OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
(4) Unitatile administrativ-teritoriale, in relatiile cu alte autoritati si institutii publice, persoane fizice sau persoane juridice, pot utiliza posta electronica, ca instrument de comunicare oficiala.
(5) Adresa oficiala de posta electronica a fiecarei unitati administrativ-teritoriale se stabileste conform prevederilor legale in vigoare.
ARTICOLUL 97
Capitala Romaniei
Capitala Romaniei este Municipiul Bucuresti.
ARTICOLUL 98
Comuna
(1) Comuna este unitatea administrativ-teritoriala de baza care cuprinde populatia rurala unita prin comunitate de interese si traditii, alcatuita din unul sau mai multe sate, in functie de conditiile economice, social-culturale, geografice si demografice. Prin organizarea comunei se asigura dezvoltarea economica, social-culturala si gospodareasca a localitatilor rurale.
(2) Comunele pot avea in componenta lor mai multe localitati rurale denumite sate, care nu au personalitate juridica.
(3) Satul in care isi au sediul autoritatile administratiei publice comunale este sat-resedinta de comuna.
ARTICOLUL 99
Orasul
(1) Orasul este unitatea administrativ-teritoriala de baza declarata ca atare prin lege, pe baza indeplinirii criteriilor prevazute de legislatia privind amenajarea teritoriului national. Orasul este alcatuit din zone rezidentiale, zone industriale si de afaceri, cu multiple dotari edilitare cu functii administrative, industriale, comerciale, politice, sociale si culturale destinate deservirii unei populatii dintr-o zona geografica mai intinsa decat limitele administrative ale acestuia, de regula situate imprejur.
(2) Orasele sunt unitati administrativ-teritoriale constituite din cel putin o localitate urbana si pot avea in componenta lor si localitati rurale, ultimele denumite sate apartinatoare.
(3) Satelor apartinatoare li se aplica reglementarile legale in vigoare specifice localitatilor rurale.
ARTICOLUL 100
Municipiul
(1) Municipiul este unitatea administrativ-teritoriala declarata ca atare prin lege, pe baza indeplinirii criteriilor prevazute de lege. Municipiul este alcatuit din zone rezidentiale, zone industriale si de afaceri, cu multiple dotari edilitare cu functii administrative, industriale, economice, politice, sociale, culturale si stiintifice destinate deservirii unei populatii dintr-o zona geografica mai intinsa decat limitele administrative ale acestuia, de regula situate intr-un areal mai mare decat al orasului.
(2) In municipii se pot crea subdiviziuni administrativ- teritoriale ale caror delimitare si organizare se fac potrivit legii.
(3) Municipiul Bucuresti este organizat in 6 subdiviziuni administrativ-teritoriale, denumite sectoare.
(4) Organizarea si functionarea autoritatilor administratiei publice locale de la nivelul subdiviziunilor administrativ- teritoriale, altele decat cele prevazute la alin. (3), se realizeaza cu respectarea prevederilor capitolului V din titlul V al prezentei parti care se aplica in mod corespunzator.
ARTICOLUL 101
Judetul
Judetul este unitatea administrativ-teritoriala alcatuita din comune, orase si, dupa caz, municipii in functie de conditiile geografice, economice, sociale, etnice si de legaturile culturale si traditionale ale populatiei, declarata ca atare prin lege.
ARTICOLUL 102
Limitele teritoriale ale unitatilor administrativ-teritoriale
(1) Prin legea de infiintare, reinfiintare sau reorganizare a unitatilor administrativ-teritoriale se stabilesc limitele teritoriale ale acestora.
(2) Materializarea limitelor unitatilor administrativ-teritoriale stabilite potrivit legii se efectueaza de catre Comisia de delimitare numita prin ordin al prefectului, constituita in conditiile legii cadastrului si publicitatii imobiliare. Comisia are atributii legale cu privire la identificarea, marcarea, actualizarea sau rectificarea limitelor dintre unitatile administrativ-teritoriale, precum si cu privire la punerea in aplicare a hotararilor judecatoresti prin care se dispune cu privire la limitele dintre unitatile administrativ-teritoriale.
(3) Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, prin institutiile sale subordonate, gestioneaza din punct de vedere tehnic reprezentarea grafica a limitelor unitatilor administrativ-teritoriale determinate prin masuratori si are obligatia ca, ulterior transmiterii de catre comisia prevazuta la alin. (2) a acestor limite, sa le introduca in sistemul integrat de cadastru si carte funciara si sa le afiseze pe geoportalul INSPIRE al Romaniei pentru a fi utilizate in activitatea autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale.
(4) Pana la aprobarea delimitarii unitatilor administrativ- teritoriale prin lege, orice neintelegeri referitoare la limitele administrativ-teritoriale se solutioneaza de catre instantele de judecata .
(5) In situatiile prevazute la alin. (2) - (4) nu sunt aplicabile prevederile art. 95 alin. (4).
ARTICOLUL 103
Lista unitatilor administrativ-teritoriale
Unitatile administrativ-teritoriale, denumirea si componenta lor, municipiile resedinta de judet, precum si satele resedinta de comuna sunt cele stabilite prin legea privind organizarea administrativa a teritoriului Romaniei.
ARTICOLUL 104
Statutul unitatii administrativ-teritoriale
(1) Consiliul local, respectiv consiliul judetean, aproba statutul unitatii administrativ-teritoriale prin hotarare care se poate modifica si completa, in functie de modificarile aparute la nivelul elementelor specifice ale acestora. Acesta cuprinde date si elemente specifice prin care unitatea administrativ-teritoriala se distinge in raport cu alte unitati similare, precum si prevederi privitoare la:
a) resedinta si insemnele specifice ale unitatii administrativ- teritoriale si modalitatile de utilizare a acestora, conform prevederilor legale;
b) autoritatile administratiei publice locale, sediul acestora, date privind constituirea si organizarea autoritatilor administratiei publice locale;
c) intinderea si delimitarea teritoriala a unitatii administrativ- teritoriale, localitatile componente, amplasarea acestora, prezentarea grafica si descriptiva, distanta dintre localitatile componente, rangul unitatii administrativ-teritoriale, stabilit potrivit prevederilor legislatiei privind amenajarea teritoriului national;
d) date privind infiintarea unitatii administrativ-teritoriale, prima atestare documentara, evolutia istorica;
e) criteriile potrivit carora se poate conferi si retrage persoanelor fizice romane sau straine calitatea de cetatean de onoare pentru unitatea administrativ-teritoriala respectiva;
f) componenta si structura populatiei unitatii administrativ- teritoriale, defalcate inclusiv pe localitati componente; aspectele privind numarul populatiei se actualizeaza in urma recensamantului in vederea respectarii dreptului cetatenilor apartinand unei minoritati nationale de a folosi limba sa materna in relatia cu administratia publica locala si cu serviciile publice deconcentrate;
g) caile de comunicatie existente si categoria acestora;
h) date privitoare la principalele institutii din domeniul educatiei, cercetarii, culturii, sanatatii, asistentei sociale, presei, radioului, televiziunii si altele asemenea;
i) principalele functiuni economice, capacitati de productie diversificate din sectorul secundar si tertiar, precum si din agricultura;
j) serviciile publice existente;
k) informatii privind bunurile din patrimoniul unitatii administrativ-teritoriale;
l) informatii relevante privind societatea civila, respectiv partidele politice, sindicatele, cultele si organizatiile nonguvernamentale care isi desfasoara activitatea in unitatea administrativ-teritoriala;

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















