din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2214 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

  Publicat: 09 Dec 2023       10458 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare - Republicata

Actualizata prin Ordonanta de urgenta 44/2023 pentru stabilirea unor masuri necesare optimizarii procesului de implementare a proiectelor de infrastructura finantate din fonduri externe nerambursabile, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Oficiu electoral - organism electoral constituit la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, fara a avea atributia de a constata rezultatele alegerilor la acel nivel,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este sistemul de inscriere in documente publice a corpurilor de proprietate impreuna cu drepturile imobiliare pe care le au proprietarii si posesorii asupra lor.
Este sistemul de inscriere in documente publice a corpurilor de proprietate impreuna cu drepturile imobiliare pe care le au proprietarii si posesorii asupra lor.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.

(4) Procesul-verbal prevazut la alin. (3) poate fi contestat cu plangere la judecatoria din raza teritoriala de situare a imobilului, in termen de 15 zile de la comunicare . Dispozitiile art. 31 alin. (3) si (4) , referitoare la procedura de depunere si inregistrare a plangerii, se aplica in mod corespunzator.

(5) Inscrierile in noua carte funciara se realizeaza din oficiu, pe baza documentelor tehnice ale cadastrului integrate in sistem pentru fiecare sector cadastral in parte, potrivit art. 14 alin. (1) si, dupa caz, rectificate potrivit art. 11 alin. (2) lit. m) , conform unui regulament aprobat prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Directorul general al Agentiei Nationale poate emite instructiuni cu privire la modul de lucru in cadrul lucrarilor de inregistrare sistematica.

(6) Inscrierea prevazuta la alin. (5) reprezinta prima inregistrare a imobilelor in sistemul integrat de cadastru si carte funciara, denumita in continuare prima inregistrare sistematica, rezultata ca urmare a finalizarii procedurii de inregistrare sistematica, si poate avea ca obiect imobile:

a) care nu au fost inregistrate anterior;

b) inscrise in evidentele de carte funciara, indiferent daca situatia cadastral-juridica a fost actualizata sau nu.

(61) In situatia in care, cu prilejul inregistrarii sistematice, sunt identificati mai multi proprietari asupra aceluiasi imobil, care au dobandit dreptul de proprietate in baza unor acte juridice diferite, se deschide o singura carte funciara in care se noteaza in partea a II-a existenta acestei situatii juridice, fara a fi intabulat dreptul de proprietate . Ulterior, intabularea dreptului de proprietate se va efectua in baza hotararii judecatoresti definitive, concomitent cu radierea din oficiu a notarii.

(7) Inscrierile din cartile funciare deschise ca urmare a finalizarii inregistrarii sistematice pot fi modificate din oficiu sau la cerere, fara plata unui tarif, pana la data primei inscrieri subsecvente efectuate in conditiile alin. (8) . Prin modificarea inscrierilor din cartea funciara se intelege oricare dintre urmatoarele operatiuni:

a) actualizarea, indreptarea sau rectificarea informatiilor grafice si textuale despre imobil;

b) inscrierea actelor care nu au fost prezentate pana la finalizarea lucrarilor de inregistrare sistematica;

c) indreptarea erorilor savarsite cu ocazia realizarii lucrarilor de inregistrare sistematica;

d) orice alte inscrieri sau radieri care au drept scop punerea in concordanta a situatiei de carte funciara cu situatia juridica reala.

(8) Efectul constitutiv de drepturi cu privire la un imobil opereaza de la data efectuarii primei inscrieri subsecvente ce are la baza acte juridice constitutive sau translative de drepturi reale incheiate ulterior deschiderii din oficiu a cartilor funciare, pentru intreaga unitate administrativ-teritoriala.

(9) - Art. 14, alin. (9) din titlul I, capitolul III a fost abrogat la 11-nov-2021 de Art. I, punctul 12. din Legea 264/2021.

(91) In situatia in care, cu prilejul inregistrarii sistematice nu se pot identifica codurile numerice personale, respectiv codurile unice de inregistrare ale anumitor titulari de drepturi asupra imobilelor, documentele tehnice se receptioneaza, iar in partea a II-a a cartii funciare se vor efectua mentiuni cu privire la lipsa codului numeric personal, respectiv lipsa codului unic de inregistrare .

(92) Ulterior infiintarii din oficiu a cartilor funciare, la intocmirea actelor de dispozitie asupra imobilelor este obligatoriu ca in actul juridic sa se mentioneze codul numeric personal, respectiv codul unic de inregistrare al titularului dreptului de proprietate .

(93) Mentiunile referitoare la lipsa codului numeric personal, respectiv a codului unic de inregistrare al titularului dreptului inscris in cartea funciara pot fi actualizate, la cererea persoanei interesate, prin prezentarea inscrisului prevazut de lege.

(94) Cartile funciare deschise ca urmare a primei inregistrari sistematice vor indica faptul ca au la baza lucrarile sistematice, precum si data finalizarii acestora, dupa modelul stabilit prin regulament, aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale.

(10) Descrierea imobilelor din documentele tehnice ale cadastrului constituie o modalitate de punere in concordanta a situatiei tehnice a imobilului cu situatia juridica cuprinsa in actele juridice. In caz de discrepanta, prevaleaza situatia tehnica identificata in urma masuratorilor efectuate. De la data infiintarii din oficiu a cartilor funciare orice evidente cadastrale si de publicitate imobiliara anterioare realizarii inregistrarii sistematice isi pierd valabilitatea.

(11) Raspunderea pentru corectitudinea intocmirii documentelor tehnice ale cadastrului si pentru corespondenta acestora cu realitatea din teren, precum si pentru identificarea limitelor imobilelor in concordanta cu actele juridice puse la dispozitie de detinatori revine persoanei autorizate sa execute lucrari de specialitate.

(12) In cazul deschiderii din oficiu a noilor carti funciare, inscrierile active din vechile carti funciare se transcriu cu aceleasi efecte juridice si sub acelasi rang avute anterior.

Art. 15

(1) De la data deschiderii cartilor funciare din oficiu, registrele de transcriptiuni si inscriptiuni, cartile funciare si orice alte evidente de cadastru si publicitate imobiliara se vor inlocui, pentru sectoarele cadastrale respective, cu planul cadastral si noile carti funciare. Vechile evidente se pastreaza in arhiva biroului teritorial si pot fi consultate pentru istoric. Identificarea si numerotarea imobilelor cuprinse in titlurile de proprietate emise in baza legilor fondului funciar sau alte acte de proprietate, planuri si alte evidente cadastrale si de publicitate imobiliara anterioare realizarii cadastrului si deschiderii noilor carti funciare isi pierd valabilitatea.

(2) Sarcinile care sunt stinse prin implinirea termenului sau din orice alt motiv nu vor mai fi inscrise in cartile funciare, iar daca s-au inscris, acestea vor fi radiate la cererea proprietarului imobilului, a oricarei persoane interesate sau din oficiu .

(3) In cazul imobilelor inscrise in cartea funciara ca urmare a finalizarii lucrarilor de inregistrare sistematica pe unitatea administrativ-teritoriala respectiva, dovada dreptului de proprietate se face cu extrasul de carte funciara . Dovada delimitarii unui imobil fata de alte imobile se face numai cu extrasul din planul cadastral.

Art. 16

Registrul cadastral al imobilelor si planul cadastral stau la baza completarii sau, dupa caz, a intocmirii din oficiu a cartilor funciare, la finalizarea masuratorilor cadastrale la nivelul sectoarelor cadastrale. Un exemplar din planurile si registrele cadastrale se transmite cu titlu gratuit unitatilor administrativ-teritoriale.

Art. 17

Agentia Nationala si oficiile teritoriale din subordine au obligatia de a furniza, la cerere, organelor abilitate evidentele necesare stabilirii valorii de impunere.

Art. 18

Completarea, modernizarea si mentinerea in stare de utilizare a retelei geodezice nationale necesare intocmirii si tinerii la zi a planurilor cadastrale si hartilor topografice se realizeaza sub coordonarea Agentiei Nationale.

Art. 19

Oficiul teritorial controleaza, avizeaza si receptioneaza, dupa caz, lucrarile de geodezie, topografie, cadastru si cartografie.

Art. 20

Modul de avizare, verificare si receptie a lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei, topografiei si cartografiei se stabileste prin regulament aprobat prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, cu consultarea uniunii profesionale infiintate prin lege speciala.

TITLUL II: Publicitatea imobiliara

CAPITOLUL I: Evidenta cadastral-juridica

Art. 21

(1) Publicitatea imobiliara intemeiata pe sistemul de evidenta a cadastrului are ca obiect inscrierea in cartea funciara a actelor si faptelor juridice referitoare la imobilele din aceeasi unitate administrativ-teritoriala, in scopul transmiterii sau constituirii de drepturi reale imobiliare ori, dupa caz, al opozabilitatii fata de terti a acestor inscrieri.

(2) Publicitatea imobiliara se efectueaza de catre birourile de cadastru si publicitate imobiliara pentru imobilele situate in raza de activitate a acestora.

(3) Cartile funciare intocmite si numerotate pe teritoriul administrativ al fiecarei localitati alcatuiesc, impreuna, registrul cadastral de publicitate imobiliara al acestui teritoriu, ce se tine de catre biroul teritorial din cadrul oficiului teritorial in a carui raza teritoriala de activitate este situat imobilul respectiv.

(4) Acest registru se intregeste cu registrul de intrare, cu planul cadastral, cu registrul cadastral al imobilelor, indicand numarul cadastral al imobilelor si numarul de ordine al cartilor funciare in care sunt inscrise, cu un index alfabetic al proprietarilor si cu o mapa in care se pastreaza cererile de inscriere, impreuna cu un exemplar al inscrisurilor constatatoare ale actelor sau faptelor juridice supuse inscrierii.

Art. 22

(1) Activitatea de publicitate imobiliara in cadrul oficiilor teritoriale este indeplinita de registratori de carte funciara, denumiti in continuare registratori, numiti prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, in urma unui concurs organizat de aceasta. Asistentii-registratori efectueaza inscrierile in cartea funciara in baza dispozitiilor date de registratori, elibereaza extrasele de carte funciara si certificatele de sarcini si indeplinesc alte atributii stabilite prin reglementari specifice.

(11) Salarizarea asistentilor registratori incadrati la oficiile teritoriale, care si-au exercitat anterior anului 2004 activitatea la birourile de carte funciara din cadrul judecatoriilor, va fi efectuata corespunzator functiei de asistent registrator principal gradul IA, prevazuta la anexa nr. VIII, cap. II, lit. A, pct. I, subpct. 2.4, lit. b) la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Numarul registratorilor pentru fiecare oficiu teritorial se stabileste prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale.

(21) La solutionarea cererilor de inscriere, receptie sau avizare depuse online prin intermediul sistemului informatic, competenta personalului de specialitate este la nivel de oficiu de cadastru si publicitate imobiliara.

(3) In cadrul oficiilor teritoriale, activitatea de publicitate imobiliara este in responsabilitatea unui registrator-sef, iar in cadrul birourilor teritoriale, in responsabilitatea unui registrator coordonator, numiti prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, in urma unui concurs.

(4) Poate fi numita registrator persoana care indeplineste in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) are cetatenia romana si are capacitatea drepturilor civile;

b) este licentiat in drept;





Afişează Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 7/1996    Legea 7/1996 actualizata    Legea 7/1996 actualizata 2024    Legea cadastrului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 13/2019: Lipsa autorizatiei de construire sau nerespectarea prevederilor acesteia - impedimente pentru recunoasterea dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 5/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 din Legea nr. 7/1996
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Plangere impotriva incheierii de carte funciara. Somatie notata in cartea funciara. Mentinerea notarii somatiei, in urma dezmembrarii imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 215 din 23 ianuarie 2014

Actiune in revendicare. Imobil ce a apartinut patrimoniului sindicatului. Incidenta dispozitiilor art. 480 C.civ.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 319 din 30 martie 2014

Revendicare imobil. Concurs intre legea speciala si Conventia Europeana a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia civila si de proprietate intelectuala, Decizia nr. 1176/R din 11.02.2011

Uzucapiune. Actiune in prestatie tabulara
Pronuntaţă de: Judecatoria Intorsura Buzaului, Sentinta civila nr. 124 din 02.03.2011

Respingerea actiunii privind obligarea coproprietarului sa isi dea consimtamantul pentru efectuarea lucrarilor de reparatie a imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I civila, Decizia nr. 3460/R din 07.10.2011

Acord de mediere. Partajul bunurilor succesorale
Pronuntaţă de: Tribunalul Alba, Sectia civila, Sentinta civila nr. 1565 din 22.03.2011

Radierea dreptului de superficie din cartea funciara
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectia civila, Decizia nr. 50 din 02.03.2012

Neplata pretului determina rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectie civila, Decizia nr. 173 din 12.06.2012



Articole Juridice

Atributiile de control judiciar exercitate de Judecatorie
Sursa: EuroAvocatura.ro