Normele metodologice privind functionarea SIMPV - 09.10.2019
(5) Dupa incetarea disfunctionalitatii SIMPV, in cazul in care terminalul informatic este functional, datele inscrise in ADV in modul off-line sunt transmise automat catre Sistemul informatic central unde sunt verificate. Eventualele notificari privind cazurile in care sunt inregistrate in SIMPV persoane omise din listele electorale permanente, cazurile in care o persoana a votat fara a avea acest drept, desi era inscrisa in lista persoanelor carora li s-a interzis exercitarea acestui drept si a persoanelor puse sub interdictie, precum si cazurile in care un alegator a votat de mai multe ori sunt transmise Ministerului Afacerilor Interne, conform prezentelor norme metodologice.
(6) In situatia in care conexiunea cu Sistemul informatic central a terminalului informatic din sectia de votare este intrerupta, la mesajele returnate se va adauga mesajul "SIMPV nu este accesibil".
(7) In situatia in care conexiunea cu Sistemul informatic central a terminalului informatic din sectia de votare este intrerupta, ADV va verifica doar daca alegatorii sunt inscrisi in lista electorala permanenta a sectiei de votare sau daca nu figureaza in evidenta persoanelor carora li s-a interzis exercitarea dreptului de vot sau care au fost puse sub interdictie .
(8) Pe durata disfunctionalitatii SIMPV, presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare din tara verifica prin intermediul terminalului telefonic pus la dispozitie de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, prin serviciul USSD, daca alegatorii care se prezinta la vot au drept de vot si daca acestia figureaza ca au mai votat. Jurnalizarea verificarilor prin serviciul USSD se transmite in timp real potrivit prezentelor norme metodologice.
CAPITOLUL VI
Dispozitii tranzitorii si finale
Articolul 37
(1) Directia generala sistemul informational electoral national din cadrul Autoritatii Electorale Permanente prezinta presedintelui Autoritatii Electorale Permanente rapoarte de progres privind implementarea SIMPV la alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 2019.
(2) Directia generala sistemul informational electoral national din cadrul Autoritatii Electorale Permanente si Serviciul de Telecomunicatii Speciale asigura conditiile necesare pentru auditarea SIMPV de catre terti.
Articolul 38
(1) Autoritatile si institutiile publice cu atributii in domeniul electoral transmit Autoritatii Electorale Permanente propuneri de persoane care pot deveni operatori de calculator ai birourilor electorale ale sectiilor de votare, care vor cuprinde numele, prenumele, codul numeric personal, domiciliul, telefonul, adresa de e-mail, precum si modul de dobandire a competentelor de baza in domeniul tehnologiei informatiei.
(2) Persoanele inscrise in evidentele Autoritatii Electorale Permanente privind operatorii de calculator, anterior datei intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, raman inscrise in acestea.
Articolul 39
In cel mult 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, Ministerul Afacerilor Externe comunica Autoritatii Electorale Permanente estimarea numarului necesar de terminale informatice pentru birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate pentru alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 2019.
Articolul 40
Primarii asigura, la solicitarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, accesul specialistilor Serviciului de Telecomunicatii Speciale si al informaticienilor in incinta imobilelor in care sunt stabilite sedii ale sectiilor de votare pentru instalarea echipamentelor de comunicatii necesare functionarii SIMPV.
Articolul 41
(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizeaza cu respectarea de catre toate persoanele implicate a dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), precum si ale Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).
(2) Datele cu caracter personal prelucrate prin intermediul SIMPV nu sunt supuse publicitatii si nu pot fi utilizate in alte scopuri decat cele prevazute de prezentele norme metodologice.
(3) Datele cu caracter personal prelucrate prin intermediul
ADV, precum si jurnalele operatiunilor efectuate de catre operatorii de calculator in ADV sunt stocate de catre compartimentele de specialitate competente din cadrul Autoritatii Electorale Permanente si de Serviciul de Telecomunicatii Speciale pe toata durata necesara asigurarii scopului si obiectivelor SIMPV, precum si pe durata prevenirii, combaterii si sanctionarii fraudelor electorale, cu respectarea dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), precum si ale Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).
(4) Autoritatea Electorala Permanenta, in calitate de operator de date cu caracter personal, imputerniceste Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in sensul Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), sa efectueze operatiuni privind colectarea, inregistrarea, organizarea, stocarea, stergerea si distrugerea datelor cu caracter personal prelucrate pentru implementarea SIMPV.
(5) La data incheierii activitatilor prevazute la alin. (3), datele cu caracter personal prevazute de prezentele norme metodologice vor fi distruse.
Articolul 42
(1) Au acces la datele furnizate de ADV Curtea Constitutionala, Biroul Electoral Central, birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, precum si operatorii din Centrul de suport tehnic.
(2) Ministerul Afacerilor Interne are acces on-line la notificarile furnizate de ADV privind cazurile in care sunt inregistrate in SIMPV persoane omise din listele electorale permanente, cazurile in care o persoana a votat fara a avea acest drept, desi era inscrisa in lista persoanelor carora li s-a interzis exercitarea acestui drept si a persoanelor puse sub interdictie, precum si cazurile in care un alegator a votat de mai multe ori.
Articolul 43
(1) La alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 2019, listele electorale suplimentare din strainatate in format .pdf, precum si lista numelor si codurilor numerice personale ale alegatorilor validati on-line in format .csv sunt transmise in Sistemul informatic central unde pot fi vizualizate de biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, Biroul Electoral Central si persoanele prevazute de art. 5 alin. (2).
(2) In cel mult 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, Serviciul de Telecomunicatii Speciale comunica Autoritatii Electorale Permanente lista persoanelor autorizate sa acceseze datele din SIMPV si nivelul de acces al acestora, in functie de competente, altele decat operatorii de calculator .
Articolul 44
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
