b) executarea lucrarilor de interventie;
c) receptia si certificarea energetica a cladirii la terminarea lucrarilor;
d) receptia finala, la expirarea perioadei de garantie de buna executie a lucrarilor, de 3 ani de la receptia prevazuta la lit. c).
SECTIUNEA 1 Elaborarea documentatiei de proiectare
Art. 15. - Documentatia de proiectare cuprinde:
a) expertiza tehnica si auditul energetic ale cladirii;
b) documentatia tehnica pentru autorizarea lucrarilor de interventie, daca este cazul;
c) proiectul tehnic si detaliile de executie;
d) devizul general si devizele pe obiect .
Art. 16. - (1) Expertiza tehnica se elaboreaza prin metoda calitativa prevazuta de reglementarile tehnice in vigoare, de catre o persoana fizica atestata in conditiile legii ca expert tehnic pentru cerinta esentiala de calitate "rezistenta mecanica si stabilitate".
(2) In cazul in care prin raportul de expertiza tehnica cladirea de locuit este incadrata in clasa I de risc seismic, continuarea reabilitarii termice in conditiile ordonantei de urgenta este conditionata de realizarea in conditiile legii a masurilor stabilite pentru reducerea riscului seismic al cladirii existente.
Art. 17. - (1) Auditul energetic se elaboreaza de catre o persoana fizica atestata in conditiile legii ca auditor energetic pentru cladiri gradul I pentru specialitatile constructii si instalatii.
(2) In raportul de audit energetic sunt prevazute masurile de reabilitare termica pentru reducerea consumurilor energetice din surse clasice, cu estimarea costurilor si a duratei de recuperare a investitiei, distinct pentru fiecare masura propusa.
Art. 18. - Documentatia tehnica pentru autorizarea lucrarilor de interventie, precum si eliberarea certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire, daca este cazul, se realizeaza cu respectarea prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr. 839/2009.
Art. 19. - (1) Proiectul tehnic si detaliile de executie se elaboreaza cu respectarea reglementarilor tehnice si a celorlalte acte normative in vigoare la data elaborarii acestuia si se verifica, in conditiile legii, de persoane fizice - verificatori de proiecte atestati pentru cerintele esentiale de calitate "rezistenta si stabilitate", "securitate la incendiu" si "economie de energie si izolare termica", prevazute de Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare.
(2) Programul de control al executarii lucrarilor de reabilitare termica intocmit de proiectant va cuprinde cel putin inspectia in urmatoarele faze determinante:
a) inspectia suprafetelor exterioare ale anvelopei cladirii pregatite in vederea aplicarii sistemului termoizolant;
b) inspectia suprafetelor exterioare ale anvelopei cladirii privind modul de fixare/prindere a sistemului termoizolant corespunzator specificatiei producatorului;
c) punerea/repunerea in functiune a echipamentelor prevazute la art. 3 lit. c) din ordonanta de urgenta .
Art. 20. - Devizul general si devizele pe obiect se intocmesc in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, se semneaza si se stampileaza de proiectant - persoana fizica/juridica autorizata in conditiile legii - si se insusesc de beneficiar .
SECTIUNEA a 2-a Executarea si receptia lucrarilor
Art. 21. - (1) Pentru executarea lucrarilor de reabilitare termica beneficiarul solicita minimum 3 oferte de la constructorii care indeplinesc conditiile de eligibilitate prevazute la art. 9, analizeaza ofertele din punct de vedere al elementelor de pret si durata de executie, selecteaza constructorul cu oferta cea mai avantajoasa tehnico-economic, incheie cu acesta contractul de executie si prezinta finantatorului scrisoarea de garantie bancara de buna executie a lucrarilor constituita de constructor, reprezentand 10% din valoarea contractului de executie, valabila pe perioada de garantie prevazuta la art. 14 lit. d).
(2) Selectarea constructorului de catre beneficiar se face in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 9 lit. c) al acesteia.
(3) In cazul beneficiarilor - asociatiile de proprietari - care beneficiaza de prevederile art. 10 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta, autoritatile administratiei publice locale organizeaza procedura de achizitie publica de executare a lucrarilor de reabilitare termica cu participarea reprezentantului asociatiei de proprietari in comisia de adjudecare a ofertelor, urmand ca beneficiarii sa incheie direct contractul cu constructorul declarat eligibil in urma adjudecarii ofertei.
(4) Garantia bancara de buna executie a lucrarilor constituita de constructor se elibereaza, in conditiile prezentelor norme, astfel:
a) 30% la data receptionarii fara obiectiuni a lucrarilor la terminarea executarii acestora;
b) 70% la receptia finala a lucrarilor.
Art. 22. - (1) Executarea lucrarilor se realizeaza cu respectarea reglementarilor tehnice si a celorlalte acte normative in vigoare la data contractarii lucrarilor.
(2) Materialele si sistemele izolante utilizate de constructor trebuie sa fie insotite de declaratiile de conformitate ale producatorilor, prin care sa se ateste conformitatea cu specificatiile tehnice recunoscute in conditiile legii.
Art. 23. - (1) Contractul de executie incheiat intre constructor si beneficiar prevede valoarea lucrarilor exprimata in lei, precum si perioada de executare a lucrarilor de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuarii primei trageri din creditul garantat.
(2) In termenul prevazut la alin. (1) constructorul are obligatia de a finaliza lucrarile contractate conform graficului de executie anexat contractului.
(3) Contractul de executie cuprinde si clauza suspensiva privind intrarea in vigoare a acestuia in maximum 90 de zile calendaristice de la data semnarii de catre beneficiar si constructor, in conditiile in care banca finantatoare aproba creditul solicitat pentru finantarea executarii lucrarilor.
Art. 24. - (1) Situatia lunara de lucrari executate fizic si valoric, exprimata in lei, se intocmeste de constructor, se verifica de dirigintele de santier autorizat, reprezentant al beneficiarului, se insuseste de beneficiar prin semnatura si impreuna cu factura aferenta se depune la finantator.
(2) Pentru lucrarile executate in luna anterioara, constructorul depune la finantator situatiile de lucrari si facturile aferente cu viza "bun de plata" acordata de beneficiar, iar finantatorul efectueaza plata catre constructor pana cel mai tarziu in prima zi lucratoare a lunii urmatoare.
Art. 25. - (1) Receptia lucrarilor se organizeaza de beneficiar, cu respectarea prevederilor Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente acestora, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 273/1994, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Receptia lucrarilor este conditionata de notificarea autoritatii administratiei publice locale pe raza careia se afla cladirea, beneficiarul fiind obligat sa prezinte comisiei intrunite in acest scop certificatul de performanta energetica a cladirii reabilitate termic care va fi anexat la cartea tehnica a constructiei.
Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016
Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015
Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009
Inregistrare, autorizare societate nou infiintata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012
Cerere de fuziune prin contopire Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012
Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012
Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)
Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011
Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii Sursa: Irina Maria Diculescu