Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

  Publicat: 16 Mar 2009       41470 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Lege privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal.
Proiect de lege privind executarea pedepselor - forma transmisa Parlamentului

Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Oficiu electoral - organism electoral constituit la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, fara a avea atributia de a constata rezultatele alegerilor la acel nivel,
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

ART. 30

Regimul de maxima siguranta

(1) Regimul de maxima siguranta se aplica provizoriu persoanelor condamnate la pedeapsa detentiunii pe viata si persoanelor condamnate la pedeapsa inchisorii mai mare de 15 ani, de la primirea acestora in penitenciar si pana la stabilirea, potrivit prezentei legi, a regimului de executare a pedepselor privative de libertate. Regimul de maxima siguranta se aplica persoanelor condamnate carora comisia prevazuta la art. 21 le-a stabilit acest regim .

(2) Persoanele condamnate care executa pedeapsa in regim de maxima siguranta sunt supuse unor masuri stricte de paza, supraveghere si escortare, sunt cazate, de regula, individual, presteaza munca si desfasoara activitatile educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala in grupuri mici, in spatii anume stabilite, de regula, in interiorul penitenciarului, sub supraveghere continua.

(3) Regimul de maxima siguranta nu se aplica urmatoarelor persoane condamnate:

a) persoanele care au implinit varsta de 60 de ani;

b) femeile insarcinate sau care au in ingrijire un copil in varsta de pana la un an;

c) persoanele incadrate in gradul I de invaliditate, precum si cele cu afectiuni locomotorii grave.

(4) Persoanele condamnate prevazute la alin. (3) lit. a) executa pedeapsa privativa de libertate in regim inchis. Persoanele condamnate prevazute la alin. (3) lit. b) si c) executa pedeapsa privativa de libertate in regim inchis, pe perioada cat dureaza cauza care a impus neaplicarea regimului de maxima siguranta.

ART. 31

Regimul inchis

(1) Regimul inchis se aplica provizoriu persoanelor condamnate la pedeapsa inchisorii mai mare de 5 ani, dar care nu depaseste 15 ani, de la primirea acestora in penitenciar si pana la stabilirea, potrivit prezentei legi, a regimului de executare a pedepselor privative de libertate. Regimul inchis se aplica persoanelor condamnate carora comisia prevazuta la art. 21 le-a stabilit acest regim .

(2) Persoanele condamnate care executa pedeapsa in regim inchis sunt cazate, de regula, in comun, presteaza munca si desfasoara activitati educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala in grupuri, in interiorul penitenciarului, sub paza si supraveghere .

(3) Persoanele condamnate care executa pedeapsa in regim inchis pot presta munca si desfasura activitati educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala si in afara penitenciarului, sub paza si supraveghere continua, cu aprobarea directorului penitenciarului.

ART. 32

Regimul semideschis

(1) Regimul semideschis se aplica provizoriu persoanelor condamnate la pedeapsa inchisorii mai mare de un an, dar care nu depaseste 5 ani, de la primirea acestora in penitenciar si pana la stabilirea, potrivit prezentei legi, a regimului de executare a pedepselor privative de libertate. Regimul semideschis se aplica persoanelor condamnate carora comisia prevazuta la art. 21 le-a stabilit acest regim .

(2) Persoanele condamnate care executa pedeapsa in regim semideschis sunt cazate in comun, se pot deplasa neinsotite in zone din interiorul locului de detinere stabilite prin Regulamentul de ordine interioara al penitenciarului respectiv, presteaza munca si desfasoara activitatile educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala sub supraveghere, in grupuri, in spatii din interiorul penitenciarului care raman deschise in timpul zilei.

(3) Persoanele condamnate care executa pedeapsa in regim semideschis pot presta munca si desfasura activitati educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala si in afara penitenciarului, sub supraveghere .

ART. 33

Regimul deschis

(1) Regimul deschis se aplica provizoriu persoanelor condamnate la pedeapsa inchisorii de cel mult un an. Regimul deschis se aplica persoanelor condamnate carora comisia prevazuta la art. 21 le-a stabilit acest regim .

(2) Persoanele condamnate care executa pedeapsa in regim deschis sunt cazate in comun, se pot deplasa neinsotite in interiorul penitenciarului, pot presta munca si pot desfasura activitatile educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala in afara penitenciarului, fara supraveghere .

ART. 34

Stabilirea provizorie a regimului de executare a pedepselor privative de libertate si evaluarea necesitatii transferului intr-un alt penitenciar.

(1) Regimul provizoriu de executare a pedepsei privative de libertate se stabileste de catre directorul penitenciarului, la primirea in penitenciar, potrivit prevederilor art.30 - 33.

(2) In termen de 10 zile de la primirea in penitenciar, directorul penitenciarului evalueaza situatia condamnatului in raport cu pedeapsa sau pedepsele ce trebuie executate, varsta si personalitatea acestuia, precum si cu distanta dintre penitenciar si familia condamnatului, apreciind, dupa consultarea prealabila a condamnatului, daca este necesar transferul intr-un alt penitenciar. Transferul se decide, in termen de 15 zile de la primirea in penitenciar, de catre Administratia Nationala a Penitenciarelor.

ART. 35 Stabilirea regimului de executare a pedepselor privative de libertate

(1) Comisia prevazuta la art. 21 constituita in fiecare penitenciar stabileste regimul de executare a pedepsei privative de libertate, pentru fiecare persoana condamnata, dupa ce se decide, potrivit art. 34, mentinerea in primul penitenciar. Daca se decide transferul, regimul este stabilit de catre comisia din penitenciarul in care s-a dispus transferul.

(2) Comisia stabileste regimul de executare a pedepselor privative de libertate in cel mult 20 de zile de la data dispozitiei prin care se decide mentinerea in primul penitenciar sau, dupa caz, de la data transferului.

(3) Criteriile de stabilire a regimului de executare a pedepsei sunt urmatoarele:

a) varsta si starea de sanatate condamnatului;

b) durata pedepsei privative de libertate;

c) conduita persoanei condamnate, pozitiva sau negativa, inclusiv in perioadele de detentie anterioare;

d) gradul de risc pe care il prezinta persoana condamnata pentru comunitate in cazul unei eventuale evadari, precum si pentru siguranta altor condamnati, a locului de detinere sau a personalului locului de detinere, a persoanelor care o viziteaza ori pentru sine;

e) abilitatile necesare includerii in diferite programe de educatie si interventie psihosociala;

f) disponibilitatea de a presta munca si de a urma cursuri de calificare .

(4) La stabilirea regimului de executare se tine seama si de imprejurarea ca pedeapsa se executa ca urmare a revocarii de catre instanta a liberarii conditionate conform art. 104 Cod penal.

ART. 36

Contestatia impotriva deciziei comisiei privind stabilirea regimului de executare a pedepselor privative de libertate

(1) Impotriva deciziei comisiei privind stabilirea regimului de executare a pedepselor privative de libertate persoana condamnata poate formula contestatie la judecatorul de supraveghere a privarii de libertate, in termen de 3 zile de la data cand a luat cunostinta de regimul de executare a pedepsei stabilit.

(2) La primirea contestatiei, judecatorul de supraveghere a privarii de libertate acorda termen in prima sedinta de judecata, dintre sedintele prevazute la art.11, ce urmeaza depunerii contestatiei, incunostinteaza despre acest termen persoana condamnata si ii pune in vedere sa isi angajeze un avocat, in caz contrar urmand a fi desemnat un avocat din oficiu . De asemenea, judecatorul instiinteaza administratia penitenciarului pentru a asigura prezenta contestatorului la sedinta de judecata .

(3) Judecatorul de supraveghere a privarii de libertate solutioneaza contestatia in cel mult 14 zile de la data primului termen de judecata si pronunta, prin hotarare, una dintre urmatoarele solutii:

a) admite, in tot sau in parte, contestatia si dispune schimbarea regimului de executare stabilit potrivit art. 35;



Afişează Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Contractele de credit pentru consumatori trebuie sa mentioneze intr-un mod clar si concis modalitatile de calcul al termenului de retragere
Sursa: EuroAvocatura.ro

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM

Legea 19/2020: Intrebari privind zilele libere pentru supravegherea copiilor
Sursa: ITM



Jurisprudenţă

Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Ştiri Juridice

Obtine certificatul CSU, Albastru (TIP 1) si Galben (TIP 2)!
26 Mar 2020 | 1138

Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta
24 Mar 2020 | 494

Legea 24/2020: Valoarea unui tichet de masa nu va putea depasi suma de 20 de lei
21 Mar 2020 | 398