Legea 76/2002 a somajului, Actualizata 2019
Actualizata 2019, prin:
- Legea 335/2018 pentru modificarea art. 66 alin. (4) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca;
- Ordonanta urgenta 60/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul fortei de munca .
(2) Acreditarea furnizorilor de servicii prevazuti la alin. (1) se face de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca .
(3) [Articolul 55, alin. (3) din capitolul V, sectiunea 1 a fost abrogat la 26-mai-2014 de Art. VI, punctul 2. din Ordonanta urgenta 28/2014]
(4) [Articolul 55, alin. (4) din capitolul V, sectiunea 1 a fost abrogat la 26-mai-2014 de Art. VI, punctul 2. din Ordonanta urgenta 28/2014]
Articolul 56
Furnizorii de servicii pot presta serviciile specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, finantate din alte fonduri decat bugetul asigurarilor pentru somaj, numai daca sunt acreditati de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca .
Articolul 561
Nu se supun acreditarii de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca din statele membre ale Uniunii Europene si din Spatiul Economic European care au fost supusi unei astfel de conditii in statul de origine sau de provenienta.
SECTIUNEA 2: Cresterea sanselor de ocupare a persoanelor in cautarea unui loc de munca
 Articolul  57
 (1) Cresterea sanselor de ocupare a persoanelor in cautarea unui loc de munca se realizeaza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, in principal, prin:
 a) informarea si consilierea profesionala;
 b) medierea muncii;
 c) formarea profesionala;
 c1) evaluarea si certificarea competentelor profesionale dobandite pe alte cai decat cele formale;
 d) consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri;
 e) completarea veniturilor salariale ale angajatilor;
 f) stimularea mobilitatii fortei de munca .
 (2) Cresterea sanselor de ocupare a persoanelor in cautarea unui loc de munca se poate realiza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si prin promovarea unor programe speciale in parteneriat cu alte persoane juridice de drept public sau privat.
 (21) Cresterea sanselor de ocupare a persoanelor in cautarea unui loc de munca se poate realiza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si prin acordarea masurilor pe piata muncii de natura serviciilor si alocatiilor financiare personalizate care reprezinta actiuni eligibile conform prevederilor legale si sunt prevazute a se acorda prin proiectele derulate in cadrul programelor operationale finantate din instrumente structurale sau prin programele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru care se solicita o contributie financiara din partea Fondului European de Ajustare la Globalizare in conditiile reglementarilor europene specifice.
 (3) Masurile care vizeaza cresterea sanselor de ocupare a persoanelor in cautarea unui loc de munca, prevazute la alin. (1)  lit. a) -d) , se pot realiza si contra cost de catre furnizori de servicii din sectorul public sau privat acreditati si/sau autorizati in conditiile legii.
SUBSECTIUNEA 1: Informarea si consilierea profesionala
 Articolul  58
 (1) Informarea si consilierea profesionala constituie un ansamblu de servicii acordate in mod gratuit persoanelor in cautarea unui loc de munca, care au ca scop:
 a) furnizarea de informatii privind piata muncii si evolutia ocupatiilor;
 b) profilarea si incadrarea in nivelul de ocupabilitate: usor ocupabil, mediu ocupabil, greu ocupabil si foarte greu ocupabil;
 c) dezvoltarea abilitatii si increderii in sine a persoanelor in cautarea unui loc de munca, in vederea luarii de catre acestea a deciziei privind propria cariera;
 d) instruirea in metode si tehnici de cautare a unui loc de munca;
 e) indrumarea pe parcursul procesului de integrare socioprofesionala la noul loc de munca .
 (2) Serviciile prevazute la alin. (1)  se realizeaza in cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, iar serviciile prevazute la alin. (1)  lit. a) , c) -e)  se pot realiza si de furnizori de servicii din sectorul public sau privat acreditati.
 (3) Persoanele carora le-a fost stabilit nivelul de ocupabilitate greu si foarte greu ca urmare a profilarii pot beneficia de serviciile prevazute la alin. (1)  lit. e)  dupa incadrarea in munca pe o perioada de maximum 3 luni, cu acordul angajatorului.
 (4) Procedura de profilare a persoanelor in cautarea unui loc de munca inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca .
 (5) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca incheie, in scris, cu fiecare somer de lunga durata inregistrat, care nu poate beneficia de Garantia pentru Tineret, un acord de integrare in munca, intr-un termen ce nu va depasi 18 luni de la data inregistrarii ca somer .
 (6) Procedura privind punerea in aplicare a prevederilor alin. (5) , precum si modelul acordului de integrare in munca se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca .
 SUBSECTIUNEA 2: Medierea muncii
 Articolul  59
 (1) Medierea muncii este activitatea prin care se realizeaza punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca sau de serviciu .
 (2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca au obligatia de a identifica locurile de munca vacante la angajatori si a le face cunoscute persoanelor in cautarea unui loc de munca .
 (3) Serviciile de mediere pentru persoanele in cautarea unui loc de munca se acorda gratuit de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca si constau in:
 a) informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora prin publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
 b) mediere electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
 c) preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si cu interesele acestora.
 Articolul  60
 (1) In vederea realizarii masurilor pentru stimularea ocuparii fortei de munca, agentiile pentru ocuparea fortei de munca au obligatia de a intocmi, pentru fiecare persoana in cautarea unui loc de munca, planul individual de mediere.

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
    
    
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	