CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURIIAvand in vedere dispozitiile art. 139 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, precum si ale art. 23 alin. (1) si ale art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraaturii, republicata, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:Art. IRegulamentul de ordinte interioara al instanelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 958 din 28 octombrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:Dupa articolul 86 se introduc douasprezece noi articole, articolele 86^1-86^12, cu urmatorul cuprins:"Art. 86^1Salile de sedinta din instantele judecatoresti vor fi dotate cu mobilierul necesar judecatorilor, procurorului, grefierului, avocatilor, partilor, persoanelor private de libertate si publicului.Art. 86^2In cazul in care o instanta dispune de mai multe Sali de judecata, cel putin una dintre acestea va fi amenajata pentru judecarea cauzelor privind persoanele private de libertate.Art. 86^3(1) In masura in care spatiul existent permite, vor fi amenajate cai de acces separate pentru judecatori, procuror si grefier, pentru persoanele private de libertate, respectiv pentru avocati, parti si public.(2) Procurorul intra in sala de sedinta pe calea de acces destinata judecatorilor, cu cel putin 5 minute inaintea orei stabilite pentru inceperea sedintei.Art. 86^4Salile amenajate pentru judecarea cauzelor privind persoanele private de libertate vor fi prevazute cu locuri pentru gardienii insarcinati cu paza acestora. Art. 86^5(1) Biroul judecatorilor va fi amplasat pe una din laturile salii de sedinta, cu fata spre public, pe un podium avand inaltimea cuprinsa intre 40 si 50 cm, in imediata apropiere a caii de acces speciale, daca aceasta exista.(2) Biroul grefierului va fi pozitionat, in functie de dimensiunile salii de judecata, in partea laterala sau in fata biroului judecatorilor si sub nivelul acestuia, astfel incat sa nu stanjeneasca vizibilitaea judecatorilor spre public.(3) Amplasarea biroului grefierului trebuie sa ii asigure acestuia o mobilitate sporita in manevrarea si comunicarea dosarelor si actelor.(4) Biroul procurorului va fi situat distinct de cel al judecatorilor, in partea opusa spatiului amenajat pentru persoanele private de libertate, pe un podium avand inaltimea cuprinsa intre 40 si 50 cm si va fi orientat astfel incat sa asigure procurorului o vizibilitate buna atat spre biroul judecatorilor, cat si spre public.Art. 86^6(1) Locul avocatului care pune concluzii va fi situat pe un podium avand inaltimea cuprinsa intre 20 si 30 cm si va fi orientat in modul prevazut la art. 86^5 alin. (4).(2) Pe parcursul desfasurarii sedintei de judecata, atunci cand nu pun concluzii, avocatii vor ocupa banca situata in fata publicului.(3) Locul de consultare a dosarelor de catre avocati va fi banca situata in fata publicului.Art. 86^7Bara martorilor va fi amplasata in fata biroului judecatorilor, intre podiumul procurorilor si cel al avocatilor, si va fi dotata cu o Biblie.Art. 96^8In spatele biroului judecatorilor vor fi arborate Drapelul Romaniei si Stema tarii.Art. 86^9(1) Salile de sedinta vor fi prevazute cu ferestre care sa asigure lumina naturala suficienta si o aerisire corespunzatoare dimensiunilor salii.(2) In masura fondurilor alocate si daca se considera necesar, salile de sedinta pot fi dotate cu instalatii suplimentare de iluminat si de climatizare a aerului, precum si cu instalatii de sonorizare interioara si exterioara.Art. 86^10(1) Daca dimensiunile actuale ale salilor de sedinta nu permit realizarea amplasamentelor prevazute la articolele precedente, se va reduce in mod corespunzator numarul de locuri alocate publicului, urmarindu-se cu prioritate asigurarea locurilor necesare judecatorilor, procurorului, grefierului, avocatului si partilor si, dupa caz, persoanelor private de libertate.(2) Daca dimensiunile actuale ale salilor de sedinta nu permit amplasarea biroului procurorului potrivit art. 86^5 alin. (4), acesta va fi situat pe podiumul judecatorilor, la o masa separata, si va fi orientat astfel incat sa asigure procurorului o vizibilitate buna atat spre biroul judecatorilor, cat si spre public.Art. 86^11In functie de capacitatea salii, caile de acces ale acesteia vor fi suficient dimensionate, astfel incat sa permita evaluarea rapida si sigura in caz de urgenta.Art. 86^12Locurile din sala de sedinta, destinate persoanelor private de libertate, precum si caile de acces prevazute pentru acestea vor fi concepute astfel incat sa asigure securitatea celorlalte persoane, imposibilitatea sustragerii de sub paza a persoanelor private de libertate, precum si limitarea, pe cat posibil, a contactului cu alte persoane."Art. IIPrezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti