Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 287/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017

Legea 287/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017

  Publicat: 07 Dec 2018       996 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 287 din 29 noiembrie 2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice

Publicata in Monitorul Oficial numarul 1029 din data de 4 decembrie 2018

Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Art. I

Legea-cadru nr.153/2017privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1.La anexa nr. I capitolul I litera A punctul 2, numarul curent 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


















"3



Director casa corpului didactic



S



7871



8678



3,15



3,47"



2.La anexa nr. II capitolul I punctul 2 litera a) subpunctul a.1), numarul curent 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:















"44



Sora medicala, principal*4)



M



3800



1,52"



3.La anexa nr. V capitolul II, numarul curent 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:












































"10



Grefier,



M



Peste 20 ani



5212



2,08



grefier-statistician,



M



15-20 ani



5110



2,04



grefier-documentarist,



M



10-15 ani



5008



2,00



grefier-arhivar,



M



5-10 ani



4905



1,96



grefier-registrator, treapta I



M



Baza


6 luni-5 ani



4819



1,93




"4.La anexa nr. VIII capitolul I litera B, dupa articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 8, cu urmatorul cuprins:

"Art. 8

(1) Functionarii publici din administratia publica locala cu locul de munca in localitatile din Rezervatia Biosferei A«Delta DunariiA» prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr.395/1996pentru aprobarea Programului special privind unele masuri si actiuni pentru sprijinirea dezvoltarii economico-sociale a judetului Tulcea si a Rezervatiei Biosferei A«Delta DunariiA», cu modificarile ulterioare, beneficiaza de un spor de izolare de pana la 20% din salariul de baza .

(2) Marimea concreta a sporului, precum si conditiile de acordare a acestuia se stabilesc de catre ordonatorul principal de credite, cu consultarea sindicatelor sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor. Sporul de izolare nu se ia in calcul la determinarea limitei sporurilor, compensatiilor, primelor, premiilor si indemnizatiilor prevazute la art. 25.

(3) Personalului prevazut la alin. (1) nu ii sunt aplicabile prevederile altor acte normative privind sporul de izolare."

5.La anexa nr. VIII capitolul II litera A punctul I subpunctul 1 litera a), numarul curent 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

















"7



Director adjunct, inspector sef adjunct, contabil sef, inginer sef



S



8700



10002



3,48



4,00"




6.La anexa nr. VIII capitolul II litera I, dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 5, cu urmatorul cuprins:

"Art. 5

(1) Personalul contractual din administratia publica locala cu locul de munca in localitatile din Rezervatia Biosferei A«Delta DunariiA» prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr.395/1996, cu modificarile ulterioare, beneficiaza de un spor de izolare de pana la 20% din salariul de baza .(2) Marimea concreta a sporului, precum si conditiile de acordare a acestuia se stabilesc de catre ordonatorul principal de credite, cu consultarea sindicatelor sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor. Sporul de izolare nu se ia in calcul la determinarea limitei sporurilor, compensatiilor, primelor, premiilor si indemnizatiilor prevazute la art. 25.

(3) Personalului prevazut la alin. (1) nu ii sunt aplicabile prevederile altor acte normative privind sporul de izolare"



Art. II

Incepand cu luna decembrie 2018, in aplicarea prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea-cadru nr.153/2017privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, salariul de baza va fi recalculat, dupa caz, prin raportarea salariului de baza astfel cum a fost stabilit in urma aplicarii prevederilor art. 38 alin. (3) la salariile de baza stabilite in anexele la lege.

Art. III


Incepand cu drepturile salariale aferente lunii noiembrie 2018, cuantumul brut al salariilor de baza de care beneficiaza personalul incadrat pe functii de specialitate din cadrul Aeroclubului Romaniei si Scolii Superioare de Aviatie Civila se majoreaza cu 50%, cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. IV

Incepand cu drepturile salariale aferente lunii noiembrie 2018, cuantumul brut al salariilor de baza de care beneficiaza personalul incadrat pe functii de specialitate din federatiile sportive si din unitatile sportive din subordinea Ministerului Tineretului si Sportului se majoreaza cu 10%, cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. V

Incepand cu drepturile salariale aferente lunii noiembrie 2018, cuantumul brut al salariilor de baza ale personalului din cadrul Autoritatii Feroviare Romane - AFER se majoreaza cu 15%, cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. VI

Incepand cu drepturile salariale aferente lunii noiembrie 2018, cuantumul brut al salariilor de baza de care beneficiaza personalul din cadrul Complexului Muzeal de Stiinte ale Naturii Constanta se majoreaza cu 20%, cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (6) din Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.





Afişează Legea 287/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Monitorul Oficial    Legea 153/2017    functionari publici    ordonator principal de credite    administratia publica locala    salariu de baza    federatii sportive



Comentează: Legea 287/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017
Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 87/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 174 alin. (1) si art. 282 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 250/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 386 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 384/2019 referitoare la admiterea obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 88/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 281 alin. din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 248/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 126 alin. (4)-(6) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Sentinta civila nr. 2.682/2016 privind solutionarea actiunii promovate de reclamantul V.A. in contradictoriu cu paratul Guvernul Romaniei, avand ca obiect "anulare act administrativ"
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Decizia C.C.R. nr. 832/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor unor dispozitii din Codul de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 778/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 alin. (2) din OUG nr. 51/2008
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ nr. 12/2019: regimul suspendarii conditionate a pedepsei ca efect al aplicarii legii penale mai favorabile sub vechiul Cod Penal se mentine si dupa intrarea in vigoare a Codului Penal actual
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Legea anticoruptie: efectuarea de operatiuni financiare incompatibile cu functia ca acte de comert – aspecte de constitutionalitate si previzibilitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Limitele principiului retroactivitatii efectelor nulitatii deciziei de concediere. Neretroactivitatea deciziei de reintegrare a salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Evaluarea imobilelor restituite in natura sau prin echivalent in temeiul Legii 165/2013. Aspecte de constitutionalitate.
Sursa: Irina Maria Diculescu

Obligatia instantei de a stabili contributia lunara la intretinerea copilului pe timpul plasamentului – masura de protectie a drepturilor copilului sau piedica in calea celeritatii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Diferentierea termenelor de solutionare a cererilor de restituire a imobilelor preluate abuziv si egalitatea in drepturi
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale – intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Conditiile liberarii conditionate – consideratii de constitutionalitate
Sursa: EuroAvocatura.ro