din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3823 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

  Publicat: 19 Feb 2010       51298 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 109 din 18/02/2010

Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Forma a raspunderii juridice care se fundamenteaza pe obligatia celui ce a pagubit pe altul de a repara prejudicial produs.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Desfiintarea unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel, recurs in anulare).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
A fost promulgat la 11.09.1865
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.

b.2. colaboreaza la actiunile de inventariere a bunurilor si valorilor pe care le gestioneaza, facand propuneri de noi dotari (mijloace fixe si obiecte de inventar);

b.3. participa ca membru in cadrul comisiilor de elaborare a documentatiei de atribuire a contractelor avand ca obiect achizitia mijloacelor fixe si obiectelor de inventar si, dupa caz, in cadrul comisiei de evaluare a ofertelor.

(8) Biroul administrativ are urmatoarele atributii:

a) administreaza si gestioneaza bunurile mobile si imobile din patrimoniul aflat in administrare, indiferent de titlul cu care sunt detinute, si urmareste folosirea sau exploatarea bunurilor din dotare pentru satisfacerea nevoilor institutiei, potrivit destinatiei acestora si cu respectarea normativelor in vigoare, conform planului aprobat de directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului;

b) organizeaza gestionarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor si pieselor de schimb, a carburantilor, lubrifiantilor si a altor valori materiale aflate in dotare si asigura inscrierea numarului de inventar pe mijloacele fixe;

c) organizeaza si controleaza modul de tinere a evidentei operative de catre salariatii cu atributii de gestionar si ia masurile necesare pentru asigurarea conditiilor legale de gestionare;

d) asigura distribuirea produselor achizitionate si urmareste utilizarea eficienta a acestora, cu incadrarea in normativele aprobate;

e) asigura parcurgerea tuturor etapelor necesare pentru distribuirea tichetelor de masa catre salariati, cu respectarea prevederilor legale;

f) administreaza si gestioneaza parcul auto din patrimoniul aflat in administrare, indiferent de titlul cu care sunt detinute;

g) organizeaza gestionarea pieselor de schimb, a carburantilor si a lubrifiantilor si urmareste folosirea sau exploatarea parcului auto pentru satisfacerea nevoilor institutiei, potrivit destinatiei acestora si cu respectarea normativelor in vigoare;

h) organizeaza intretinerea si efectuarea reparatiilor parcului auto, in regie proprie sau cu terti, fundamenteaza si inainteaza propuneri privind aprovizionarea cu materiale, piese de schimb, carburanti, precum si de incheiere a politelor de asigurare obligatorie de raspundere civila auto si CASCO pentru toate autovehiculele din dotare;

i) urmareste derularea contractelor incheiate avand ca obiect serviciile de intretinere si reparatii pentru autoturisme, confirmand indeplinirea obligatiilor in vederea efectuarii platii;

j) organizeaza si supravegheaza activitatea de exploatare a parcului auto, urmareste si indruma metodologic aplicarea dispozitiilor legale privind conditiile ce trebuie intrunite pentru circulatia pe drumurile publice, care intra in competenta sa;

k) tine evidenta trimiterilor postale pentru Oficiul National al Registrului Comertului si pentru oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si intocmeste notele de aprobare pentru propunerile de ordonantare postale, cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli;

l) organizeaza activitatile pentru care are dotari si personal, iar pentru alte activitati necesare propune incheierea de contracte de prestari de servicii cu tertii si urmareste realizarea acestora, confirmand plata;

m) fundamenteaza si inainteaza propuneri in vederea asigurarii necesarului de produse, servicii si lucrari pentru buna desfasurare a activitatii;

n) acorda viza "bun de plata" si viza "compartiment" pe facturi si pe alte documente de plata, confirmand astfel livrarea de produse, prestarea de servicii sau executarea de lucrari;

o) fundamenteaza si inainteaza propuneri de casare a bunurilor din dotare la comisiile de inventariere, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, si asigura valorificarea materialelor rezultate prin dezmembrarea bunurilor pentru care se obtine aprobarea;

p) urmareste incadrarea in plafoanele stabilite privind consumurile legate de utilizarea sistemului de telefonie fixa si mobila si stabileste sumele ce urmeaza a fi recuperate;

q) intocmeste si depune, sub semnatura persoanelor autorizate, la autoritatile fiscale competente declaratiile anuale privind mijloacele auto aflate in patrimoniul institutiei; urmareste achitarea obligatiilor catre bugetul local, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;

r) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .

(9) Controlul financiar preventiv (C.F.P.) se exercita de persoanele propuse de directorul general spre a fi aprobate de ordonatorul principal de credite, respectiv Ministerul Justitiei, pe baza dosarelor complete ale acestor persoane, intocmite in conformitate cu prevederile legale, respectiv dispozitiile cap. III pct. 6 din Codul specific de norme profesionale.



ARTICOLUL 22
Directia registrul comertului central computerizat



(1) Directia registrul comertului central computerizat asigura si raspunde de:

a) administrarea registrelor comertului computerizate la nivel central, nomenclatoarelor interne si nationale utilizate in cadrul sistemului informatic unitar, cataloagelor de firme si embleme, arhiva de documente pe suport hartie si in format electronic, coordonarea intretinerii si administrarii acestora la nivel teritorial;

b) arhivarea electronica a cererilor de inregistrare si a documentelor aflate in sustinerea acestora depuse la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti;

c) asigurarea publicitatii datelor din registrul central al comertului prin eliberarea de certificate constatatoare, extrase de registru, informatii, statistici in termenele prevazute de lege;

d) indrumarea metodologica a activitatii de tinere a registrului central al comertului si a registrelor comertului la nivel teritorial;

e) participarea institutiei la elaborarea unor proiecte de acte normative in colaborare cu directiile din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si, dupa caz, cu reprezentantii altor institutii;

f) elaborarea sau, dupa caz, participarea la elaborarea raportarilor solicitate de Ministerul Justitiei si de alte institutii, precum si la proiecte derulate pentru indeplinirea obligatiilor Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene;

g) asigurarea relatiilor cu organizatii internationale din domeniul inregistrarii in registrele comertului si raportarilor aferente acestora.

(2) In colaborare cu Directia contencios, asigura proiectarea formularisticii utilizate in activitatea oficiilor registrului comertului.

(3) Participa la elaborarea de specificatii tehnice si functionale pentru achizitia de sisteme informatice specializate, servicii de consultanta pentru proiectarea/realizarea si implementarea sistemelor informatice, achizitia de servicii de dezvoltare de software adaptat, servicii de mentenanta si suport pentru produsele software si aplicatii implementate.

(4) In cadrul Directiei registrului comertului central computerizat functioneaza urmatoarele structuri:

a) Serviciul registrul comertului central computerizat;

b) Serviciul valorificare date, format din:

- Biroul furnizare informatii;

- Colectivul eliberare acte;

c) Serviciul arhiva electronica si prelucrari statistice, format din:

- Colectivul administrare sistem arhivare electronica;

- Biroul arhivare electronica;

- Colectivul prelucrari statistice;

d) Serviciul indrumare metodologica a registrului comertului.





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ONRC    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019

Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019

Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019

Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020

Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020

Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020

Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019



Articole Juridice

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut