Legea nr. 155/2010, Legea politiei locale
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 14 iulie 2010
Art. 1
(1) Politia locala se infiinteaza in scopul exercitarii atributiilor privind apararea drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanei, a proprietatii private si publice, prevenirea si descoperirea infractiunilor, in urmatoarele domenii:
a) ordinea si linistea publica, precum si paza bunurilor;
b) circulatia pe drumurile publice;
c) disciplina in constructii si afisajul stradal;
d) protectia mediului;
e) activitatea comerciala;
f) evidenta persoanelor;
g) Alte domenii stabilite prin lege.
(2) Politia locala isi desfasoara activitatea pe baza principiilor: legalitatii, increderii, previzibilitatii, proximitatii si proportionalitatii, deschiderii si transparentei, eficientei si eficacitatii, raspunderii si responsabilitatii, impartialitatii si nediscriminarii.
Art. 2
(1) Politia Locala isi desfasoara activitatea:
a) in interesul comunitatii locale, exclusiv pe baza si in executarea legii, precum si a actelor autoritatii deliberative si ale celei executive ale administratiei publice locale;
b) in conformitate cu reglementarile specifice fiecarui domeniu de activitate, stabilite prin acte administrative ale autoritatilor administratiei publice centrale si locale.
(2) Politia locala comunica, de indata, organelor abilitate datele cu privire la aspectele de incalcare a legii, altele decat cele stabilite in competenta sa, de care a luat cunostinta cu ocazia indeplinirii misiunilor si activitatilor specifice.
(3) in exercitarea atributiilor ce ii revin, politia locala coopereaza cu unitatile, respectiv cu structurile teritoriale ale Politiei Romane, ale Jandarmeriei Romane, ale Politiei de Frontiera Romane si ale Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale si colaboreaza cu organizatii neguvernamentale, precum si cu persoane fizice si juridice, in conditiile legii.
(4) Politia locala solicita interventia unitatilor/structurilor teritoriale competente ale Politiei Romane sau ale Jandarmeriei Romane pentru orice alte situatii ce excedeaza atributiilor ce ii revin, potrivit prezentei legi.
(5) Politia locala poate incheia cu alte autoritati si institutii publice protocoale de cooperare avand ca obiect detalierea modalitatilor prin care, in limitele competentelor legale ale fiecarei structuri, acestea isi ofera sprijin in indeplinirea activitatilor sau a misiunilor specifice.
Art. 3
(1) La nivelul comunei, al orasului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, unde este infiintata politia comunitara conform prevederilor Legii nr. 371/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta se reorganizeaza ca structura de politie locala, potrivit prevederilor art. 4.
(2) La nivelul comunei, al Orasului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, unde nu este infiintata politie comunitara conform prevederilor Legii nr. 371/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se poate organiza structura de politie locala, potrivit prevederilor art. 4.
Art. 4
(1) Politia locala se organizeaza si functioneaza, prin hotarare a autoritatii deliberative a administratiei publice locale, ca un compartiment functional in cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general sau ca institutie publica de interes local, cu personalitate juridica.
(2) In municipiul Bucuresti, politia locala se organizeaza si functioneaza dupa cum urmeaza:
a) prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru Politia Locala a Municipiului Bucuresti;
b) prin hotarare a fiecarui consiliu local al sectorului municipiului Bucuresti, pentru politia locala a sectorului respectiv.
(3) Politia locala dintr-o unitate/subdiviziune administrativteritoriala poate detasa politisti locali la politia locala dintr-o alta unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, in conditiile prevazute de hotararile adoptate de consiliile locale interesate si in baza acordurilor incheiate intre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale respective. Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala de la nivelul careia se detaseaza politistii locali incheie acorduri cu fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala care beneficiaza de serviciile politistilor locali ce fac obiectul detasarii. Unitatea/Subdiviziunea administrativ-Teritoriala la care se detaseaza politistii locali prevede in buget sursele de finantare .
(4) Modul de organizare, structura functionala, statul de functii, numarul de posturi si categoriile de personal incadrat, normele de inzestrare si consum de materiale ale politiei locale se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, elaborat pe baza Regulamentului-cadru de organizare si functionare a politiei locale.
(5) Numarul de posturi pentru personalul contractual cu atributii de paza se stabileste in functie de numarul si importanta obiectivelor care trebuie asigurate cu paza .
(6) Politia locala din comunele, orasele, municipiile si sectoarele municipiului Bucuresti se organizeaza prin preluarea posturilor si personalului politiei comunitare, precum si ale structurilor din aparatul de specialitate al primarului/primarului general responsabil cu controlul privind disciplina in constructii, protectia mediului si comert, dupa caz, cu incadrarea in numarul de posturi stabilit in conditiile prevazute la alin. (4) si (5).
(7) Regulamentul de organizare si functionare a politiei locale se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative a administratiei publice locale, in conformitate cu prevederile Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu avizul consultativ al comisiei locale de ordine publica, constituita potrivit prevederilor art. 28.
Art. 5
Politia locala se organizeaza pe compartimente functionale, la nivel de directii generale, directii, servicii si/sau birouri, conform prevederilor Regulamentului-cadru de organizare si functionare a politiei locale.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















