din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1742 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

  Publicat: 19 Feb 2010       51353 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 109 din 18/02/2010

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,

b.3. realizeaza scanarea, indexarea si semnarea electronica a documentelor din dosarul care urmeaza sa fie arhivat electronic;

b.4. realizeaza transmisia electronica a lotului de documente catre sistemul central de arhivare a documentelor;

b.5. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .

c) Colectivul prelucrari statistice asigura prelucrarea informatiilor din registrul comertului central computerizat in scopul elaborarii de situatii statistice care sa ofere o privire de ansamblu asupra comunitatii de afaceri romanesti, statistici pe tematici, criterii pentru solutionarea cererilor formulate de autoritatile si institutiile publice si persoanele solicitante din tara si din strainatate; are urmatoarele atributii:

c.1. elaboreaza publicatiile statistice lunare;

c.2. elaboreaza statistici periodice (lunare, anuale) pentru informarea conducerii, a autoritatilor si institutiilor publice;

c.3. elaboreaza statistici pentru solutionarea solicitarilor formulate de terti;

c.4. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .

(8) Serviciul indrumare metodologica a registrul comertului asigura: indrumarea metodologica a activitatii de tinere a registrului comertului central computerizat si a registrelor comertului la nivel teritorial; participarea institutiei la elaborarea unor proiecte de acte normative in colaborare cu directiile din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si, dupa caz, cu reprezentantii altor institutii; elaborarea sau, dupa caz, participarea la elaborarea raportarilor solicitate de Ministerul Justitiei si de alte institutii, precum si la proiecte derulate pentru indeplinirea obligatiilor Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene; derularea relatiilor cu organizatii internationale din domeniul inregistrarii in registrele comertului si raportarilor aferente acestora; are urmatoarele atributii:

a) elaboreaza si inainteaza directorului de directie, conducerii Oficiului National al Registrului Comertului propuneri pentru modificarea normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, care urmeaza a fi aprobate prin ordin al ministrului justitiei in colaborare cu Directia contencios si celelalte directii de specialitate din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, dupa caz;

b) elaboreaza procedura pentru efectuarea unitara a inregistrarilor, in baza actelor normative noi cu incidenta in activitatea specifica;

c) elaboreaza precizari punctuale pentru aplicarea unitara a dispozitiilor legale in vigoare, la solicitarea oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;

d) elaboreaza raspunsuri la solicitarile de clarificari referitoare la inregistrarea in registrul comertului, adresate institutiei de terte persoane;

e) sesizeaza in scris directorul de directie si conducerea Oficiului National al Registrului Comertului in legatura cu aspectele de natura juridica ridicate de aplicarea actelor normative si propune solutii unitare de efectuare a inregistrarilor si de autorizare a functionarii comerciantilor;

f) elaboreaza si inainteaza directorului de directie si conducerii Oficiului National al Registrului Comertului propuneri de simplificare a procedurilor de autorizare a functionarii comerciantilor;

g) asigura stabilirea unitara a modului de efectuare a inregistrarilor, in vederea elaborarii aplicatiilor informatice, precum si a actualizarii acestora in cazul aparitiei unor acte normative noi, in colaborare cu Directia contencios si celelalte directii de specialitate din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, dupa caz;

h) analizeaza din punct de vedere juridic si inainteaza directorului de directie propunerile de imbunatatire a aplicatiilor informatice, ca urmare a sesizarii oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sau constatarilor proprii;

i) elaboreaza, in colaborare cu specialisti din cadrul directiei sau al altor compartimente functionale, instructiuni de utilizare a aplicatiilor informatice referitoare la incasarea taxelor si tarifelor;

j) colaboreaza cu structurile din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si le acorda asistenta de specialitate cu privire la activitatile specifice acestora, conform competentei proprii;

k) aduce periodic la cunostinta structurilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrelor comertului de pe langa tribunale actele normative cu implicatii in activitatea acestora, in acest sens editand Buletinul legislativ de uz intern;

l) intocmeste note de informare, note cu observatii, precum si puncte de vedere, dupa caz, in legatura cu unele probleme de drept ce au legatura cu activitatile desfasurate de acestea, conform legii, din dispozitia directorului de directie, conducerii Oficiului National al Registrului Comertului sau la solicitarea structurilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si ori de cate ori este necesar;

m) asigura proiectarea formularisticii utilizate in activitatea oficiilor registrului comertului; participa la elaborarea de specificatii tehnice si functionale pentru achizitia de sisteme informatice specializate, servicii de consultanta pentru proiectarea/realizarea si implementarea sistemelor informatice, achizitia de servicii de dezvoltare de software adaptat, servicii de mentenanta si suport pentru produsele software si aplicatii implementate;

n) asigura colaborarea cu institutiile initiatoare ale unor acte normative cu implicatii in activitatea de inregistrare in registrul comertului, la solicitarea acestora, din dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului, in acest sens formuland si comunicandu-le acestora punctul de vedere al Oficiului National al Registrului Comertului, dupa caz, in colaborare cu celelalte directii din cadrul institutiei;

o) participa la elaborarea modificarilor aduse legislatiei romane in vigoare potrivit solicitarilor Comisiei Europene si altor organizatii internationale, la solicitarea Ministerului Justitiei, in colaborare cu celelalte directii din cadrul institutiei, din dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului;

p) elaboreaza sau, dupa caz, participa la elaborarea raportarilor solicitate de Ministerul Justitiei pentru indeplinirea obligatiilor Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene sau in cadrul altor proiecte, in colaborare cu celelalte directii din cadrul institutiei, din dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului;

q) participa la proiecte initiate de Ministerul Justitiei pentru indeplinirea Programului National de Reforme, a altor programe guvernamentale sau in colaborare cu alte organizatii internationale, in care este desemnat Oficiul National al Registrului Comertului, in colaborare cu celelalte directii din cadrul institutiei, din dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului;

r) asigura derularea relatiilor cu organizatii internationale din domeniul inregistrarii in registrele comertului si raportarilor aferente acestora, din dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului;

s) asigura asistenta, din punct de vedere metodologic, pentru adaptarea sistemului informatic la aparitia unor modificari legale cu impact asupra registrului comertului;

t) asigura, cand este cazul, traducerea in limba engleza a raspunsurilor la solicitarile de clarificari referitoare la inregistrarea in registrul comertului, adresate institutiei de terte persoane, si a certificatelor constatatoare si informatiilor eliberate din registrul comertului;

u) asigura proiectarea formularelor utilizate in activitatea oficiilor registrului comertului;

v) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .



ARTICOLUL 23
Directia analiza programare, tehnologia informatiei



(1) Directia analiza programare, tehnologia informatiei asigura si raspunde de:

a) analiza, designul, realizarea (programarea), implementarea, testarea, furnizarea si evidenta aplicatiilor informatice utilizate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si Oficiul National al Registrului Comertului;

b) intretinerea infrastructurii hardware si software, precum si a serviciilor de comunicatii de date necesare functionarii sistemului informatic al registrului comertului, proiectarea, realizarea si intretinerea site-urilor web ale institutiei. Participa la elaborarea de specificatii tehnice si functionale pentru achizitia de echipamente, produse software, servicii informatice si sisteme informatice specializate, servicii de consultanta pentru proiectarea/realizarea si implementarea sistemelor informatice, achizitia de servicii de dezvoltare de software adaptat, servicii de mentenanta si suport pentru produsele software si aplicatiile implementate.

In vederea realizarii atributiilor sale, Directia analiza programare, tehnologia informatiei solicita in scris punctul de vedere al directiilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si procedeaza in conformitate cu avizul Directiei registrul comertului central computerizat.

Directia analiza programare, tehnologia informatiei elaboreaza specificatiile tehnice si functionale pentru achizitia de echipamente, produse software, servicii informatice si sisteme informatice specializate, asigura proiectarea/realizarea si implementarea aplicatiilor informatice, de servicii de dezvoltare de software adaptat, de servicii de mentenanta si suport pentru produsele software si aplicatiile informatice implementate, administrarea sistemelor de gestiune a bazelor de date.

(2) In cadrul Directiei analiza programare, tehnologia informatiei functioneaza urmatoarele structuri:

a) Serviciul analiza si programare a sistemului informatic unitar al registrului comertului;

b) Serviciul tehnologia informatiei, format din:

- Biroul administrare sistem informatic si servicii internet;

- Biroul cablare si testare retele.

(3) Serviciul analiza si programare a sistemului informatic unitar al registrului comertului are urmatoarele atributii:





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ONRC    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019

Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019

Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019

Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020

Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020

Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020

Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019



Articole Juridice

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut