din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1925 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii

INTEGRAL: Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii


Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 108 din 17/02/2010





Art. 1. - (1) Se infiinteaza Oficiul Roman pentru Adoptii, denumit in continuare Oficiul, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, prin reorganizarea Comitetului Roman pentru Adoptii, ce se desfiinteaza.



(2) Sediul Oficiului este in municipiul Bucuresti.



Art. 2. - (1) Oficiul preia atributiile in domeniul adoptiei ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie si ale Comitetului Roman pentru Adoptii.


(2) In conditiile legii, Oficiul preia toate drepturile si este tinut de toate obligatiile fostului Comitet Roman pentru Adoptii, potrivit reglementarilor legale si conform prevederilor actelor juridice emise de acesta sau la care a fost parte.


Art. 3. - (1) Oficiul coordoneaza si supravegheaza activitatile de adoptie si realizeaza cooperarea internationala in domeniul adoptiei.


(2) Oficiul este autoritatea centrala romana insarcinata sa duca la indeplinire obligatiile prevazute in Conventia asupra protectiei copiilor si cooperarii in materia adoptiei internationale, incheiata la Haga la 29 mai 1993, ratificata prin Legea nr. 84/1994, denumita in continuare Conventia de la Haga.


(3) Oficiul are rolul de a duce la indeplinire obligatiile asumate de statul roman in materia adoptiei prin conventiile si tratatele internationale la care Romania este parte, de a pune in aplicare si de a urmari si asigura aplicarea unitara a legislatiei in domeniul adoptiei.


Art. 4. - Finantarea Oficiului se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, precum si din alte surse, in conditiile legii.


Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor in domeniul adoptiei, Oficiul indeplineste urmatoarele functii:


a) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul aplicarii si respectarii reglementarilor din domeniul adoptiei, precum si coordonarea activitatilor desfasurate de persoane juridice de drept public sau privat in acest domeniu;


b) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului roman, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul adoptiei;


c) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ necesar in vederea armonizarii legislatiei interne in materia adoptiei cu normele si principiile prevazute de tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte, precum si in vederea aplicarii efective a acestora;


d) de administrare, prin care se asigura gestionarea bunurilor din domeniul public si privat al statului, pe care le are in administrare sau in folosinta, dupa caz.


Art. 6. - (1) Oficiul indeplineste urmatoarele atributii principale:


a) constituie evidenta centralizata a copiilor pentru care a fost incuviintata deschiderea procedurii de adoptie, in conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei, republicata;


b) tine evidenta cererilor familiilor sau ale persoanelor care si-au manifestat dorinta de a adopta copii si care sunt apte sa adopte;


c) indruma si sprijina in mod corespunzator aceste familii sau persoane in vederea efectuarii procedurii necesare adoptiei;


d) incheie acorduri de colaborare cu autoritatile centrale, cu organismele private autorizate sau acreditate din alte state care au atributii in domeniul adoptiei, fie direct, fie prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, prin schimb de note sau scrisori diplomatice;


e) autorizeaza organismele private straine si romane sa desfasoare activitati in domeniul adoptiei;


f) recomanda directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului familii ori persoane care doresc sa adopte;


g) efectueaza notificarile si comunicarile prevazute de Legea nr. 273/2004, republicata;


h) urmareste evolutia copilului si a relatiilor dintre acesta si adoptator sau familia adoptatoare straina, pe o perioada de cel putin 2 ani de la incuviintarea unei adoptii internationale, prin autoritatea publica centrala competenta sau organizatia acreditata ori autorizata din statul primitor;


i) transmite instantelor judecatoresti competente cererile familiilor sau ale persoanelor care doresc sa adopte copii aflati in evidenta sa, in cazul adoptiei internationale;


j) participa in cauzele care au drept obiect solutionarea cererilor privind incuviintarea adoptiei internationale aflate pe rolul instantelor judecatoresti;


k) stabileste masurile necesare pentru evitarea incuviintarii unor adoptii supuse esecului, a obtinerii oricaror foloase materiale necuvenite si a oricaror tendinte de trafic de copii;


l) elibereaza certificate care atesta ca adoptia a fost incuviintata conform normelor impuse de Conventia de la Haga;


m) depune diligentele necesare pe langa autoritatile statului al carui cetatean a adoptat un copil aflat in evidenta sa, pentru ca acesta sa beneficieze de garantiile si normele echivalente celor existente in cazul unei adoptii nationale;


n) tine evidenta centralizata a tuturor adoptiilor incuviintate;


o) elaboreaza proiecte de acte normative, norme si metodologii in domeniul adoptiei;


p) asigura controlul si indrumarea metodologica a activitatilor desfasurate in cadrul procedurilor de adoptie de catre directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului si organismele private si propune institutiilor competente stabilirea raspunderii disciplinare, materiale, contraventionale sau penale, dupa caz, a persoanelor vinovate de savarsirea abaterilor constatate;


q) monitorizeaza si controleaza respectarea standardelor minime obligatorii privind procedura adoptiei interne;


r) ia masurile necesare sau, dupa caz, propune autoritatilor ori institutiilor competente luarea masurilor necesare pentru prevenirea sau, dupa caz, inlaturarea efectelor oricaror acte ori fapte care incalca principiile si normele tratatelor internationale in domeniul adoptiei, la care Romania este parte;


s) sprijina copiii adoptati in demersurile lor de a-si cunoaste originile si propriul trecut, colaborand in acest scop cu alte persoane juridice publice sau private.


(2) In indeplinirea atributiilor de control care ii revin, Oficiul are dreptul sa solicite informatii si documente, in conditiile legii, de la orice persoana juridica publica sau privata, acestea avand obligatia de a le pune la dispozitia personalului Oficiului in termen de 15 zile calendaristice de la data solicitarii.


(3) Oficiul indeplineste orice alte atributii in materia adoptiei prevazute de legislatia nationala in vigoare, in tratatele la care Romania este parte sau in acordurile de colaborare pe care le incheie cu autoritatile publice din alte state.


(4) In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin si atingerii scopului pentru care a fost infiintat, Oficiul colaboreaza cu autoritatile publice romane si straine, cu organizatiile internationale, precum si cu alte persoane juridice straine care desfasoara activitati autorizate in domeniul adoptiei, in orice probleme de interes reciproc.


Art. 7. - Persoanele responsabile cu culegerea, evidenta si transmiterea informatiilor referitoare la copiii care au fost sau urmeaza sa fie adoptati au obligatia sa pastreze confidentialitatea acestor informatii. Nerespectarea acestor obligatii atrage raspunderea penala, administrativa sau disciplinara, dupa caz. Sanctiunile privind incetarea raporturilor de serviciu sau a raporturilor contractuale de munca se cumuleaza cu raspunderea juridica de alta natura corespunzatoare faptei savarsite.


Art. 8. - (1) Oficiul este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.


(2) Secretarul de stat conduce intreaga activitate a Oficiului si il reprezinta in raporturile cu Guvernul, cu ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum si cu persoane juridice si fizice, romane sau straine.


(3) In exercitarea atributiilor care ii revin secretarul de stat emite ordine si instructiuni.


Art. 9. - In structura Oficiului functioneaza un secretar general, functionar public, numit in conditiile legii.


Art. 10. - (1) Personalul Oficiului este format din functionari publici si personal contractual numit, respectiv incadrat, potrivit legii.


(2) Personalul Oficiului este salarizat in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile personalului din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.


(3) Personalul prevazut la art. 7 beneficiaza de un spor de confidentialitate de pana la 15% din salariul de baza, cuantumul acestuia urmand a se stabili prin ordin al secretarului de stat, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.


Art. 11. - (1) Structura organizatorica, numarul maxim de posturi si Regulamentul de organizare si functionare ale Oficiului se aproba prin hotarare a Guvernului.


(2) Statul de functii se aproba prin ordin al secretarului de stat.


Art. 12. - Datele de identitate si informatiile referitoare la copiii adoptabili, cererile de adoptie aflate in evidenta Comitetului Roman pentru Adoptii la data intrarii in vigoare a prezentei legi, precum si documentatia detinuta trec in evidenta Oficiului, cu respectarea prevederilor art. 7.


Art. 13. - (1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Hotararea Guvernului nr. 502/1997 cu privire la organizarea si functionarea Comitetului Roman pentru Adoptii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 244 din 18 septembrie 1997, cu modificarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.


(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, art. 2 din Legea nr. 84/1994 pentru ratificarea Conventiei asupra protectiei copiilor si cooperarii in materia adoptiei internationale, incheiata la Haga la 29 mai 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 298 din 21 octombrie 1994, se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 2. - In temeiul art. 6 pct. 1 din conventie se desemneaza Oficiul Roman pentru Adoptii ca autoritate centrala insarcinata sa duca la indeplinire obligatiile impuse prin conventie."


Art. 14. - Prezenta lege intra in vigoare la 1 ianuarie 2005.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice