CAPITOLUL VModalitati si documente de referinta ale activitatii de control
Articolul 7(1) Activitatea de control a A.N.R.S.C. are ca obiectiv prevenirea si limitarea abaterilor de la legislatia specifica serviciilor comunitare de utilitati publice si se exercita prin:a) controale planificate;b) controale neplanificate.(2) Pentru exercitarea atributiilor de control prevazute la alin. (1), A.N.R.S.C. poate coopera si face schimb de informatii cu orice alte institutii publice, organisme si autoritati din Romania si poate participa la actiuni de control in echipe mixte cu alte institutii.
Articolul 8Indiferent de modalitatea prin care se exercita actiunea de control, echipa de control trebuie sa fie formata din minimum doi membri, angajati ai A.N.R.S.C., din care cel putin un membru va avea calitatea de agent constatator - imputernicit in acest sens de catre presedintele A.N.R.S.C. printr-un document denumit imputernicire de control .
Articolul 9Imputernicirea de control este valabila pentru o perioada de maximum 2 ani, insotita de actul de identitate al agentului constatator, iar continutul acesteia este prevazut in anexa nr. 1.
Articolul 10(1) Actiunea de control planificat va fi precedata de transmiterea catre entitatea controlata, cu cel putin zece zile calendaristice inainte de data inceperii efective a actiunii, a unei notificari care va fi transmisa prin scrisoare cu confirmare de primire, fax sau e-mail si va cuprinde:a) denumirea si adresa A.N.R.S.C.;b) denumirea si adresa persoanei juridice/autoritatii administratiei publice locale/asociatiei de dezvoltare intercomunitara la care urmeaza a se efectua controlul;c) obiectul controlului, precum si perioada controlata;d) data inceperii controlului si durata acestuia;e) documentele, evidentele, datele si informatiile minime pe care persoana juridica controlata trebuie sa le puna la dispozitia echipei de control;f) semnatura conducatorului Directiei generale control .(2) Modelul notificarii este prevazut in anexa nr. 2.(3) Controalele neplanificate nu se notifica.
Articolul 11Actiunea de control, indiferent de modalitate, trebuie sa se desfasoare pe baza unui mandat de control, semnat de presedintele A.N.R.S.C., conform formularului prezentat in anexa nr. 3.
Articolul 12(1) Toate constatarile echipei de control, precum si masurile si termenele de conformare stabilite pe parcursul unei actiuni de control, indiferent de modalitate, trebuie sa fie cuprinse intr-un document, denumit nota de control, prevazut in anexa nr. 4.(2) Nota de control va fi intocmita numai pe baza documentelor si informatiilor solicitate, verificate si anexate in copie notei de catre echipa de control si puse la dispozitie de persoana juridica controlata.(3) Nota de control, intocmita de catre echipa de control in minimum trei exemplare, va fi semnata si stampilata pe fiecare pagina de catre toti membrii echipei de control si de catre reprezentantul persoanei juridice controlate.(4) Dupa semnarea notei de control aceasta va fi inregistrata la registratura persoanei juridice controlate si, ulterior, mentionata in Registrul unic de control .(5) Un exemplar al notei de control va fi inmanat reprezentantilor persoanei juridice controlate, iar un exemplar va fi transmis Directiei generale control pentru inregistrare .(6) Exemplarul trei al notei de control, impreuna cu anexele aferente, se arhiveaza prin grija sefului echipei de control .(7) In cazul in care furnizorul/prestatorul care face obiectul controlului refuza sa semneze nota de control, membrii echipei de control vor mentiona in nota imprejurarile care au condus la aceasta situatie, urmand ca acest document sa fie transmis entitatii, conform procedurilor prevazute la art. 18 alin. (6) din prezentul regulament.(8) In situatia in care furnizorul/prestatorul nu se supune controlului prin orice mijloace, membrii echipei de control mentioneaza in cuprinsul notei de control situatia. In acest caz, nota de control trebuie sa fie semnata si de catre un martor care sa confirme cele mentionate, urmand ca acest document sa fie transmis entitatii, conform procedurilor prevazute la art. 18 alin. (6) si (8) din prezentul regulament.
CAPITOLUL VIEchipa de control
Articolul 13(1) Echipa de control este formata din cel putin doi membri, unul dintre acestia avand obligatoriu calitatea de agent constatator.(2) Componenta echipei de control poate cuprinde, in functie de tematica controlului, agenti constatatori si experti din cadrul oricarui compartiment de specialitate al A.N.R.S.C.(3) Unul dintre membrii echipei de control, care are si calitatea de agent constatator, va fi nominalizat in mandatul de control ca sef al echipei de control .(4) Seful echipei de control nominalizat in mandatul de control are urmatoarele responsabilitati principale:a) reprezinta echipa de control in fata conducerii persoanei juridice controlate;b) prezinta si inregistreaza mandatul de control la registratura persoanei juridice care urmeaza sa fie controlata;c) raspunde de modul de organizare si desfasurare a activitatilor si etapelor aferente procedurii de control;d) coordoneaza si asigura intocmirea notei de control si, daca este cazul, a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;e) asigura arhivarea notelor de control impreuna cu anexele aferente;f) urmareste indeplinirea masurilor stabilite prin nota de control la scadenta fiecarei masuri si propune actiuni de control neplanificat, dupa caz.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Inlocuirea zilelor de concediu de odihna neefectuate cu o indemnizare financiara Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati