Codul Fiscal, Actualizat 2017
Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)
Articolul 407: Proceduri in cazul in care sistemul informatizat este indisponibil la destinatie
(1) In cazul in care, in situatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 si 4, la alin. (2) lit. b) si la alin. (3) , raportul de primire prevazut la art. 404 alin. (1) lit. c) nu poate fi prezentat la incheierea deplasarii produselor accizabile in termenul prevazut la respectivul articol, deoarece fie sistemul informatizat nu este disponibil in Romania, fie in situatia prevazuta la art. 406 alin. (1) nu au fost inca indeplinite procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) , destinatarul prezinta autoritatii competente din Romania, cu exceptia cazurilor pe deplin justificate, un document pe suport hartie care contine aceleasi informatii ca si raportul de primire si care atesta incheierea deplasarii, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(2) Cu exceptia cazului in care destinatarul poate prezenta, in scurt timp, prin intermediul sistemului informatizat, raportul de primire prevazut la art. 404 alin. (1) lit. c) sau in cazuri pe deplin justificate, autoritatea competenta din Romania trimite o copie de pe documentul pe suport hartie prevazut la alin. (1) autoritatii competente din statul membru de expeditie, care o transmite expeditorului sau o tine la dispozitia acestuia.
(3) De indata ce sistemul informatizat redevine disponibil sau de indata ce procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) sunt indeplinite, destinatarul prezinta un raport de primire, in conformitate cu art. 404 alin. (1) lit. c) . Prevederile art. 404 alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator.
(4) In cazul in care, in situatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3, raportul de export prevazut la art. 405 alin. (1) nu poate fi intocmit la incheierea deplasarii produselor accizabile deoarece fie sistemul informatizat nu este disponibil in statul membru de export, fie in situatia prevazuta la art. 406 alin. (1) nu au fost inca indeplinite procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) , autoritatile competente din statul membru de export trimit autoritatilor competente din Romania un document pe suport hartie care contine aceleasi date ca si raportul de export si care atesta incheierea deplasarii, cu exceptia cazului in care raportul de export prevazut la art. 405 alin. (1) poate fi intocmit in scurt timp, prin intermediul sistemului informatizat sau in cazuri pe deplin justificate, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(5) In cazul prevazut la alin. (4) , autoritatile competente din Romania transmit sau pun la dispozitia expeditorului o copie a documentului pe suport hartie .
(6) De indata ce sistemul informatizat redevine disponibil in statul membru de export sau de indata ce procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) sunt indeplinite, autoritatile competente din statul membru de export trimit un raport de export, in conformitate cu art. 405 alin. (1) . Prevederile art. 405 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator.
Articolul 408: Incheierea deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize
(1) Fara sa contravina prevederilor art. 407, raportul de primire prevazut la art. 404 alin. (1) lit. c) sau raportul de export prevazut la art. 405 alin. (1) constituie dovada faptului ca deplasarea produselor accizabile s-a incheiat, in conformitate cu art. 401 alin. (7) .
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , in absenta unui raport de primire sau a unui raport de export din alte motive decat cele prevazute la art. 404 dovada incheierii deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize este:
a) in cazurile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 si 4, la alin. (2) lit. b) si la alin. (3) , o adnotare facuta de autoritatile competente din statul membru de destinatie, pe baza unor dovezi corespunzatoare, care sa indice ca produsele accizabile expediate au ajuns la destinatia declarata;
b) in cazul prevazut la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3, o adnotare facuta de autoritatile competente din statul membru pe teritoriul caruia este situat biroul vamal de iesire, care sa ateste faptul ca produsele accizabile au parasit teritoriul Uniunii Europene.
(3) In sensul alin. (2) , un document inaintat de destinatar si care contine aceleasi informatii ca si raportul de primire sau de export constituie o dovada corespunzatoare.
(4) In momentul in care autoritatile competente din statul membru de expeditie au admis dovezile corespunzatoare, acestea inchid deplasarea in sistemul informatizat.
Articolul 409: Structura si continutul informatiilor
(1) Structura si continutul informatiilor care trebuie schimbate potrivit art. 402-405 de catre persoanele si autoritatile competente implicate in cazul unei deplasari intracomunitare de produse accizabile in regim suspensiv de accize, normele si procedurile privind schimbul acestor informatii, precum si structura documentelor pe suport hartie prevazute la art. 406 si 407 sunt stabilite de catre Comisia Europeana .
(2) Situatiile in care sistemul informatizat este considerat indisponibil in Romania, precum si normele si procedurile care trebuie urmate in aceste situatii sunt stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
Articolul 410: Proceduri simplificate
(1) Monitorizarea deplasarilor produselor accizabile in regim suspensiv de accize, care se desfasoara integral pe teritoriul Romaniei, se realizeaza potrivit procedurilor aprobate prin ordin al presedintelui A.N.A.F., stabilite pe baza prevederilor art. 402-408.
(2) Prin acord si in conditiile stabilite de Romania cu alte state membre interesate pot fi stabilite proceduri simplificate pentru deplasarile frecvente si regulate de produse accizabile in regim suspensiv de accize care au loc intre teritoriile acestora.
(3) Prevederile alin. (2) includ deplasarile prin conducte fixe.
Articolul 411: Deplasarea unul produs accizabil in regim suspensiv dupa ce a fost pus in libera circulatie in procedura vamala simplificata
(1) Deplasarea produselor accizabile puse in libera circulatie de catre un importator care detine autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de autoritatea competenta din alt stat membru, iar produsele sunt eliberate pentru consum in Romania, se poate efectua in regim suspensiv de accize, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) importatorul este autorizat de autoritatea competenta din statul sau pentru efectuarea de operatiuni cu produse accizabile in regim suspensiv de accize;
b) importatorul detine cod de accize in statul membru de autorizare;
c) deplasarea are loc intre:
1.un birou vamal de intrare din Romania si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania;
2.un birou vamal de intrare in teritoriul Uniunii Europene situat in alt stat membru participant la aplicarea procedurii vamale simplificate si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania, miscarea produselor accizabile fiind acoperita de o procedura de tranzit care incepe la frontiera;
3.un birou vamal de intrare in teritoriul Uniunii Europene situat intr-un stat membru neparticipant la aplicarea procedurii vamale simplificate si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania, miscarea produselor accizabile fiind acoperita de o procedura de tranzit care incepe la frontiera;
d) produsele accizabile sunt insotite de un exemplar tiparit al documentului administrativ electronic prevazut la art. 402 alin. (1) .
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul importatorului inregistrat in Romania care detine autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de autoritatea vamala din Romania, iar produsele sunt eliberate pentru consum in alt stat membru participant la aplicarea procedurii vamale simplificate.
Articolul 412: Nereguli si abateri
(1) Atunci cand s-a produs o neregula in cursul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize care a dus la eliberarea pentru consum a acestora in conformitate cu art. 340 alin. (1) lit. a) , se considera ca eliberarea pentru consum are loc in statul membru in care s-a produs neregula .
(2) In cazul in care, pe parcursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, a fost depistata o neregula care a dus la eliberarea pentru consum a acestora in conformitate cu art. 340 alin. (1) lit. a) si nu este posibil sa se determine unde s-a produs neregula, se considera ca aceasta s-a produs in statul membru si la momentul in care aceasta a fost depistata.
(3) In situatiile prevazute la alin. (1) si (2) , autoritatile competente din statul membru in care produsele au fost eliberate pentru consum sau in care se considera ca au fost eliberate pentru consum trebuie sa informeze autoritatile competente din statul membru de expeditie.
(4) Cand produsele accizabile care se deplaseaza in regim suspensiv de accize nu au ajuns la destinatie si pe parcursul deplasarii nu a fost constatata nicio neregula care sa fie considerata eliberare pentru consum potrivit art. 340 alin. (1) lit. a) , se considera ca neregula s-a produs in statul membru de expeditie si in momentul expedierii produselor accizabile.
(5) Face exceptie de la prevederile alin. (4) cazul in care in termen de 4 luni de la inceperea deplasarii in conformitate cu art. 401 alin. (6) , expeditorul furnizeaza dovada incheierii deplasarii sau a locului in care a fost comisa neregula, intr-un mod considerat satisfacator de autoritatile competente din statul membru de expeditie in conformitate cu art. 401 alin. (7) .
(6) Daca persoana care a constituit garantia potrivit prevederilor art. 348 nu a avut sau nu a putut sa aiba cunostinta de faptul ca produsele nu au ajuns la destinatie, acesteia i se acorda un termen de o luna de la comunicarea acestei informatii de catre autoritatile competente din statul membru de expeditie pentru a-i permite sa aduca dovada incheierii deplasarii, in conformitate cu art. 401 alin. (7) , sau a locului comiterii neregulii.
(7) In cazurile prevazute la alin. (2) si (4) , daca statul membru in care s-a comis efectiv neregula este identificat in termen de 3 ani de la data inceperii deplasarii, in conformitate cu art. 401 alin. (6) , se aplica dispozitiile alin. (1) . In aceste situatii, autoritatile competente din statul membru in care s-a comis neregula informeaza in acest sens autoritatile competente din statul membru in care au fost percepute accizele, care restituie sau remit accizele in momentul furnizarii probei perceperii accizelor in celalalt stat membru.
(8) In sensul prezentului articol, neregula inseamna o situatie aparuta in cursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, diferita de aceea prevazuta la art. 340 alin. (10) si (11) , din cauza careia o deplasare sau un segment dintr-o deplasare a unor produse accizabile nu s-a incheiat conform art. 401 alin. (7) .
(9) In sensul prezentului articol, nu se considera neregula diferentele constatate intre cantitatile inregistrate la expediere, respectiv la receptie, care pot fi atribuite tolerantelor aparatelor de masurare si care sunt in limitele claselor de precizie ale aparatelor, stabilite conform Hotararii Guvernului nr. 264/2006 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata si de punere in functiune a mijloacelor de masurare, cu modificarile si completarile ulterioare.
SECTIUNEA 17: Deplasarea intracomunitara si impozitarea produselor accizabile dupa eliberarea pentru consum
Articolul 413: Persoane fizice
(1) Accizele pentru produsele accizabile achizitionate de o persoana fizica pentru uz propriu si transportate personal de aceasta dintr-un stat membru in Romania sunt exigibile numai in statul membru in care se achizitioneaza produsele accizabile.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
