din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2892 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 97/2009 privind aprobarea Procedurii de regularizare a sumelor reprezentand contributie datorata fondurilor de pensii administrate privat

INTEGRAL: Ordinul nr. 97/2009 privind aprobarea Procedurii de regularizare a sumelor reprezentand contributie datorata fondurilor de pensii administrate privat


Ordinul nr. 97/2009 privind aprobarea Procedurii de regularizare a sumelor reprezentand contributie datorata fondurilor de pensii administrate privat

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 264 din 22 aprilie 2009


Tinand seama de prevederile art. 44 alin. (5) si (6) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale si ministrul finantelor publice emit urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Procedura de regularizare a sumelor reprezentand contributie datorata fondurilor de pensii administrate privat, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si structurile teritoriaie ale acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Procedura de regularizare a sumelor reprezentand contributie datorata fondurilor de pensii administrate privat




Art. 1
(1) Pentru participantii la fondurile de pensii administrate privat, denumite in continuare fonduri de pensii, prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. I, II si III din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, institutia de evidenta, denumita in continuare CNPAS, calculeaza cuantumul contributiei datorate fondurilor de pensii luand in considerare baza de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale inscrisa in Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, denumita in continuare declaratie nominala.
(2) Pentru participantii care se regasesc la art. 5 alin. (1) pct. IV si V si alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, CNPAS calculeaza cuantumul contributiei datorate fondurilor de pensii luand in considerare baza de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale inscrisa in declaratia de asigurare, respectiv in contractul de asigurare sociala.
(3) Declaratia nominala este documentul depus in conditiile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Declaratia de asigurare este documentul depus in conditiile art. 61 alin. (1) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, iar contractul de asigurare sociala este documentul incheiat in conformitate cu art. 5 alin. (2) din aceeasi lege.

Art. 2
In orice situatie in care intervin elemente care conduc la modificarea unor date sau a unor sume privind contributiile pentru fondurile de pensii, inclusiv in cazul depunerii unor declaratii rectificative la sistemul public de pensii, CNPAS procedeaza la regularizarea acestora.

Art. 3
Situatiile in care pot fi depuse declaratii rectificative, precum si procedura depunerii acestora sunt prevazute de Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 237 din 10 mai 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4
In situatia declaratiilor nominale, precum si a celor rectificative pentru care se efectueaza regularizari, CNPAS are obligatia sa prelucreze si sa efectueze viramentele pentru toate informatiile primite si comunicate de casele teritoriale de pensii pana in ultima zi lucratoare a lunii inclusiv.

Art. 5
(1) In situatia in care prin depunerea declaratiilor rectificative se modifica in minus venitul asigurat care a constituit baza de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale corespunzator unei/unor luni anterioare, regularizarea sumelor achitate fondurilor de pensii se face de CNPAS, prin compensare, respectiv prin diminuarea corespunzatoare a viramentului lunii urmatoare.
(2) In situatia in care prin depunerea declaratiilor rectificative se modifica in plus venitul asigurat, regularizarea sumelor achitate fondurilor de pensii se face de CNPAS, prin majorarea corespunzatoare a viramentului lunii urmatoare.

Art. 6
In situatia in care prin depunerea declaratiei rectificative se adauga un nou asigurat, contributia datorata se calculeaza pentru luna pentru care se efectueaza rectificarea, cu conditia ca in acea luna asiguratul sa fi fost inregistrat in Registrul participantilor.

Art. 7
In situatia in care prin depunerea declaratiei rectificative se modifica una sau mai multe dintre datele de identificare ale angajatorului, la virarea contributiilor datorate fondurilor de pensii, pe listele de viramente, participantii inscrisi in declaratia nominala rectificativa vor fi inregistrati atat cu sume pozitive, cat si cu sume negative, corespunzator datelor de identificare, vechi si noi, ale angajatorului.

Art. 8
Contributia totala, cea aferenta lunii de referinta si cea rezultata in urma procesului de regularizare, se vireaza la fondul de pensii la care asiguratul este participant in luna efectuarii viramentului.

Art. 9
(1) Virarea contributiei datorate fondurilor de pensii, in situatia persoanelor care se regasesc la art. 5 alin. (1) pct. IV si V si alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se face numai in situatia in care contributia de asigurari sociale calculata asupra venitului asigurat inscris in declaratia de asigurare sau in contractul de asigurare sociala a fost achitata in totalitate pentru luna care face obiectul viramentului catre fondurile de pensii si numai in situatia in care nu exista contributii de asigurari sociale si accesorii restante catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
(2) In cazul persoanelor prevazute la alin. (1), in situatia in care exista obligatii restante cu titlu de contributie de asigurari sociale sau accesorii ale acestora, casa teritoriala de pensii va proceda in primul rand la efectuarea operatiunii de stingere a creantelor bugetare, cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ulterior efectuarii operatiunii de stingere prevazute la alin. (2), pentru luna/lunile pentru care s-au stins debitele si accesoriile CNPAS procedeaza la calculul si virarea contributiilor catre fondurile de pensii administrate privat, impreuna cu contributiile aferente lunii curente.

Art. 10
(1) CNPAS procedeaza la efectuarea regularizarii contributiilor fondurilor de pensii si in situatia depunerii de catre asigurati a comunicarilor de modificare sau de retragere a declaratiei de asigurare, precum si in cazul incheierii actului aditional la contractul de asigurare sociala.
(2) Situatiile in care pot fi depuse comunicarea de modificare, retragerea declaratiei de asigurare si actul aditional la contractul de asigurare sociala, procedura depunerii/incheierii acestora, precum si formularele aferente sunt prevazute de Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Regularizarile prevazute la alin. (1) se efectueaza de CNPAS in acelasi mod si in aceleasi conditii ca si cele pentru declaratiile rectificative, prevazute in prezenta procedura.

Art. 11
(1) In situatia in care, dupa efectuarea regularizarilor, din rubrica "suma totala virata de CNPAS la fondul de pensii in luna", din recapitulatia anexa la lista de viramente catre un fond de pensii rezulta valoare negativa a contributiei totale datorate acestuia, CNPAS va notifica in scris fondul respectiv, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
(2) Virarea acestor sume de catre fondul de pensii se face cu ordin de plata, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data primirii notificarii, in contul 22.21.03.07 "Contributii la fondul de pensii administrate privat", deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, pe seama CNPAS.

Art. 12
Ori de cate ori un participant se regaseste in baza de date a sistemului public de pensii ca asigurat al acestuia pe baza a doua tipuri de documente de asigurare (de exemplu, pe baza de declaratie nominala si pe baza de contract de asigurare sociala), la efectuarea viramentelor catre fondurile de pensii fiecare asigurare in parte se trateaza distinct, urmand prevederile prezentei proceduri.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice