din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3919 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al A.N.R.S.C.

Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al A.N.R.S.C.

  Publicat: 02 Nov 2019       4153 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice - A.N.R.S.C., din 23.10.2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 869 din 28.10.2019.

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

(5) Orice fapta savarsita impotriva membrilor echipei de control se sanctioneaza potrivit dispozitiilor legale aplicabile.

Articolul 14
Pe timpul desfasurarii actiunii de control, membrii echipei de control au, in principal, urmatoarele drepturi in raport cu persoanele prevazute la art. 3:
a) sa efectueze actiuni de control, planificate si neplanificate, privind respectarea prevederilor legale a actelor normative din sfera de competenta a A.N.R.S.C. pe baza mandatului de control si sa aplice sanctiuni eficace, proportionale si cu efect de descurajare, in cazul nerespectarii acestora;
b) sa aiba acces, daca acest lucru se impune, in conditiile legii, in cladiri, incaperi, la instalatii si in orice alt loc, unde au dreptul sa verifice instalatiile de utilizare, precum si sa execute masuratori si determinari. Atat operatorii, cat si utilizatorii sunt obligati sa puna la dispozitia reprezentantilor imputerniciti documentele cu privire la serviciul de utilitati publice furnizat/prestat;
c) sa solicite, iar persoana juridica controlata are obligatia sa puna la dispozitie orice document cu privire la serviciile de utilitati publice furnizate/prestate;
d) sa solicite/sa analizeze si sa preia in copie documente sau inregistrari relevante care au legatura cu obiectul actiunii de control .

Articolul 15
Membrii echipei de control au urmatoarele responsabilitati si obligatii:
a) sa isi decline calitatea, legitimandu-se in fata reprezentantului persoanei juridice care urmeaza sa fie controlata, prezentand mandatul de control, legitimatiile de serviciu, imputernicirea/imputernicirile de control si actele de identitate;
b) sa solicite persoanei juridice controlate Registrul unic de control si sa consemneze, inaintea inceperii controlului, toate elementele prevazute;
c) in situatia neprezentarii Registrului unic de control, actiunea de control se efectueaza, iar cauzele neprezentarii se consemneaza in nota de control;
d) sa consulte, inainte de inceperea actiunii de control, actele de control incheiate anterior care au legatura cu domeniul de activitate al A.N.R.S.C., pentru a cunoaste constatarile facute, masurile stabilite si stadiul indeplinirii lor;
e) sa efectueze controlul conform procedurii stabilite de prezentul regulament;
f) sa intocmeasca nota de control;
g) sa pastreze secretul informatiilor cu caracter confidential, detinute ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu, si sa nu le faca publice decat in cazurile expres prevazute de reglementarile legale in vigoare;
h) sa nu pretinda si sa nu primeasca bunuri sau bani si sa nu isi creeze avantaje in legatura cu serviciul sau prin exercitarea functiei;
i) sa efectueze actiunea de control cu obiectivitate si sa incheie proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor in cazul in care constata ca au fost savarsite fapte care constituie contraventii in domeniul de reglementare al A.N.R.S.C.;
j) agentii constatatori nu pot depasi obiectivele controlului stabilite prin mandatul de control;
k) sa exercite activ rolul de indrumare a persoanelor controlate, oferind, conform procedurilor, indicatiile si orientarile necesare pentru evitarea pe viitor a incalcarii prevederilor legale. Despre indeplinirea acestei obligatii se va face mentiune expresa in nota de control, aratandu-se indicatiile si orientarile oferite.

CAPITOLUL VII
Procedura de realizare a controlului

Articolul 16
Procedura de realizare a controlului neplanificat specific efectuat la sediul A.N.R.S.C./agentiilor sale teritoriale, dupa caz, pentru verificarea respectarii obligatiilor de plata fata de bugetul A.N.R.S.C. este urmatoarea:
a) controlul neplanificat specific privind respectarea obligatiilor de plata fata de bugetul A.N.R.S.C. se realizeaza prin convocarea contribuabilului la sediul central al A.N.R.S.C. sau al agentiilor sale teritoriale, dupa caz, in baza mandatului de control, semnat de presedintele A.N.R.S.C.;
b) controlul neplanificat specific privind respectarea obligatiilor de plata fata de bugetul A.N.R.S.C., efectuat la sediul A.N.R.S.C. sau al agentiilor sale teritoriale, va fi precedat de transmiterea catre contribuabilul furnizor/prestator care face obiectul mandatului de control, cu cel putin 5 zile calendaristice inainte de data controlului, prin posta cu confirmare de primire, fax sau e-mail, a unei convocari scrise;
c) in convocare se mentioneaza obligatia entitatii controlate de a se prezenta la sediul A.N.R.S.C., la data si ora stabilita, cu documentele necesare controlului, actele de identitate ale reprezentantului legal/persoanei imputernicite si ale entitatii controlate, stampila si registrul de control . Modelul convocarii este prevazut in anexa nr. 5;
d) actiunea de control neplanificat specific privind respectarea obligatiilor de plata fata de bugetul A.N.R.S.C. va fi finalizata prin intocmirea unui document denumit nota de control privind stabilirea nivelului contributiei datorate Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (A.N.R.S.C.), prevazuta in anexa nr. 6;
e) nota de control privind stabilirea nivelului contributiei datorate Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, intocmita de catre echipa de control, in trei exemplare, reprezinta titlu de creanta bugetara, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) dupa semnarea notei de control privind stabilirea nivelului contributiei datorate Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, aceasta va fi avizata de catre seful ierarhic superior al sefului echipei de control, aprobata de catre conducatorul directiei din care acesta face parte si inregistrata la registratura A.N.R.S.C.;
g) un exemplar al notei de control intocmite de catre echipa de control specific va fi comunicat contribuabilului furnizor/prestator prin una dintre modalitatile prevazute de art. 47 din Legea nr. 207/2015, dupa caz;
h) un exemplar al notei de control intocmite de catre echipa de control specific va fi transmis Directiei financiar, contabilitate, administrativ, dupa expirarea termenului legal de contestatie, pentru punerea in aplicare conform legislatiei specifice in vigoare;
i) exemplarul 3 al notei de control, impreuna cu anexele aferente, se arhiveaza prin grija Directiei generale control;
j) in cazul in care contribuabilul furnizor/prestator convocat pentru controlul neplanificat specific privind obligatiile de plata fata de bugetul A.N.R.S.C., efectuate la sediul A.N.R.S.C. sau al agentiilor sale teritoriale, nu raspunde convocarii si refuza sa se prezinte cu documentele solicitate, echipa de control aplica sanctiunea contraventionala prevazuta de lege in aceasta situatie, iar finalizarea actiunii de control se realizeaza printr-un raport in care se vor consemna imprejurarile care au determinat nepunerea in aplicare a mandatului de control pe care il inainteaza conducatorului D.G.C.

Articolul 17
Procedura de realizare a controalelor neplanificate specifice pentru verificarea respectarii reglementarilor serviciilor de utilitati publice, efectuate la sediul A.N.R.S.C./agentiilor sale teritoriale, este urmatoarea:
a) controlul neplanificat specific privind verificarea respectarii reglementarilor serviciilor de utilitati publice se realizeaza prin convocarea la sediul central al A.N.R.S.C. sau al agentiilor sale teritoriale, dupa caz, in baza mandatului de control, semnat de presedintele A.N.R.S.C.;
b) controlul neplanificat specific privind verificarea respectarii reglementarilor serviciilor de utilitati publice, efectuat la sediul A.N.R.S.C. sau al agentiilor sale teritoriale, va fi precedat de transmiterea de catre Directia generala control la entitatea care face obiectul mandatului de control, cu cel putin 5 zile calendaristice inainte de data controlului, prin posta cu confirmare de primire, fax sau e-mail, a unei convocari scrise;
c) in convocare se mentioneaza obligatia entitatii controlate de se prezenta la sediul A.N.R.S.C., la data si ora stabilita, cu documentele necesare controlului, actele de identitate ale reprezentantului legal/persoanei imputernicite si ale entitatii controlate, stampila si registrul de control;
d) actiunea de control neplanificat specific privind verificarea respectarii reglementarilor serviciilor de utilitati publice va fi finalizata prin intocmirea unui document denumit nota de control, prevazuta in anexa nr. 4, in conditiile respectarii prevederilor art. 12 din prezentul regulament.

CAPITOLUL VIII
Procedura de constatare si sanctionare a contraventiilor

Articolul 18
(1) Constatarea si sanctionarea savarsirii unei contraventii trebuie consemnate intr-un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor, intocmit si semnat de catre seful echipei de control .
(2) Modelul procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor este prevazut in anexa nr. 7.
(3) Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei se semneaza de catre seful echipei de control si de catre reprezentantul persoanei juridice contraveniente.
(4) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii se efectueaza in urma analizarii notei de control, pe baza datelor, informatiilor/inregistrarilor si a documentelor anexate acesteia.
(5) Un exemplar al procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor se inmaneaza contravenientului, iar in cazul in care acesta nu este prezent sau, desi este prezent, refuza sa semneze procesul-verbal, comunicarea acestuia se face prin grija sefului echipei de control, in termen de cel mult doua luni de la data incheierii.
(6) Comunicarea procesului-verbal se face prin intermediul serviciilor de trimiteri postale, cu aviz/confirmare de primire, iar in cazul in care acest lucru nu este posibil, prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Afisarea procesului- verbal se va efectua in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).
(7) Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces- verbal de afisare semnat de cel putin un martor, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 8 la prezentul regulament.





Afişează Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al A.N.R.S.C. pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Regulament    Sanctionare    Abateri    Reglementari    ANRSC    Utilitate publica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Inlocuirea zilelor de concediu de odihna neefectuate cu o indemnizare financiara
Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati