din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3121 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 26/2009, pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 26/2009, pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei


Ordonanta de urgenta nr. 26/2009, pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 181 din 24/03/2009


Avand in vedere:


- necesitatea imbunatatirii masurilor pe linia supravegherii frontierei de stat, prin administrarea de catre Politia de Frontiera Romana a lucrarilor de intretinere a culoarului si fasiei de protectie a frontierei de stat, demersuri ce vor contribui la securizarea frontierei de stat, cu influente pozitive in procesul de evaluare Schengen ce urmeaza a se desfasura in perioada imediat urmatoare;


- necesitatea respectarii obligatiilor ce decurg din acordurile, conventiile sau intelegerile incheiate intre Romania si statele vecine privind curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, repararea si intretinerea semnelor de frontiera;


- realizarea in conditii optime a masuratorilor topografice clasice si GPS in vederea marcarii si verificarii frontierei de stat,


tinand seama de faptul ca toate aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata intrucat vizeaza interesul public si contribuie la indeplinirea masurilor adoptate pe linia securizarii frontierei de stat, cerinta fundamentala pentru integrarea Romaniei in Spatiul Schengen,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,





Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.




Articol unic. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:


1. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:


"(3) Fasia de protectie a frontierei de stat se stabileste de la linia de frontiera catre interior si are o latime de 20 metri. La frontiera de apa sau in locurile din imediata apropiere a frontierei de stat in care terenurile sunt mlastinoase, supuse erodarilor sau avalanselor, fasia de protectie a frontierei de stat se constituie mai in adancime. Fasia de protectie a frontierei de stat se constituie si se marcheaza prin grija structurilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane."


2. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:


"Art. 7. - (1) Culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat fac parte din domeniul public al statului si se administreaza de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Politia de Frontiera Romana, in conditiile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 445/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.


(2) Structurile teritoriale ale politiei de frontiera asigura curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, intretinerea si repararea semnelor de frontiera sau, la nevoie, inlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale incheiate cu statele vecine. Aceste activitati se desfasoara la termenele stabilite prin acordurile, conventiile ori intelegerile de frontiera incheiate cu statele vecine sau ori de cate ori este nevoie.


(3) In fasia de protectie a frontierei de stat, politistii de frontiera au dreptul sa instaleze mijloace de semnalare a trecerilor peste frontiera si de supraveghere a liniei de frontiera. Daca situatia o impune, pentru termene limitate, pana la disparitia starii care determina necesitatea, in fasia de protectie a frontierei de stat se pot face si alte lucrari necesare in vederea indeplinirii atributiilor de catre politistii de frontiera.


(4) Suprafetele de teren cuprinse intre fasia de protectie a frontierei de stat si culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, se administreaza de catre persoanele fizice sau juridice carora le apartin, cu respectarea prevederilor Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 445/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.


(5) Accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, este permis in baza documentelor de identitate, cu aprobarea sefului formatiunii locale a politiei de frontiera.


(6) Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, este permis numai prin locurile si in conditiile stabilite de seful formatiunii locale a politiei de frontiera.


(7) Accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera este permis numai dupa determinarea apartenentei acestora, pe baza intelegerilor incheiate intre statul roman si statul vecin."


3. La articolul 42, alineatul (3) se abroga.


4. La articolul 75, literele e) si f) vor avea urmatorul cuprins:


"e) accesul la uscat, fara aprobarea sefului punctului de trecere, al membrilor echipajelor navelor romanesti de transport de marfuri care, din motive justificate, sunt obligate sa stationeze in raza portului; neprezentarea dupa plecarea navei a marinarilor ramasi pe teritoriul Romaniei la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche fara pasaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fara aprobarea sefului punctului de trecere; desfasurarea oricarei activitati in punctele de trecere a frontierei de stat, alta decat efectuarea controlului de frontiera, fara avizul, dupa caz, al sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente, al sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administratiei publice locale sau al altei autoritati prevazute de lege; nerespectarea obligatiilor prevazute in avizul eliberat de seful directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau de seful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit prevederilor art. 45 alin. (1);


f) accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, fara documente de identitate sau fara aprobarea sefului formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, prin alte locuri sau in alte conditii decat cele stabilite de seful formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera inainte de determinarea apartenentei acestora; desfasurarea activitatilor prevazute la art. 39 fara avizul directiilor teritoriale ale politiei de frontiera; efectuarea pescuitului in apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala in alte locuri sau in alte sectoare decat cele stabilite de autoritatile competente sau fara avizul prealabil al sefului inspectoratului judetean al politiei de frontiera competent; pastrarea barcilor si ambarcatiunilor aflate pe apele de frontiera sau pe apele maritime interioare in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile competente ori neluarea de catre cei care le detin a masurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitati ilicite; desfasurarea activitatilor de agrement si sportive in apele de frontiera, marea interioara si marea teritoriala fara aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale ori fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera sau, dupa caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontiera; acostarea fara drept a navelor si ambarcatiunilor cu excursionisti in alte locuri decat porturile sau locurile special amenajate in acest scop; pasunatul animalelor in timpul zilei dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat; pasunatul animalelor in timpul noptii in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile administratiei publice locale sau fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera; vanatoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adancimea de 500 metri de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa; desfasurarea vanatorii, prevazuta la art. 44 alin. (2), fara avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontiera; fixarea pe banda magnetica, pe hartie sau pe alt suport a imaginilor care redau portiuni din teritoriul statelor vecine de catre persoanele care se deplaseaza ori care desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau in conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontiera, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau in conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; comiterea sau proferarea de catre persoanele care se deplaseaza ori desfasoara activitati in apropierea frontierei de stat de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin ori a cetatenilor acestuia, daca acestea sunt prevazute in acordurile sau in conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine."



PRIM-MINISTRU
EMIL BOC



Contrasemneaza:

Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica
p. Ministrul afacerilor externe,
Costea Romulus Doru,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea



Bucuresti, 18 martie 2009.


Nr. 26.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice