din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1971 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 287/2009, privind aprobarea cotelor de recolta pentru speciile de fauna de interes cinegetic, la care vanarea este permisa, pentru sezonul de vanatoare 15 mai 2009-14 mai 2010

INTEGRAL: Ordinul nr. 287/2009, privind aprobarea cotelor de recolta pentru speciile de fauna de interes cinegetic, la care vanarea este permisa, pentru sezonul de vanatoare 15 mai 2009-14 mai 2010


Ordinul nr. 287/2009, privind aprobarea cotelor de recolta pentru speciile de fauna de interes cinegetic, la care vanarea este permisa, pentru sezonul de vanatoare 15 mai 2009-14 mai 2010

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 318 din 13/05/2009



Vazand Avizul Ministerului Mediului nr. 10.917/DLB din 5 mai 2009,


vazand Scrisoarea nr. 7.244 din 3 aprilie 2009 a Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,


vazand Referatul de aprobare nr. 253.178 din 30 aprilie 2009,


in baza prevederilor art. 6 alin. (1) lit. f) si art. 9 alin. (2) din Legea vanatorii si a protectiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,


in baza art. 7 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 8/2009 referitoare la organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale,



ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite urmatorul ordin:



Art. 1. - Se aproba cotele de recolta pentru speciile de fauna de interes cinegetic, la care vanarea este permisa, pentru sezonul de vanatoare 15 mai 2009-14 mai 2010, prevazute in anexele nr. 1-7.


___________


Anexele nr. 1-7 se publica ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 318 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.



Art. 2. - (1) Pentru prelevarea de probe biologice in vederea stabilirii situatiei epidemiologice a pestei porcine clasice se aproba recoltarea la nivelul intregii tari a unui numar de 3.120 de exemplare de purcei de mistret (cu varsta pana la un an), suplimentar cotelor de recolta prevazute in anexa nr. 2.


(2) Repartizarea pe judete a exemplarelor prevazute la alin. (1) este prevazuta in anexa nr. 7, iar distribuirea acestora pe gestionari si fonduri cinegetice se realizeaza de catre inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare impreuna cu gestionarii fondurilor cinegetice.


Art. 3. - (1) Cotele de recolta aprobate prin prezentul ordin se realizeaza pentru fiecare specie si pentru fiecare fond cinegetic, cu respectarea reglementarilor in vigoare referitoare la autorizarea, organizarea si practicarea vanatorii, urmarindu-se conservarea biodiversitatii faunei cinegetice si pastrarea echilibrului ecologic.


(2) Cu respectarea cotelor de recolta, numarul maxim de exemplare din speciile ciocarlie (Alauda arvensis) si prepelita (Coturnix coturnix) ce se pot recolta intr-o zi, de catre fiecare vanator inscris in autorizatia de vanatoare, este de 100, respectiv 50.


Art. 4. - Cotele de recolta aprobate prin prezentul ordin, pentru fiecare specie si pentru fiecare fond cinegetic, devin obligatoriu de realizat si de catre gestionarii carora le-a fost atribuit dreptul de a gestiona fauna cinegetica, din fondurile cinegetice in cauza, in cursul sezonului de vanatoare 2009-2010, cu respectarea reglementarilor in vigoare referitoare la autorizarea, organizarea si practicarea vanatorii, urmarindu-se conservarea biodiversitatii faunei cinegetice si pastrarea echilibrului ecologic.


Art. 5. - Cotele de recolta aprobate prin prezentul ordin, pentru fiecare specie si pentru fiecare fond cinegetic, pentru institutiile de invatamant care au discipline de studiu vanatul si vanatoarea si pentru institutiile publice care au ca obiect de activitate cercetarea stiintifica in domeniul cinegetic, pot fi realizate in proportie de 50% si cu vanatori, altii decat elevii si studentii, respectiv personalul tehnic de vanatoare angajat al acestor institutii, in vederea obtinerii de venituri necesare unei bune gestionari, cu respectarea reglementarilor in vigoare referitoare la autorizarea, organizarea si practicarea vanatorii, urmarindu-se conservarea biodiversitatii faunei cinegetice si pastrarea echilibrului ecologic.


Art. 6. - Pe fondurile de vanatoare care se suprapun ariilor naturale protejate, cotele de recolta aprobate prin prezentul ordin se realizeaza pe suprafetele din fondurile de vanatoare unde practicarea vanatorii este admisa potrivit legii.


Art. 7. - (1) In situatii temeinic justificate, impuse de modificarea conditiilor ecologice din cuprinsul fiecarui fond cinegetic si a miscarilor naturale de efective, in cursul sezonului de vanatoare 2009-2010, la solicitarea gestionarilor fondurilor cinegetice, inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare analizeaza si aproba, pe baza documentelor de constatare, reasezarea, intre fonduri cinegetice, a cotelor de recolta aprobate prin prezentul ordin.


(2) Inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare vor inainta organismului de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, lunar, situatia actualizata a aprobarilor de reasezare a cotelor de recolta, emise in baza prevederilor alin. (1).


Art. 8. - (1) In cazul efectuarii, in cursul sezonului de vanatoare 2009-2010, a unor actiuni de populare a fondurilor cinegetice cu specii de vanat sedentar, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale analizeaza si aproba, dupa caz, cu viza inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, la solicitarea gestionarilor fondurilor cinegetice, suplimentarea cotelor de recolta aprobate initial pentru speciile de vanat care au facut obiectul actiunilor de populare.


(2) Eventualele solicitari formulate de gestionarii fondurilor cinegetice pentru suplimentarea, respectiv reducerea cotelor de recolta aprobate la nivel de gestionar potrivit prevederilor prezentului ordin se solutioneaza de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale in baza rapoartelor intocmite de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare.


Art. 9. - (1) Exemplarele de mistret care produc pagube culturilor agricole sau silvice se recolteaza in afara perioadei legale de vanare, prin metoda la panda, cu personalul tehnic de specialitate al gestionarului fondului cinegetic pe suprafata caruia se produc pagubele, in baza aprobarii inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare in raza caruia se afla fondul cinegetic, la solicitarea scrisa a gestionarului.


(2) Aprobarea inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare se acorda dupa verificarea veridicitatii solicitarii, pe teren, iar exemplarele recoltate se scad din cota de recolta.


Art. 10. - (1) Trofeele apartinand exemplarelor recoltate in conditiile prezentului ordin se evalueaza conform Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 418/2005 pentru aprobarea metodologiei de evaluare a trofeelor de vanat, in conformitate cu metodologia Consiliului International de Vanatoare si Protectie a Vanatului.


(2) Comisiile de evaluare se stabilesc prin decizie a conducatorului executiv al gestionarului fondului cinegetic.


(3) Din comisiile prevazute la alin. (2) face parte si un reprezentant de specialitate al inspectoratului de regim silvic si de vanatoare pe a carui raza de activitate este situat fondul cinegetic din care provin trofeele de vanat.


Art. 11. - Controlul aplicarii prevederilor prezentului ordin se asigura de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin structurile sale.


Art. 12. - Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentul ordin.


Art. 13. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
Ilie Sarbu



Bucuresti, 6 mai 2009.


Nr. 287.








Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice