda, la cerere, asistenta de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in acele tari.


Art. 29. - Ministerul Afacerilor Externe, prin misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, elibereaza, in caz de necesitate, in vederea repatrierii, documente de identitate cetatenilor romani care au fost victime ale traficului de persoane, intr-un timp rezonabil, fara intarzieri nejustificate.


Art. 30. - (1) Ministerul Afacerilor Externe asigura difuzarea catre cei interesati, prin intermediul misiunilor diplomatice si al oficiilor consulare ale Romaniei in strainatate, a unor materiale de informare privind drepturile persoanelor, victime ale traficului de persoane, potrivit legislatiei romane si a statului de resedinta.


(2) Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate asigura informarea organelor judiciare straine cu privire la reglementarile romane in materie.


(3) Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate vor publica prin mijloace electronice proprii informatii referitoare la legislatia nationala si a statului strain in domeniu, precum si adresele centrelor de asistenta si protectie a victimelor traficului de persoane sau asimilate acestora.


(4) Sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare ale Romaniei in strainatate vor desemna un diplomat din cadrul acestora ca responsabil cu aplicarea metodologiei de repatriere a cetatenilor romani, victime ale traficului de persoane, in sensul prezentei legi.


(5) Metodologia de repatriere a cetatenilor romani, victime ale traficului de persoane, se elaboreaza de catre Ministerul Afacerilor Externe impreuna cu Ministerul de Interne si Ministerul Justitiei, in termen de 60 de zile de la adoptarea prezentei legi.


Art. 31. - Ministerul de Interne asigura, prin structurile sale specializate, la toate punctele de trecere a frontierei Romaniei, personal special instruit pentru identificarea si preluarea victimelor, in vederea indrumarii acestora catre institutiile specializate.


Art. 32. - (1) Victimele traficului de persoane pot fi cazate, la cerere, temporar, in centre de asistenta si protectie a victimelor traficului de persoane, infiintate prin prezenta lege, denumite in continuare centre, aflate in subordinea consiliilor judetene Arad, Botosani, Galati, Giurgiu, Iasi, Ilfov, Mehedinti, Satu Mare si Timis.


(2) Durata cazarii este stabilita prin decizie a delegatiei permanente judetene si nu poate depasi 10 zile.


(3) Durata cazarii poate fi prelungita, la solicitarea organelor judiciare, cu cel mult pana la 3 luni sau, dupa caz, pe perioada procesului penal.


(4) Centrele sunt amenajate si dotate astfel incat sa ofere conditii civilizate de cazare si igiena personala, hrana, asistenta psihologica si medicala.


Art. 33. - Victimelor traficului de persoane, cazate temporar, li se asigura de catre asistentii sociali din aparatul consiliului local in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea centrele informatii si consiliere pentru a beneficia de facilitatile asigurate prin lege persoanelor marginalizate social.


Art. 34. - (1) Regulamentul de organizare si functionare, precum si structura organizatorica ale centrelor se aproba de ministrul administratiei publice, cu avizul ministrului de interne.


(2) Personalul incadrat in centre este salarizat potrivit legislatiei referitoare la salarizarea personalului din unitatile bugetare.


(3) Cheltuielile curente si de capital ale centrelor se acopera din bugetele consiliilor judetene, prevazute la art. 32 alin. (1).


Art. 35. - (1) Agentiile judetene de ocupare a fortei de munca din judetele in care se infiinteaza si functioneaza centrele organizeaza, daca este posibil, programe speciale de scurta durata pentru initierea sau formarea profesionala a victimelor cazate.


(2) De asemenea, agentiile mentionate la alin. (1) asigura, cu prioritate, victimelor traficului de persoane servicii de consiliere si mediere a muncii, in vederea identificarii unui loc de munca.


Art. 36. - Victimelor traficului de persoane, cetateni romani, li se pot acorda locuinte sociale, cu prioritate, de catre consiliile locale din localitatea de domiciliu.


Art. 37. - Romania le faciliteaza cetatenilor straini, victime ale traficului de persoane, intoarcerea in tara lor de origine fara nici o intarziere nejustificata si le asigura transportul in deplina securitate pana la frontiera statului roman, daca nu este prevazut altfel in acordurile bilaterale.


Art. 38. - (1) Strainii victime ale traficului de persoane pot fi cazati in centrele special amenajate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fara a mai fi necesara luarea in custodie publica a acestora. In acest scop, administratia centrelor amenajeaza spatii speciale, separate de cele destinate cazarii strainilor luati in custodie publica.


(2) Strainii victime ale traficului de persoane, solicitanti ai unei forme de protectie in Romania, pot fi cazati in centrele special amenajate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, republicata.


(3) Cazarea persoanelor prevazute la alin. (1) se aproba de seful Autoritatii pentru straini, la solicitarea scrisa a autoritatilor competente.


(4) Victimele traficului de persoane sunt informate in locurile de cazare, intr-o limba pe care o inteleg, cu privire la procedurile judiciare si administrative aplicate.


(5) Persoanele prevazute la alin. (1) si (2) pot beneficia de consiliere psihica si psihologica, intr-o limba pe care o inteleg, precum si de asistenta medicala si sociala.


(6) Asistenta medicala, medicamentele si hrana persoanelor prevazute la alin. (1) se asigura potrivit normelor legale aplicabile strainilor luati in custodie publica.


Art. 39. - In cazul in care strainii, victime ale traficului de persoane, nu poseda nici un document de identitate sau acesta a fost pierdut, furat ori distrus, li se faciliteaza de catre Directia relatii consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe sau de catre organele competente ale Ministerului Administratiei Publice eliberarea unui nou pasaport sau titlu de calatorie, dupa caz.


Art. 391. - (1) Strainii cu privire la care exista motive serioase sa se considere ca sunt victime ale traficului de fiinte umane beneficiaza de o perioada de recuperare si reflectie de pana la 90 de zile, pentru a se reface, a iesi de sub influenta faptuitorilor si a lua o decizie in cunostinta de cauza privind cooperarea cu autoritatile competente, timp in care li se acorda de catre Autoritatea pentru straini, la solicitarea procurorului sau a instantei, tolerarea ramanerii pe teritoriul Romaniei. In perioada de recuperare si reflectie strainii beneficiaza de drepturile prevazute la art. 38.


(2) In timpul sau la expirarea perioadei de reflectie, strainilor victime ale traficului de persoane li se poate acorda, la cerere, un permis de sedere temporara, in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Art. 40. - In cazul aducerii in Romania de catre o companie de transport de victime ale traficului, cunoscand caracterul ilicit al acestuia, compania de transport respectiva este obligata sa asigure cazarea si intretinerea acestora pe perioada stabilita de Ministerul de Interne si sa suporte transportul lor pana la frontiera romana, conform legii.


Art. 41. - De asemenea, minorilor care insotesc victimele traficului de persoane sau care sunt ei insisi victime li se aplica, in mod corespunzator, prevederile referitoare la minori din Legea nr. 123/2001.


Art. 42. - Asociatiile si fundatiile care fac dovada ca desfasoara programe de servicii de asistenta sociala pentru victimele traficului de persoane, cum ar fi: cazare, hrana, consiliere psihica, psihologica si juridica, asistenta medicala, vor putea beneficia de subventii de la bugetul de stat sau, dupa caz, de la bugetele locale, in conditiile legii.


Art. 43. - Victimele infractiunilor prevazute in prezenta lege au dreptul sa primeasca informatii cu privire la procedurile judiciare si administrative aplicabile.


Art. 44. - Persoanele prevazute la art. 43 au dreptul sa primeasca asistenta juridica obligatorie pentru a putea sa isi exercite drepturile in cadrul procedurilor penale prevazute de lege, in toate fazele procesului penal, si sa isi sustina cererile si pretentiile civile fata de persoanele care au savarsit infractiunile prevazute de prezenta lege, in care ele sunt implicate.



CAPITOLUL VI
Cooperarea internationala



Art. 45. - Prin prezenta lege se instituie ofiteri de legatura in cadrul Ministerului de Interne, precum si magistrati de legatura la nivelul parchetelor de pe langa tribunale, care sa asigure consultarea reciproca cu ofiteri de legatura sau, dupa caz, cu magistrati de legatura care functioneaza in alte state, in scopul coordonarii actiunilor acestora in cursul urmaririi penale.


Art. 46. - In vederea schimbului de date si de informatii cu privire la investigarea si urmarirea infractiunilor prevazute in prezenta lege se va stabili un punct de contact in cadrul Ministerului de Interne si al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie cu institutii similare din alte state.


Art. 47. - (1) Societatile de transport international sunt obligate sa verifice la emiterea documentului de calatorie daca pasagerii sunt in posesia documentelor de identitate cerute pentru intrarea in tara de tranzit sau de primire.


(2) Obligatia prevazuta la alin. (1) revine si conducatorului mijlocului de transport international rutier la urcarea pasagerilor, precum si personalului abilitat sa controleze documentele de calatorie.



CAPITOLUL VII
Dispozitii finale



Art. 48. - Pentru identificarea victimelor traficului de persoane lucratorii Ministerului de Interne pot organiza controale in institutii publice ori particulare, precum si in incinta agentilor economici, indiferent de proprietar sau de detinator, in conditiile legii.


Art. 49. - In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi se va adopta, prin hotarare a Guvernului, regulamentul de aplicare a acesteia.



Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 2 octombrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.



PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU



Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.



PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU



Bucuresti, 21 noiembrie 2001.


Nr. 678.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice