Legea nr. 155/2010, Legea politiei locale
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 14 iulie 2010
(8) In cazurile de legitima aparare sau stare de necesitate se pot folosi armele letale de aparare si paza, fara somatie, daca nu exista timpul necesar pentru aceasta.
Art. 26
Fiecare situatie in care s-a facut uz de arma se raporteaza de urgenta ierarhic. De indata ce va fi posibil, raportul se intocmeste in scris. Daca in urma uzului de arma s-a produs moartea sau vatamarea unei persoane, fapta se comunica de indata procurorului competent, potrivit legii.
Art. 27
(1) Se interzice folosirea mijloacelor prevazute la art. 24 si 25:
a) impotriva copiilor, femeilor cu semne vizibile de sarcina si a persoanelor cu semne vizibile de invaliditate, cu exceptia cazurilor in care acestia savarsesc un atac armat sau in grup, care pune in pericol viata ori integritatea corporala a persoanei;
b) in situatiile in care s-ar primejdui viata altor persoane ori s-ar viola teritoriul, spatiul aerian sau apele nationale ale unui stat vecin.
(2) Folosirea mijloacelor prevazute la art. 24 si 25 pentru indeplinirea atributiilor de serviciu, in conditiile si in situatiile prevazute de prezenta lege, inlatura caracterul penal al faptei .
(3) Persoanelor ranite li se da primul ajutor si se iau imediat masuri pentru acordarea ingrijirilor medicale.
Capitolul VII - Atributiile autoritatilor administratiei publice locale in privinta organizarii si functionarii politiei locale
Art. 28
(1) La nivelul fiecarei comune, al fiecarui oras, municipiu si sector al municipiului Bucuresti unde functioneaza politia locala se organizeaza si functioneaza comisia locala de ordine publica, prin hotarare a consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, denumita in continuare comisia locala, care este un organism cu rol consultativ.
(2) Comisia locala este constituita, dupa caz, din: primar, respectiv primarul general in cazul municipiului Bucuresti, seful unitatii/structurii teritoriale a Politiei Romane sau reprezentantul acestuia, seful politiei locale, secretarul unitatii administrativteritoriale si 3 consilieri locali, respectiv consilieri generali in cazul municipiului Bucuresti, desemnati de autoritatea deliberativa.
(3) Sedintele comisiei locale sunt conduse de primar, respectiv de primarul general in cazul municipiului Bucuresti.
(4) Modul de functionare a comisiei locale se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a acesteia, adoptat de consiliul local, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
Art. 29
(1) Comisia locala are urmatoarele atributii:
a) asigura cooperarea dintre institutiile si serviciile publice cu atributii in domeniul ordinii si al sigurantei publice la nivelul unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
b) avizeaza proiectul regulamentului de organizare si functionare a politiei locale;
c) elaboreaza proiectul planului de ordine si siguranta publica al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, pe care il actualizeaza anual;
d) analizeaza periodic activitatile de mentinere a ordinii si sigurantei publice la nivelul unitatii/subdiviziunii administrativteritoriale si face propuneri pentru solutionarea deficientelor constatate si pentru prevenirea faptelor care afecteaza climatul social;
e) evalueaza cerintele specifice si face propuneri privind necesarul de personal al politiei locale;
f) prezinta autoritatii deliberative rapoarte anuale asupra modului de indeplinire a prevederilor planului de ordine si siguranta publica al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale. In baza concluziilor desprinse din analizele efectuate, propune autoritatilor administratiei publice locale initierea unor proiecte de hotarari prin care sa se previna faptele care afecteaza climatul social.
(2) Secretariatul comisiei locale este asigurat de persoane cu atributii in acest sens din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al primarului general al municipiului Bucuresti.
(3) Comisia locala se reuneste trimestrial sau ori de cate ori este necesar, la convocarea primarului/primarului general al municipiului Bucuresti sau a unei treimi din numarul consilierilor locali/consilierilor generali.
Art. 30
In privinta organizarii si functionarii politiei locale, autoritatea deliberativa a administratiei publice locale are urmatoarele atributii:
a) aproba regulamentul de organizare si functionare a politiei locale, in conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei legi;
b) stabileste, in conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, procedurile si criteriile pentru organizarea concursului, in vederea ocuparii functiei de sef al politiei locale, acolo unde la data intrarii in vigoare a prezentei legi nu este ocupata functia de sef al politiei comunitare, ca urmare a promovarii concursului organizat in acest scop;
c) stabileste, in conditiile legii, criterii specifice pentru evaluarea activitatii politiei locale;
d) aproba, potrivit competentelor sale, conditiile materiale si financiare necesare pentru functionarea politiei locale;
e) analizeaza, impreuna cu comisia locala, activitatea politiei locale, in conditiile legii, si stabileste masuri de imbunatatire a activitatii acesteia;
f) stabileste, la propunerea comisiei locale, masurile necesare pentru buna functionare a politiei locale si pentru incadrarea activitatii acesteia in normele si procedurile stabilite de unitatea de reglementare;
g) aproba, la propunerea comisiei locale, planul de ordine si siguranta publica al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
Art. 31
(1) In privinta organizarii si functionarii politiei locale, primarul/primarul general al municipiului Bucuresti are urmatoarele atributii:
a) numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, ale raporturilor de munca ale personalului politiei locale, inclusiv ale sefului acesteia, in cazul organizarii politiei locale in aparatul propriu de specialitate, si numai pentru seful politiei locale si adjunctul acestuia, in situatia organizarii acesteia ca institutie publica de interes local;
b) supune spre aprobare autoritatii deliberative resursele materiale si financiare necesare desfasurarii activitatii politiei locale;
c) indruma, supravegheaza, controleaza si analizeaza activitatea politiei locale, ca serviciu public de interes local;
d) asigura aducerea la indeplinire a hotararilor consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind organizarea si functionarea politiei locale;
e) evalueaza activitatea politiei locale, potrivit criteriilor specifice stabilite de autoritatea deliberativa a administratiei publice locale;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
