din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1776 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare

  Publicat: 09 Dec 2023       10476 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare - Republicata

Actualizata prin Ordonanta de urgenta 44/2023 pentru stabilirea unor masuri necesare optimizarii procesului de implementare a proiectelor de infrastructura finantate din fonduri externe nerambursabile, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Act adoptat de organele de stat,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Comune, orase, municipii si judete.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Operatiunea de proiectare urbanistica prin care se determina divizarea uneia sau mai multor proprietati funciare distincte,
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Operatiunea de proiectare urbanistica prin care se determina divizarea uneia sau mai multor proprietati funciare distincte,
Operatiunea de proiectare urbanistica prin care se determina divizarea uneia sau mai multor proprietati funciare distincte,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Situat in afara terenului construit al unei localitati. In afara planului general de situatie al unei localitati.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Comune, orase, municipii si judete.
Comune, orase, municipii si judete.
Situat in afara terenului construit al unei localitati. In afara planului general de situatie al unei localitati.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Indicator rezultat din analiza raportului unor aspecte diferite din activitatea unei societati, cum ar fi coeficientul de randament, coeficientul de rotatie, de solvabilitate, rentabilitate, lichiditate etc.
Indicator rezultat din analiza raportului unor aspecte diferite din activitatea unei societati, cum ar fi coeficientul de randament, coeficientul de rotatie, de solvabilitate, rentabilitate, lichiditate etc.
Indicator rezultat din analiza raportului unor aspecte diferite din activitatea unei societati, cum ar fi coeficientul de randament, coeficientul de rotatie, de solvabilitate, rentabilitate, lichiditate etc.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Situat in afara terenului construit al unei localitati. In afara planului general de situatie al unei localitati.
Indicator rezultat din analiza raportului unor aspecte diferite din activitatea unei societati, cum ar fi coeficientul de randament, coeficientul de rotatie, de solvabilitate, rentabilitate, lichiditate etc.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Comune, orase, municipii si judete.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Comune, orase, municipii si judete.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prestatia la care partile sau numai una din ele se obliga.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Comune, orase, municipii si judete.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Comune, orase, municipii si judete.
Comune, orase, municipii si judete.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Comune, orase, municipii si judete.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana care detine un bun, stapanindu-l fara intentia sau vointa de a efectua aceasta stapanire pentru sine,

(26) Programul national de cadastru si carte funciara prevazut la alin. (23) se aproba prin hotarare a Guvernului.

(27) Programul national de cadastru si carte funciara include actiunile necesare derularii, precum si sumele aferente acestora si consta in activitati precum:

a) masuratori cadastrale;

b) activitati de geodezie, cartografie, topografie si fotogrammetrie;

c) activitati de informare si constientizare a publicului;

d) dezvoltare si mentenanta a sistemelor informatice;

e) conversia cartilor funciare si a documentatiilor cadastrale din format analogic in format digital;

f) tehnica de calcul si de stocare;

g) alte activitati ce decurg din derularea Programului national de cadastru si carte funciara .

(28) In vederea realizarii Programului national de cadastru si carte funciara mentionat la alin. (23) :

a) se organizeaza in cadrul Agentiei Nationale si al unitatilor subordonate compartimente functionale de inregistrare sistematica a proprietatilor imobiliare, ale caror atributii se stabilesc prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale si care urmaresc, in principal, coordonarea lucrarilor de inregistrare sistematica la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, precum si la nivel national;

b) Agentia Nationala si institutiile subordonate pot angaja personal cu contract de munca pe perioada determinata, cu finantare din venituri proprii. Salarizarea personalului angajat cu contract de munca pe perioada determinata se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din Agentia Nationala sau unitatile subordonate, dupa caz;

b1) contractele individuale de munca pe perioada determinata ale personalului incadrat pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi pot fi modificate in contracte individuale de munca pe durata nedeterminata, prin incheierea unor acte aditionale, in conditiile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) prin fisa postului se stabilesc atributiile corespunzatoare nivelului de pregatire profesionala a intregului personal angajat in cadrul Agentiei Nationale si al unitatilor subordonate, in vederea indeplinirii activitatilor specifice institutiei, inclusiv activitatile de receptie si cele corespunzatoare Programului national de cadastru si carte funciara, indiferent de modul de finantare;

d) intreg personalul Agentiei Nationale si institutiilor subordonate, inclusiv personalul nou angajat in conditiile lit. b) , beneficiaza de toate drepturile, inclusiv drepturile de natura salariala dobandite anterior de personalul angajat pe perioada nedeterminata.

e) Plata serviciilor de inregistrare sistematica la nivelul unitatii administrativ-teritoriale se stabileste la un pret unitar pe hectar. In cazul imobilelor cu proprietari neidentificati se achita 10% din pretul unitar pe hectar.

f) personalul de specialitate cadastru si carte funciara al oficiilor teritoriale care indeplineste activitati specifice, inclusiv activitatile de receptie si alte activitati corespunzatoare Programului national de cadastru si carte funciara, beneficiaza din partea angajatorului de decontarea cheltuielilor necesare asigurarii asistentei juridice, in cazul in care impotriva sa au fost formulate sesizari de catre organele de cercetare penala sau actiuni in justitie cu privire la modul de exercitare a atributiilor de serviciu, daca se constata nevinovatia sa. Conditiile si plafoanele de decontare a cheltuielilor necesare asigurarii asistentei juridice se stabilesc prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, in limita bugetului aprobat.

(29) In cadrul Programului national de cadastru si carte funciara se cofinanteaza lucrarile de inregistrare sistematica, precum si lucrarile de intocmire a planurilor parcelare, ce vor fi coordonate de catre comisiile locale de restituire a proprietatilor funciare, in conformitate cu art. 40 alin. (4) -(12) , initiate ca urmare a contractarii acestora de catre unitatile administrativ-teritoriale, valoarea cofinantarii fiind in cuantumul prevazut la alin. (345) .

(291) Sectoarele cadastrale receptionate de oficiile teritoriale dupa data intrarii in vigoare a Legii nr. 150/2015 pentru modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 459 din 25 iunie 2015, indiferent de data contractarii acestor lucrari de catre unitatile administrativ-teritoriale, se cofinanteaza potrivit alin. (29) si alin. (30) -(34) .

(292) Prin exceptie de la prevederile alin. (291) , pot face obiectul decontarii potrivit alin. (29) si (30) -(34) si sectoarele cadastrale receptionate de catre oficiile teritoriale anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 150/2015 pentru modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, in cadrul contractelor de inregistrare sistematica incheiate de unitatile administrativ-teritoriale in baza protocoalelor de colaborare incheiate cu Agentia Nationala.

(30) De la data intrarii in vigoare a prezentei legi, la sumele prevazute la alin. (29) si (345) , ce se deconteaza de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara pentru cofinantarea lucrarilor de intocmire a planurilor parcelare si pentru cofinantarea sau finantarea lucrarilor de inregistrare sistematica, contractate de unitatile administrativ-teritoriale, se adauga taxa pe valoarea adaugata.

(31) - Art. 9, alin. (31) din titlul I, capitolul II a fost abrogat la 23-mai-2019 de Art. I, punctul 10. din Legea 105/2019.

(32) Plata destinata cofinantarii prevazute la alin. (29) se face de catre Agentia Nationala, in limita bugetului aprobat, ulterior finalizarii inregistrarii sistematice la nivelul sectorului cadastral sau lucrarilor de intocmire a planurilor parcelare la nivel de tarla, conform unei proceduri stabilite prin regulament aprobat prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, sumele decontate neputand depasi valoarea totala a contractelor de prestari servicii pentru lucrarile de inregistrare sistematica, precum si pentru lucrarile de intocmire a planurilor parcelare.

(33) Plata prevazuta la alin. (29) -(32) se aproba de Consiliul de administratie al Agentiei Nationale, la solicitarea expresa a unitatii administrativ-teritoriale, cu mentionarea sumei care se solicita a se deconta.

(34) Fondurile aferente acestor lucrari se vireaza in contul unitatilor administrativ-teritoriale ulterior infiintarii cartilor funciare, iar suma ce urmeaza a fi virata se va calcula raportat la numarul total de carti funciare, in cuantumul prevazut de lege la data solicitarii de decontare.

(341) In cadrul Programului national de cadastru si carte funciara se finanteaza, in conditiile legii, si lucrarile de inregistrare sistematica ce vor fi initiate de unitati administrativ-teritoriale, avand ca obiect sectoare cadastrale, indiferent de calitatea titularului dreptului, respectiv proprietar, titular al unui drept real asupra imobilului sau posesor de:

a) imobile din extravilan;

b) imobile din intravilan;

c) imobile din extravilan si din intravilan.

(342) - Art. 9, alin. (34^2) din titlul I, capitolul II a fost abrogat la 11-nov-2021 de Art. I, punctul 8. din Legea 264/2021.

(343) Finantarea lucrarilor de inregistrare sistematica prevazute la alin. (341) si (342) se efectueaza prin alocarea fiecarei unitati administrativ-teritoriale de sume de la bugetul Agentiei Nationale, prin bugetele oficiilor teritoriale, in limita bugetului aprobat si a acordului Consiliului de administratie, pe baza de contract de finantare multianual, care va contine inclusiv clauze referitoare la procedura de monitorizare a lucrarilor de catre Agentia Nationala, prin oficiile teritoriale.

(344) Alocarea sumelor aprobate cu destinatia prevazuta la alin. (341) si (342) unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare se realizeaza ca urmare a aprobarii de catre Consiliul de administratie, de la o pozitie distincta de transferuri, din bugetul Agentiei Nationale, prin bugetele oficiilor teritoriale, si constituie surse de finantare complementare pentru bugetele acestora. Sumele primite de unitatile administrativ-teritoriale se evidentiaza la o pozitie distincta de venituri in bugetele acestora.

(345) Agentia Nationala finanteaza lucrarile de inregistrare sistematica initiate de unitatile administrativ-teritoriale in conditiile alin. (341) si (342) intr-un cuantum de maximum 84 lei + TVA/carte funciara, care se majoreaza pentru terenurile situate in extravilan cu coeficientii aferenti categoriilor de dificultate ale terenurilor in functie de relief prevazuti in anexele la Normele de timp pentru operatiile necesare realizarii lucrarilor de specialitate in cadrul Centrului National de Cartografie, aprobate prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale. Cuantumul de maximum 84 lei + TVA/carte funciara se majoreaza pentru terenurile situate in intravilanul comunelor cu un coeficient de 2,6, pentru terenurile situate in intravilanul oraselor, municipiilor si resedintelor de judet se majoreaza cu un coeficient de 3,1, iar pentru terenurile situate in intravilanul localitatilor din judetul Ilfov si Bucuresti se majoreaza cu un coeficient de 3,5. Pentru imobilele situate in zonele de aplicare a Decretului-lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 27 aprilie 1938, sumele rezultate ca urmare a majorarii cuantumului de maximum 84 lei + TVA/carte funciara cu coeficientii aferenti categoriilor de dificultate ale terenurilor in functie de relief in cazul imobilelor situate in extravilan sau cu coeficientii aferenti in cazul imobilelor situate in intravilan se majoreaza cu un coeficient de 1,4.

(346) Procedura si modalitatea de alocare a sumelor, precum si raportarea de catre beneficiari a stadiului de executie a lucrarilor se stabilesc prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(347) In vederea asigurarii finantarii prevazute la alin. (343) si (344) , unitatile administrativ-teritoriale care intentioneaza demararea lucrarilor de inregistrare sistematica a terenurilor la nivel de sector cadastral, conform alin. (341) si (342) , au obligatia de a transmite oficiilor teritoriale in raza carora sunt situate sectoarele cadastrale solicitarea de a se incheia contractul de finantare, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a procedurii prevazute la alin. (346) . In vederea derularii accelerate a Programului national de cadastru si carte funciara, termenul de 60 de zile se va calcula de la primirea de catre unitatea administrativ-teritoriala a instiintarii transmise de oficiul teritorial cu privire la suma alocata pentru finantare si a modelului contractului de finantare, prevederile alin. (348) nefiind aplicabile. Unitatile administrativ-teritoriale beneficiare ale finantarii lucrarilor de inregistrare sistematica au obligatia de a include cu prioritate in sectoarele cadastrale care fac obiectul contractului de prestari servicii terenurile aferente proiectelor de infrastructura de interes national, precum si pe cele care fac obiectul subventiilor platite de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura.

(348) La implinirea a 5 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (347) , oficiile teritoriale vor notifica unitatile administrativ-teritoriale care nu au solicitat incheierea contractului de finantare, pentru a solicita incheierea contractului in termen de 15 zile de la primirea notificarii, sub sanctiunea pierderii finantarii.

(349) Unitatile administrativ-teritoriale care au initiat lucrari de inregistrare sistematica prin protocoale de colaborare incheiate cu Agentia Nationala, precum si unitatile administrativ-teritoriale incluse in Programul national de cadastru si carte funciara, prin proceduri initiate de Agentia Nationala, sunt exceptate de la prevederile alin. (341) si (342) .

(3410) Efectuarea lucrarilor de inregistrare sistematica derulate in conditiile alin. (341) si (342) se face cu respectarea dispozitiilor alin. (7) -(9) , precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (2) - art. 17.

(3411) - Art. 9, alin. (34^11) din titlul I, capitolul II a fost abrogat la 29-mai-2017 de Art. 1, punctul 8. din Legea 111/2017.

(3412) Unitatile administrativ-teritoriale beneficiare au obligatia sa transmita Agentiei Nationale toate documentele necesare monitorizarii si finantarii prin program a obiectivului prevazut la alin. (341) si (342) si sunt responsabile pentru realitatea, exactitatea si legalitatea datelor prezentate.

(35) Lucrarile de inregistrare sistematica demarate in cadrul Acordului de imprumut (Proiect privind completarea sprijinului financiar acordat de Uniunea Europeana pentru restructurarea agriculturii) dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 decembrie 2007 si ratificat prin Legea nr. 14/2009, cu modificarile ulterioare, vor fi finantate din veniturile proprii ale Agentiei Nationale.

(36) - Art. 9, alin. (36) din titlul I, capitolul II a fost abrogat la 30-iun-2016 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 35/2016.

(37) Specificatiile tehnice continute in documentatiile de atribuire a contractelor pentru lucrari de geodezie, cartografie, fotogrammetrie si aerofotografiere sunt avizate pentru conformitate cu reglementarile specifice de catre Agentia Nationala, inainte de initierea procedurilor de achizitie publica, sub sanctiunea neacordarii avizului de incepere a lucrarilor, respectiv a respingerii cererii de receptie.

(38) Specificatiile tehnice de realizare a lucrarilor sistematice de cadastru in vederea inscrierii imobilelor in cartea funciara sunt stabilite prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si contin, in principal, activitatile aferente etapelor prevazute la art. 11 alin. (2) .

CAPITOLUL III: Organizarea lucrarilor sistematice de cadastru in vederea inscrierii in cartea funciara

Art. 10

(1) Inregistrarea sistematica a proprietatilor in sistemul integrat de cadastru si carte funciara se realizeaza pe baza masuratorilor necesare realizarii planului cadastral, in care sunt determinate pozitia limitelor dintre imobilele invecinate, din oficiu, gratuit si in mod sistematic, pe baza realitatii din teren, identificata conform art. 11 alin. (2) lit. e) si f) , indiferent de apartenenta imobilului la domeniul public sau privat al statului ori al unitatii administrativ-teritoriale sau de calitatea de proprietar, posesor ori detinator legal sau detentor precar prevazut la art. 918 din Codul civil. Lucrarile de masuratori se executa prin orice metoda grafica, numerica, fotogrammetrica sau combinate, in indeplinirea functiei tehnice a cadastrului.

(2) Documentatiile cadastrale determina suprafata terenurilor si constructiilor, rezultata din masuratori.

(3) In cadrul functiei economice a cadastrului se evidentiaza elementele tehnice necesare stabilirii valorilor impozabile ale imobilelor sau, dupa caz, a impozitelor sau taxelor pentru aceste imobile.

(4) Functia juridica a cadastrului se realizeaza prin identificarea proprietarilor, respectiv a posesorilor imobilelor si prin inscrierea acestora in documentele tehnice cadastrale, in scopul inscrierii imobilelor in cartea funciara.





Afişează Legea 7/1996, actualizata 2024, a cadastrului si a publicitatii imobiliare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 7/1996    Legea 7/1996 actualizata    Legea 7/1996 actualizata 2024    Legea cadastrului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 13/2019: Lipsa autorizatiei de construire sau nerespectarea prevederilor acesteia - impedimente pentru recunoasterea dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 5/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 din Legea nr. 7/1996
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Plangere impotriva incheierii de carte funciara. Somatie notata in cartea funciara. Mentinerea notarii somatiei, in urma dezmembrarii imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 215 din 23 ianuarie 2014

Actiune in revendicare. Imobil ce a apartinut patrimoniului sindicatului. Incidenta dispozitiilor art. 480 C.civ.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 319 din 30 martie 2014

Revendicare imobil. Concurs intre legea speciala si Conventia Europeana a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia civila si de proprietate intelectuala, Decizia nr. 1176/R din 11.02.2011

Uzucapiune. Actiune in prestatie tabulara
Pronuntaţă de: Judecatoria Intorsura Buzaului, Sentinta civila nr. 124 din 02.03.2011

Respingerea actiunii privind obligarea coproprietarului sa isi dea consimtamantul pentru efectuarea lucrarilor de reparatie a imobilului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I civila, Decizia nr. 3460/R din 07.10.2011

Acord de mediere. Partajul bunurilor succesorale
Pronuntaţă de: Tribunalul Alba, Sectia civila, Sentinta civila nr. 1565 din 22.03.2011

Radierea dreptului de superficie din cartea funciara
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectia civila, Decizia nr. 50 din 02.03.2012

Neplata pretului determina rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu, Sectie civila, Decizia nr. 173 din 12.06.2012



Articole Juridice

Atributiile de control judiciar exercitate de Judecatorie
Sursa: EuroAvocatura.ro