din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2568 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 123/2006 privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare

INTEGRAL: Ordinul nr. 123/2006 privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare


Ordinul nr. 123/2006 privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare.
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 351 din 14/09/2006





In temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public si al art. 4 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, cu modificarile ulterioare,
presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor emite prezentul ordin.


Art. 1
Se aproba Lista informatiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, prevazuta in anexa nr. 1.

Art. 2
Se aproba Lista informatiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001, prevazuta in anexa nr. 2.

Art. 3
Se aproba Lista informatiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidentialitatii, prevazuta in anexa nr. 3.

Art. 4
Structurile competente din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pentru verificarea respectarii prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetatenilor la unele informatii, sunt prevazute in anexa nr. 4.

Art. 5
Raportul periodic de activitate al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, ce urmeaza a fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, potrivit art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001, se elaboreaza anual de catre Directia integrare europeana, strategii, parteneriat si relatii externe.

Art. 6
In scopul aplicarii prevederilor art. 6 si 7 din Legea nr. 544/2001, directiile si serviciile din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor vor transmite Compartimentului de informare si relatii publice, dupa caz:
a) raspunsul la solicitarea informatiei de interes public, in termen de:


- 5 zile de la data inregistrarii solicitarii;


- cel mult 25 de zile in cazul unor informatii complexe;
b) refuzul comunicarii informatiilor solicitate, cu motivatia corespunzatoare, in termen de 3 zile de la data inregistrarii solicitarii.

Art. 7
Monitorizarea indeplinirii dispozitiilor prezentului ordin revine subsecretarului de stat - vicepresedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, secretarului general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si directorului Directiei integrare europeana, strategii, parteneriat si relatii externe.

Art. 8
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.


Anexa Nr. 1 - LISTA informatiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public





a) Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
b) Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare
c) Numele si prenumele persoanelor din conducerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice
d) Programul de audiente al persoanelor din conducerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor
e) Coordonatele de contact ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet
f) Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil
g) Strategia Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pentru perioada 2005-2008
h) Lista cuprinzand documentele de interes public
i) Lista cuprinzand categoriile de documente elaborate si/sau gestionate, potrivit legii
j) Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice, in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.


Anexa Nr. 2 - LISTA informatiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public





1. Comunicate de presa
2. Materiale informative (brosuri) editate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, in limita stocului disponibil
3. Informatii privind coordonatele de contact ale asociatiilor pentru protectia consumatorilor care sunt luate in evidenta de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
4. Indicatori privind activitatea desfasurata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pe judete, numarul total al actiunilor de control, valoarea produselor cu abateri de la legislatia privind protectia consumatorilor, numarul sesizarilor si reclamatiilor inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, in conditiile legii
5. Valoarea totala a amenzilor aplicate
6. Denumirea actelor normative si, dupa caz, continutul acestora, care stau la baza intocmirii proceselor-verbale de constatare si contraventie
7. Proiectele de acte normative aflate in dezbatere publica conform Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica
8. Informatii privind activitatea desfasurata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, ca punct national de contact, in cadrul sistemului european RAPEX de schimb rapid de informatii privind produsele periculoase.


Anexa Nr. 3 - LISTA informatiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidentialitatii





1. Rapoartele de control administrativ
2. Notele de serviciu cu caracter intern
3. Sesizarile si documentele comisiei de disciplina
4. Numerele de telefon ale persoanelor care ocupa functii in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor, precum si informatiile privind activitatile extraprofesionale ale acestora
5. Sesizarile, reclamatiile, petitiile consumatorilor si agentilor economici
6. Registrul de intrare-iesire a corespondentei, a actelor emise de presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
7. Registrul de inregistrare a autorizatiilor emise in aplicarea legii
8. Registrul de inventariere a bunurilor
9. Corespondenta scrisa cu institutiile publice interne si internationale
10. Dosarele privind litigiile in care institutia este implicata si numele consilierilor juridici care sustin interesele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in aceste litigii
11. Procesele-verbale de constatare a contraventiilor
12. Procesele-verbale de constatare
13. Procesele-verbale de prelevare probe
14. Procesele-verbale de distrugere a produselor periculoase
15. Buletinul de analiza
16. Rapoartele Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor, intocmite ca urmare a actiunilor de control si supraveghere a pietei
17. Corespondenta cu agentii economici, consumatorii si institutiile sau autoritatile publice
18. Documentele a caror comunicare publica poate afecta principiul liberei concurente sau care pot influenta dosarele aflate pe rolul instantelor de judecata
19. Ordinele sau circularele cu caracter intern emise de catre presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
20. Deciziile cu caracter intern emise de conducatorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor
21. Statele de salarii
22. Programul trimestrial privind controalele tematice.


Anexa Nr. 4 - STRUCTURILE COMPETENTE din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pentru verificarea respectarii prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetatenilor la unele informatii





1. Informatiile din domeniul apararii nationale, sigurantei si ordinii publice, cele privind deliberarile autoritatilor, precum si cele care privesc interesele economice si politice ale Romaniei, daca fac parte din categoriile informatiilor clasificate, potrivit legii

Structuri competente:


- presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor;


- vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor;


- secretarul general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
2. Informatiile privind activitatile comerciale sau financiare, daca publicitatea acestora aduce atingere principiului concurentei loiale, potrivit legii

Structuri competente:
Directia economica si resurse umane, Serviciul juridic, serviciile de consiliere tehnica si Directia integrare europeana, strategii, parteneriat si relatii externe din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
3. Informatiile cu privire la datele personale, potrivit legii

Structuri competente:
Directia economica si resurse umane din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor.
4. Informatiile privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare, daca se pericliteaza rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidentiale ori se pun in pericol viata, integritatea corporala si sanatatea unei persoane in urma anchetei efectuate sau in curs de desfasurare, informatiile privind procedurile judiciare, daca publicitatea acestora aduce atingere asigurarii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricareia dintre partile implicate in proces, precum si informatiile a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor

Structuri competente:
Serviciul resurse umane, Serviciul juridic din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice