din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2050 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

  Publicat: 09 Dec 2023       10470 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare - Republicata

Actualizata prin Ordonanta de urgenta 44/2023 pentru stabilirea unor masuri necesare optimizarii procesului de implementare a proiectelor de infrastructura finantate din fonduri externe nerambursabile, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Desfiintarea unui contract sinalagmatic cu executare succesiva, la cererea uneia dintre parti, ca urmare a faptului ca cealalta parte nu si-a executat in mod culpabil obligatiile contractactuale.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Comune, orase, municipii si judete.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Persoana care primeste un legat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este un titlu �n temeiul caruia persoana pentru care s-a emis face dovada calitatii sale de mostenitor.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Impozit care se aplica in mod direct asupra unei activitati inca de la inceperea (nasterea) ei.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Primirea unei sume de bani de la o persoana fizica sau juridica in numerar
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Operatiune de transferare a unei sume din contul bancar al unui titular in contul bancar al altui titular.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Inscriere a unui drept real imobiliar sau notarea unui act cu privire la un imobil, in cartea funciara.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Veniturile si cheltuielile Uniunii Europene sunt prevazute in bugetul comunitatii, in baza unor prognoze anuale. Cheltuielile operationale determinate de transpunerea in practica a Titlurilor V si VI ale Tratatului asupra Uniunii Europene constituie o exceptie de la regula, fiind in sarcina statelor membre.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,

Art. 8

Datele geodezice si cartografice interesand apararea tarii, ordinea publica si securitatea nationala se pastreaza, dupa caz, de catre institutiile competente potrivit domeniului de activitate .

Art. 9

(1) Agentia Nationala este finantata din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

(11) In exercitarea atributiilor prevazute de lege, Agentia Nationala si institutiile subordonate prelucreaza date cu caracter personal, responsabilitatea protejarii datelor transmise catre terti revenind acestora din urma, in conditiile legii.

(2) Subventia de la bugetul de stat se acorda pentru finantarea valorii totale a proiectelor finantate din fonduri externe rambursabile, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru finantarea valorii totale a proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si pentru perioada de programare 2021-2027, cu exceptia Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA�, caz in care finantarea valorii totale a proiectului major se suporta din veniturile proprii ale Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, cu aplicarea mecanismului rambursarii pentru contravaloarea contributiei din fonduri europene.

(21) Pentru asigurarea managementului financiar al proiectului major prevazut la alin. (2) , in bugetul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara se cuprind creditele de angajament si creditele bugetare aferente valorii totale a proiectului finantat din fonduri europene, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (5) , art. 11, precum si a normelor aplicabile proiectelor implementate in parteneriat din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

(22) Activitatile prevazute in cadrul Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA� si care nu au fost finalizate in perioada de eligibilitate sunt incluse in Programul national de cadastru si carte funciara, care se deruleaza pana la finalizarea inregistrarii sistematice a imobilelor la nivelul intregii tari si vor fi finantate din veniturile proprii ale Agentiei Nationale.

(23) Pentru asigurarea continuitatii lucrarilor de inregistrare sistematica contractate in cadrul Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA�, Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara va putea incheia acte aditionale, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, prin acordul partilor, pentru prelungirea cu maximum 1 an a termenelor de prestare a serviciilor din contractele avand ca obiect lucrari de inregistrare sistematica si din acordurile-cadru incheiate, in care s-a prevazut o clauza de reziliere de drept, fara notificare prealabila si fara interventia instantei de judecata, cauzata de depasirea cuantumului penalitatilor de intarziere, chiar si in situatiile in care aceasta este determinata de neindeplinirea/intarzierea/indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor legale ce revin unor terti.

(24) Modificarile contractelor rezultate ca urmare a aplicarii prezentului articol nu constituie o modificare substantiala a contractului, nefiind necesara organizarea unei noi proceduri de atribuire, fiind asimilate situatiilor prevazute la art. 221 alin. (1) lit. e) coroborat cu art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(25) Modificarilor aduse contractelor de servicii le sunt aplicabile prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Veniturile proprii ale Agentiei Nationale si institutiilor subordonate se constituie din:

a) tarife aferente serviciilor si produselor furnizate de Agentia Nationala si institutiile subordonate;

b) inchirieri de spatii si aparatura;

c) donatii si sponsorizari primite potrivit legii;

d) alte sume incasate in conditiile legii.

(31) Veniturile proprii prevazute la alin. (3) se utilizeaza pentru finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei Nationale si ale institutiilor subordonate, pentru cofinantarea proiectelor cu finantare din fonduri externe nerambursabile, altele decat cele prevazute la alin. (2) , precum si pentru finantarea Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA�.

(32) Activitatile cuprinse in Programul national de cadastru si carte funciara, prevazut la alin. (23) , se pot finanta si din fonduri externe nerambursabile, precum si din alte surse financiare alocate din bugetul unitatilor administrativ-teritoriale.

(33) Sumele rambursate de autoritatea de management aferente cheltuielilor efectuate in cadrul proiectelor cu finantare externa nerambursabila se restituie de catre Agentia Nationala in conturile de cheltuieli bugetare ale ordonatorului principal de credite din care a fost acordata subventia, in termen de 7 zile lucratoare de la data incasarii, cu respectarea prevederilor art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care restituirea subventiei se efectueaza in anul urmator celui in care s-a acordat, iar in cazul Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA�, pentru finantarea din veniturile proprii ale Agentiei Nationale, sumele cuvenite a fi rambursate in conditiile legii beneficiarului proiectului se vireaza de catre autoritatile de management in conturile de venituri ale bugetului Agentiei Nationale si se vor face venit la bugetul acesteia.

(34) In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale initiaza lucrari de inregistrare sistematica in conditiile prezentei legi, din surse financiare alocate din bugetul unitatilor administrativ - teritoriale, acestea pot beneficia de sponsorizari de la persoane fizice sau juridice pentru finalizarea acestor lucrari, in conditiile legii.

(4) Veniturile prevazute la alin. (3) sunt venituri proprii ale Agentiei Nationale si pot fi incasate si prin intermediul unitatilor subordonate. Agentia Nationala repartizeaza unitatilor subordonate subventii si sume aferente veniturilor proprii.

(41) Sumele incasate de catre institutiile subordonate se vireaza in conturile corespunzatoare de venituri proprii ale bugetului Agentiei Nationale, in functie de natura acestora, o data pe saptamana.

(5) - Art. 9, alin. (5) din titlul I, capitolul II a fost abrogat la 11-dec-2015 de Art. 32 din capitolul II din Ordonanta urgenta 57/2015.

(6) Tarifele si incasarile prevazute la alin. (3) nu sunt purtatoare de TVA, in conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Plata onorariilor si tarifelor in vederea eliberarii de catre notarii publici a certificatelor de mostenitor, certificate intocmite cu privire la imobile ce au facut obiectul inregistrarii sistematice, se face de catre Agentia Nationala din veniturile proprii, in aplicarea Programului national de cadastru si carte funciara, chiar si ulterior finalizarii inregistrarii sistematice, cu conditia respectarii termenelor maximale prevazute la alin. (9) , cu respectarea prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la plata TVA.

(71) Sumelor achitate de Agentia Nationala pentru plata certificatelor de mostenitor prevazute la alin. (7) li se adauga taxa pe valoarea adaugata, dispozitie aplicabila tuturor certificatelor de mostenitor intocmite cu privire la imobile ce au facut obiectul inregistrarii sistematice, indiferent de data eliberarii acestora, de catre notarii publici care intrunesc conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8) Procedura de eliberare si termenul de plata a certificatelor prevazute la alin. (7) se stabilesc prin protocol incheiat intre Agentia Nationala si Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania. Protocolul se aproba prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale si hotarare a Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(81) Cuantumul onorariului notarial achitat de Agentia Nationala pentru eliberarea de catre notarii publici a certificatelor de mostenitor, a certificatelor de mostenitor suplimentar, a certificatelor de legatar si a certificatelor de vacanta succesorala, intocmite cu privire la imobile ce au facut obiectul inregistrarii sistematice, se stabileste, la propunerea Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, prin ordin comun al ministrului justitiei si al directorului general al Agentiei Nationale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(9) Plata certificatelor de mostenitor se face de catre Agentia Nationala conform procedurii prevazute la alin. (8) , cu exceptia certificatelor de mostenitor eliberate ulterior implinirii unui termen de 2 ani de la data sesizarii camerei notarilor publici de catre primarie, in cazul succesiunilor nedezbatute, in vederea repartizarii cauzei succesorale notarului public competent.

(10) In cadrul lucrarilor de inregistrare sistematica nu se datoreaza impozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare, prin derogare de la dispozitiile art. 111 alin. (1) si (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Prevederile art. 111 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt aplicabile in cadrul procesului de inregistrare sistematica.

(11) Prin derogare de la prevederile Codului fiscal, actele notariale prin care opereaza transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia constatate prin certificat de mostenitor, certificat de mostenitor suplimentar sau certificat de legatar, eliberate la solicitarea oficiului teritorial sau a secretarului unitatii administrativ-teritoriale in vederea realizarii inregistrarii sistematice, nu sunt supuse impozitului pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare.

(12) Pentru inscrierea in cartea funciara a drepturilor reale in conditiile alin. (10) si (11) , registratorii de carte funciara nu solicita dovada indeplinirii obligatiei de plata a acestui impozit .

(121) Prin procedurile prevazute la alin. (32) si (346) se pot stabili categoriile de imobile exceptate de la decontare, precum si cele pentru care se deconteaza un cuantum mai mic decat cel prevazut la alin. (30) si (345) .

(13) Tarifele pentru cererile avand ca obiect furnizarea serviciilor prestate de Agentia Nationala si unitatile sale subordonate pot fi incasate de notarii publici in numele si pe seama Agentiei Nationale, pe chitantiere puse la dispozitie de catre Agentia Nationala si inscriptionate cu datele sale de identificare, pe bonuri fiscale proprii, prin ordine de plata, ca urmare a viramentelor bancare efectuate in contul biroului notarial, prin mijloace electronice de plata sau orice alte modalitati prevazute de lege. Tarifele incasate de notarii publici in contul biroului notarial, in conditiile prezentei legi, prin oricare dintre mijloacele prevazute anterior sunt virate, pana la data de 25 a lunii urmatoare, in contul Agentiei Nationale, deschis la Trezoreria Statului, conform evidentelor tinute de biroul notarial. Metodologia de incasare si virare a tarifelor de publicitate imobiliara se stabileste de Agentia Nationala si Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania prin protocol, care se aproba in conditiile alin. (8) . Evidenta tarifelor incasate de notarii publici in conditiile prezentei legi se tine separat de evidenta financiar-contabila a biroului notarial.

(131) In cazul in care notarii publici nu vireaza tarifele incasate, in termenul si in conditiile prevazute la alin. (13) , tarifele, inclusiv accesoriile aferente acestora, se stabilesc prin decizia oficiului teritorial, semnata de director si de contabilul-sef, avizata de legalitate. Decizia oficiului teritorial constituie titlu executoriu, iar executarea silita se efectueaza cu respectarea prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

(132) Pentru neachitarea tarifelor incasate de catre notarii publici la termenul prevazut la alin. (13) , se aplica dispozitiile Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru creantele datorate bugetului de stat .

(133) Tarifele prevazute de prezenta lege sunt creante bugetare asimilate creantelor fiscale.

(14) Agentia Nationala si institutiile subordonate nu emit facturi fiscale pentru tarifele incasate in vederea furnizarii serviciilor prestate in domeniul specific de activitate, prevedere aplicabila inclusiv situatiilor in care tarifele sunt incasate prin virament in contul biroului notarial potrivit alin. (13) .

(15) In vederea efectuarii viramentului in contul biroului notarial, notarul public elibereaza beneficiarului un inscris din care rezulta valoarea tarifului aferent serviciului de cadastru si publicitate imobiliara solicitat. Dovada incasarii tarifelor prin ordine de plata ca urmare a viramentelor bancare efectuate in contul biroului notarial se face cu copia ordinului de plata in contul acestuia si prin mentiunile corespunzatoare din incheierea de autentificare, incheierea finala emisa ca urmare a dezbaterii succesiunii sau incheierea de intabulare si extrasul de carte funciara, dupa caz.

(16) Tarifele pentru servicii de publicitate imobiliara pot fi incasate si de alte institutii sau persoane, in baza protocoalelor de colaborare incheiate cu Agentia Nationala.

(17) Tarifele se stabilesc, se modifica si se actualizeaza de consiliul de administratie si se aproba prin ordin cu caracter normativ al directorului general, cu avizul prealabil al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

(18) Veniturile incasate se vireaza in contul Agentiei Nationale deschis la Trezoreria Statului.

(19) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului din subventia acordata de la bugetul de stat se restituie la acest buget . Subventia nu se regularizeaza cu veniturile proprii, iar veniturile proprii ramase neutilizate la sfarsitul anului se reporteaza in anul urmator.

(20) Agentia Nationala poate colabora cu persoane fizice si juridice romane sau straine de specialitate, in conditiile legii, pentru realizarea unor obiective de interes comun, corespunzatoare domeniului sau de activitate .

(21) Agentia Nationala isi asuma intreaga responsabilitate in implementarea Proiectului cadastrului si publicitatii imobiliare, finantat prin imprumut de la Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) , si a celorlalte acorduri internationale ce implica imprumuturi nerambursabile sau garantii de la stat, asumate anterior de Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, inclusiv pentru partea preluata de la Ministerul Justitiei.

(22) Agentia Nationala va face toate demersurile necesare amendarii acordurilor de imprumut internationale pentru a se realiza inlocuirea Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie si a Ministerului Justitiei cu Agentia Nationala.

(23) Se instituie Programul national de cadastru si carte funciara in scopul inregistrarii gratuite a imobilelor in sistemul integrat de cadastru si carte funciara, realizarii planului cadastral al imobilelor si deschiderii cartilor funciare la nivelul tuturor unitatilor administrativ-teritoriale.

(231) Programul national de cadastru si carte funciara, finantat in conditiile prezentei legi si gestionat de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, se deruleaza pe perioada prevazuta la alin. (22) .

(24) Planul cadastral al imobilelor si cartile funciare deschise potrivit alin. (23) reflecta situatia tehnica si juridica actuala a imobilelor.

(25) In aplicarea prevederilor alin. (23) si (24) , ca urmare a sesizarii camerei notarilor publici, potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (2) lit. g) si ale art. 12 alin. (4) , notarii publici elibereaza certificatele de mostenitor pentru succesiunile nedezbatute.





Afişează Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 7/1996    Legea 7/1996 actualizata    Legea 7/1996 actualizata 2024    Legea cadastrului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 13/2019: Lipsa autorizatiei de construire sau nerespectarea prevederilor acesteia - impedimente pentru recunoasterea dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 5/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 din Legea nr. 7/1996
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Plangere impotriva incheierii de carte funciara. Somatie notata in cartea funciara. Mentinerea notarii somatiei, in urma dezmembrarii imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 215 din 23 ianuarie 2014

Actiune in revendicare. Imobil ce a apartinut patrimoniului sindicatului. Incidenta dispozitiilor art. 480 C.civ.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 319 din 30 martie 2014

Revendicare imobil. Concurs intre legea speciala si Conventia Europeana a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia civila si de proprietate intelectuala, Decizia nr. 1176/R din 11.02.2011

Uzucapiune. Actiune in prestatie tabulara
Pronuntaţă de: Judecatoria Intorsura Buzaului, Sentinta civila nr. 124 din 02.03.2011

Respingerea actiunii privind obligarea coproprietarului sa isi dea consimtamantul pentru efectuarea lucrarilor de reparatie a imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I civila, Decizia nr. 3460/R din 07.10.2011

Acord de mediere. Partajul bunurilor succesorale
Pronuntaţă de: Tribunalul Alba, Sectia civila, Sentinta civila nr. 1565 din 22.03.2011

Radierea dreptului de superficie din cartea funciara
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectia civila, Decizia nr. 50 din 02.03.2012

Neplata pretului determina rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectie civila, Decizia nr. 173 din 12.06.2012



Articole Juridice

Atributiile de control judiciar exercitate de Judecatorie
Sursa: EuroAvocatura.ro