din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3825 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OG 17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare

OG 17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare

  Publicat: 28 Aug 2012       8812 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta nr. 17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare

Publicata in Monitorul Oficial nr. 611 din 24 august 2012

Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

Art. 9
(1) Prin derogare de la prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2012 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea absolventilor promotiilor 2012 ale institutiilor de formare profesionala initiala din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, absolventii promotiilor anului 2012 ale institutiilor de invatamant superior de formare profesionala initiala cu profil medical din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala sunt repartizati la unitati si numiti in functii.
(2) In perioada septembrie-noiembrie 2012, absolventii promotiilor anului 2012 ale institutiilor de formare profesionala initiala din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala care nu intra sub incidenta dispozitiilor alin. (1) beneficiaza de indemnizatia si drepturile de hrana acordate in cuantumul stabilit pentru anul 2012, potrivit prevederilor legale in vigoare, elevilor si studentilor aflati in ultimul an de studii in cadrul scolilor militare de maistri militari si subofiteri, respectiv academiilor si institutiilor de invatamant superior, dupa caz, precum si de drepturile de cazare si de transport, numai daca institutiile publice la care urmeaza sa fie incadrati organizeaza cursuri de formare profesionala si absolventii participa la aceste cursuri.

Sectiunea 4 - Reglementari privind prorogarea termenului prevazut la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 246/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului de Drept Public si Stiinte Administrative al Romaniei


Art. 10
Termenul prevazut la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 246/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului de Drept Public si Stiinte Administrative al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 19 iulie 2007, cu modificarile ulterioare, se proroga pana la data de 1 ianuarie 2014.

Sectiunea 5 - Reglementari privind utilizarea echivalentului in lei al sumelor in valuta incasate de Ministerul Finantelor Publice reprezentand plati efectuate de Japan Tobacco International (JTI) in baza acordurilor de cooperare incheiate intre Comisia Europeana, statele membre semnatare si JTI


Art. 11
(1) Echivalentul in lei al sumelor in valuta incasate de Ministerul Finantelor Publice reprezentand plati efectuate de Japan Tobacco International (JTI) in baza acordurilor de cooperare incheiate intre Comisia Europeana, statele membre semnatare si JTI se vireaza de Ministerul Finantelor Publice, la solicitarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la bugetul de stat, in contul de venituri 20.44.01.02.01 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii din strainatate de la guverne straine - curente" sau 20.44.01.02.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii din strainatate de la guverne straine - capital", dupa caz, pe masura stabilirii destinatiei acestora, in conformitate cu acordurile incheiate.
(2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca, in limita sumelor incasate la bugetul de stat potrivit alin. (1), sa majoreze veniturile bugetului de stat si creditele bugetare ale Ministerului Finantelor Publice si sa aprobe alocarea acestora catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(3) Ministerul Finantelor Publice deschide creditele bugetare in limita sumei cu care a fost majorat bugetul potrivit alin. (2), iar Agentia Nationala de Administrare Fiscala utilizeaza creditele bugetare repartizate pana la finele anului bugetar, potrivit destinatiei din acordurile incheiate.

Art. 12
Prin derogare de la prevederile art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 227/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, din sumele prevazute la art. 11 se pot efectua achizitii pentru imbunatatirea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conformitate cu acordurile incheiate.

Sectiunea 6 - Reglementari privind distinatia unor sume incasate de la societati comerciale, societati nationale, companii nationale


Art. 13
Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2006 privind infiintarea Fondului national de dezvoltare, aprobata prin Legea nr. 186/2008, in situatia in care, in anul 2012, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu incaseaza venituri din vanzarea actiunilor societatilor comerciale, societatilor nationale si companiilor nationale aflate sub autoritatea sa, poate retine suma prevazuta la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2002 pentru asigurarea conditiilor de finantare a organizarii si desfasurarii activitatilor legate de procesul de privatizare derulate prin Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, aprobata cu modificari prin Legea nr. 57/2003, din dividendele incasate de la societatile comerciale, societatile nationale si companiile nationale la care exercita calitatea de actionar in numele statului.

Sectiunea 7 - Reglementari privind plata neefectuata a sumelor stabilite prin hotarari judecatoresti reprezentand drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar


Art. 14
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, plata neefectuata a sumelor stabilite prin hotarari judecatoresti reprezentand drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar, devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2012, se va realiza in aceleasi conditii cu cele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 230/2011, ale carei dispozitii se aplica in mod corespunzator.
(2) Plata sumelor prevazute la alin. (1) se va efectua din sumele aprobate la titlul "Cheltuieli de personal".

Sectiunea 8 - Reglementari privind monitorizarea cheltuielilor tuturor spitalelor publice


Art. 15
(1) Ordonatorii de credite ai spitalelor publice, indiferent de modul de subordonare, au obligatia sa transmita lunar la Ministerul Sanatatii, pana la data de 20 a lunii curente pentru luna anterioara, situatia privind executia bugetului de venituri si cheltuieli al spitalului public, avizata de ordonatorul principal de credite.
(2) Pana la data de 25 a lunii curente pentru luna anterioara, Ministerul Sanatatii are obligatia sa verifice daca situatiile prevazute la alin. (1) au fost transmise si sa notifice ordonatorii principali de credite ai spitalelor publice si Ministerului Finantelor Publice in cazul nerespectarii termenului prevazut la alin. (1).
(3) Prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului finantelor publice, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, se vor stabili formatul situatiilor prevazute la alin. (1), precum si modalitatea de transmitere a acestora.
(4) Ordonatorul principal de credite al spitalului public are obligatia de a verifica realitatea si exactitatea datelor din situatiile prevazute la alin. (1).

Art. 16
(1) Urmatoarele fapte constitutie contraventii:
a) prezentarea de date eronate in situatiile prevzute la art. 15 alin. (1) de catre ordonatorii de credite ai spitalelor publice si/sau avizarea unor astfel de situatii de catre ordonatorii principali de credite;
b) nerespectarea termenlor prevazute la art. 15 alin. (1) si (2).
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre personalul cu atributii de control din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
(4) Sanctiunile prevazute la alin. (2) se aplica ordonatorului de credite al spitalului public si/sau, dupa caz, ordonatorului principal de credite care se face vinovat de nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1).




Afişează OG 17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OG 17/2012    Jocuri de noroc    Bingo    OG 2/2001    OUG 77/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Dispunerea pe cale de ordonanta presedintiala, inapoierea minorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Decizie nr. 2905 din data 12.12.2011

Jocuri de noroc. Stabilirea bazei de impozitare a incasarilor din activitatea de cazinou
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 3716 din 31 octombrie 2006



Articole Juridice

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Legislatia maghiara care interzice exploatarea jocurilor de tip slot machine in afara cazinourilor poate fi contrara principiului liberei prestari a serviciilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Publicitatea pentru cazinouri din strainatate poate fi interzisa in anumite conditii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul Uniunii se opune unei reglementari nationale privind jocurile de noroc prin care se impune obligatia respectarii unei distante minime intre punctele de comercializare
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un monopol al pariurilor hipice in afara hipodromului poate fi justificat daca urmareste in mod coerent si sistematic obiectivul privind lupta impotriva pericolelor legate de jocurile de noroc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ipoteca mobiliara. Dispozitii generale (Art. 2.387 - Art. 2.397 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro