Avand in vedere obligatia adoptarii si publicarii pana la 1 ianuarie 2010 a actului cu puterea de lege cu privire la transpunerea in legislatia nationala a:
- Directivei 2008/118/CE a Consiliului din 16 decembrie 2008 privind regimul general al accizelor si de a abroga a Directivei 92/12/CEE si implicit a actelor administrative necesare pentru conformarea cu reglementarile comunitare in domeniu;
- Directivei 2008/8/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste locul de prestare a serviciilor, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010;
- Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adaugata, prevazuta in Directiva 2006/112/CE, persoane impozabile stabilite in alt stat membru decat statul membru de rambursare, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010;
- Directivei 2008/117/CE a Consiliului din 16 decembrie 2008 de modificare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoare adaugata, in vederea combaterii fraudei fiscale legat de operatiuni intracomunitare, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010;
- Directivei 90/434/CEE din 23 iulie 1990 privind regimul fiscal comun care se aplica fuziunilor, scindarilor, cesionarii de active si schimburilor de actiuni intre societati din diferite state, modificata prin Directiva 2005/19/CE, cu aplicabilitatea membrelor 1. ianuarie 2010,
in considerarea faptului ca este necesar a se respecta angajamentul luat de Romania fata de Comisia Europeana de a modifica legislatia nationala pana la data de 31 decembrie 2009, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010, in sensul eliminarii accizelor stabilite in cota procentuala pentru respectarea dreptului comunitar in ceea ce priveste regulile de impozitare, precum si al eliminarii unor informatii din factura impuse de legislatia nationala care contravin prevederilor Directivei 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata, pentru evitarea declansarii procedurii de infringement,
de asemenea, avand in vedere obligatia statelor membre de a comunica fara intarziere Comisiei Europene textele actelor normative, impreuna cu tabelele de concordanta fata de dispozitiile noilor directive privind TVA si regimul general al accizelor,
tinand seama ca Romania se numara printre statele membre initiatoare ale sistemului informatizat privind monitorizarea si controlul deplasarii intracomunitare de produse accizabile in regim suspensiv de accize, sistem obligatoriu a fi functional la momentul aplicarii prevederilor noii directive privind regimul general al accizelor,
avand in vedere necesitatea perfectionarii continue a legislatiei fiscale, precum si necesitatea promovarii unor modificari ca urmare a solicitarilor mediului de afaceri,
tinand seama de faptul ca procedurile parlamentare pentru aprobarea unei legi nu permit adoptarea in timp util, sub forma unui proiect de lege, a transpunerii directivelor europene,
avand in vedere ca pe baza legislatiei care transpune directivele europene vor fi elaborate procedurile necesare aplicarii acestora de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si, in principal, a sistemelor VIES, pentru declararea serviciilor intracomunitare si interconectarea cu celelalte state membre, a sistemului informatizat special pentru accize - EMCS, a portalului electronic necesar aplicarii Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 privind rambursarile de TVA catre persoane nestabilite in Romania si pentru operatorii economici din Romania care solicita rambursarea TVA din alte state membre in care nu sunt stabiliti,
luand in considerare ca neadoptarea si nepublicarea pana la 31 decembrie 2009 a actelor cu putere de lege cu privire la transpunerea in legislatia nationala a directivelor mentionate conduc la:
- declansarea procedurii de infringement de catre Comisia Europeana impotriva Romaniei pentru netranspunerea in termenul legal a prevederilor directivelor in domeniul fiscal cu aplicabilitate de la data de 1 ianuarie 2010;
- imposibilitatea operatorilor intracomunitari care opereaza pe teritoriul Romaniei de a duce la indeplinire toate obligatiile ce deriva din noile prevederi legale, ca urmare a modificarii substantiale a acquis-ului comunitar;
- imposibilitatea elaborarii in timp util a legislatiei secundare, cu consecinte negative asupra mediului de afaceri, in ceea ce priveste managementul financiar si planul afacerilor,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Textul integral este prezentat ca fisier atasat.
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024 Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...
OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti