din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1970 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: HG nr. 470/2019 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a OUG nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, cu modificarile si completarile ulterioare

INTEGRAL: HG nr. 470/2019 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a OUG nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, cu modificarile si completarile ulterioare


Hotararea nr. 470/2019 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 571 din 11.07.2019.

Articolul I
Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 891 din 8 decembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
"(8) Pentru anul 2019, plafonul garantiilor care pot fi emise potrivit art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 88/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 10 milioane lei."
2. La articolul 5, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) face dovada cu copia facturii proforme emise de vanzator ca autoturismul care se achizitioneaza in cadrul Programului este nou si are un pret de vanzare care se incadreaza in limitele prevazute la art. 2 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 88/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, este produs in spatiul intracomunitar sau provenit din import, indeplineste cel putin cerintele minime ale standardului EURO 6, dupa caz, si este achizitionat de la o persoana juridica care are ca obiect de activitate vanzarea autovehiculelor."
3. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 6
Persoanele fizice cu varsta de minimum 18 ani si capacitate deplina de exercitiu la data solicitarii finantarii, care indeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevazute la art. 2 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 88/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si respecta conditiile generale ale Programului, pot beneficia de finantari destinate achizitionarii de autoturisme noi cu un avans de minimum 5% din pretul de achizitie a autoturismului nou pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din pretul de achizitie a autoturismului nou pentru autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid si pur electric, in functie de tipul de autoturism nou care se achizitioneaza in cadrul Programului. Garantia statului este in procent de maximum 50% din finantarea acordata."
4. La articolul 71, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul garantiilor solicitate pentru achizitionarea unui autoturism nou in cadrul Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi de catre beneficiarul prevazut la alin. (1), valorile facilitatilor acordate prin Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 661/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 660/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv prima de casare, ecobonusul si ecotichetul sunt acceptate pentru justificarea achitarii avansului din pretul de achizitie a autoturismului nou, asa cum este prevazut la art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 88/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."
5. La articolul 8, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f) solicita un avans de minimum 5%, 25% sau, dupa caz, de 30% beneficiarilor eligibili conform art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 88/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care acopera diferenta dintre pretul de achizitie al autoturismului nou conform facturii proforme si finantarea garantata;".
6. La articolul 11 alineatul (2), litera d) se abroga.
7. La articolul 22 alineatul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) declaratia pe propria raspundere a beneficiarului finantarii garantate, din care sa rezulte ca, la data solicitarii creditului garantat, nu a mai detinut in proprietate un autoturism, bun nou, completata cu cel mult 10 zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare."


Articolul II
Dispozitiile art. 22 alin. (1) lit. j) din Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica exclusiv in cazul garantiilor acordate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi.


Articolul III
(1) In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, finantatorii vor transmite Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN F.N.G.C.I.M.M. si Ministerului Finantelor Publice nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, astfel cum sunt prevazute la art. 2 alin. (3) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, precum si valoarea estimata a finantarilor care urmeaza sa fie garantate in anul 2019 in cadrul Programului.
(2) In cazul in care valoarea totala a finantarilor comunicata de finantatori depaseste plafonul de 10 milioane lei alocat pentru anul 2019, F.N.G.C.I.M.M. este autorizat, cu acordul prealabil al Ministerului Finantelor Publice, sa efectueze alocari pro-rata in limita acestuia.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice