din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1699 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

  Publicat: 14 Apr 2020       6709 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este un sistem de guvernare caracterizat prin participarea cetatenilor la procesul de conducere.Acest regim politic se defineste prin:
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act normativ prin care se reglementeaza situatii generale si impersonale (decrete lege) sau situatii individuale concrete (numirea sau revocarea unui ambasador)
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.

Avand in vedere ca pe plan mondial atat numarul de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, cat si numarul de decese provocate de acesta cresc semnificativ, fara sa existe, deocamdata, semne certe ale unei eventuale incetiniri a ritmului evolutiei pandemiei sau ale unei plafonari a numarului de cazuri, in pofida restrictiilor fara precedent adoptate de statele lumii,

tinand seama de faptul ca, de la momentul instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei prin Decretul nr. 195/2020, atat numarul de imbolnaviri inregistrate, cat si numarul de decese provocate de coronavirusul SARS-CoV-2 au inregistrat curbe ascendente,

constatand ca dupa instituirea starii de urgenta in Romania si dispunerea graduala a unor masuri restrictive si de distantare sociala:

- avem de-a face cu o raspandire intracomunitara, deocamdata limitata la nivelul a 10 judete (Suceava, Neamt, Timis, Arad, Brasov, Hunedoara, Cluj, Constanta, Galati si Ilfov) si al municipiului Bucuresti, ceea ce totalizeaza aproximativ 70% din numarul cazurilor confirmate;

- exista doua zone in care nivelul de raspandire a coronavirusului SARS-CoV-2 este de tip comunitar, respectiv municipiul Suceava si localitatile limitrofe, precum si orasul Tandarei din judetul Ialomita, pentru care a fost dispusa masura carantinei totale,

luand in considerare ca se mentine contextul exceptional care a determinat instituirea starii de urgenta si ca interesul public general reclama prelungirea acestei stari exceptionale, mentinerea aplicarii masurilor deja adoptate, precum si adoptarea unor noi masuri care sa permita autoritatilor publice sa intervina eficient si cu mijloace adecvate pentru gestionarea crizei,

vazand ca in aceasta perioada necesarul de materiale si de echipamente de protectie, de dezinfectanti, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale sau de alte produse necesare in contextul gestionarii pandemiei de COVID-19 poate fi cu greu satisfacut, in lipsa unor mecanisme adaptate, atat in materia achizitiilor publice - care sa tina seama de urgenta demersurilor, de volatilitatea preturilor oferite de piata si de restrictiile impuse la export -, cat si in materia donatiilor oferite entitatilor ce realizeaza un serviciu public - care sa permita, de o maniera facila, acceptarea si transferul bunurilor oferite,

considerand ca sunt necesare atat mecanisme care sa permita rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public in conditiile legii, atunci cand situatia o va impune, cat si mecanisme referitoare la utilizarea materialelor din rezervele de stat sau de mobilizare,

avand in vedere ca, dincolo de eforturile pentru asigurarea interventiei medico-sanitare, sunt necesare si masuri care sa permita asigurarea si mentinerea capacitatii de interventie a fortelor de ordine, atat pentru aplicarea si urmarirea respectarii masurilor restrictive instituite pe durata starii de urgenta, cat si pentru prevenirea unor amenintari la adresa ordinii publice, de natura a afecta siguranta nationala sau democratia constitutionala,

vazand ca, pentru diminuarea efectelor generate de reducerea unor activitati economice si sociale, ca urmare a masurilor cu caracter preventiv sau restrictiv destinate protejarii populatiei Romaniei, este necesara adaptarea masurilor pentru a permite functionarea neintrerupta a administratiei publice, a justitiei si a altor servicii publice, a unor infrastructuri care asigura servicii esentiale pentru populatie, stat si operatorii economici,

intrucat protejarea economiei, prin masuri specifice stabilite, de regula, prin acte normative, si desfasurarea relatiilor de munca sunt, in continuare, obiective de interes major pentru institutiile statului,

constatand ca toate elementele mai sus prezentate fac parte dintr-un ansamblu de raspuns conjugat la actuala situatie de criza generata de pandemia de COVID-19 si ca, in egala masura, sunt necesare pentru a asigura revenirea fara sincope majore la situatia de normalitate,

tinand cont de faptul ca restrangerea exercitiului unor drepturi nu trebuie sa afecteze substanta lor, ci sa urmareasca un scop legitim, sa fie necesara intr-o societate democratica si sa fie proportionala cu scopul urmarit,

tinand seama de faptul ca prin masurile instituite este vizat interesul public general in gestionarea evolutiei COVID-19 in Romania,

constatand necesitatea adaptarii unora dintre masurile prevazute in Decretul nr. 195/2020 in raport cu evolutia pandemiei in Romania,

luand act de propunerea Guvernului pentru prelungirea starii de urgenta, precum si de Hotararea CSAT nr. 51/2020 privind necesitatea prelungirii starii de urgenta si planul de actiune la prelungirea starii de urgenta,

in temeiul prevederilor art. 93 alin. (1) si ale art. 100 din Constitutia Romaniei, republicata, precum si ale art. 3, art. 10 si art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,

Presedintele Romaniei d e c r e t e a z a:

Articolul 1

Incepand cu data de 15 aprilie 2020, se prelungeste cu 30 de zile starea de urgenta pe intreg teritoriul Romaniei, instituita prin Decretul nr. 195/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020.

Articolul 2

Pentru prevenirea raspandirii COVID-19 si realizarea managementului consecintelor, raportat la evolutia situatiei epidemiologice, pe durata starii de urgenta este restrans exercitiul urmatoarelor drepturi si libertati, proportional cu gradul de realizare a criteriilor prevazute de art. 3 alin. (5):

a) libera circulatie;

b) dreptul la viata intima, familiala si privata;

c) inviolabilitatea domiciliului;

d) dreptul la invatatura;

e) libertatea intrunirilor;

f) dreptul la greva;

g) dreptul de proprietate privata;

h) libertatea economica.

Articolul 3

(1) Pe durata prevazuta la art. 1, masurile de prima urgenta cu aplicabilitate directa sunt stabilite in anexa nr. 1, iar masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala sunt stabilite in anexa nr. 2.

(2) Implementarea masurilor de prima urgenta cu aplicabilitate directa, prevazute in anexa nr. 1, este in responsabilitatea ministerelor de resort si a celorlalte organe de specialitate, potrivit domeniilor aflate in competenta acestora, in masura in care prin prezentul decret nu se stabileste altfel.

(3) Masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala prevazute la pct. 1-6 din anexa nr. 2 se dispun de ministrul afacerilor interne sau de inlocuitorul legal al acestuia, cu acordul prim-ministrului, prin ordonanta militara, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(4) Masurile de prima urgenta cu aplicabilitate graduala, prevazute la pct. 7 din anexa nr. 2, se dispun de catre Ministerul Afacerilor Interne, prin ordin al secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta sau inlocuitorul legal al acestuia, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(5) Masurile prevazute la alin. (3) si (4) se dispun potrivit evaluarii realizate de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta, cu acordul prim-ministrului, pe baza urmatoarelor criterii:

a) intensitatea transmiterii intracomunitare a COVID-19;

b) frecventa aparitiei unor focare intr-o zona geografica;

c) numarul de pacienti critici raportat la capacitatea sistemului sanitar;

d) capacitatea si continuitatea asigurarii serviciilor sociale si de utilitati publice pentru populatie;

e) capacitatea autoritatilor publice de a mentine si asigura masuri de ordine si siguranta publica;

f) masurile instituite de alte state cu impact asupra populatiei sau situatiei economice a Romaniei;

g) capacitatea de asigurare a masurilor pentru punere in carantina;

h) aparitia altor situatii de urgenta.

(6) Conducerea aplicarii masurilor stabilite prin ordonanta militara sau prin ordinul prevazut la alin. (4) revine Ministerului Afacerilor Interne.

Articolul 4

(1) Coordonarea si conducerea integrata a actiunilor si masurilor de raspuns cu caracter medical si de protectie civila la situatia de urgenta generata de COVID-19 se realizeaza de catre Ministerul Afacerilor Interne - Departamentul pentru Situatii de Urgenta, in colaborare cu Ministerul Sanatatii si cu celelalte institutii implicate, prin Centrul National de Coordonare si Conducere a Interventiei.

(2) Institutiile prevazute la alin. (1) desemneaza in cadrul Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei personal cu functie de decizie .

Articolul 5





Afişează Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Decret 195/2020    Decret 240/2020    starea de urgenta    coronavirus    termene de judecata stare de urgenta    avocat starea de urgenta    masuri starea de urgenta    justitie starea de urgenta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

AUTORIZATIE (ADEVERINTA) privind deplasarea in interes de serviciu. WORD si PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati