Legea 39/2019, a zootehniei
Articolul 12
(1) Alimentatia animalelor pentru speciile de interes zootehnic, in intelesul prezentei legi, este o activitate zootehnica de interes major prin care se asigura nutrientii necesari pentru asigurarea functiilor vitale si productie.
(2) Resursele nutritive, denumite in continuare furaje, includ totalitatea produselor vegetale, animale, minerale si de sinteza care, prin folosirea in hrana animalelor, asigura desfasurarea normala a functiilor vitale si valorificarea potentialului de productie si reproductie al acestora.
(3) Animalele trebuie sa primeasca hrana corespunzator varstei, categoriei si speciei acestora, sa le fie administrata in cantitate suficienta pentru a le mentine intr-o stare buna de sanatate si a le satisface necesitatile nutritive astfel incat sa isi exprime potentialul productiv.
(4) In sensul prezentei legi, activitatile privind alimentatia animalelor se refera la:
a) producerea, recoltarea, depozitarea, conservarea, prelucrarea si valorificarea materiilor prime furajere;
b) fabricarea, comercializarea si utilizarea hranei pentru animale din productia interna, comert intracomunitar sau din import;
c) imbunatatirea productivitatii si calitatii pajistilor permanente si folosirea lor rationala prin pasunat, incarcare optima, rotatie si cosit conform amenajamentelor pastorale, cu mentinerea biosecuritatii, biodiversitatii si protectiei mediului.
Articolul 13
(1) Cerintele nutritionale minime pe specii si categorii, precum si valoarea nutritiva a materiilor prime pentru furaje se stabilesc prin norme elaborate de unitatile de cercetare in domeniul nutritiei animalelor si autoritatea competenta a statului in zootehnie si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(2) Materiile prime din furajele pentru animale trebuie sa corespunda cel putin parametrilor nutritionali stabiliti de institutiile prevazute la alin. (1).
(3) Furajele trebuie sa corespunda parametrilor de siguranta stabiliti prin norme ale Uniunii Europene si ale Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.
(4) Ratiile furajere trebuie sa asigure manifestarea potentialului genetic exprimat in performante de productie maxime, fara insa a afecta functiile vitale si sanatatea organismului animal.
Articolul 14
(1) Controlul unitatilor care produc, depoziteaza, colecteaza, transporta, proceseaza, intermediaza, comercializeaza, importa, exporta hrana pentru animale este efectuat de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
(2) Controlul respectarii ratiilor furajere se efectueaza de catre autoritatea competenta a statului in zootehnie.
Articolul 15
Controlul implementarii amenajamentelor pastorale conform legislatiei in vigoare se efectueaza de catre autoritatea competenta a statului in zootehnie.
Articolul 16
(1) Prin derogare de la prevederile art. 211 -216 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Domeniilor Statului incheie contracte de concesiune/inchiriere/arendare, dupa caz, a terenurilor cu destinatie agricola, libere de contract, prin atribuire directa, in conditiile legii, cu crescatorii de animale, persoane fizice sau persoane juridice, care nu dispun de terenuri cu destinatie agricola concesionate/arendate/inchiriate, din urmatoarele specii: taurine, bubaline, ovine, caprine, suine, precum si cu crescatorii de pasari.
(2) Consiliile judetene si unitatile administrativ-teritoriale, care detin in proprietate publica/privata sau in administrare terenuri cu destinatie agricola, libere de contract, incheie contracte de concesiune/inchiriere/arendare, dupa caz, prin atribuire directa, in conditiile legislatiei in vigoare, cu crescatorii de animale prevazuti la alin. (1).
(3) Procedurile de concesionare/inchiriere/arendare pentru crescatorii de animale prevazuti la alin. (1) se aplica cu prioritate in prima sesiune, iar suprafetele destinate crescatorilor de animale sunt stabilite de concedent/locator inainte de concesionare/inchiriere/arendare; in situatia existentei mai multor cereri de concesionare/inchiriere/arendare pe aceeasi unitate de suprafata se aplica obligatoriu procedura concurentiala.
(4) In vederea concesionarii/inchirierii/arendarii, dupa caz, crescatorii de animale, persoane fizice sau persoane juridice, trebuie sa asigure incarcatura optima de minimum 0,3 UVM/ha si sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba vechime in cresterea animalelor de cel putin 5 ani dovedita cu inscrierea animalelor in Registrul national al exploatatiilor si Registrul agricol al unitatii administrativ-teritoriale unde se afla terenurile cu destinatie agricola, cu exceptia tinerilor fermieri crescatori de animale;
b) sa aiba sediul/punctul de lucru sau domiciliul dovedit cu acte de proprietate/inscrisuri de la registrul comertului sau documente de identitate pe raza unitatii administrativ-teritoriale unde se afla terenurile cu destinatie agricola.
(5) In situatia in care crescatorii de animale prevazuti la alin. (4) nu asigura incarcatura optima de minimum 0,3 UVM/ha, concesionarea/inchirierea/arendarea, dupa caz, se va incheia cu crescatorii de animale cu sediul/punctul de lucru sau domiciliul dovedit pe raza judetului.
(6) Prevederile alin. (1), (2) si (4) nu sunt incidente asupra procedurilor privind crescatorii de animale beneficiari ai prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 86/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Schimbarea categoriei de folosinta, precum si a destinatiei de utilizare a terenurilor agricole de catre crescatorii de animale prevazuti la alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile art. 42 alin. (2) lit. d) si cu nulitatea absoluta a contractului de concesiune/inchiriere/arendare.
(8) Constatarea incalcarii prevederilor alin. (7) se face de catre concedent/locator sau de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale prin directiile agricole judetene si a municipiului Bucuresti, care au obligatia ca in maximum 3 zile sa o aduca la cunostinta concedentului/locatorului.
CAPITOLUL IV
Ameliorarea animalelor
Articolul 17
Ameliorarea animalelor este o activitate cu caracter prioritar in strategia dezvoltarii zootehniei, care se realizeaza prin lucrari de selectie si reproductie dirijata in rasa pura, hibridare si prin incrucisare.
Articolul 18
(1) Ameliorarea in rasa pura se realizeaza pe baza registrelor genealogice si a programelor de ameliorare intocmite in conformitate cu legislatia in vigoare de catre societati de ameliorare recunoscute de autoritatea competenta a statului in zootehnie.
(2) Infiintarea si mentinerea registrelor genealogice se realizeaza conform regulamentelor de organizare si functionare a registrelor genealogice, intocmite de societatile de ameliorare recunoscute de autoritatea competenta a statului in zootehnie.
(3) Ameliorarea in rasa pura are scopul mentinerii puritatii rasei si perfectionarii rasei in generatii succesive, in acord cu obiectivele programelor de ameliorare, pentru realizarea progresului genetic.
Articolul 19
(1) Ameliorarea prin incrucisare se realizeaza pe baza registrelor zootehnice si a programelor de ameliorare intocmite in conformitate cu legislatia in vigoare de catre exploatatiile de ameliorare recunoscute de autoritatea competenta a statului in zootehnie.
(2) Infiintarea si mentinerea registrelor zootehnice se realizeaza conform regulamentelor de organizare si functionare, intocmite de exploatatiile de ameliorare recunoscute de autoritatea competenta a statului in zootehnie.
(3) Ameliorarea prin incrucisare are scopul obtinerii de animale cat mai productive, prin valorificarea potentialului genetic al diferitelor rase compatibile pentru incrucisare, pentru realizarea progresului genetic.
Articolul 20

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
