din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2096 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Parlamentul European solicita eliminarea vizelor pentru SUA

Parlamentul European solicita eliminarea vizelor pentru SUA

  Publicat: 30 Mar 2009       1591 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Intr-un raport elaborat de eurodeputatul Francisco Jose Millan Mon (PPE-DE, Spania) referitor la relatiile transatlantice, se solicita ca "SUA sa ridice regimul de vize pentru cele sase state membre UE care nu au fost incluse in programul de scutire de vize si sa trateze toti cetatenii UE in mod egal pe baza reciprocitatii depline."

Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Modalitatea de exteriorizare a manifestarii de vointa facuta cu intentia de a da nastere, modifica sau stinge un raport juridic civil concret.
Alterarea caracteristicilor fizico-chimice si structurale ale componentelor naturale ale mediului, reducerea diversitatii si productivitatii biologice a ecosistemelor naturale si antropizate , afectarea echilibrului ecologic si a calitatii vietii cauzate, �n principal, de poluarea apei, atmosferei si solului, supraexploatarea resurselor, gospodarirea sivalorificarea lor deficitara, ca si prin amenajarea necorespunzatoare a teritoriului.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Politica externa si de securitate comuna (PESC) a fost creata si este reglementata prin Titlul V din Tratatul de instituire a Uniunii Europene. PESC a inlocuit conceptul de Cooperare Politica Europeana (CPE) si are ca principal obiectiv trasarea unui cadru pentru o politica de aparare comunitara care sa conduca, in timp, la o aparare comuna.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.

Potrivit raportului, chestiunea eliminarii vizelor trebuie sa fie pentru Comisia Europeana o prioritate a dialogului cu noul guvern american.

Membrii Parlamentului European invita UE si SUA sa dezvolte o strategie comuna privind cele sase state din Estul Europei (Moldova, Ucraina, Georgia, Armenia, Azerbaidjan si Belarus), vizate de Politica europeana de vecinatate, pentru a ajunge la rezultate concrete si durabile in implementarea noului Parteneriat estic si in Sinergia Marii Negre.

Parlamentul European saluta cu satisfactie intalnirea la nivel inalt ce urmeaza a avea loc la Praga, la 5 aprilie 2009, intre Presedintele Obama si cei 27 sefi de state si de guverne ale UE si spera ca aceasta reuniune va da un puternic impuls consolidarii relatiei transatlantice si stabilirii unei agende comune.

Nou cadru juridic cu o noua arhitectura institutionala
Avand in vedere dinamica actuala, pentru a imbunatati si a reinnoi cadrul relatiei transatlantice, deputatii insista asupra faptului ca Noua Agenda Transatlantica (NAT), care dateaza din 1995, ar trebui inlocuita cu un nou Acord Transatlantic de Parteneriat, care sa ofere relatiei o baza mai stabila si actualizata.

Noul acord ar trebui sa creeze un organ de consultare si coordonare sistematica la nivel inalt in legatura cu politica externa si de securitate; se recomanda ca acest organ sa fie prezidat, pentru UE, de Inaltul Reprezentant / Vicepresedintele Comisiei si, pentru SUA, de Secretarul de Stat si sa se reuneasca cel putin odata la trei luni, fara a aduce prejudicii contactelor neoficiale. Acest mecanism ar putea fi denumit Consiliul Politic Transatlantic (CPT).

O piata transatlantica pana in 2015
Pentru realizarea unei piete transatlantice unificate pana in 2015 trebuie analizate obstacolele existente in calea integrarii economice. In acest sens, Comisia Europeana este indemnata sa elaboreze o foaie de parcurs detaliata cu obstacolele existente, care trebuie eliminate in vederea respectarii acelei date-tinta.

Consiliul Economic Transatlantic (CET) reprezinta un important cadru de cooperare macroeconomica intre ambii parteneri si incurajeaza institutiile monetare competente sa isi intareasca coordonarea.

In special in domenii precum investitiile, standardele de contabilitate, aspectele de reglementare, siguranta produselor importate si aplicarea a drepturilor de proprietate intelectuala, ameliorarea cooperarii a avut deja drept rezultat un progres semnificativ care trebuie continuat.

Pietele serviciilor financiare
Integrarea pietelor serviciilor financiare, fara o revizuire paralela a cadrului de reglementare si a normelor de supraveghere, ar crea dificultati autoritatilor in exercitarea unui control eficient. Prin urmare, in raport se sustine adoptarea unor reglementari care sa garanteze competitia, sa asigure mai multa transparenta si o supraveghere efectiva a produselor, a institutiilor si a pietelor financiare, si care sa creeze modele comune de gestionare a riscului, in conformitate cu acordurile incheiate la reuniunea la varf a G20 din noiembrie 2008.

Deputatii europeni solicita imbunatatirea cooperarii intre organismele de supraveghere pentru urmarirea activitatilor institutiilor financiare transfrontaliere si evitarea actiunilor intreprinse de institutiile financiare cu sediul in jurisdictii necooperante si netransparente si solicita eliminarea paradisurilor fiscale.

Amenintari globale
Europarlamentarii saluta angajamentul ferm asumat de noul presedinte al SUA privind combaterea schimbarilor climatice. UE si SUA trebuie sa preia initiativa si sa ajunga, cu ocazia Conferintei de la Copenhaga, care urmeaza sa aiba loc in 2009, la un acord ambitios pentru perioada ulterioara anului 2012, acord la care sa fie parte toate tarile care genereaza volume importante de gaze cu efect de sera, convingandu-le sa-si asume obiective obligatorii pe termen mediu si lung.

Membrii PE solicita UE si SUA sa coopereze mai strans in sectorul energetic. Pe lista de prioritati ar trebui sa fie inscrise coordonarea eficienta a pozitiilor lor fata de tarile producatoare si cresterea diversitatii in materie de aprovizionare, resurse si transport . Totodata se pledeaza in favoarea unei cooperari stiintifice si tehnologice mai stranse in domeniul energiei si al eficientei energetice.

Raportul PE a fost adoptat cu 503 voturi pentru, 51 impotriva si 10 abtineri.

Interventii ale europarlamentarilor din Romania in cadrul dezbaterii parlamentare
Adrian Severin (PSE)
Statele Unite ale Americii au nevoie de State Unite ale Europei, care sa fie puternice. Uniunea Europeana are nevoie de o Uniune Americana puternica. Impreuna, Statele Unite si Uniunea Europeana ar putea reprezenta o garantie pentru securitatea si stabilitatea mondiala si ar putea oferi un model pentru ordinea globala.

Acest raport nu vorbeste numai despre consolidarea relatiilor transatlantice, ci si despre echilibrarea acestor relatii. Exista asimetrii intre cele doua tarmuri ale Atlanticului care afecteaza in mod negativ cooperarea transatlantica. De aceea, consolidarea politica a Uniunii Europene este esentiala pentru cooperarea viitoare cu Statele Unite.

Intre acesti doi parteneri obiectiv strategici sunt necesare atat relatii mai profunde si mai bine structurate, cat si o institutionalizare a relatiilor. Un parteneriat strategic consolidat si procesul conducand catre acest parteneriat sunt recomandari propuse de raportul pe care il discutam astazi. Urmand aceste linii, ar trebui sa ne propunem crearea unui organism transatlantic cu adevarat confederal intre UE si SUA.

In acelasi timp, consolidarea parteneriatului strategic transatlantic ar trebui sa ofere o noua oportunitate pentru avansarea cooperarii cu un al treilea actor politic major al emisferei nordice, si anume Rusia. Relatiile UE-SUA nu ar trebui privite ca o alianta transatlantica dirijata impotriva Rusiei, ci ca un punct de pornire in stabilirea unei formule pentru o cooperare trilaterala in vederea mentinerii securitatii si stabilitatii globale.

In concluzie, prioritatea noastra nu este aceea de a ne exprima asteptarile de o maniera auto-amagitoare, ci aceea de a construi pe baza unor presupuneri realiste asupra rezultatelor pe care UE si SUA le pot produce, in timp ce Uniunea continua sa isi consolideze capacitatea de a produce aceste rezultate.

Calin Catalin Chirita (PPE-DE)
Ca membri ai Parlamentului European, trebuie sa insistam ca Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii sa dezvolte o strategie comuna privind cele sase state din estul Europei, respectiv Moldova, Ucraina, Georgia, Armenia, Azerbaidjan si Belarus, vizate de politica europeana de vecinatate, pentru a ajunge la rezultate concrete si durabile in implementarea noului parteneriat estic si in sinergia Marii Negre. Apreciez includerea in raport a amendamentului meu pe aceasta tema si le multumesc colegilor mei pentru sustinerea acestei idei.

De un interes deosebit este, intre altele, si propunerea raportorului de eliminare a vizelor pentru toti cetatenii europeni care vor sa calatoreasca in Statele Unite. Toti cetatenii europeni trebuie sa fie tratati in mod egal. Este inacceptabil ca o parte dintre cetatenii Uniunii Europene sa fie tratati ca cetateni de mana a doua.

Subliniez progresele concrete si importante realizate in scopul scutirii de vize, ca de exemplu introducerea in Romania din ianuarie 2009 a noilor pasapoarte biometrice dotate cu cipuri care stocheaza datele personale ale cetatenilor, avand 50 de elemente de siguranta, cu 18 mai multe decat pasapoartele actuale, dar consider ca pasapoartele biometrice nu trebuie sa fie o conditie eliminatorie pentru intrarea in programul de scutire de vize.

Includerea tuturor statelor Uniunii Europene in programul �Visa Waiver� trebuie sa fie o prioritate in dialogul Comisiei Europene cu Statele Unite ale Americii.

Ioan Mircea Pascu (PSE)
Actuala criza si provocarile comune - pentru Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii - pe care aceasta le creeaza fac necesara intensificarea cooperarii dintre acesti doi actori internationali majori.

Chiar daca unitatea occidentala ne-a ajutat sa ne castigam independenta si sa incheiem Razboiul Rece, pana la momentul la care tarile noastre au aderat atat la NATO, cat si la Uniunea Europeana, relatiile transatlantice nu erau in cea mai buna forma .

Criza prezenta si provocarile comune pe care le creeaza � deteriorarea mediului de securitate, chestiuni globale precum energia, schimbarile climatice, proliferarea nucleara si noile centre de putere, chestiunile regionale precum Orientul Mijlociu, Afganistan-Pakistan, Iran si Africa � fac necesara intensificarea cooperarii noastre transatlantice.

In acest context, raportul aduce o contributie pozitiva prin sugerarea de modalitati care sa institutionalizeze aceasta relatie, sa abordeze in comun Rusia si cele sase state est-europene, sa obtina o piata transatlantica unificata pana in 2015, sa integreze gradual pietele noastre financiare si sa extinda programul de exceptare de la viza la toate statele membre UE. Nu putem rata, altfel costul pentru Occident ar fi pierderea initiativei in afacerile internationale, posibil pentru o lunga perioada de timp .

Alexandru Nazare (PPE-DE)
Tinand cont de evolutiile ultimilor ani in Uniunea Europeana, la nivelul administratiei americane, cat si pe plan mondial, acum este momentul sa regandim parteneriatul transatlantic si sa il adaptam noilor realitati.

Acest raport coaguleaza intr-un document extrem de util principalele prioritati ale Europei in relatia sa cu Statele Unite.

In primul rand, cooperarea in domeniul securitatii trebuie sa continue. A venit momentul ca Europa sa contribuie mai mult in teatrul din Afganistan, unde se duce un razboi crucial pentru viitorul regiunii. As dori sa mentionez de asemenea ca tara mea, Romania, a acordat asistenta eforturilor Statelor Unite atat in Irak, cat si in Afganistan.

In al doilea rand, in dosarul energetic cred ca este necesar un efort comun pentru coordonarea eforturilor de cercetare si identificarea de surse noi nepoluante de energie.

In ceea ce priveste relatia cu Rusia, consider oportuna o abordare coerenta intre Statele Unite si Europa, pe de o parte, si Rusia, pe de alta.

In final, as vrea sa salut propunerile deosebit de constructive de infiintare a unor organisme de consultare transatlantice, inclusiv in ceea ce priveste politica externa si de securitate .


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...