din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1722 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura. Cerere de sprijin. Neinfiintarea culturii de grau. Restituire suma incasata necuvenit

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura. Cerere de sprijin. Neinfiintarea culturii de grau. Restituire suma incasata necuvenit

  Publicat: 14 Nov 2012       3111 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Din examinarea actelor si lucrarilor din dosar constata urmatoarele:
Prin sentinta civila nr.305/13.04.2011, Tribunalul Teleorman a admis exceptia inadmisibilitatii actiunii invocata din oficiu si pe cale de consecinta a respins actiunea formulata de reclamanta Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura - Centrul Judetean Teleorman in contradictoriu cu paratul N. D.

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Desfiintarea unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel, recurs in anulare).
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.


Pentru a se pronunta astfel instanta de fond a retinut ca reclamanta Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura - Consiliul Judetean Alexandria a acordat paratului sprijin financiar in suma de 1015 lei pentru infiintarea unei culturi de 2,03 ha grau in baza Ordinului Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr.687/2007, iar la data verificarii culturii s-a constatat ca paratul nu a facut dovada ca a infiintat cultura de grau pentru care s-a formulat cererea de sprijin si a fost obligat sa restituie suma incasata astfel necuvenit.


Instanta de fond a retinut ca potrivit art.13 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 privind masuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producatorilor agricoli incepand cu anul 2010 (Legea nr.74/2010) se considera ajutor necuvenit sumele acordate in temeiul acestei ordonante utilizate pentru alte scopuri decat cele pentru care au fost solicitate.


Aceste sume se recupereaza de la beneficiarii ajutoarelor de stat conform procedurii reglementate de Ordonanta de Guvern nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.


Potrivit art.19 raportat la art.14 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 constatarea ajutorului necuvenit constand in creante bugetare rezultate, intre altele si din derularea Ordonanta de Guvern nr.123/2006 calculul si individualizarea acestuia se efectueaza de catre organele competente ale institutiei responsabile pentru implementarea ajutoarelor de stat, in speta Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura - Consiliul Judetean Teleorman.


Actul/documentul de constatare, stabilire si individualizare a obligatiilor de plata privind creantele bugetare rezultate din ajutorul necuvenit, in acest caz procesul - verbal de receptie si restituire, reprezinta titlul de creanta .


Acest titlu de creanta se comunica debitorului de catre institutia responsabila, in conformitate cu prevederile Ordonanta de Guvern nr.92/2003, constituind titlu executoriu.


In cazul in care debitorii beneficiari ai ajutorului de stat nu isi indeplinesc obligatia de plata la termenele prevazute, art.16 alin.2 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 prevede ca, institutia responsabila pentru implementarea ajutorului de stat va transmite titlurile executorii organelor fiscale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a caror raza teritoriala isi au domiciliul debitorii, in vederea efectuarii procedurii executarii silite.


Instanta de fond a retinut ca, pentru recuperarea ajutoarelor de stat acordate nejustificat trebuie urmata procedura reglementata de Ordonanta de Guvern nr.92/2003 si nu calea actiunii in instanta de judecata si pentru aceste considerente a respins actiunea ca urmare a admiterii exceptiei inadmisibilitatii actiunii.


Impotriva acestei sentinte a declarat recurs reclamanta criticand-o ca nelegala si netemeinica.


In dezvoltarea motivelor de recurs recurenta reclamanta a aratat ca actul normativ retinut de instanta de fond, Ordonanta de Guvern nr.14/2010 nu este aplicabil in speta intrucat nu poate fi aplicat retroactiv pentru ajutoarele acordate in toamna anului 2007, conform art.1 Cod civil (legea se aplica numai pentru viitor).


Intimatul parat a primit subventiile sub forma de bonuri valorice iar contravaloarea bonurilor valorice nu se poate compensa prin diminuarea subventiilor pentru anii urmatori: 2008 si 2009, pentru ca nu au existat prevederi legislative in 2008 si 2009 iar acestea au fost acordate anual fermierilor care au solicitat la cerere sprijinul financiar agricol.


Ca atare, nu poate fi aplicat art.13 sau art.14 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010, art.19 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 mentioneaza si Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006 pentru ca acest act normativ se aplica si in prezent. Ordonanta de Guvern nr.14/2010 se aplica situatiilor din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006 pentru viitor in cazul subventiilor ce s-au acordat din 2010 si nu retroactiv pentru subventii din 2007.


Procesul - verbal de receptie restituire a fost comunicat fermierului conform prevederilor legale in vigoare la data de 12.06.2008, iar acestui act nu i se aplica Ordonanta de Guvern nr.14/2010 act normativ ulterior, nefiind posibila o compensare a ajutorului necuvenit din anul 2007 cu cele viitoare din 2008 si 2009.


Sustine ca intimatul parat a semnat cererea de acordare sprijin financiar si s-a obligat: sa participe la receptionarea lucrarilor, sa faca dovada utilizarii de seminte certificate si de calitate, sa asigure culturi infiintate in toamna anului 2007 si in caz contrar sa restituie in totalitate sumele reprezentand sprijin financiar acordat sub forma de bonuri valorice. Intimatul nu a facut dovada indeplinirii cerintelor art.5 alin.3 din Ordinul Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr.687/2007, astfel ca potrivit art.5 alin.4 din Ordin trebuie sa restituie sumele primite ca sprijin financiar sub forma de bonuri valorice.


Cu privire la solicitarea de obligare a intimatului la plata si a dobanzii legale ceruta prin cererea de chemare in judecata, recurenta a invocat art.17 alin.2 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006, care prevede dobanda de la data punerii in intarziere si pana la data platii efective. Conform art.124 Cod procedura fiscala s-a indicat un procent de 1% pentru fiecare zi intarziere coroborat cu art.120 alin.7 din acelasi cod.


Recurenta sustine ca Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006 nu prevede procentul acestor accesorii mentionand doar aplicarea dobanzilor si penalitatilor prevazute de legislatia in vigoare (art.17 alin.2).


Examinand motivele de recurs in raport de sustinerile partilor si de prevederile legale incidente in cauza, in baza art.304 si art.3041 Cod procedura civila, Curtea retine urmatoarele:


Criticile recurentei reclamante in sensul ca hotararea atacata a fost data cu aplicarea gresita a legii se constata ca sunt nefondate.


Art.19 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 privind masurile financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producatorilor agricoli, incepand cu anul 2010 dispune expres cu privire la creantele bugetare rezultate din derularea Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006 pentru aprobarea acordarii sprijinului financiar producatorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.125/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca li se aplica prevederile art.14 - 18 din prezenta ordonanta .


Suma de 1015 lei actualizata cu dobanda legala solicitata de recurenta reclamanta prin cererea de chemare in judecata cu titlu de plata nedatorata incasata de intimatul parat reprezinta creanta bugetara rezultata din derularea Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006, conform acceptiunii data de art.19 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010.


Sustinerea recurentei in sensul ca Ordonanta de Guvern nr.14/2010 nu se aplica in speta se constata ca este contrara prevederilor exprese ale acestui act normativ. Aplicarea Ordonanta de Guvern nr.14/2010 in speta nu reprezinta o aplicare retroactiva a acestor norme intrucat este vorba despre o creanta actuala, pentru care recurenta nu a depus diligente de recuperare sub imperiul Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 123/2006.


La art. 14 - 18 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 s-a prevazut procedura de recuperare a sumelor reprezentand ajutor necuvenit iar aceasta procedura se aplica si creantelor bugetare nascute sub imperiul Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006.


Sustinerea recurentei in sensul ca Ordonanta de Guvern nr.14/2010 se aplica subventiilor ce s-au acordat incepand din anul 2010 se constata ca este neintemeiata.


Art.19 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 nu face o asemenea distinctie mentionand "creante bugetare rezultate din derularea Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006".


Astfel ca, unde legea nu distinge nu poate distinge nici interpretul (ubi lex non distinguit nec nos distinguere debemus) .


Se constata ca fiind nefondata si sustinerea recurentei in sensul ca Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006 se aplica si in prezent.


Prin Legea nr.281/2010 a fost abrogata expres Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006 prin art.I alin.1 lit.a), iar aceasta lege a intrat in vigoare la 02.01.2011.


Imprejurarea ca recurenta a inceput procedura de recuperare a ajutorului necuvenit acordat intimatului parat sub forma bonurilor valorice, sub imperiul Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006, dar in decurs de doi ani nu a reusit sa recupereze aceste sume, nu conduce la concluzia ca recuperarea se realizeaza conform Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006.


Art.19 din Ordonanta de Guvern nr.14/2010 ofera solutia de recuperare a creantelor bugetare, iar aceasta solutie legislativa nu face trimitere la actul normativ abrogat Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006.


Instanta de fond prin sentinta recurata, a retinut corect situatia ca reclamanta trebuie sa urmeze procedura reglementata de Ordonanta de Guvern nr.92/2003 pentru recuperarea ajutoarelor de stat acordate necuvenit, conform prevederilor Ordonanta de Guvern nr.14/2010.


Fata de solicitarea autoritatii publice, formulata direct in instanta, de obligare a paratului la plata ajutoarelor acordate necuvenit in temeiul unor acte intocmite in baza Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2006, fara ca reclamanta sa urmeze procedura prevazuta de Ordonanta de Guvern nr.14/2010, se constata ca instanta de fond in mod corect a apreciat ca actiunea astfel formulata este inadmisibila.


Pentru aceste considerente, in baza art.312 Cod procedura . civila constatand ca nu sunt motive de casare ori modificare analizate si din oficiu conform art.3041 Cod procedura civila, Curtea va respinge recursul ca nefondat.





Pronuntata de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.1027 din data 07.03.2012


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Bucuresti    Tribunalul Teleorman    Principiul ubi lex non distinguit nec nos distinguere debemus    Exceptia inadmisibilitatii    Creanta bugetara    Bon valoric    Creditor    Debitor    Titlu executoriu    OG 123/2006    OG 92/2003    Legea 74/2010    Producator agricol    Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura    Cerere de sprijin    OG 14/2010
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Comunicarea publica a fonogramelor. Obligatia utilizatorului de a achita organismelor de gestiune colectiva remuneratiile cuvenite atat artistilor interpreti sau executanti cat si producatorilor de fonograme
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 2516 din 24 noiembrie 2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020



Articole Juridice

Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Forma si continutul contractului de munca la domiciliu, in cazul activitatii de telemunca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Plata cheltuielilor de judecata. Aspecte practice. Netemeinicia solicitarii de cenzurare a cheltuielilor de judecata. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu