HG mr. 729/2018 privind organizarea si functionarea CNCAN
Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 805 din data de 20 septembrie 2018
q)asigura informarea publicului asupra aspectelor aflate in competenta CNCAN;
r)coopereaza cu alte organisme care au, potrivit legii, atributii in domeniul functionarii in conditii de siguranta a instalatiilor nucleare si radiologice, in corelatie cu cerintele de protectie a mediului si a populatiei;
s)organizeaza dezbateri si informari publice cu teme din domeniul sau de competenta;
s)se constituie in punct national de contact pentru garantii nucleare, pentru protectia fizica a materialelor, instalatiilor nucleare si radiologice, pentru prevenirea si combaterea traficului ilicit de materiale nucleare si radioactive si pentru urgentele radiologice;
t)dispune recuperarea surselor orfane si coordoneaza activitatile de recuperare;
t)autorizeaza executarea constructiilor cu specific nuclear si exercita controlul de stat asupra calitatii constructiilor din cadrul instalatiilor nucleare, ca exceptie de la prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata, cu modificarile ulterioare, care nu se aplica in cazul instalatiilor nucleare;
u)transmite notificari si prezinta rapoarte Comisiei Europene cu privire la implementarea directivelor Consiliului UE si a altor acte normative comunitare In domeniul propriu de competenta, la termenele si cu frecventa prevazute de acestea;
v)organizeaza, periodic, cel putin o data la 10 ani, autoevaluari, precum si analize internationale interpares ale activitatii proprii, precum si ale cadrului national de reglementare, autorizare si control; rezultatele acestor analize se raporteaza Comisiei Europene si celorlalte state membre si pot fi puse la dispozitia publicului, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare privind informatiile clasificate si a cerintelor principiului confidentialitatii;
w)indeplineste orice alte atributii, prevazute de lege sau in reglementarile proprii, in domeniul reglementarilor si al controlului activitatilor nucleare.
Articolul 6
Prin ordin al presedintelui CNCAN se constituie Comitetul pentru situatii de urgenta, care indeplineste atributiile prevazute la art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea conform prevederilor Regulamentului - cadru privind structura organizatorica, atributiile, functionarea si dotarea comitetelor si centrelor operative pentru situatii de urgenta, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.491/2004, cu modificarile ulterioare.
Articolul 7
(1)Se constituie, in subordinea presedintelui CNCAN, Centrul operativ pentru situatii de urgenta si continuitatea guvernarii (COSUCG), prin reorganizarea actualului Centru operativ pentru situatii de urgenta COSU) si completarea cu atributiile necesare asigurarii continuitatii guvernarii pe perioada crizelor.
(2)Centrul operativ pentru situatii de urgenta si continuitatea guvernarii are atributii si functii de sprijin complexe in prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta si indeplineste functiile prevazute la art. 13 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din alte acte normative adoptate in materie.
(3)Centrul operativ pentru situatii de urgenta si continuitatea guvernarii (COSUCG) isi desfasoara activitatea In sediul secundar al CNCAN din str. Locotenent Zalic nr. 4, sectorul 6, Bucuresti.
Articolul 8
Activitatea operativa a CNCAN se desfasoara pe baza de strategii si programe de lucru, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare. In exercitarea atributiilor sale, CNCAN utilizeaza compartimente teritoriale, fara personalitate juridica, infiintate prin ordin al presedintelui, precum si institutii tehnice-suport, infiintate prin hotarare a Guvernului, in vederea efectuarii de studii de specialitate.
Articolul 9
(1)Conducerea CNCAN este asigurata de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, denumit in continuare presedinte.
(2)Presedintele conduce intreaga activitate a CNCAN, avand calitatea de ordonator tertiar de credite.
(3)Presedintele aproba delegarile de competenta si imputernicirile de reprezentare pentru personalul CNCAN, inclusiv ale directorilor de structuri pentru personalul din subordinea lor.
(4)Presedintele reprezinta CNCAN in raporturile cu ministerele, cu alte autoritati si institutii ale administratiei publice centrale sau locale, precum si in raporturile cu persoane fizice si juridice romane ori straine.
(5)Presedintele reprezinta CNCAN in raporturile cu Agentia Internationala pentru Energie Atomica (AIEA), cu Agentia pentru Energie Nucleara a Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (AENOCDE), precum si cu alte organizatii de profil internationale, regionale sau nationale, din alte tari .
(6)Presedintele raporteaza prim-ministrului, anual sau ori de cate ori i se solicita, prin secretarul general al Guvernului, stadiul desfasurarii activitatilor de control si al celorlalte activitati nucleare.
(7)In exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine si decizii.
Articolul 10
Presedintele CNCAN indeplineste urmatoarele atributii principale:
a)raspunde de derularea corespunzatoare a procesului de reglementare, autorizare si control al activitatilor nucleare;
b)aproba strategiile de dezvoltare institutionala a CNCAN, programele de activitate si programele de operare;
c)coordoneaza procesul de emitere a reglementarilor CNCAN si dispune armonizarea acestora cu legislatia Uniunii Europene, aplicabile uniform in domeniul nuclear;
d)asigura derularea programelor de cooperare si asistenta tehnica internationala;
e)propune ordonatorului principal de credite planul de investitii al CNCAN;
f)transmite ordonatorului principal de credite propunerea de buget a CNCAN pentru a fi analizata si inclusa in proiectul de buget al ordonatorului principal de credite;
g)aproba angajarile, promovarile, retrogradarile, suspendarile, delegarile, detasarile, numirile si eliberarile din functie ale personalului de executie din cadrul CNCAN, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
k)aproba deplasarile in tara si in strainatate ale personalului CNCAN;
i)raspunde de rezolvarea in conditii corespunzatoare a sarcinilor stabilite de prim-ministru;
j)indeplineste atributiile ordonatorului tertiar de credite si asigura permanent conducerea curenta a institutiei.
Articolul 11
(1)Structura organizatorica a CNCAN este prevazuta in anexa nr. 1.
(2)In functie de necesitatile si conditiile concrete de desfasurare a activitatii CNCAN, statul de functii, cu avizul secretarului general al Guvernului, este aprobat de presedintele CNCAN. Statul de personal si structura organizatorica a directiilor se aproba prin ordin al presedintelui CNCAN.
(3)Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al CNCAN este de 170, exclusiv presedintele si membrii cabinetului demnitarului.
(4)Personalul necesar pentru fiecare componenta din structura organizatorica a CNCAN se stabileste prin ordin al presedintelui, in conformitate cu prevederile legale privind pregatirea in domeniu si specializarea pe functie, cu incadrarea in numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu.
(5)Competentele si atributiile structurilor CNCAN, precum si drepturile, obligatiile si responsabilitatile personalului incadrat pe functii se prevad detaliat in Regulamentul privind atributiile structurilor din cadrul CNCAN, aprobat prin ordin al presedintelui.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
