OUG 49/2014, privind modificarea Legii educatiei
45. La articolul 171, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins: ``c) programe postuniversitare de perfectionare.``
46. La articolul 173, alineatele (1) si (2) se modifica si voravea urmatorul cuprins: ``(1) Pot organiza programe postuniversitare de formare si dezvoltare profesionala continua si programe postuniversitare de perfectionare toate acele institutii de invatamant superior care au acreditate cel putin programe de studii universitare de licenta si masterat in domeniul stiintific respectiv
(2) Programele postuniversitare de formare si dezvoltare profesionala si programele postuniversitare de perfectionare ale institutiilor de invatamant superior acreditate se desfasoara in baza unui regulament propriu de organizare si desfasurare, aprobat de senatul universitar, in conformitate cu legislatia in vigoare.``
47. La articolul 173, dupa alineatul (5) se introduce unnou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins: ``(51) Au dreptul sa participe la programe postuniversitare de perfectionare absolventii care detin diploma de absolvire a invatamantului superior de scurta durata sau diploma de licenta ori echivalenta.``
48. La articolul 173, dupa alineatul (6) se introduce unnou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins: ``(7) La finalizarea programelor postuniversitare de perfectionare, institutia organizatoare elibereaza un certificat de absolvire.``
49. La articolul 207, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (21) si (22), cu urmatorul cuprins: ``(21) Functiile de conducere prevazute la alin. (2) reprezinta functii in domeniul didactic a caror desfasurare nu presupune prerogative de putere publica. (22) Functiile prevazute la alin. (2) nu sunt functii publice de autoritate, activitatile din domeniul didactic specifice care se deruleaza prin intermediul acestora sunt, in principal, urmatoarele:
a) indeplinirea misiunii institutiei de invatamant superior de a genera si de a transfera cunoastere catre societate;
b) organizarea derularii programelor de studii al caror element central este asigurarea calitatii in scopul dezvoltarii personale, al insertiei profesionale a individului si a satisfacerii nevoii de competenta a mediului socioeconomic;
c) organizarea procesului de obtinere a calificarilor corelate cu nevoile identificate pe piata muncii;
d) gestionarea eficienta a activitatilor de invatamant, cercetare, productie sau transfer cognitiv si tehnologic;
e) realizarea si implementarea de proiecte finantate din surse interne sau externe universitatii;
f) sprijinirea, in mod, adecvat a membrilor comunitatii universitare;
g) derularea de actiuni privind cooperarea internationala a institutiei de invatamant superior;
h) asigurarea libertatii academice a personalului didactic, didactic auxiliar si de cercetare, precum si a drepturilor si libertatilor studentilor;
i) respectarea autonomiei universitare, a transparentei deciziilor si activitatilor, a echitatii si eticii universitare;
j) asigurarea si gestionarea resurselor materiale si umane, cu respectarea regimului juridic al conflictelor de interese si a legislatiei in vigoare;
k) asigurarea, la nivelul institutiei de invatamant superior, a conditiilor necesare desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica, dezvoltare, inovare si transfer tehnologic, prin creatie individuala si colectiva, in domeniul stiintelor, al stiintelor ingineresti, al artelor, al literelor, prin asigurarea performantelor si dezvoltarii fizice si sportive, precum si valorificarea si diseminarea rezultatelor acestora in vederea producerii, transmiterii si valorificarii cunoasterii.``
50. La articolul 211, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(6) Consiliul de administratie al universitatilor de stat este format din rector, prorectorii, decanii, directorul general administrativ si un reprezentant al studentilor. In cadrul universitatilor unde salariatii sunt organizati in sindicat, un reprezentant al acestuia participa, in calitate de observator, la sedintele consiliului de administratie.``
51. La articolul 213, alineatele (4) si (7) se modifica si voravea urmatorul cuprins: ``(4) Mandatul senatului universitar este de 4 ani. Durata mandatului unui membru al senatului universitar este de 4 ani. Pentru studenti, durata mandatului se reglementeaza prin Carta universitara..............................................................................................
(7) Durata mandatului de rector este de 4 ani. O persoana nu poate ocupa functia de rector la aceeasi institutie de invatamant superior pentru mai mult de doua mandate succesive, complete.``
52. La articolul 214, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(2) In cazul vacantarii unui loc in functiile de conducere, se procedeaza la alegeri partiale, in cazul directorului de departament, sau se organizeaza concurs public, potrivit Cartei universitare, in termen de maximum 3 luni de la data vacantarii. Modalitatea de desemnare a rectorului, dintre cele prevazute la art. 209 alin. (1), stabilita cu ocazia alegerilor generale, se mentine valabila.``
53. La articolul 227 alineatul (1), litera a) se modifica si vaavea urmatorul cuprins: ``a) fondate din initiativa si cu resursele materiale si financiare ale unei persoane fizice, ale unui grup de persoane fizice, ale unei fundatii sau asociatii, ale unui cult religios ori ale unui alt furnizor de educatie, recunoscut ca atare potrivit prevederilor prezentei legi;``.
54. La articolul 227, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(3) Structurile universitatilor particulare si confesionale particulare, atributiile, durata mandatelor, precum si alte considerente legate de statutul acestora sunt stabilite de Carta universitara, avizata de fondatori si aprobata de senatul universitar. Deciziile in acest sens apartin universitatii.``
55. La articolul 227, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins: ``(4) Deciziile universitatilor particulare si confesionale particulare care privesc structurile si functiile de conducere, atributiile si durata mandatelor, precum si alte considerente legate de statutul acestora pot fi desfiintate prin hotarari ale instantelor judecatoresti
(5) Prin Carta universitara, universitatea isi poate stabili functii onorifice, precum si structuri consultative formate din reprezentanti ai mediului economic si personalitati din mediul academic, cultural si profesional extern.``

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















