a) proiecteaza/realizeaza aplicatiile informatice necesare in activitatea oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si a Oficiului National al Registrului Comertului;
b) intretine sistemul informatic unitar al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si al Oficiului National al Registrului Comertului;
c) proiecteaza/realizeaza aplicatiile informatice necesare pentru informatizarea activitatii curente;
d) proiecteaza/realizeaza aplicatiile informatice necesare pentru furnizarea de informatii de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;
e) proiecteaza/realizeaza aplicatiile informatice pentru schimbul de informatii si colaborare cu alte institutii;
f) proiecteaza/realizeaza aplicatiile/serviciile necesare furnizarii pe internet a informatiilor din registrul comertului computerizat si privitoare la activitatea specifica;
g) proiecteaza/realizeaza sisteme si algoritmi de validare automata a informatiilor inscrise in registrul central al comertului;
h) elaboreaza documentatia de prezentare si de utilizare a aplicatiilor informatice realizate, asigura suportul tehnic si le comunica utilizatorilor;
i) verifica, testeaza si implementeaza aplicatiile informatice realizate;
j) administreaza sistemele de gestiune a bazelor de date;
k) acorda asistenta tehnica oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale in implementarea, intretinerea si exploatarea aplicatiilor informatice si structurilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului;
l) controleaza activitatea oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale conform competentelor proprii;
m) participa la elaborarea caietelor de sarcini si la evaluarea ofertelor privind dezvoltarea sistemului informatic unitar al registrului comertului;
n) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .
(4) Serviciul tehnologia informatiei are urmatoarele atributii:
a) culege informatii privind configuratia retelei de calculatoare, nivelul de dotare cu echipamente si produse software, precum si necesarul de servicii de comunicatii de la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;
b) propune necesarul de echipamente, produse software si servicii (comunicatii de date, servicii de intretinere postgarantie, servicii de mentenanta si suport si altele asemenea) pentru Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;
c) asigura securitatea functionarii sistemului informatic la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
d) asigura instalarea, configurarea si administrarea echipamentelor si pachetelor software din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, precum si a retelelor interne;
e) asigura instalarea, configurarea si administrarea serviciilor de internet proprii (e-mail, DNS, servere web si altele asemenea);
f) asigura intretinerea unor sisteme cu scop special;
g) proiecteaza, realizeaza si intretine site-urile si aplicatiile web proprii Oficiului National al Registrului Comertului;
h) acorda asistenta tehnica si suport utilizatorilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale pe probleme informatice, precum si clientilor pentru accesul la servicii;
i) asigura colaborarea cu Directia tehnologia informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, in vederea implementarii strategiei de informatizare a institutiei si a strategiei de informatizare a sistemului judiciar;
j) asigura legatura cu firmele furnizoare de echipamente, software si servicii informatice;
k) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate .
(5) La nivelul Serviciului tehnologia informatiei este constituit Biroul administrare sistem informatic si servicii internet, cu urmatoarele atributii:
a) asigura instalarea si configurarea echipamentelor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului - servere de baze de date, servere cu scop special, statii de lucru, notebookuri, imprimante, scanere, echipamente de retea si de comunicatie;
b) asigura administrarea serverelor de baze de date si a celor cu scop special;
c) asigura administrarea retelelor interne din punctul de vedere al hardware-ului si software-ului;
d) asigura intretinerea echipamentelor;
e) asigura integrarea in sistem a unor echipamente si configuratii noi;
f) asigura salvarea periodica a datelor de pe servere;
g) monitorizeaza functionarea echipamentelor si activitatea in retea;
h) asigura instalarea, configurarea si administrarea echipamentelor de comunicatii;
i) monitorizeaza functionarea serviciilor de comunicatii de date;
j) asigura gestionarea optima a resurselor hardware, software si a retelei interne;
k) asigura legatura cu furnizorii de echipamente, pachete software si servicii informatice;
l) participa la elaborarea specificatiilor tehnice si functionale pentru achizitiile de echipamente, produse software si servicii informatice;
m) asigura instalarea si configurarea serverelor ce asigura serviciile de internet din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului;
n) asigura instalarea, configurarea si administrarea pachetelor software pentru servicii de internet;
o) asigura administrarea serverelor internet;
p) proiecteaza si realizeaza site-urile si aplicatiile web proprii Oficiului National al Registrului Comertului;
q) intretine si actualizeaza site-urile Oficiului National al Registrului Comertului;
r) stabileste si implementeaza politicile de securitate la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, cu consultarea Directiei contencios si a celorlalte directii;
s) asigura instalarea, configurarea si administrarea pachetelor software si a echipamentelor care implementeaza politicile de securitate;
t) propune si implementeaza solutii pentru asigurarea functionarii continue a echipamentelor critice;
u) rezolva incidentele de securitate la nivelul intregului sistem informatic;
v) acorda asistenta tehnica pentru personalul institutiei din toate structurile si asigura rezolvarea problemelor tehnice aparute in functionarea echipamentelor si pachetelor software;
w) acorda asistenta tehnica oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale la instalarea si configurarea echipamentelor si a software-ului, precum si la solutionarea problemelor tehnice aparute in functionarea sistemului informatic;
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut