(4) Centrele nationale si centrele regionale de sanatate publica sunt organizate in structura Institutului, fara personalitate juridica.
CAPITOLUL II
Conducerea si structura organizatorica
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 7. - Structura organizatorica a Institutului se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
Art. 8. - (1) In cadrul Institutului functioneaza un consiliu de coordonare care are rolul de a aproba principalele directii de actiune in domeniile de dezvoltare, organizare si functionare a Institutului.
(2) Conducerea executiva a Institutului este asigurata de un director general si de un director general adjunct economic.
Art. 9. - (1) Conducerea executiva a centrelor nationale este asigurata de cate un director.
(2) Conducerea executiva a centrelor regionale de sanatate publica este asigurata de cate un medic sef.
Art. 10. - Conducerea Institutului actioneaza cu diligenta pe care un bun proprietar o depune in administrarea bunurilor sale si raspunde de integritatea acestora, precum si de intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiei patrimoniului in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
SECTIUNEA a 2-a
Consiliul de coordonare
Art. 11. - (1) Consiliul de coordonare este un organism consultativ format din 13 membri, inclusiv presedintele, care are rolul de a defini principalele directii de actiune in domeniile de dezvoltare, organizare si functionare a Institutului.
(2) Membrii Consiliului de coordonare sunt numiti din randul propriilor angajati din structurile Institutului, prin ordin al ministrului sanatatii, si nu sunt remunerati.
(3) Membrii Consiliului sunt detinatorii functiilor urmatoare:
- directorul general;
- directorii centrelor nationale;
- medicii sef ai centrelor regionale;
- directorul general adjunct economic;
- seful serviciului juridic.
(4) Presedintele Consiliului de coordonare este ales din randul membrilor, cu majoritate simpla, o data la doi ani.
(5) Consiliul de coordonare se intruneste in sedinte ordinare o data la 3 luni, precum si ori de cate ori este nevoie, in sedinte extraordinare, la cererea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. Cheltuielile de deplasare si/sau de cazare ale membrilor Consiliului de coordonare si invitatilor sai sunt suportate din bugetul Institutului sau, dupa caz, din ale institutiilor/organismelor profesionale care accepta delegarea.
(6) Sedintele de orice fel ale Consiliului de coordonare se pot desfasura si prin mijloace de comunicare la distanta, in timp real, precum si prin corespondenta electronica in interval de timp limitat, cu asigurarea conditiilor necesare pentru confirmarea identitatii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidentialitate a comunicatiei si, daca este cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnarii dezbaterilor si deciziilor, inclusiv cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondenta.
(7) Derularea sedintei in modalitatile anterior enumerate se face daca in convocator este stabilita aceasta modalitate de desfasurare. In acest caz, prin convocator se stabileste si modalitatea concreta de derulare a sedintelor prin mijloacele de comunicare la distanta.
(8) Convocarea sedintelor Consiliului de coordonare se face in scris, cu precizarea datei, orei, proiectului ordinii de zi, modalitatii de desfasurare si, daca este cazul, a locului de desfasurare si a modalitatilor recomandate de acces.
(9) Sedintele Consiliului de coordonare se desfasoara numai in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai, fiind conduse de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un alt membru al consiliului, delegat in scris de catre presedinte.
(10) In exercitarea activitatii Consiliul de coordonare emite hotarari care se iau cu majoritatea simpla.
(11) La sedintele Consiliului de coordonare pot fi invitati, cu drept de opinie, dar fara drept de vot, sefii unor structuri din cadrul Institutului, cand se analizeaza structura respectiva, daca necesitatea o impune.
Art. 12. - (1) Atributiile Consiliului de coordonare sunt:
a) participa si/sau face propuneri de actualizare a ordinului de organizare si functionare si structura organizatorica ale Institutului;
b) analizeaza realizarea indicatorilor din programele nationale de sanatate care sunt implementate de Institut si structurile de specialitate din judete si municipiul Bucuresti si propune masuri pentru imbunatatirea activitatii;
c) aproba directiile strategice de investitii ale Institutului propuse de directorul general si directorii de centre nationale;
d) elaboreaza strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung;
e) aproba cheia de repartitie a cheltuielilor pentru realizarea activitatii de venituri proprii conform Hotararii Guvernului nr. 59/2003 privind infiintarea de catre Ministerul Sanatatii si Familiei a unei activitati finantate integral din venituri proprii, cu completarile ulterioare;
f) analizeaza periodic derularea exercitiului bugetar si eficienta cheltuielilor Institutului, stabilind masuri pentru continuarea activitatii, pe baza propunerilor directorului general adjunct economic;
g) analizeaza oportunitatea si posibilitatea incheierii contractelor de cercetare si a contractarii de fonduri externe.
SECTIUNEA a 3-a
Consiliul stiintific
Art. 13. - (1) In cadrul Institutului functioneaza un Consiliu stiintific, ca organ consultativ de specialitate, in subordinea directorului general, cu rolul de a valida principalele directii strategice de actiune ale Institutului si de a aviza rapoartele complexe de analiza si proiectele la care acesta este partener.
(2) Consiliul stiintific este format dintr-un numar de 5-7 personalitati reprezentative in domeniile sanatate publica, epidemiologie sau igiena.
(3) Membrii Consiliului stiintific sunt numiti prin decizie de catre directorul general al Institutului si nu sunt remunerati.
Art. 14. - (1) Consiliul stiintific se intruneste, de regula, o data pe an, la sediul Institutului, cvorumul fiind statutar prin prezenta majoritatii simple a membrilor.
(2) La propunerea Consiliului de coordonare sau a directorului general, Consiliul stiintific se poate intruni in sesiuni extraordinare.
(3) In exercitarea atributiilor sale, Consiliul stiintific adopta hotarari prin votul majoritatii simple a membrilor. Hotararile pot contine decizii si/sau recomandari de ameliorare a continutului stiintific pentru diferite teme de analiza/lucrari de referinta/proiecte.
(4) Dezbaterile Consiliului stiintific au loc potrivit ordinii de zi comunicate membrilor sai.
(5) Secretariatul Consiliului stiintific se asigura de catre un salariat din cadrul Serviciului Resurse umane, normare, organizare si salarizare (RUNOS).
(6) Hotararile Consiliului stiintific sunt aduse la cunostinta directorului general/a Consiliului de coordonare.
Art. 15. - Consiliul stiintific exercita urmatoarele atributii principale:
a) valideaza principalele directii strategice de actiune ale Institutului pe termen mediu si lung, planul anual/multianual de activitate;
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro