din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3193 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

  Publicat: 25 Dec 2019       73345 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
LEGEA nr. 1/2011 a educatiei nationale, Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea nr. 221/2019 pentru modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011;
- OUG nr. 79/2019 privind unele masuri in domeniul educatiei si pentru prorogarea unor termene.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Articolul 74

(1) La finalul clasei pregatitoare, cadrul didactic responsabil intocmeste, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, un raport de evaluare a dezvoltarii fizice, socioemotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare.

(2) La finalul clasei a II-a, fiecare scoala, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, organizeaza si realizeaza evaluarea competentelor fundamentale: scris-citit si matematica. Rezultatele evaluarilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate se comunica parintilor elevilor si constituie documente din portofoliul educational al elevului.

(Din 09-feb-2011 Art. 74, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Art. 5 din anexa 1 din Ordinul 3753/2011)

(Din 12-mar-2012 Art. 74, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2012)

(Din 21-ian-2013 Art. 74, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2012)

(Din 29-apr-2014 Art. 74, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2014)

(Din 20-ian-2016 Art. 74, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2016)

(Din 03-sep-2019 Art. 74, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 4946/2019)

(3) La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului realizeaza, prin esantionare, o evaluare la nivel national a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar, dupa modelul testarilor internationale, pentru diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar.

(Din 09-feb-2011 Art. 74, alin. (3) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Art. 5 din anexa 1 din Ordinul 3753/2011)

(Din 29-apr-2014 Art. 74, alin. (3) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2014)

(Din 20-ian-2016 Art. 74, alin. (3) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2016)

(Din 03-sep-2019 Art. 74, alin. (3) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 4946/2019)

(4) La finalul clasei a VI-a, toate scolile, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, organizeaza si realizeaza evaluarea elevilor prin doua probe transdisciplinare: limba si comunicare, matematica si stiinte. Proba de limba si comunicare va cuprinde limba romana si limba moderna I, iar pentru elevii din clasele cu predare in limbile minoritatilor nationale, si limba materna. Rezultatele evaluarilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor si pentru preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate de invatare se comunica parintilor elevilor si sunt trecute in portofoliul educational al elevului.

(Din 09-feb-2011 Art. 74, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Art. 5 din anexa 1 din Ordinul 3753/2011)

(Din 12-mar-2012 Art. 74, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2012)

(Din 22-ian-2013 Art. 74, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2012)

(Din 29-apr-2014 Art. 74, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2014)

(Din 20-ian-2016 Art. 74, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2016)

(Din 03-sep-2019 Art. 74, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 4946/2019)

(Din 09-feb-2011 Art. 74, alin. (5) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Art. 6 din anexa 1 din Ordinul 3753/2011)

(5) La finalul clasei a VIII-a, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei Nationale, se realizeaza o evaluare nationala obligatorie a tuturor absolventilor. Rezultatele evaluarii se exprima printr-un punctaj, similar testelor internationale. Evaluarea se realizeaza prin urmatoarele probe:

a) o proba scrisa la limba si literatura romana;

b) o proba scrisa la limba materna;

c) o proba scrisa transdisciplinara la matematica si stiinte;

d) o proba scrisa la o limba de circulatie internationala;

e) o proba practica de utilizare a calculatorului, sustinuta in timpul anului;

f) o proba orala transdisciplinara de evaluare a competentelor civice si sociale, sustinuta in timpul anului.

(Din 30-dec-2013 Art. 74, alin. (5) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 11. din Ordonanta urgenta 117/2013)

(6) Rezultatele evaluarii nationale se inscriu in portofoliul educational al elevului.

Articolul 75

(1) Absolventii invatamantului gimnazial dobandesc diploma de absolvire, parte a portofoliului educational, si foaia matricola, parte a portofoliului educational.

(2) Continuarea studiilor din invatamantul gimnazial in invatamantul liceal sau in invatamantul profesional este asigurata pe baza unui proces de consiliere si de orientare scolara si profesionala. Numarul de locuri alocate clasei a IX-a din invatamantul liceal si profesional este cel putin egal cu cel al absolventilor clasei a VIII-a.

(Din 30-dec-2013 Art. 75, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 12. din Ordonanta urgenta 117/2013)

Articolul 76

(1) Dupa absolvirea gimnaziului, elevii urmeaza invatamantul liceal sau invatamantul profesional.

(Din 30-dec-2014 Art. 76, alin. (1) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 94/2014)

(2) Admiterea in invatamantul liceal sau in invatamantul profesional se realizeaza dupa urmatoarea procedura:

(Din 30-dec-2014 Art. 76, alin. (2) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 10. din Ordonanta urgenta 94/2014)

a) in cazul in care numarul de candidati nu depaseste numarul locurilor oferite de unitatea de invatamant, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educational al elevului;

b) In cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de unitatea de invatamant, admiterea se face luand in calcul in proportie de 70% portofoliul educational al elevului, media de absolvire a invatamantului obligatoriu, precum si media la probele de la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a VIII-a si in proportie de 30% nota obtinuta la proba de admitere stabilita de unitatea de invatamant.

(Din 30-dec-2013 Art. 76, alin. (2) , litera B. din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 13. din Ordonanta urgenta 117/2013)

(3) In cazul mediilor egale, diferentierea se face pe baza portofoliului educational al elevului.

(4) Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a admiterii in clasa a IX-a este elaborata de Ministerul Educatiei Nationale si este data publicitatii, pentru fiecare generatie, cel mai tarziu la inceputul clasei a VIII-a. Unitatile de invatamant au obligatia de a anunta public disciplina sau disciplinele la care se sustine proba de admitere, programele, procedurile de organizare a acesteia, precum si modul de utilizare a portofoliului educational, pana, cel mai tarziu, la inceputul clasei a VIII-a. Proba suplimentara de admitere se va sustine la cel mult doua discipline.

(Din 30-dec-2013 Art. 76, alin. (4) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 14. din Ordonanta urgenta 117/2013)

(5) Prin exceptiile de la prevederile alin. (2) , (3) si (4) , conditiile de acces in invatamantului dual, se stabilesc de unitatea de invatamant in colaborare cu operatorii economici parteneri.

(Din 06-apr-2018 Art. 76, alin. (5) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 modificat de Art. 1, punctul 13. din Legea 82/2018)

(6) [textul din Art. 76, alin. (6) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a fost abrogat la 06-apr-2018 de Art. 1, punctul 14. din Legea 82/2018]

(7) [textul din Art. 76, alin. (7) din titlul II, capitolul V, sectiunea 2 a fost abrogat la 06-apr-2018 de Art. 1, punctul 14. din Legea 82/2018]





Afişează Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2011    Legea 1/2011 actualizata    Legea 1/2011 actualizata 2020    Legea educatiei nationale actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017

Necompensarea in bani a zilelelor de concediu neefectuate
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures, Sectia I Civila, Sentinta nr. 505 din data de 15.04.2016

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu