b.2. colaboreaza la actiunile de inventariere a bunurilor si valorilor pe care le gestioneaza, facand propuneri de noi dotari (mijloace fixe si obiecte de inventar);
b.3. participa ca membru in cadrul comisiilor de elaborare a documentatiei de atribuire a contractelor avand ca obiect achizitia mijloacelor fixe si obiectelor de inventar si, dupa caz, in cadrul comisiei de evaluare a ofertelor.
(8) Biroul administrativ are urmatoarele atributii:
a) administreaza si gestioneaza bunurile mobile si imobile din patrimoniul aflat in administrare, indiferent de titlul cu care sunt detinute, si urmareste folosirea sau exploatarea bunurilor din dotare pentru satisfacerea nevoilor institutiei, potrivit destinatiei acestora si cu respectarea normativelor in vigoare, conform planului aprobat de directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului;
b) organizeaza gestionarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor si pieselor de schimb, a carburantilor, lubrifiantilor si a altor valori materiale aflate in dotare si asigura inscrierea numarului de inventar pe mijloacele fixe;
c) organizeaza si controleaza modul de tinere a evidentei operative de catre salariatii cu atributii de gestionar si ia masurile necesare pentru asigurarea conditiilor legale de gestionare;
d) asigura distribuirea produselor achizitionate si urmareste utilizarea eficienta a acestora, cu incadrarea in normativele aprobate;
e) asigura parcurgerea tuturor etapelor necesare pentru distribuirea tichetelor de masa catre salariati, cu respectarea prevederilor legale;
f) administreaza si gestioneaza parcul auto din patrimoniul aflat in administrare, indiferent de titlul cu care sunt detinute;
g) organizeaza gestionarea pieselor de schimb, a carburantilor si a lubrifiantilor si urmareste folosirea sau exploatarea parcului auto pentru satisfacerea nevoilor institutiei, potrivit destinatiei acestora si cu respectarea normativelor in vigoare;
h) organizeaza intretinerea si efectuarea reparatiilor parcului auto, in regie proprie sau cu terti, fundamenteaza si inainteaza propuneri privind aprovizionarea cu materiale, piese de schimb, carburanti, precum si de incheiere a politelor de asigurare obligatorie de raspundere civila auto si CASCO pentru toate autovehiculele din dotare;
i) urmareste derularea contractelor incheiate avand ca obiect serviciile de intretinere si reparatii pentru autoturisme, confirmand indeplinirea obligatiilor in vederea efectuarii platii;
j) organizeaza si supravegheaza activitatea de exploatare a parcului auto, urmareste si indruma metodologic aplicarea dispozitiilor legale privind conditiile ce trebuie intrunite pentru circulatia pe drumurile publice, care intra in competenta sa;
k) tine evidenta trimiterilor postale pentru Oficiul National al Registrului Comertului si pentru oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si intocmeste notele de aprobare pentru propunerile de ordonantare postale, cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli;
l) organizeaza activitatile pentru care are dotari si personal, iar pentru alte activitati necesare propune incheierea de contracte de prestari de servicii cu tertii si urmareste realizarea acestora, confirmand plata;
m) fundamenteaza si inainteaza propuneri in vederea asigurarii necesarului de produse, servicii si lucrari pentru buna desfasurare a activitatii;
n) acorda viza "bun de plata" si viza "compartiment" pe facturi si pe alte documente de plata, confirmand astfel livrarea de produse, prestarea de servicii sau executarea de lucrari;
o) fundamenteaza si inainteaza propuneri de casare a bunurilor din dotare la comisiile de inventariere, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, si asigura valorificarea materialelor rezultate prin dezmembrarea bunurilor pentru care se obtine aprobarea;
p) urmareste incadrarea in plafoanele stabilite privind consumurile legate de utilizarea sistemului de telefonie fixa si mobila si stabileste sumele ce urmeaza a fi recuperate;
q) intocmeste si depune, sub semnatura persoanelor autorizate, la autoritatile fiscale competente declaratiile anuale privind mijloacele auto aflate in patrimoniul institutiei; urmareste achitarea obligatiilor catre bugetul local, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
r) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .
(9) Controlul financiar preventiv (C.F.P.) se exercita de persoanele propuse de directorul general spre a fi aprobate de ordonatorul principal de credite, respectiv Ministerul Justitiei, pe baza dosarelor complete ale acestor persoane, intocmite in conformitate cu prevederile legale, respectiv dispozitiile cap. III pct. 6 din Codul specific de norme profesionale.
ARTICOLUL 22 Directia registrul comertului central computerizat
(1) Directia registrul comertului central computerizat asigura si raspunde de:
a) administrarea registrelor comertului computerizate la nivel central, nomenclatoarelor interne si nationale utilizate in cadrul sistemului informatic unitar, cataloagelor de firme si embleme, arhiva de documente pe suport hartie si in format electronic, coordonarea intretinerii si administrarii acestora la nivel teritorial;
b) arhivarea electronica a cererilor de inregistrare si a documentelor aflate in sustinerea acestora depuse la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti;
c) asigurarea publicitatii datelor din registrul central al comertului prin eliberarea de certificate constatatoare, extrase de registru, informatii, statistici in termenele prevazute de lege;
d) indrumarea metodologica a activitatii de tinere a registrului central al comertului si a registrelor comertului la nivel teritorial;
e) participarea institutiei la elaborarea unor proiecte de acte normative in colaborare cu directiile din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si, dupa caz, cu reprezentantii altor institutii;
f) elaborarea sau, dupa caz, participarea la elaborarea raportarilor solicitate de Ministerul Justitiei si de alte institutii, precum si la proiecte derulate pentru indeplinirea obligatiilor Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene;
g) asigurarea relatiilor cu organizatii internationale din domeniul inregistrarii in registrele comertului si raportarilor aferente acestora.
(2) In colaborare cu Directia contencios, asigura proiectarea formularisticii utilizate in activitatea oficiilor registrului comertului.
(3) Participa la elaborarea de specificatii tehnice si functionale pentru achizitia de sisteme informatice specializate, servicii de consultanta pentru proiectarea/realizarea si implementarea sistemelor informatice, achizitia de servicii de dezvoltare de software adaptat, servicii de mentenanta si suport pentru produsele software si aplicatii implementate.
(4) In cadrul Directiei registrului comertului central computerizat functioneaza urmatoarele structuri:
a) Serviciul registrul comertului central computerizat;
b) Serviciul valorificare date, format din:
- Biroul furnizare informatii;
- Colectivul eliberare acte;
c) Serviciul arhiva electronica si prelucrari statistice, format din:
- Colectivul administrare sistem arhivare electronica;
- Biroul arhivare electronica;
- Colectivul prelucrari statistice;
d) Serviciul indrumare metodologica a registrului comertului.
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut