(2) Daca tratamentul propus de consultant este acceptat de pacient, medicul stomatolog curant poate intrerupe relatia cu pacientul.
Art. 66. -
Cand mai multi medici stomatologi colaboreaza la examinarea sau tratamentul unui pacient, acestia trebuie sa se informeze reciproc.
SECTIUNEA a 5-a
Primordialitatea concilierii
Art. 67. -
In orice situatie litigioasa ori divergenta profesionala, inaintea oricarui demers public, inclusiv inainte de a se adresa mass-mediei, este obligatorie procedura de conciliere din cadrul corpului profesional.
SECTIUNEA a 6-a
Relatiile cu ceilalti profesionisti din domeniul sanatatii
Art. 68. -
Medicii stomatologi, in cadrul raporturilor lor profesionale cu confratii, medicii din diferite specialitati sau cu alti profesionisti din domeniul sanatatii, trebuie sa respecte independenta profesionala a acestora si libera alegere a pacientului.
CAPITOLUL VII
Publicitatea
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 69. -
(1) Reputatia medicului stomatolog trebuie sa se sprijine doar pe competenta si demnitate.
(2) Medicul stomatolog nu trebuie sa isi atraga clientela prin intermediul unor promisiuni oneroase ori neconforme cu normele publicitatii activitatilor medicale prevazute in prezentul cod deontologic si in deciziile Consiliului national.
Art. 70. -
Este interzisa reclama efectuata de un medic stomatolog sau de o forma de exercitare a profesiei, in orice mod, la produse farmaceutice, suplimente alimentare, dispozitive medicale, materiale sanitare sau de tehnica dentara ori alte produse de uz medical.
Art. 71. -
(1) Medicul stomatolog poate participa la campanii de informare in domeniul sanatatii, emisiuni, programe de televiziune sau prezentate in spatiul online, destinate educatiei publice, inclusiv prin intermediul grupurilor sau retelelor sociale ori prin orice alte forme de comunicare la distanta, si poate tine prelegeri, cu conditia respectarii regulilor prevazute in prezentul cod deontologic.
(2) In cadrul aparitiilor in mediile de informare, inclusiv in colaborarea cu institutii publice sau cu entitati private in activitati de informare si educatie pentru sanatate, medicul stomatolog va putea prezenta procedee de diagnostic si tratament, tehnici medicale specifice ori alte procedee si mijloace de investigare, dar nu va putea folosi acest prilej pentru a-si face reclama directa sau indirecta privind activitatea profesionala proprie sau a unui tert .
(3) Medicul stomatolog trebuie sa promoveze si sa utilizeze informatii din domeniul sanatatii accesibile, transparente, riguroase si prudente, pe baza cunostintelor stiintifice dobandite.
Art. 72. -
(1) Publicitatea formelor de exercitare a profesiei este destinata sa asigure publicului informatii cu privire la activitatea desfasurata de acestea potrivit competentelor si titlurilor academice, stiintifice sau profesionale dobandite sau recunoscute in conditiile legii, la cariera sa profesionala si la orarul de functionare.
(2) Publicitatea trebuie sa fie veridica, neinselatoare, sa respecte secretul profesional, sa nu fie agresiva si sa fie realizata cu demnitate si prudenta.
(3) Indiferent de mijlocul de publicitate utilizat, toate mentiunile laudative, comparative sau dispretuitoare, care cuprind marturii ale unei terte persoane, precum si toate informatiile referitoare la identitatea pacientilor sunt interzise.
(4) Mijloacele de publicitate a formelor de exercitare a profesiei nu pot fi folosite ca reclama in scopul dobandirii de clientela.
SECTIUNEA a 2-a
Mijloacele de publicitate
Art. 73. -
(1) Formele de exercitare a profesiei de medic stomatolog pot utiliza unul sau mai multe mijloace de publicitate, respectiv:
a) firma;
b) anunturi de publicitate, potrivit prezentului cod deontologic;
c) anunturi si mentiuni in anuare, carti de telefon, baze de date cu profesionistii din domeniul sanatatii, inclusiv in mediul online;
d) corespondenta profesionala si carti de vizita profesionale;
e) adresa de internet.
(2) Nu este permisa utilizarea urmatoarelor mijloace de publicitate:
a) oferirea serviciilor prin prezentare proprie sau prin intermediar la domiciliul ori resedinta unei persoane sau intr-un loc public;
b) propunerea personalizata de prestari de servicii efectuata de o forma de exercitare a profesiei, fara ca aceasta sa fi fost in prealabil solicitata in acest sens, indiferent daca aceasta este facuta sau nu in scopul racolarii de pacienti;
c) acordarea de consultatii de specialitate realizate pe orice suport material, precum si prin orice alt mijloc de comunicare in masa, inclusiv prin emisiuni radiofonice, televizate sau prin intermediul internetului/telecomunicatiilor, respectiv al grupurilor si retelelor sociale, cu exceptia celor avizate de Colegiul Medicilor Stomatologi din Romania sau de alte organisme acreditate de acesta in acest scop;
d) alte mijloace de publicitate decat cele prevazute in prezentul cod deontologic.
Art. 74. -
(1) Firma trebuie sa aiba dimensiunile maxime de 80 x 60 cm si sa fie amplasata la intrarea in imobilul si/sau in spatiul ocupat in care forma de exercitare a profesiei isi are sediul profesional principal sau secundar.
(2) Firma cuprinde urmatoarele mentiuni:
a) Colegiul Medicilor Stomatologi din Romania;
b) colegiul teritorial pe raza caruia se afla sediul profesional principal sau secundar;
c) denumirea formei de exercitare a profesiei si, optional, numele si prenumele medicului stomatolog titular si, dupa caz, ale medicilor stomatologi asociati, in situatia in care acestea nu se regasesc in denumire;
d) mentiuni privind sediul principal si sediul secundar;
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti