Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Cerere de analiza a legalitatii cerintei de plata a taxei de poluare

Cerere de analiza a legalitatii cerintei de plata a taxei de poluare

  Publicat: 21 Nov 2012       1999 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Activitate prin care se realizeaza strangerea probelor necesare pentru descoperirea infractorilor si antecedentelor penale ale acestora.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Prin sentinta civila nr. 2042/F/25.10.2010, Tribunalul Ialomita a admis cererea formulata de reclamantul CVD in contradictoriu cu parata INSTITUTIA PREFECTULUI IALOMITA- SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI INMATRICULARE A VEHICULELOR, a obligat parata INSTITUTIA PREFECTULUI IALOMITA- SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI INMATRICULARE A VEHICULELOR sa inmatriculeze autoturismul apartinand reclamantului marca OPEL, tipul ASTRA-F-CC cu numar de identificare ....., an fabricatie 1993, fara plata taxei de poluare prevazuta de OUG nr. 50/2008 si a obligat parata la plata catre reclamant a sumei de 17 lei- cheltuieli de judecata .

Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Activitate prin care se realizeaza strangerea probelor necesare pentru descoperirea infractorilor si antecedentelor penale ale acestora.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.
Constituţia României - Intrare in vigoare: 31/10/2003
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Tot ceea ce un lucru produce in mod periodic, fara ca substanta sa sa scada.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.


In considerente, Tribunalul a retinut ca reclamantul CVD a dobandit la 25.03.2010 prin cumparare de la o persoana fizica autoturismul marca OPEL tipul ASTRA-F-CC cu numar de identificare ....., an fabricatie 1993.


La data de 04.06.2010, petentul s-a adresat paratei, solicitand inmatricularea autoturismului fara plata taxei de 10160 lei calculata de A.F.P. T., cererea fiindu-i respinsa.


Potrivit OUG nr. 50/2008, pentru instituirea taxei de poluare pentru vehicule, se datoreaza aceasta taxa pentru cele din categoriile M(1) - M3 si N(1)-N (3), cel detinut de reclamant fiind de categoria M1 avand capacitatea cilindrica 1753 m3 si neincadrandu-se in exceptiile prevazute de art. 3 alin. 2 si art. 9 alin. 1.


Art. 4 lit. a din OUG nr. 50/2008 prevede ca obligatia de plata intervine cu ocazia primei inmatriculari fara ca textul sa faca distinctia intre cele produse in Romania si cele in afara acesteia si nici intre autoturismele noi si cele second -hand.


Pentru ca OUG nr. 50 a intrat in vigoare la 1 iulie 2008 rezulta ca taxa de poluare este datorata numai pentru autoturismele pentru care se face prima inmatriculare in Romania nu si pentru cele aflate deja in circulatie, inmatriculate in tara.


Potrivit art. 90 paragraful I din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, nici un stat membru nu aplica direct sau indirect produselor altor state membre, impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica direct sau indirect produselor nationale similare.


Fata de reglementarea cuprinsa in art. 90 din T.U.E. , taxa de poluare instituita in legislatia interna aplicabila autoturismelor si autovehiculelor second-hand din statele care compun Uniunea Europeana si care nu este aplicabila celor similare din Romania constituie o masura discriminatorie care este de natura a impiedica libera circulatie a marfurilor.


Coroborand textele de lege cuprinse in dreptul intern si cele din dreptul comunitar in raport de Constitutia Romaniei si Jurisprudenta Curtii Europene de Justitie, instanta constata ca in cauza dedusa judecatii sunt aplicabile dispozitiile dreptului comunitar care are prioritate fata de dreptul national.


Astfel, Constitutia Romaniei, in art. 148, prevede urmare a aderarii la Uniunea Europeana prevederile tratatelor constitutive precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare ( alin. 2) iar Parlamentul, Presedintele, Guvernul si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinirea obligatiilor, din actul de aderare asumate prin Legea 157/2005 de ratificare a tratatului.


Totodata, Jurisprudenta Curtii Europene de Justitie a stabilit ca legea care se indeparteaza de tratat nu ar putea sa duca la anularea lui, data fiind natura sa originala si speciala fara a-l lipsi de caracterul de lege comunitara. Acest principiu stabilit prin cauza COSTA/ENEL (1964) a stabilit si relatia dintre dreptul comunitar si dreptul national al statelor membre aratand ca dreptul comunitar este o ordine juridica independenta care are prioritate de aplicare chiar si in fata dreptului national ulterior.


Tribunalul a concluzionat ca normele prevazute in dreptul intern OUG 50/2008 sunt contrare art. 90 din Tratatul de Instituire a Comunitatii Europene, actul normativ intern fiind destinat sa diminueze introducerea intr-un stat membru U.E. a autoturismelor second-hand, deja inmatriculate in alt stat .


Atata timp cat norma fiscala nationala diminueaza sau este susceptibila sa diminueze consumul produselor importate, influentand alegerea consumatorilor, aceasta incalca prevederile Tratatului dar este in contradictie si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie.


Asupra unei astfel de incalcari a art. 90 din Tratat, s-a pronuntat Curtea de la Luxembrug prin Hotararea din 11 august 1995- cauzele reunite C-367/93 la C-377/93, F.G. Roders BV c. Inspecteur der Invoerrechten en Accijnzen care stabileste discriminarea intre vinurile din Luxemburg si vinurile din fructe provenite din alte state membre sau prin hotararea din 7 mai 1987 - cauza Comisia c. Italia in ceea ce priveste discriminarea dintre bananele importate din Italia si fructele cultivate in Italia..



Impotriva acestei sentinte a declarat recurs parata Institutia Prefectului Judetului Ialomita- Serviciul Public Comunitar Permise Conducere si Inmatriculare Vehicule a formulat, la data de 17.11.2010, solicitand modificarea sentintei civile atacate si, pe fond, respingerea cererii reclamantului ca nefondata.


Arata ca solutia instantei a fost pronuntata cu aplicarea gresita a legii, situatie in care potrivit prevederilor art. 304 pct. 9 Cod procedura civila coroborat cu art. 312 alin. (3) Cod procedura civila se impune modificarea hotararii pronuntate pe fondul cauzei.


Astfel, intimatul-reclamant a prezentat pentru inmatriculare la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor Ialomita documentele pentru inmatricularea autoturismului marca "OPEL", achizitionat printr-un contract de vanzare-cumparare incheiat la data de ...2010. Totodata, pentru a inmatricula autoturismul in Romania reclamantului i s-a solicitat achitarea taxei de poluare prevazute de OUG nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.


La admiterea cererii reclamantului instanta de fond a considerat ca refuzul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor Ialomita de a inmatricula autovehiculul reclamantului, conditionat de plata taxei de poluare, conform prevederilor OUG nr. 50/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, echivaleaza cu incalcarea art. 90 din Tratatul de Instituire a Comunitatii Europene.


Arata recurenta-parata ca, potrivit dispozitiilor art. 90 din Tratat, niciun stat membru nu supune, direct sau indirect, produselor altor tari membre ale Comunitatii unor impozite interne de orice natura, superioare celor care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare. Or, taxa de poluare instituita de dispozitiile OUG nr. 50/2008 nu poate fi asimilata impozitelor interne, aceasta taxa fiind perceputa pentru asigurarea protectiei mediului tuturor proprietarilor de autoturisme care, prin inmatricularea acestora in Romania, inteleg sa le utilizeze pe teritoriul Romaniei, contribuind, astfel, la poluarea mediului. Aceasta taxa nu este perceputa doar persoanelor care doresc sa inmatriculeze si sa utilizeze in Romania autoturisme second-hand, importate din Uniunea Europeana, ci tuturor persoanelor care doresc sa inmatriculeze si sa utilizeze un autoturism, indiferent de provenienta sau de vechimea acestuia, astfel incat nu se poate sustine caracterul discriminatoriu al taxei.


Pe de alta parte, jurisprudenta comunitara recunoaste libertatea statelor membre de a stabili un sistem de taxare diferentiata pentru anumite produse, chiar similare in sensul art. 90 Tratatului Comunitatii Europene, in functie de criterii obiective. Asemenea diferentieri sunt compatibile cu dreptul comunitar numai daca evita orice forma de discriminare, directa sau indirecta, in privinta importurilor provenind din state membre, sau de protectie in favoarea produselor nationale concurente, incalcarea art. 90 din Tratat devenind incidenta doar atunci cand impozitul aplicat produsului importat si cel aplicat produsului national similar sunt calculate in mod diferit, ducand, chiar daca numai in anumite cazuri, la o impozitare superioara a produsului importat.


Totodata, potrivit art. 1-33 alin (1) din Tratatul de aderare semnat la Luxemburg la data de 25.04.2005 intre statele membre ale Uniunii Europene si Bulgaria si Romania, ratificat de Romania prin Legea nr. 157/2005, "legea-cadru europeana este un act legislativ care obliga orice stat membru destinatar in ceea ce priveste rezultatul care trebuie obtinut, lasand in acelasi timp autoritatilor nationale competenta in ceea ce priveste alegerea formei si a mijloacelor". Aceasta inseamna ca legile cadru sunt obligatorii intr-adevar pentru statele membre ale uniunii, insa numai in ceea ce priveste finalitatea, autoritatile nationale fiind competente totusi de a decide asupra modului in care se ajunge la respectivul rezultat.


Astfel, apreciaza recurenta-parata ca nu este culpa Serviciului Public Comunitar - Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor Ialomita in ceea ce priveste refuzul inmatricularii autoturismului intimatului-reclamant fara plata taxei de poluare, cata vreme la luarea acestei decizii s-au avut in vedere prevederile legislatiei interne, respectiv a OUG nr. 50/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.


In acest sens Serviciul Public Comunitar-Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor Ialomita are obligatia legala de a verifica, pe langa celelalte conditii de natura tehnica si juridica referitoare la autoturismul in cauza, si existenta dovezii platii taxei de poluare, asa cum este ea reglementata de actul normativ sus-mentionat. Si sub acest aspect sentinta criticata este netemeinica, intrucat instanta nu se poate substitui atributiilor ce revin serviciului de inmatriculare si sa constate faptul ca au fost sau nu indeplinite conditiile necesare inmatricularii autoturismului intimatului-reclamant.


Mai mult, nu se poate cere unei autoritati sau unui functionar din cadrul acesteia de a realiza interpretarea si corelarea normelor europene cu cele nationale, cata vreme prevederile din actul normativ care s-au aplicat sunt in vigoare si la aceasta data, fara ca o autoritate competenta sa se pronunte cu privire la legalitatea stabilirii taxei de poluare si aplicarii ei in concret.


Recurenta-parata mai solicita, fata de prevederile art. 3041 C.p.civ., examinarea cauzei sub toate aspectele.


In drept, a invocat prevederile art. 304 punctul 9 coroborat cu cele ale art. 312 alin. (3) C.p.civ., si ale O.U.G. nr. 50/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.



Curtea a retinut cererea de recurs spre solutionare la termenul din 3 februarie 2011 in lipsa partilor, in conditiile in care recurentul a solicitat judecarea cauzei in lipsa, invocand din oficiu motivul de recurs de ordine publica privind neindeplinirea conditiilor de admisibilitate a actiunii.


Analizand cauza sub aceste aspect, curtea retine ca AFP a orasului T a emis la 02.06.2010 decizia de calcul a taxei pe poluare pentru autovehicule cu nr. ....


Aceasta decizie constituie titlu de creanta si, astfel cum se consemneaza in cuprinsul sau, "poate fi contestata in 30 de zile de la data comunicarii, sub sanctiunea decaderii, potrivit art. 207 alin. 1 din OUG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala rep, la organul fiscal competent, potrivit art. 209 din acelasi act normativ".


Reclamantul nu a facut dovada faptului ca s-a adresat paratei cu o contestatie impotriva actului administrativ fiscal, ci a solicitat acestuia la 03.06.2010 "eliberarea unei adrese din care sa rezulte motivele care au stat la baza respingerii cererii sale (din 28.05.2010) prin care solicita inmatricularea definitiva a acestui autoturism".


Reclamantul nu a depus la dosar dovezi cu privire la inregistrarea unei cereri de inmatriculare a autourismului fara plata taxei de poluare la 28.05.2010.


Parata a raspuns prin adresa din 04.06.2010 in sensul ca nu se poate da curs cererii de inmatriculare fara a depune la dosar dovada platii taxei de inmatriculare.


Curtea constata ca cererea de obligare a paratei la inmatricularea autoturismului fara plata taxei de poluare nu este admisibila.


Curtea are in vedere faptul ca motivele invocate de reclamant in sustinerea actiunii privesc in integralitate legalitatea taxei de poluare.


Avand in vedere ca obligatia de plata a taxei a fost stabilita printr-un act administrativ fiscal impotriva caruia nu au fost derulate procedurile administrative de contestare, prevazute de lege cu caracter imperativ, Curtea constata ca cererea de analiza a legalitatii cerintei de plata a taxei de poluare nu este admisibila.


Pentru aceste considerente, avand in vedere dispozitiile art. 304 pct. 9 corob. cu art. 306 alin. 2 si art. 312 alin. 3 C.p.civ., va admite recursul si va modifica sentinta recurata in sensul respingerii acesteia ca inadmisibila.




Pronuntata de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.228 din data 03.02.2011


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Bucuresti    Tribunalul Ialomita    Taxa de poluare    OUG 50/2008    Contract de vanzare-cumparare    Persoana fizica    Drept comunitar    UE    Legea 157/2005



Comentează: Cerere de analiza a legalitatii cerintei de plata a taxei de poluare
Alte Speţe

Rejudecarea cauzei. Lipsa motivarii hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 124 din 23 ianuarie 2019

Depasirea termenului contractual de predare a bunului imobil. Actiune in raspundere civila contractuala
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 5143 din 29 noiembrie 2018

Decizia C.C.R. nr. 317/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind organizarea si functionarea politiei judiciare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 362/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (7) fraza finala din Legea cetateniei romane nr. 21/1991
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 223/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 alin. din Legea nr. 61/1993
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in Cauza R.I. si altii impotriva Romaniei, din 04.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia nr. 382/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 359/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 205/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale – intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social – intre arbitru si factor de interventie arbitrara
Sursa: Irina Maria Diculescu

Aplicarea in timp a legii 165/2013 privind finalizarea procesului de restituire a imobilelor preluate in mod abuziv – aspecte de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Revizuirea hotararilor judecatoresti definitive atunci cand exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata in cauza – decizie C.C.R.
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Logodna. Evolutie. Conditii de valabilitate. Efecte juridice. Exemple practice
Sursa: Liliana Gologan

Concedierea salariatilor. Consecintele nerespectarii termenului de preaviz
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim