din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3097 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       102614 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Ansamblul operatiilor de organizare, deplasare, aprovizionare etc. ce permit functionarea unei armate, intreprinderi etc.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,

(3) Biblioteca este condusa de un sef birou .

Sectiunea 3 - Biroul de organizare si resurse umane



Art. 37
(1) Biroul de organizare si resurse umane este condus de un procuror sef birou .
(2) Biroul de organizare si resurse umane are urmatoarele atributii, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel:
a) organizeaza si tine la zi evidenta procurorilor, a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, a personalului auxiliar de specialitate, a functionarilor publici si a personalului contractual al parchetelor, in raport cu numarul de posturi prevazut in statele de functii si de personal ale Ministerului Public, precum si cu numarul de posturi aprobat prin legea bugetului de stat;
b) tine evidenta si pune in aplicare ordinele si deciziile procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie, precum si ale procurorilor generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel in domeniul resurselor umane si asigura informarea persoanelor din parchete cu privire la acestea;
c) intocmeste si depune la autoritatile competente dosarele de pensionare pentru personalul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si documentatia ceruta de lege pentru actualizarea pensiilor;
d) intocmeste, completeaza, pastreaza si tine evidenta carnetelor de munca pentru personalul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si a registrelor generale de evidenta a salariatilor;
e) intocmeste rapoartele anuale cu privire la managementul functiilor publice si al functionarilor publici;
f) personalul din cadrul biroului participa in comisiile de concurs si in cele de solutionare a contestatiilor privind functionarii publici, personalul auxiliar de specialitate si personalul contractual, stabilite prin ordinul procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
g) coordoneaza intocmirea si actualizarea fiselor posturilor pentru personalul din cadrul Ministerului Public, in conditiile legii;
h) intocmeste si actualizeaza statele de functii si de personal ale Ministerului Public, ce se aproba prin ordin al ministrului justitiei, cu avizul conform al Consiliului Superior al Magistraturii;
i) organizeaza si coordoneaza activitatea de evaluare a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, a personalului auxiliar de specialitate, a functionarilor publici si a personalului contractual;
j) arhiveaza, pastreaza, selectioneaza si elimina documentele, potrivit legii si Nomenclatorului arhivistic;
k) elibereaza si tine evidenta legitimatiilor de serviciu si a cartelelor de acces;
l) redacteaza si prezinta procurorului general proiectele de ordine sau, dupa caz, deciziile de delegare a procurorilor din Ministerul Public si a personalului auxiliar de specialitate, precum si a altor categorii de personal al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
m) intocmeste documentatia necesara in vederea suspendarii din functie a procurorilor de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in conditiile legii;
n) organizeaza examenele si concursurile pentru recrutarea si promovarea personalului auxiliar de specialitate, functionari publici si personal contractual din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
o) intocmeste proiectele ordinelor sau, dupa caz, ale deciziilor de numire, promovare, detasare, trecere in alte sectoare de activitate, transfer sau eliberare din functie a personalului de specialitate juridica, a functionarilor publici, a personalului contractual si a personalului auxiliar de specialitate din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
p) efectueaza cercetari prealabile, exercita, stabileste si propune aplicarea unor sanctiuni administrative personalului auxiliar de specialitate, functionarilor publici si personalului contractual din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si asigura documentatia privind eliberarea acestora din functie;
q) intocmeste si prezinta procurorului general proiectele ordinelor de stabilire a drepturilor salariale si a altor drepturi ale procurorilor de la toate parchetele, precum si ale personalului auxiliar de specialitate incadrat la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
r) examineaza contestatiile procurorilor si ale celorlalte categorii de personal cu privire la acordarea drepturilor salariale;
s) calculeaza drepturile banesti cuvenite procurorilor si personalului auxiliar de specialitate ca urmare a majorarilor intervenite, a suspendarii activitatii, pensionarii, recalcularii pensiilor si a acordarii salariilor de merit, in conditiile legii;
s) asigura gestionarea bazei de date cu privire la stabilirea drepturilor salariale si ia masuri in vederea organizarii si dezvoltarii carierei functionarilor publici;
t) exercita atributiile ce deriva din aplicarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
t) tine evidenta militara a rezervistilor si intocmeste lucrarile de mobilizare la locul de munca;
u) exercita alte atributii prevazute de legi speciale sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.

Art. 38
De asemenea, Biroul de organizare si resurse umane mai are urmatoarele atributii:
a) evalueaza permanent rezultatele obtinute in urma activitatii de perfectionare continua a procurorilor si, in raport de aceasta, colaboreaza cu Institutul National al Magistraturii, in scopul de a imbunatati curricula formarii profesionale continue;
b) asigura logistica formarii profesionale continue descentralizate a procurorilor;
c) evalueaza cel putin o data pe an volumul de activitate al parchetelor si propune procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie masuri pentru suplimentarea sau reducerea numarului de posturi;
d) stabileste elementele de baza ale structurii organizatorice, respectiv descrierea si cerintele postului, interdependenta dintre functiile de conducere si cele de executie, relatiile organizationale si alte elemente;
e) supune spre aprobare masurile metodologice si organizatorice privind circulatia proiectelor de ordine din sfera de competenta a parchetului, precum si constituirea unei evidente speciale a acestora, inclusiv in format electronic;
f) centralizeaza informatiile privind responsabilitatile pe care le are Ministerul Public.

Sectiunea 4 - Biroul de relatii cu publicul si audiente



Art. 39
(1) Biroul de relatii cu publicul si audiente este condus de un procuror sef birou .
(2) Biroul de relatii cu publicul si audiente are urmatoarele atributii:
a) organizeaza, programeaza si realizeaza activitatile de primire in audienta a cetatenilor;
b) aduce la cunostinta procurorului general, respectiv procurorilor sefi sectie sau directie, problemele deosebite aparute in cadrul audientelor;
c) examineaza si repartizeaza sectiilor si serviciilor din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si celorlalte parchete corespondenta de competenta lor si transmite autoritatilor si institutiilor publice lucrarile de competenta acestora, potrivit legii, instiintand petitionarii;
d) primeste, prin intermediul procurorului de serviciu, sesizarile penale, precum si celelalte plangeri, cereri, sesizari si memorii ale cetatenilor, depuse de acestia direct la parchet;
e) exercita orice alte atributii prevazute de legi speciale sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice