Legea 188/1999 actualizata 2016, privind Statutul functionarilor publici
e)sef serviciu, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia;
f)sef birou, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia.
(2)In cadrul autoritatilor administrative autonome pot fi stabilite si functiile publice prevazute la alin. (1) lit. e) si f), precum si alte functii publice prevazute in reglementarile specifice.
(3)Functiile publice prevazute la alin. (1) lit. a) se pot stabili si in cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala care au un numar de minimum 150 de posturi.
Art. 14
(1)Sunt functionari publici de executie din clasa I persoanele numite in urmatoarele functii publice generale: consilier, consilier juridic, auditor, expert, inspector, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora.
(2)Sunt functionari publici de executie din clasa a II-a persoanele numite in functia publica generala de referent de specialitate, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia.
(3)Sunt functionari publici de executie din clasa a III-a persoanele numite in functia publica generala de referent, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia.
Art. 15
Functiile publice de executie sunt structurate pe grade profesionale, dupa cum urmeaza:
a)superior, ca nivel maxim;
b)principal;
c)asistent;
d)debutant.
CAPITOLUL III: Categoria inaltilor functionari publici
Art. 16
(1)Inaltii functionari publici realizeaza managementul de nivel superior in administratia publica centrala si in autoritatile administrative autonome.
(2)Pentru a ocupa o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici persoana trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a)cele prevazute la art. 54;
b)studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta;
c)cel putin 5 ani vechime in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice;
d)a absolvit programele de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici ori a exercitat un mandat complet de parlamentar;
e)a promovat concursul national pentru intrarea in categoria inaltilor functionari publici.
(3)Pentru ocuparea functiilor publice prevazute la art. 12 lit. a), b) si d) se pot stabili conditii specifice sau proceduri specifice, in conditiile legii.
Art. 17
Programele de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici se organizeaza in conditiile legii.
Art. 18
(1)Intrarea in categoria inaltilor functionari publici se face prin concurs national. Recrutarea se face de catre o comisie permanenta, independenta, formata din 7 membri, numiti prin decizie a primului-ministru. Membrii comisiei au mandate fixe de 10 ani si jumatate si sunt numiti prin rotatie.
(2)Persoanele care au promovat concursul national prevazut la alin. (1) pot fi numite in functiile publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici.
(3)Structura, criteriile de desemnare a membrilor, atributiile si modul de organizare si functionare ale comisiei prevazute la alin. (1) se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 19
(1)Numirea, modificarea, suspendarea, incetarea raporturilor de serviciu, precum si sanctionarea disciplinara a inaltilor functionari publici se fac, in conditiile legii, de catre:
a)Guvern, pentru functiile publice prevazute la art. 12 lit. a), c) si e);
b)primul-ministru, pentru functiile publice prevazute la art. 12 lit. b), d) si f).
(2)Numirea intr-o functie publica prevazuta la art. 12 lit. a), b) si d) se face dintre persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 16 alin. (2) si (3).
(3)La eliberarea din functia publica, inaltii functionari publici au dreptul la compensatii materiale, stabilite potrivit legii privind sistemul unitar de salarizare a functionarilor publici.
Art. 20
(1)Evaluarea performantelor profesionale individuale ale inaltilor functionari publici se face anual, in conditiile legii.
(2)Evaluarea generala a inaltilor functionari publici se face o data la 2 ani, in scopul confirmarii cunostintelor profesionale, aptitudinilor si abilitatilor necesare exercitarii functiei publice.
(3)Inaltii functionari publici au obligatia de a urma anual cursuri de perfectionare profesionala, in conditiile legii.
(4)Evaluarea anuala prevazuta la alin. (1) si evaluarea generala prevazuta la alin. (2) se fac de catre o comisie de evaluare, ai carei membri sunt numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor si reformei administrative.
CAPITOLUL IV: Managementul functiilor publice si al functionarilor publici
SECTIUNEA 1: Agentia Nationala a Functionarilor Publici
Art. 21
(1)Pentru crearea si dezvoltarea unui corp de functionari publici profesionist, stabil si impartial se infiinteaza, in subordinea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica.
(2)Agentia Nationala a Functionarilor Publici este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, numit de catre primul-ministru, la propunerea ministrului internelor si reformei administrative. In exercitarea atributiilor care ii revin, presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite ordine cu caracter normativ si individual .
(3)Agentia Nationala a Functionarilor Publici este finantata de la bugetul de stat .
Art. 22

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















