Art. 33. - Asistenta familiala pe timpul starii de mobilizare si al starii de razboi se organizeaza si se desfasoara pe baza planului de sprijin familial elaborat, pe timp de pace, de comandantii structurilor militare.
Art. 34. - Coordonarea activitatii de sprijin familial se realizeaza la nivel central si local, potrivit normelor interne ale institutiilor din sistemul de aparare si securitate nationala.
Art. 35. - Activitatea de sprijin familial include servicii de asistenta sociala si de consiliere familiala.
Art. 36. - Autoritatile administratiei publice acorda sprijin pentru rezolvarea problemelor familiale ale militarilor si personalului civil cu obligatii militare.
CAPITOLUL VI Demobilizarea
Art. 37. - Demobilizarea reprezinta renuntarea la masurile si activitatile desfasurate in vederea mobilizarii, ca urmare a incetarii actiunii factorilor care au generat mobilizarea si a inexistentei altor factori care sa impuna mentinerea starii de mobilizare partiala sau totala.
Art. 38. - Demobilizarea se declara de catre autoritatile publice abilitate de Constitutia Romaniei, republicata, sa declare starea de mobilizare, la propunerea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
Art. 39. - (1) Demobilizarea poate fi partiala sau totala.
(2) Demobilizarea partiala se poate executa in anumite unitati administrativ-teritoriale, in cadrul unor operatori economici si institutii publice din domeniile de activitate care au sustinut efortul de aparare, precum si in cadrul unor elemente ale fortelor destinate apararii.
(3) Demobilizarea totala se executa in toate domeniile de activitate, pe intregul teritoriu al statului.
Art. 40. - Demobilizarea cuprinde:
a) trecerea fortelor destinate apararii la incadrarea potrivit prevederilor pentru pace ale statelor de organizare si normelor de inzestrare;
b) emiterea ordinelor de demobilizare a rezervistilor;
c) completarea rezervelor materiale utilizate la mobilizare si razboi;
d) demilitarizarea operatorilor economici;
e) incetarea masurilor pentru restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale;
f) desfasurarea activitatilor administrativ-financiare pentru solutionarea situatiei bunurilor rechizitionate, potrivit legii;
g) refacerea capacitatii operationale a fortelor destinate apararii.
Art. 41. - Autoritatile administratiei publice centrale si locale sprijina organizarea si desfasurarea demobilizarii.
CAPITOLUL VII Sanctiuni
Art. 42. - (1) Refuzul persoanelor legal chemate de a presta servicii in interes public pe durata starii de mobilizare partiala sau totala si a starii de razboi constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani.
(2) Actiunea penala se pune in miscare numai la sesizarea comandantului centrului militar.
Art. 43. - (1) Urmatoarele fapte constituie contraventii:
a) indeplinirea vadit necorespunzatoare si cu rea-credinta a prestarilor de servicii in interes public, pe durata starii de mobilizare partiala sau totala ori a starii de razboi;
b) refuzul operatorilor economici specializati de a transmite populatiei, imediat si in mod corect, potrivit dispozitiilor art. 9, hotararea Parlamentului privind declararea starii de mobilizare sau a starii de razboi ori decretul Presedintelui Romaniei privind declararea starii de mobilizare;
c) neindeplinirea, cu rea-credinta, a masurilor dispuse de autoritatile militare prevazute la art. 19 alin. (1), in masura in care aceasta nu constituie infractiune .
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 10.000 lei, pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru persoanele juridice.
(3) Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele imputernicite de ministrul apararii nationale sau, dupa caz, de conducatorii institutiilor publice cu atributii la mobilizare si razboi.
(4) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016
Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015
Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009
Inregistrare, autorizare societate nou infiintata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012
Cerere de fuziune prin contopire Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012
Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012
Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)
Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011
Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii Sursa: Irina Maria Diculescu