din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3490 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

  Publicat: 12 Feb 2019       9606 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Documente atasate
organigrama INSP
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 108 din 12.02.2019 a fost publicat Ordinul nr. 82/2019 pentru aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica.

Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,

b) asigura, la solicitare, indrumare stiintifica si metodologica pentru principalele proiecte si programe la care institutul este parte;

c) avizeaza rapoartele complexe de analiza si lucrari de referinta elaborate la nivelul Institutului;

d) avizeaza proiectele la care Institutul urmareste sa fie partener;

e) faciliteaza cooperarea si colaborarea Institutului cu structuri cu care exista o cooperare traditionala, cu alte institutii academice si de cercetare nationale si internationale.

Art. 16. - In cadrul Consiliului stiintific functioneaza un Comitet de etica cercetarii, care avizeaza studiile in care Institutul este implicat.

SECTIUNEA a 4-a

Directorul general

Art. 17. - Directorul general este ordonator de credite si asigura conducerea executiva a Institutului.

Art. 18. - Directorul general este numit prin ordin al ministrului sanatatii, in conditiile legii.

Art. 19. - In exercitarea atributiilor sale, directorul general emite decizii.

Art. 20. - Directorul general poate delega o parte din atributiile sale, pe perioada in care absenteaza motivat, unui director din cadrul Institutului care are expertiza necesara realizarii acestora.

Art. 21. - In subordinea nemijlocita a directorului general functioneaza, in conditiile legii:

a) centrele nationale;

b) centrele regionale de sanatate publica;

c) Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide;

d) Serviciul RUNOS;

e) Serviciul juridic;

f) Compartimentul audit intern;

g) Biroul achizitii publice;

h) Birou punct focal national pentru Regulamentul Sanitar International 2005 RSI (2005);

i) Compartimentul relatii publice, comunicare si secretariat.

Art. 22. - Directorul general adjunct economic, directorii centrelor nationale si medicii sef ai centrelor regionale de sanatate publica se subordoneaza nemijlocit directorului general al Institutului, indeplinind atributii specifice functiilor, pe cele inscrise in fisa postului, precum si pe cele stabilite de catre directorul general.

Art. 23. - Atributiile directorului general sunt urmatoarele:

a) reprezinta Institutul in raporturile cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si din strainatate, precum si in justitie;

b) incheie acte juridice in numele si pe seama Institutului, cu consultarea Consiliului de coordonare, dupa caz, aprobata sau dispusa de Ministerul Sanatatii;

c) raspunde, impreuna cu directorul general adjunct economic, pentru modul de administrare a intregului patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum si pentru modul de utilizare a mijloacelor financiare ale Institutului, potrivit legii;

d) angajeaza si utilizeaza fondurile in conditiile creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;

e) numeste, prin decizie, directorii centrelor nationale si medicii sef ai centrelor regionale de sanatate publica; la data numirii acestora, orice alt act anterior de numire este revocat de drept;

f) aproba regulamentul intern al Institutului;

g) aproba fisele de post pentru toti angajatii Institutului, stabilind atributiile, competentele si relatiile la nivelul centrelor, sectiilor, compartimentelor, birourilor si serviciilor;

h) selecteaza, angajeaza, promoveaza, premiaza, sanctioneaza si elibereaza din functie personalul Institutului, cu respectarea dispozitiilor legale;

i) aproba comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante, conform prevederilor legale;

j) respecta atributiile prevazute de legislatia finantelor publice pentru ordonatorii de credite;

k) stabileste si dispune aplicarea de masuri in vederea asigurarii securitatii angajatilor Institutului in timpul desfasurarii activitatilor specifice;

l) stabileste si urmareste realizarea atributiilor de serviciu ale personalului angajat, la nivelul centrelor nationale si regionale, sectiilor, compartimentelor, serviciilor si birourilor din Institut;

m) asigura si aproba incadrarea salariala conform prevederilor legale si volumul, eficienta si utilitatea activitatii prestate si evaluate;

n) emite dispozitii obligatorii pentru directorii centrelor nationale si medicii sef ai centrelor regionale si le deleaga competente profesionale si administrative;

o) aproba procedurile interne ale Institutului;

p) asigura cadrul organizatoric si functional necesar desfasurarii activitatii de audit public intern;

q) aproba planul anual de audit public intern, rapoartele de audit elaborate in urma misiunilor de audit intern si raportul anual al activitatii de audit;

r) aproba propunerile pentru premierea personalului;

s) alte atributii date in competenta sa de actele normative in vigoare.

SECTIUNEA a 5-a

Directorul general adjunct economic

Art. 24. -Directorul general adjunct economic asigura conducerea activitatii economice a Institutului.

Art. 25. - Directorul general adjunct economic este numit prin ordin al ministrului sanatatii, in conditiile legii.

Art. 26. - In subordinea nemijlocita a directorului general adjunct economic se afla:

a) Serviciul financiar-contabilitate;

b) Serviciul administrativ, tehnic si mentenanta.

Art. 27. - Atributiile directorului general adjunct economic sunt urmatoarele:





Documente Atasate
organigrama INSP

Afişează Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Institutul National de Sanatate Publica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro